Friday, April 30, 2010

Kenyataan Saksi Kedua

Siapa lagi kalu bukan pemimpin UMNO yang jual harta negara. Puak ni memang bangsat....

Limbang ni sejarahnya dulu Che det jual kat Brunei...Lepas tu Pak Lah nak beli balik guna Block L dan M tu...

Jadinya...Tak kiralah Che Det punya kerja ka...Pak Lah punya kerja ka...Najib punya kerja ka? Kalu bab jual hartabenda negara ni bagi kat puak2 Umno ni lah.


Baguihlah orang melayu. Jual lah apa2 yang patut sementara ada...he he!! Jual negarapun orang melayu masih pilih Umno ma...??

Pak Lah gave 'RM320b oil rich areas' to Brunei
Apr 30, 10 3:39pm

A bombshell has been dropped by former prime minister Dr Mahathir Mohamad against his successor Abdullah Ahmad Badawi for allegedly signing away two large potentially oil producing offshore areas to Brunei before his retirement early last year.

In an article on his blog, Mahathir claimed that the total losses in earnings amounted to a whopping US$100 billion (RM320 billion).

If Mahathir's allegations are true, Abdullah had effectively thrown Brunei - an oil-dependent nation with depleting reserve - a lifeline.

According to Mahathir, Abdullah surrendered 'Block L' and 'Block M' in the South China Sea, ostensibly in exchange for Brunei to drop its claim on Limbang, a strip of land in Sarawak which cuts across the tiny country.

“Block L and Block M had been claimed by Malaysia based on historical facts. Accordingly, Petronas entered into a production-sharing contract with Murphy Oil (Corp) to start drilling to produce oil. It is estimated that the reserves amounted to almost 1 billion barrels.

“Abdullah negotiated with the (Brunei) sultan to get back Limbang in Sarawak. In return, he agreed to surrender the two blocks to Brunei.

“No Petronas representatives were present, only foreign office staff and the foreign affairs adviser to the PM,” charged Mahathir.

Following the deal, Abdullah publicly claimed that he had successfully persuaded Brunei to drop its claim over Limbang, but this was promptly denied by the Brunei authorities.

“As we all know, Abdullah triumphantly announced that he had settled the Limbang claim with Brunei. No mention was made of the two blocks.

“Brunei disclaimed that they had agreed to give up Limbang. The foreign office and Abdullah did not rebut Brunei's statement,” added Mahathir, who also urged the Foreign Ministry to explain why Abdullah was not stopped from doing so.

Najib must explain

Mahathir's blog post stemmed from a report by The Edge Financial Daily on April 22, which states that Murphy Oil Corp has terminated its production-sharing contract with national oil company Petronas for Blocks L and M because they are “no longer part of Malaysia”.

The report said that the US-based company stated that it was informed on April 21 by Petronas that the two blocks were no longer part of Malaysia following the execution of the exchange of letters between Malaysia and Brunei on March 16, 2009.

The production-sharing contracts covering Blocks L and M, which were awarded in 2003 to Petronas Carigali Sdn Bhd and Murphy Oil Corp, were formally terminated by letter dated April 7, 2010.

Meanwhile, DAP advisor Lim Kit Siang described Mahathir's revelations, if true, were “most shocking” and “outrageous”, pointing out that the alleged deal was done without consent of cabinet, Parliament and the Malaysia people.

In a statement today, Lim also hit out at Prime Minister Najib Abdul Razak, who was deputy prime minister at the time of the deal, for allowing the deal to go through.

He said Najib was duty bound to explain why the cabinet at the time had “agreed to such unilateral and arbitrary sellout of the country's sovereign rights”.

Emmm..jawablah Kickdetelor....

Murahnya nak jatuhkan PM kita

Kalau ada seorang blogger yang hebat dan kita ada RM 4 juta, kita sudah boleh jatuhkan seorang PM - nampaknya kerja menjatuhkan PM tidaklah begitu sukar.

Setengah orang mungkin kata 4 juta terlalu mahal dan setengah pula akan kata, kalau 4 juta PM boleh jatuh, ia cukup murah.

Apa sebab mahal dan apa pula sebab murah?

PM macam Pak Lah, adakah perlu lagi belanja sebesar empat juta untuk burukkan dia? Rasanya tak payah. Imej buruknya jadi sendiri atas kelemahan kepimpinannya.

Ada sesetengah blogger buat kerja itu percuma saja. Gambar Pak Lah terlentok tertidur dan segala macam kelemahan dia dah ada dalam beratus blog sejak lama. Ada blogger yang meng-kartunkan karakter Pak Lah dalam blog-blog mereka. Sejuta pun tak payah, usahkan empat juta, kerana rasanya blogger-blogger itu semua buat kerja itu sebagai tindakan spontan mereka saja atas kelemahan Pak Lah yang begitu ketara.

Seorang petugas tegar UMNO seperti Sang Kelembai melanyak Pak Lah dalam blognya lama sebelum adanya cerita orang tertentu dapat empat juta untuk burukkan sesiapa.

Kalau ada orang habiskan wang empat juta nak burukkan lagi Pak Lah yang dah pun buruk, rugi sakan lah rasanya orang itu.

Sehari dua ini,Tun M masih membantai Pak Lah atas tergadainya medan minyak kita di Sarawak kepada Brunei. Bekal Tun M tak sampai sepuluh duit pun. Dia hanya petik laporan The Edge dan Brunei Times online saja. Bukan susah nak burukkan Pak Lah hatta dia dah tak jadi PM tapi tinggalan-tinggalan keputusannya yang merugikan negara terbongkar satu lepas satu.

Kalau nak jatuhkan Pak Lah sampai berbelanja empat juta, rasanya terlebih bayar.

Kalau boleh jatuhkan PM sekarang dengan belanja empat juta, rasanya itu tak mahal dan mana-mana pihak boleh mencuba nasib mereka. Ini kira bagus dan murah.

Jadi saya tak tau tulisan blogger yang dibesarkan oleh Utusan itu boleh untungkan sapa?

UMNO Kelantan ada ulas, bagaimana besarnya belanja yang digunakan untuk tewaskan UMNO Kelantan. Empat juta.

Kalau dengan empat juta rancangan Datuk Mustapha tawan Kelantan boleh dikuburkan dan itu dianggap mahal, saya tak tau nak kata. Untuk menang Hulu Selangor saja UMNO belanja entah berapa ratusan juta. Tapi untuk tewaskan UMNO satu negeri, belanja empat juta dah cukup kira jimat dan hebat.

Rupanya tak susah sangat nak tewaskan UMNO Kelantan dan kalau dengan empat juta UMNO satu-satu negeri boleh ditewaskan, mana yang berminat boleh buka tabung untuk cukupkan empat juta satu negeri cuba tewaskan baki UMNO seluruh Malaysia. Rasanya UMNO akan kecut.

Dunia blogger ada indahnya.

Kadang-kadang kita boleh jadi tukang kek. Gandumnya tak sampai secawan tapi kalau kena campur dengan serbuk penaik, sebiji kek yang besar boleh kita buat. Campur pula majerin sama telur. Tengok kemahiran kita. Asalnya gandum secawan saja.

Setahu saya, gerak saraf tak burukkan orang. Itu perang saraf. Gerak saraf ajak orang sokong kita atas kebaikan kita.

Saya pun tak tahu sangat apa beza gerak saraf perang saraf dan operasi berkaitan saraf.

Apa kata kalau saya kata empat juta itu memang ada dan empat juta itu ditaja oleh kumpulan UMNO tertentu? Mereka nak jatuhkan Pak Lah kerana mereka sama tak suka.

Untuk jatuhkan PM sekarang pun dah ada empat juta lagi yang juga ditaja oleh orang UMNO yang tak puas hati Pak Lah dijatuhkan.

Lepas saya kata, nak tahu betul tak betul kena siasat tapi yang penting saya dah kata. Nasib elok keluar muka depan Utusan esok lusa, tenggelam cerita telaga minyak berharga tak kurang RM 340 billion yang hilang, gara-gara empat juta! Empat juta kalahkan 340 billion..... Ini pun mungkin masuk dalam kategori saraf juga, samada gerak atau perang atau saraf mana satu, saya tak berapa tau kerana cabang saraf ada bermacam-macam...

Maknanya, nak kata tak lah payah. Lepas itu kita minta lah mana badan yang patut siasat, menyiasat.

Thursday, April 29, 2010

KESIAN AKU TENGOK PDRM...

Kalu kat negara maju Ketua Polis cakap macam ni....rasanya dah kena tendang keluar mamat ni...

Tapi ni kan Malaysia...tanahair ku...he he...dah nak pencenpun masih simpan lagi.

Itulah akibatnya bila golongan mediocre dipilih jadi pemimpin. Hadiah jadi balaci bro...Hmm kes ijazah dah settle ke??



KPN sedia arah anggota polis undur
Apr 29, 10 6:02pm
Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan membidas kritikan pelbagai pihak berhubung kematian remaja berusia 14 tahun - Aminulrasyid Amzah dan berkata beliau sedia mengarahkan anggotanya supaya tidak lagi mengawal jika itu kehendak rakyat.

"Biarlah apa yang nak dikatakan oleh ahli politik, tapi saya ingin tahu sama ada anda mahu kami menguatkuasakan undang-udnang atau tidak.

"Kalau tak nak, saya akan beritahu orang saya supaya tidak lagi menahan kereta yang dipandu dengan cara mencurigakan atau mengambil tindakan terhadap pelumba haram yang bermaharajalela di jalan raya," katanya dalam laporan The Star online.

Musa mengulas kenyataaan pelbagai pihak berhubung kematian Aminulrasyid, apabila polis melepaskan empat tembakan ke arah kereta yang dipandu remaja itu kerana didakwa cuba berundur dan merempuh ke arah polis.

Kejadian itu berlaku di Seksyen 11, Shah Alam apabila Aminulrasyid dikatakan memecut dan melanggar beberapa lampu isyarat merah tanpa berhenti meskipun diarahkan berbuat demikian.

Menurut Musa, beliau tidak mahu membuat seberang spekulasi mengenai perkara itu dan meminta orang ramai agar tidak terburu-buru membuat kesimpulan tentang kejadian.

Beliau juga mengulangi jaminannya bahawa tiada apa yang akan disembunyikan berhubung kes itu.

"Saya tak berat sebelah, jangan buat spekualsi. Seperti yang saya kata sebelum ini, kami tak akan menyembunyikan apa-apa dan kami akan berlaku adil dalam siasatan kami. Oleh itu, tunggulah hasilnya nanti," katanya dalam laporan Bernama.

Ditanya tentang keadaan yang membolehkan polis menggunakan senjata api, beliau berkata: "Orang saya tahu bahawa mereka hanya boleh menggunakan senjata api untuk mempertahankan diri, itu sudah menjadi peraturan dalam tugas kami".

Musa berkata sesebuah kenderaan itu sama bahayanya dengan pistol, pisau atau tukul.

"Kenderaan boleh digunakan sebagai senjata...senjata bukan bermakna pistol, pisau atau parang saja. Kalau seseorang itu enggan berhenti dan cuba merempuh pegawai yang cuba menahannya, ia (kenderaan) boleh dianggap sebagai senjata kerana ia boleh membahayakan nyawa pegawai penguatkuasa," kata beliau.

Sebelum ditembak, mengikut polis Aminulrasyid mengundur kereta dan cuba merempuh pegawai polis untuk cuba melepaskan diri daripada sekatan jalan raya berhampiran rumahnya.

Musa juga menasihati orang ramai supaya berhenti apabila diminta berbuat demikian oleh polis atau pegawai penguatkuasa dan jangan cuba melarikan diri kerana perbuatan demikian boleh menimbulkan rasa curiga.

"Dalam keadaan gelap itu, siapapun tak akan dapt pastikan sama ada pemandunya adalah seorang remaja atau orang dewasa.

"Setakat itu saja yang boleh saya komen tentang isu ini kerana ia sedang disiasat. Oleh itu, jangan buat sebarang spekulasi," katanya kepada pemberita selepas menghadiri acara menderma darah oleh anggota polis di Pusat Darah Negara bersempena sambutan Hari Polis di Kuala Lumpur hari ini.

IBLIS = APCO??

Tak perlu belajar rocket science untuk memahami siapa yang dimaksudkan sebagai 'sahabat kita' oleh Kickdefella dalam tulisannya bertajuk Saya Yakin Nik Aziz Akan Kena Dakwa – Jawapan Kepada S/U Akhbar MB Kelantan dan Tulang Besi...

Sepanjang hampir 3 tahun berkhidmat di Kelantan, saya telah membelanjakan sejumlah hampir lebih RM4 juta untuk membiayai pelbagai aktiviti termasuklah pembelian asset, peralatan, pembayaran upah operatives, percetakan dan lain-lain yang bertujuan menggerakkan satu Operasi Gerak Saraf.

Saya tidak mempunyai wang sebanyak itu. Dari mana saya mendapat wang sebanyak itu bagi mengendalikan satu Operasi Gerak Saraf untuk mewujudkan persepsi yang boleh melemahkan Perdana Menteri Abdullah Ahmad Badawi seterusnya mempermudahkan bagi PAS menewaskan Barisan Nasional di Kelantan?

Perbelanjaan bernilai RM4 juta bagi tempoh 3 tahun untuk kempen gerak saraf oleh Kelantan yang sah (yang tiada TV, tiada paper, tiada radio dan dengan berbagai ristriction) bagi menjatuhkan Pak Lah dan BN pada teman tiada apa-apa (nothing) kalau nak dibandingkan oleh BN yang membayar APCO berjumlah RM77juta setahun untuk kempen 1Malaysia. What the hell?

Cumanya kesilapan 'sahabat kita' ialah beliau tersalah pilih orang untuk membuat kerja-kerja yang sepatutnya 'murni' ini. Murni? Ya segala kerja2 untuk menjatuhkan kerajaan yang zalim ialah kerja murni. Tapi apa nak buat, yang dipilih untuk buat kerja ini rupa2nya bersifat musang berbulu ayam, gunting dalam lipatan....Si 'sahabat kita'pun sekarang terpaksa menanggung padah kesilapan memilih ini.

Namun ini semua ada hikmahnya. Kita tengoklah bagaimana episod kerja-kerja bodoh ini akan berakhir? APCO dan iblis matlamatnya cuma satu. Bukankah sudah ada perjanjian antara Iblis
pada Allah? Menyesatkan manusia sehingga hari kiamat.

Jangan masuk Selangor Kalau Tak Suka Pakatan Rakyat?

Kalau TS Khalid Ibrahim, MB Selangor buat kenyataan macam ni agak2 apa nak jadi ye?

Tambahan lagi kalau kenyataan ini ditujukan kepada Najib dan anak2 buahnya.

Tertarik dengan tulisan Penarik Beca bertajuk Nak buat lagu mana, aku selalu minum kat Selangor

Hmm...nak tergelakpun ada...nak nangispun ada. Hentam sajalah labu...

We mean business...

Selepas ini kita akan tengok macamana beruk2 melompat...Ngo, Umngok, JKKK...he he.

Tahniah TS Khalid Ibrahim.

Selangor to take back idle land

SHAH ALAM (April 28, 2010): The Selangor government has given notice that it wants to take back the “thousands of acres” alienated by the previous administration to companies and non-governmental organisations for various causes which have not been fulfilled.

Khir Toyo cakap pasal 'gutter politics'..

Mungkin kalu tak kerana teman dipaksa puasa oleh doktor hari ni....rasanye dah termuntah dengan statement tauke tempe ni...

Sapalah KT nak cakap macam ni? Sejarah Umngok memerintah Malaysia lebih 50 tahun tak melayakkan dia untuk bercakap macam tu. Sedap cakap aje..

Zaid to expose Umno personalities indulging in vice

Zaid Ibrahim

KUALA LUMPUR: Parti Keadilan Rakyat's (PKR) Datuk Zaid Ibrahim (pic) has lost his temperament after defeat in the Hulu Selangor parliamentary by-election, said former Selangor Menteri Besar Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo.

Yesterday, Zaid told reporters he would expose names of Umno personalities who indulged in immoral activities — such as boozing, womanising and gambling — just as they had exposed his past during the by-election campaign.

Zaid is also now seeking to annul the Hulu Selangor results, alleging the Election Commission (EC) had been biased.

“What Zaid's doing now is called ‘gutter politics’, the type of dirty politics that he and his colleagues in PKR had condemned all this while,” Dr Khir told The Malay Mail.

“There’s no difference between what he’s doing now and what he claims to fight against. Clearly, Zaid has lost his rationale.”

While disagreeing with Zaid’s moves, he said the PKR supreme council member was free to do whatever he wanted.

“This is a democratic nation, so he can choose to do what he feels fit,” said Dr Khir, who is also the Opposition leader in the Selangor State Assembly.

“However, I think he should just move forward from his defeat in Hulu Selangor and not resort to this ‘gutter politics’, exposing bad deeds of others and whatnot.

“The Hulu Selangor defeat should be used as a stepping stone for himself and Pakatan Rakyat to move forward. But Zaid is moving backwards.

“This is quite unbecoming of someone who has had years of experience as a politician and is a prominent figure in Malaysian politics.”

Hulu Selangor Umno division committee member Datuk Zainal Abidin Sakom echoed this view.

"Zaid should not be practising this type of ‘negative politics’," said Zainal

“What he should be doing is planning how to convince the rakyat why he should have been the one elected.

“In fact, he should go out and thank the Hulu Selangor folk. Despite the fact he is an outsider and that he is new with PKR, he still gathered 22,000 votes, which is quite a huge number.”

Meanwhile, Kedah Gerakan Youth chief Tan Keng Liang challenged Zaid to provide the names and evidence of the allegations within seven days.

“His proposed campaign would unfairly smear the names of all BN leaders and ministers indefinitely. Till now, he has not provided any concrete evidence to back his allegations.”

Tan said Zaid’s failure to respond to his challenge would hurt PKR’s credibility. “It will also mark the repeated trend of PKR leaders making unfounded allegations and statements, including Datuk Seri Anwar Ibrahim’s previous purported takeover of the federal government on Sept 16, 2008,” added Tan

Wednesday, April 28, 2010

Gempar. Ezam keluar Umno...

Ezam Mohd Nor antara empat dilantik Senator

Selain bekas ketua pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ezam Mohd Nor, mereka yang bakal dilantik sebagai senator adalah timbalan presiden MIC Datuk G Palanivel, Datuk Abdul Rahim Abdul Rahman dan ketua wanita Pagoh, Noriah Mahat.

Monday, April 26, 2010

BENJAMIN NETANYAHU (BN) MEMANG SELAMANYA BEGITU.

Jangan mengalah, Zaid
26 APRIL — Zaid Ibrahim berhak untuk rasa marah, geram dan sedih dengan keputusan pilihan raya kecil Hulu Selangor. Tetapi Zaid tidak harus mengalah atau berundur semata-mata kerana Barisan Nasional diisytiharkan sebagai pemenang.

Menurut laporan awal, kedua-dua Barisan dan Parti Keadilan Rakyat telah meningkatkan prestasi mereka berbanding keputusan pilihan raya umum 2008 — Barisan dikatakan menambah 2,000 undi manakala PKR yang mewakili Pakatan Rakyat 200 undi. Daripada undi Barisan itu, lebih 700 datangnya dari undi pos. Lagi pula, pemindahan 13,488 pengundi di Hulu Selangor oleh Suruhanjaya Pilihan Raya dikatakan telah mengelirukan pengundi.

Dalam keadaan sedemikian, Zaid terpaksa berdepan dengan formula lama Barisan — tawaran wang dan projek yang bernilai lebih RM60 juta. Tidak cukup dengan itu, media arus perdana sekali lagi memainkan peranan untuk berkempen bagi pihak Barisan, termasuk mengecam dan mengutuk Zaid habis-habisan.

Mungkin bagi Barisan, terutamanya Umno, yang selama ini terkapai-kapai sejak pukulan hebat pilihan raya umum 2008, mereka telah menemui semula kekuatan untuk menghadapi Pakatan — kembali kepada cara mempergunakan media arus perdana, jentera kerajaan dan tawaran berjuta-juta ringgit (baca: wang rakyat).

Analisis awal daripada kumpulan-kumpulan yang berkampung dan memerhatikan perjalanan pilihan raya kecil itu menunjukkan pengundi Melayu, khususnya peneroka Felda, dengan senang hati menerima cara dan kaedah Barisan. Dengan janji-janji manis, lebih 60 peratus pengundi kawasan Felda telah memilih calon Barisan.

Lebih separuh pengundi kaum India membuat pilihan yang sama untuk Barisan tetapi pengundi Cina tetap memihak kepada Zaid dengan memberi lebih 70 peratus sokongan kepada Pakatan.

Dalam hal ini, mungkin tidak memeranjatkan melihat selera majoriti pengundi Melayu di Hulu Selangor. Selain janji-janji wang dan projek berpuluh juta ringgit, serangan peribadi serta fitnah terhadap Zaid turut mempengaruhi pemikiran orang Melayu.

Mungkin bagi pengundi Melayu yang memilih Barisan, soal sama ada Zaid seorang yang berprinsip dan tegas dalam menentang rasuah serta ketidakadilan tidak menjadi penentu utama. Mungkin mereka juga belum dapat memahami usaha Zaid dan aktivis-aktivis Felda yang mahu mengembalikan hak milik tanah kepada peneroka dan bukannya berterusan menjadi pekerja kepada korporat gergasi itu.

Lagi pula, melalui peranan media arus perdana, kebanyakan Melayu yang memilih Barisan mungkin merasa lega apabila melihat calon barisan P. Kamalanathan mencium tangan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin serta kenyataan wakil MIC itu yang menyokong perjuangan kumpulan ultra-Melayu Perkasa. Sehinggakan namanya dijual kepada pengundi Melayu sebagai “Kamal” dan bukannya Nathan sebagaimana nama singkat panggilan biasa.

Semua keadaan ini sepatutnya membakar semangat Zaid untuk terus berkhidmat dan berjuang. Apatah lagi beliau dengan bantuan aktivis Felda telah pun mengemukakan cadangan awal untuk mereformasikan sistem rancangan tanah itu supaya generasi kedua dan ketiga Felda dapat menjadi tuan di atas tanah sendiri. Isu ini perlu dibawa ke peringkat nasional, dan lebih baik lagi, dibincangkan bersama di peringkat pucuk pimpinan Pakatan Rakyat.

Begitu juga hasrat Zaid untuk meningkatkan taraf hidup Orang Asli yang selama ini terbiar di bawah Barisan. Ia bukan soal setempat kerana ia memerlukan reformasi nasional, sekurang-kurangnya orang asal ini yang lebih awal mendiami ibu pertiwi diberi taraf sama rata dengan Bumiputera.

Berdasarkan dua pengalaman pilihan raya, Zaid yang pernah menang di bawah lambang Umno di Kota Bharu dalam pilihan raya umum 2004 perlu menjadikan Hulu Selangor sebagai pengajaran dan persediaan untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Sebagaimana yang dikatakan oleh Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang, kekalahan di Hulu Selangor perlu dianggap sebagai satu langkah ke hadapan untuk mempersiapkan diri menghadapi saingan yang lebih hebat dalam pilihan raya umum nanti.

“Sama seperti Khalid Ibrahim (Menteri Besar Selangor); beliau kalah dalam pilihan raya kecil Ijok pada 2007. Tetapi beliau kembali menang pada 2008. Kekalahannya di Ijok telah menjadi satu platform kepada kita untuk menawan kerajaan negeri Selangor. Biarlah Hulu Selangor menjadi Ijok yang kedua kepada kita,” katanya.

Tak kurang pentingnya ialah suasana pasca-Hulu Selangor akan memberi peluang kepada Zaid untuk mendekatkan diri dengan pengundi-pengundi Melayu, bukan sahaja di Selangor malah di seluruh negara.

Setelah dihamburkan dengan kata-kata fitnah dan kempen kotor dari mereka yang mengakui diri Melayu dan Islam, tidak banyak lagi yang boleh mereka contengkan peribadi Zaid yang jauh lebih berprinsip dan tegas dalam membela keadilan dan hak berbanding para pemimpin Umno.

Lapan hari untuk berkempen sememangnya tidak cukup. Tanpa perlu mengalah, Zaid kini mempunyai banyak masa untuk diluangkan bersama masyarakat, khususnya orang Melayu, bagi menjelas dan memperincikan apa yang diperjuangkannya bersama Pakatan Rakyat.

Tak kenal maka tak cinta. Bila dah kenal barulah mesra dan sayang.

* The views expressed here are the personal opinion of the columnist.

Melayu oh melayu...

Bangsa melayu ini kira rare breed lah. Zaman satu dunia sudah mengira2 soal akauntibiliti, kredibiliti, transparensi dan tah apa2 'ti' dan 'si' lagi...majoriti orang melayu masih seronok tang tu jugak.

Darjah kecerdikan juga tidak bertambah.

Sebab tu agaknya di Hulu Selangor masa pilihanraya lalu, pattern berkempen macam orang ulu. Masa teman ke sana tempoh hari, kebetulan teman pergi dengan seorang kawan yang berlatar-belakangkan pendidikan di USA.

Katanya, pilihanraya di USA tak macam ni. Mana ada poster mengarut banyak2 macam ni? Mana ada kempen tampal tempel jalan macam ni? Mana ada kempen bagi rasuah dan ugut macam ni?

Di sana katanya, pengundi nak tengok apa program parti atau individu yang bertanding. "Healthcare, education system, interest rates, insurance untuk penduduk, lesen pemilikan senjata, dasar luar negara dll yang mencabar minda." Kalau setakat rasuah bodoh bagi kain pelikat, batik, beras, sardin...zaman perang dengan Vietnampun dia orang dah tak guna. Tengoklah betapa jauhnya kita.

Keputusan undi BN wins but slips up on Chinese support yang menunjukkan betapa jauhnya disparity of thought and wealth telah mempengaruhi pattern pengundian bangsa2 di Malaysia. Orang melayu pada pengamatan teman akan terus dibiarkan mundur dari segi pemilikan harta, ekonomi dan ilmu pengetahuan. Akan terus disaji dengan hiburan dan akhirnya akan diruntuhkan dengan kerendahan moral.

Ada lagi pemikiran yang memisahkan agama dengan politik. Masjid hanya untuk tempat sembahyang sebagaimana kelab-kelab malam dan karaoke untuk nyanyian dan minum2. Maka institusi agama yang dipegang oleh golongan yang hanya bertaraf mediocre akan menjadi keldai suruhan orang yang tak tau apa2 tentang apa yang dipimpinnya. Yang menjadi mangsa ialah orang melayu yang terpisah dengan ilmu agama yang sepatutnya bersifat syumul.

Kalau orang aslipun sudah mempunyai kesedaran walaupun dirasuahkan dengan "Eagle" Hiburkan Orang Asli Dengan "Hotel Californ... maka di manakah agaknya tahap orang melayu di negara ini? Bak kata rakan teman Akal Budi, "Kalau harap orang melayu, Malaysiapun digadai."

Kemenangan Umno di Hulu Selangor pada teman adalah lambang kebodohan dan kedunguan orang melayu. Hidup penuh emosi dan tenggelam dengan nostalgia. Bilakah ini akan berakhir??

Saturday, April 24, 2010

ASAL USUL BRAHING JADI KATOK....

"Brahing....mu kigho...sekor katok campur sekor katok beghapo?" Tanya Cikgu Matematik di sebuah sekolah di Pasir Mas berpuluh tahun dulu...

"Kalo tak silak....seghibu cikgu!" Jawab Brahing dengan penuh yakin...

"Mu meme nate Brahing....soale mudoh lagu tu mu tok seh jawak...Mu nate!!" Sumpah Cikgu Matematik tu...

AGAKNYA...DISEBABKAN PERISTIWA TU LAH BRAHING DAH JADI KATAK LA NI... He he...

Dijanji beribu, hanya 100 selipar sambut Blair

Oleh Yow Hong Chieh



PETALING JAYA, 24 April — Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali pada Rabu lalu berjanji akan mengumpulkan beribu-ribu selipar bagi menyambut bekas perdana menteri Britain Tony Blair, tetapi hari ini kurang 100 selipar muncul di tempat beliau dijadual berucap.

Rabu lalu, Ibrahim berkata beribu-ribu selipar akan menyambut Blair jika beliau menjejakkan kaki ke negara ini.

Mereka membantah kedatangan Blair ke negara ini dan meminta kira-kira 50 badan bukan kerajaan (NGO) memulakan gerakan melalui apa jua kaedah seperti “facebook” dan “twitter” membantah kedatangan Blair.

Perkasa dan Pertubuhan Keamanan Sedunia Perdana (PGPO), yang dipengerusikan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengutuk sebuah syarikat yang beribu pejabat di Singapura yang menjemput Blair memberikan ceramah pada kongres perniagaan hari ini.

Hari ini, mereka berhimpun di pintu masuk pintu masuk Jusco pusat membeli-belah Sunway Pyramid sambil melaungkan “Allahuakbar” dan “Blair, Blair! Bastard!”.

Kemudian mereka membakar risalah yang memuatkan wajah Blair.

Malah mereka juga membaling selipar ke arah kain rentang yang menggambarkan wajar Blair, bekas presiden Amerika Syarikat George W. Bush dan Star of David.

Kumpulan yang hadir hari ini kebanyakannya terdiri daripada pemuda Melayu dan beberapa warga Iraq.

Ibrahim bersama empat wakil dibenarkan masuk Pusat Konvensyen Sunway Resort Hotel & Spa oleh polis untuk menyerahkan nota bantahan kepada Blair.

Bagaimanapun media tidak dibenarkan.

Kelima-lima mereka muncul setengah jam kemudian sambil memberitahu bahawa mereka tidak dapat menemui Blair.

“Saya kecewa kerana saya tidak dapat menemui Blair kerana keselamatan terlalu ketat,” kata Ibrahim, Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas ini.

“Kami tidak tahu di mana Blair berada. Mungkin dia beada di tandas atau di celah-celah kedai kain ataupun berselindung dalam lif. Kami tidak dapat mengesan beliau,” katanya.

Ibrahim berkata, beliau telah menyerahkan dokumen yang dikeluarkan oleh Tribunal Jenayah Perang Kuala Lumpur.

“Apabila kami menemui wakil Blair, dia berkata kami tidak menemui Blair secara peribadi atas alasan keselamatan,” katanya.

“Dan, saya memberitahu wakil itu bahawa Blair tidak pernah berfikir tentang keselamatan rakyat Iraq. Mereka menceroboh dan mengebom Iraq mengikut kehendak mereka dan sekarang Blair bercakap tentang keselamatan peribadi. Jadi saya berkata, ‘pergi jahanam bersama Blair!’. Ini yang saya memberitahu sebentar tadi,” katanya.

Kisah cium dan peluk Kamal-AhLan-Nathan...

That's it...

Mula2 cium tangan Muhyiddin Yassin...

La ni Ibrahim Ali dalam dakapan Kamalanathan...

He he he....Inilah sebebenonye hubungan terlarang antara MIC dan UMNO-APCO...Hanya gambar yang dapat menceritakan segalanya.

Yang benar tetap benar, aku sokong Hassan Ali dan TGNA...

JAIS khianati Hassan Ali

HULU SELANGOR - Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan tindakan Exco Kerajaan Negeri Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali menyampaikan khutbah berbaur politik di sebuah masjid di Bukit Sentosa semalam.. » selanjutnya

Pemisahan antara politik dan agama adalah warisan penjajah

"Islam tidak memisahkan politik dari kehidupan. Rasulullah saw bukan sahaja pemimpin agama tapi juga pemimpin politik. Hanya Umno yang mengajar politik lain, agama lain. Macamlah Umno ada nabi lain," TGNA...

Mula2 dirasuah, kemudian diugut...SPR dan SPRM buat apa??

HULU SELANGOR 23 April – Penantian 15 tahun bekas peneroka Felda Sungai Buaya berakhir hari ini serentak dengan pengumuman ‘empat bonus’ kepada bekas peneroka dan penduduk sekitar Sungai Buaya oleh Perdana Menteri.... Berita Penuh

Umno macam budak2. Bila gaduh kalah jelir lidah...

Penjajah ajar tak boleh cakap Politik dalam Masjid – TGNA

Siapa ajar tak boleh cakap politik dalam masjid. Allah memerintah manusia dengan keadilan. Keadilan ada urusan politik, dibaca dalam al-Quran, dalam masjid - TGNA ..gambar malaysiakini

JAIS ditempelak

Nik Aziz turut menempelak Jabatan Agama Islam (JAIS) yang melarang pemimpin politik berceramah di masjid untuk kepentingan politik.

“Siapa ajar tak boleh cakap politik dalam masjid. Allah memerintah manusia dengan keadilan. Keadilan ada urusan politik, dibaca dalam al-Quran, dalam masjid,” katanya sambil membaca sepotong ayat al-Quran.


“Allahu Akbar, kita azan, ini politik. Mengajak orang ramai pergi ke masjid, ini politik… Ini kerja-kerja saki baki ajaran penjajah barat yang mengasingkan ajaran agama dan politik… Ini adalah ajaran karut yang ditinggalkan oleh Inggeris yang diterima oleh manusia Muslim. (Saya) rasa dukacita,” katanya.Malaysiakini

Ni semuo duit kepalo bapak ekau ko????

More money for Rela, says Muhyiddin
PM announces RM4m for Sikhs
Najib: Kamalanathan will get funds if he wins
Najib raises stake in Hulu Selangor battle
Maika buy-out brings smiles to shareholders in Hulu Selangor

Kantan Sari malam tadi.

Letih Malam Hulu Selangor 8

Lebih 10,000 orang hadir untuk mendengar pidato DSAI, Dato' Zaid Ibrahim, LKS, Azmin Ali, Saifuddin Nasution, Anthony Loke, Shamsul Iskandar, Yusmadi dan Cikgu Fariz (yang baru keluar lokap). TGNA tidak dapat hadir kerana jadual beliau yang padat dan keletihan.

Majlis juga menyaksikan bekas MP MCA masuk PKR (Sg. Besi). Anak mantan TPM, Allahyarham Ghafar Baba, Tamrin juga hadir di atas pentas PR.

Dari sambutan yang diberikan jelas harapan agak cerah.

Hari ini MB Selangor akan mengumumkan pakej untuk menyelamatkan Felda Sungai Buaya keseluruhannya sebagai respon kepada rasuah Najib kepada bekas peneroka. Sama2 kita saksikan.

Debat Anwar - Najib Dapat Permit Polis...

Kain rentang dakwa debat perdana Najib-Anwar

Begitulah seperti yang diumumkan oleh Azmin Ali di Kantan Sari, Precinct 6 (amboi macam Putrajaya), Bandar Sungai Buaya malam tadi.

Tajuk atas pilihan APCO-UMNO.

Tempatnya di Padang KKB (Sebelah Masjid Rahimiah) jam 9.00 malam ni.

Anwar OK anytime. Najib mungkin hantar Rosmah sebagai wakil.

Semua 64,000 pengdi dijemput hadir.

Hulu Selangor 24.2.2010

Sepanjang perjalanan ke Hulu Selangor petang semalam, teman dan Nasa tergelak sakan tengok perangai orang Umno. Tak habis2 dengan cara lama. Dari zaman kapal layar sampailah dacing senget...kerja nak menipu aje.

Boleh pakai ke kempen projek mee segera sekarang ni. Masa ni lah kontraktor repair jalan dapat projek. Masa orang tengah sibuk2 nilah dia nak buat kerja. Hamlau betul.

Tak cukup dengan tu. Berita Najib nak kowtim bekas peneroka Felda yang tertipu dengan developer Umno sejak lebih 14 tahun, menambah rendahkan level kotor kempen BN. Mana SPRM??

Di bawah ini adalah gambar2 yang sempat teman ambik semalam.

[Poster ini teman ambil di papan kenyataan Masjid Rahimiah, KKB. Mngkin sekodor peringatan kepada penduduk KKB betapa hinanya mereka di sisi UMNGOK]





[Projek2 mee segera di sekitar Hulu Selangor. Macam tak ada kerja lain?]

[Pelajar2 sekolah yang digunakan untuk mengedarkan risalah. "Kami ambil upah saja bang..tak ada perasaanpun kat Umno!" Jerit budak2 ni]




[Zunar dan Labun Kulup Sakah sentiasa ada di mana2 PRK. Kali ini bahan istimewa Zunar ialah payong hitam dengan isu panas. Mesti beli. Harga cuma RM15.00 aje yob]

Friday, April 23, 2010

Apa ada hal???

Bak kata orang tua2...benih yang baik tu kalau dicampak ke laut akan jadi pulau.

Tak dapat ceramah di masjid, kat dalam hutanpun ok...

Ini bukan kes nak nyanyi atau minum-minum...kena duduk dalam karaoke.!!

Nik Aziz dilarang berceramah di masjid Hulu S'gor
Apr 23, 10 2:19pm

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilarang menyampaikan ceramah atau kuliah Maghrib di mana-mana masjid dan surau di Hulu Selangor.

Pengarah JAIS, Datuk Muhammed Khusrin Munawi berkata, arahan itu bukan ditujukan kepada menteri besar Kelantan sahaja tetapi mencakupi semua pihak.

Katanya, larangan itu sebagai menjunjung titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang melarang pengunaan masjid oleh individu-individu berkepentingan politik menggunakan institusi umat Islam itu untuk tujuan berkenaan.

Utusan Malaysia dalam laporannya hari ini memetik Sultan Sharafuddin (kanan, bertali leher belang) menitahkan polis supaya bertindak tegas terhadap mana-mana pihak yang menggunakan masjid untuk berkempen dalam pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor yang sedang berlangsung sekarang.

Ketua Polis Negeri Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar berkata, larangan itu termasuk ceramah politik, penganjuran sebarang perhimpunan atau demonstrasi.

Katanya, pihak polis akan meningkatkan kawalan di semua masjid bagi membendung perkara tersebut daripada berlaku.Sehubungan dengan larangan itu juga beberapa jadual Mursidul Am PAS hari ini di beberapa masjid di Hulu Selangor terpaksa disusun semula.

Antaranya, Nik Aziz akan berkempen di Assam Kumbang sebelum ke Rasa (9.30pm) dan Batang Kali (10.30pm).

Takdir Allah Penentu Segala...Allahuakbar!!

Anwar: Allah takdirkan 'Projek 16 Sept' tak jadi
Abdul Rahim Sabri
Apr 23, 10
12:42pm
Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim malam tadi menunjukkan dua pucuk surat sebagai bukti bahawa beliau mempunyai cukup jumlah ahli parlimen untuk mengambil alih kuasa daripada kerajaan BN melalui 'Projek 16 September'.

NONEAnwar berkata surat pertama bertarikh 18 September 2008 yang menuntut agar Perdana Menteri ketika itu, Tun Abdullah Ahmad Badawi memanggil sidang tergempar kerana ahli Dewan Rakyat sudah hilang keyakinan kepadanya.

"Jika tak ada jumlahnya, adakah boleh diadakan sidang parlimen tergempar?" katanya Anwar ketika berceramah di hadapan kira-kira 400 orang di Padang Perumahan Taman Teratai, yang dikatakan kubu kuat Umno.

Manakala surat bertarikh pada hari berikutnya, kata Anwar, memohon perkenan mengadap Yang di-Pertuan Agong Sultan Mizan kerana mempunyai cukup majoriti ahli Dewan Rakyat untuk menubuhkan kerajaan yang baru.

"Bagaimanapun Allah mentakdirkan perkara itu tidak menjadi," katanya sambil merayu agar pengundi memberi sokongan kepada calon PKR Datuk Zaid Ibrahim dalam pilihan raya kecil Hulu Selangor 25 April ini.

Anwar yang juga penasihat ekonomi kerajaan Selangor menyentuh pendedahannya bahawa kerajaan Malaysia membuat perjanjian dengan sebuah firma perunding yang mempunyai kaitan dengan Yahudi.

NONEIa susulan keputusan Dewan Rakyat petang semalam meluluskan usul merujuk Anwar yang juga ahli parlimen Permatang Pauh kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen ekoran pendedahan beliau itu.

Anwar menjelaskan kepada pengundi dengan menunjukkan salinan surat perjanjian kerajaan Malaysia dan firma Apco itu.

"Surat (perjanjian) Apco dan kerajaan Israel sama dengan surat (perjanjian) antara Apco dengan Malaysia. Jawablah, buat apa hina saya... Jawablah, buat apa hukum saya," katanya.

Anwar yang juga bekas timbalan perdana menteri berkata, beliau telah memuatkan salinan perjanjian tersebut di dalam blog rasminya.

Dalam perkembangan berkaitan, ketua umum PKR itu juga menjawab tohmahan yang mendakwanya menjadi "boneka kepada Yahudi".

Beliau turut menunjukkan satu risalah mendakwa bahawa beliau mempunyai "lingkaran dengan Yahudi".

Anwar menyifatkan tindakan tersebut dilakukan oleh "orang munafik dan pembohong"

"Haram saya berdamping dengan mereka. Saya tidak buat kerja itu semua," katanya sambil mendapat tepukan gemuruh hadirin.

Wah boleh dapat Datuk ni....


Graft charges against ex-Perak PKR exco members dropped

Perak frogs freed

Tuduhan rasuah: Bekas Adun PKR dibebaskan

Apr 23, 10 12:43pm
Mahkamah Sesyen Ipoh hari ini membebaskan dua bekas ahli dewan undangan negeri PKR berhubung dakwaan rasuah tanpa dipanggil bagi membela diri. Hakim Azhaniz Azman berkata pendakwaan telah gagal membuktikan kes prima facie dan mengarahkan mereka dibebaskan serta mereta.

Mohd Osman Mohd Jailu, 58 (Changkat Jering) dan Jamaluddin Mohd Radzi, 53 (Behrang) didakwa bersama tiga yang lain - bekas adun PKR Usaili Alias, 56, bekas ahli majlis daerah Perak Tengah Zul Hassan, 46, dan kontraktor, Fairul Azrim Ismail, 31.

Mereka didakwa melakukan kesalahan rasuah itu di pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak dan di restoran Kluang Station Cafe di Medan Istana, Ipoh dan di Aquarias Restaurant & Bar di Bukit Mertajam antara 14 hingga 19 Ogos 2008.

Zul juga didakwa menerima rasuah seorang perempuan bagi tujuan mengadakan hubungan seks pada 8.10 malam 14 Ogos lepas di Sri Sayang Apartment, Pulau Pinang. Ahli perniagaan Fairul Azrim Ismail, 30, yang dituduh menerima habuan rasuah seks di Sri Sayang Apartment pada 14 Ogos lalu untuk membantu seorang bernama Mohamad Imran Abdullah memperoleh projek pembangunan bersama di Bandar Baru Seri Iskandar melibatkan Majlis Daerah Perak Tengah dibicarakan secara bersama dengan lima tertuduh berkenaan.

Pengundi Hantu Jadi Calun Barisan Nasional PRK Hulu Selangor...He he

Siapa Itu Kamalanathan A/L P. Panchanathan?


Friday, 23 April 2010 admin-s


Terkini Dari Hulu Selangor...

P. Kamalanathan claims to be a local Selangor/Rawang/Hulu Selangor boy but turns out he is a Pengundi Hantu in Sungei Siput (think Samy Velu). It's legal but kinda hypocritical dont y'all think.


Dr Xavier memberitahu bahawa Kamalanathan merupakan pengundi di P62 Sungai Siput? (Twitter dari simtzetzin)

Sila periksa disini http://daftarj.spr.gov.my/daftarj/daftar.aspx

Read more at: http://gomalaysian2.blogspot.com/2010/04/kamalanathan-al-p-panchanathan.html

Kalaulah ini gambar Zaid....


Mampuih satu Malaysia kata Zaid kaki betina pulak..

Who's who dalam dunia judi Malaysia

DARI SUARA KEADILAN

Suara Keadilan: Berikut adalah senarai pembabitan pemimpin Umno dulu dan sekarang yang didakwa mempunyai kepentingan dalam syarikat judi di negara ini:

Saham dalam Magnum Corporation Sdn Bhd:

1. Bekas Exco Pemuda Umno, Datuk Mohamed Al-Amin Al-Haj memiliki 1,900,000.

2. Bekas Menteri Pelajaran dan bekas Pengarah Magnum Corporation Sdn Bhd, Tan Sri Khir Johari memiliki saham sebanyak 40,843 dan 6,666 saham dalam Magnum 4D.

3. Bekas Peguam Negara dan Pengerusi Suhakam, Tan Sri Abu Talib Othman memiliki 1,666,666 saham.

4. Anak perempuan Tan Sri Abu Talib, Nor Anita Abu Talib memiliki 680,334 saham.
Saham dalam Genting Berhad

5. Bekas Spekaer Dewan Rakyat, bekas Pengerusi Genting Bhd serta datuk kepada Datuk Seri Najib Razak dan Datuk Seri Hishammuddin Hussein, Tan Sri Noah Omar memiliki 602,318,000 saham dalam Resort World Berhad.

6. Yayasan Noah memegang saham sebanyak 3,334,600 dalam Genting Berhad. Yayasan Noah kini diwarisi oleh Najib dan Hishammuddin.

7. Bekas Ketua Polis Negara, Tun Hanif Omar, bekas Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Amin Othman dan bekas Pegawai Bank, Dato’ Paduka Nik Hashim Yusof menjadi Pengarah Genting Berhad.

8. Bekas Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri, Tan Sri Wan Sidek Wan Abdul Rahman dan bekas Ketua Pengarah Jabatan Perkhidmatan Awam, Tan Sri Alwi Jantan merupakan Pengarah Resort World.

Saham dalam Sports Toto

1. Sports Toto yang diasaskan pada tahun 1969 dimiliki Tan Sri Vincent Tan, kroni Tun Dr Mahathir Mohamad Pengerusi Perhubungan Umno Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Setiausaha Kerja Umno Malaysia, Datuk Seri Tengku Adnan Mansor memegang 3.5 juta saham dalam Sports Toto melalui syarikat nominee iaitu Simsec Nominees.

Pemilik San Miguel Board of Directors - San Miguel Corporation

Berita Gempar, Najib mahu reform...

Najib scolds PDRM, SPR, MACC AND UMNO for resisting reform

HULU SELANGOR, April 23 — Malaysia Prime Minister, Najib Razak scolded PDRM, SPR, MACC, UMNO and the rest of BN component parties for their “furious efforts” to fight reform, saying the Malaysia was doomed to another political ...

Hmmm...

Anak jual tauke arak, marah orang mabuk...

Inilah hipokrit nombor wahid Bapak tauke San Miguel berkempen di Hulu Selangor..ick ick...

Baca yang teman highlight di bawah...dia kata Zahid kaki mabuk tapi anak dia tauke arak...Boleh pakai ka??

Marah dia terhadap Zaid yang membayar compensation kepada Hakim2 yang dipecat oleh beliau tidak habis lagi..he he!! Tercabar yob...

Tentang katak...baca ni Che Det says, 'katak' very useful to BN dan cuba tengok gambar di bawah ni...

[Gambar: Che Det dengan sekor katak tengah cium keris. Katak ni boleh pulak Che Det percaya ye??..He he..]

Dr M says don’t trust Zaid the ‘frog’

Apr 22, 10 11:35pm
Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini meminta pengundi di kawasan Parlimen Hulu Selangor yang akan mengundi Ahad ini, supaya memilih calon BN. Mantan perdana menteri itu berkata ini adalah kerana terbukti BN mampu membawa pembangunan dan perubahan ke kawasan mereka dan seterusnya memantapkan lagi taraf hidup rakyat di situ. "Negara kita aman dan tenang, walaupun kita telah mencapai banyak kemajuan di kawasan bandar, banyak lagi yang perlu dilakukan di kawasan luar bandar, " katanya ketika berceramah untuk pilihan raya tersebut di Serendah. Beliau berkata negara telah mencapai kemajuan kerana pemerintahan BN, kerana pemimpin perikatan tersebut bekerja untuk kemajuan negara dan bukan untuk kepentingan individu. "Bila kita majukan negara semua mendapat faedah dan ini terbukti hanya boleh dilakukan oleh BN," katanya. Bercakap mengenai calon PKR, Datuk Zaid Ibrahim, beliau berkata bekas menteri itu boleh diibaratkan sebagai katak. "Dulu dia dalam Umno jadi menteri, lepas itu dia melompat ke pembangkang. kaki belakang dia cukup kuat kerana sekarang dia dapat jadi calon pembangkang. "Kita tak sepatutnya pilih atau percaya orang yang suka melompat macam ini. Nasihat saya jangan pilih orang macam itu. "Nanti dia mabuk entah apa yang dibuatnya. Dia tak berjudi tapi ada kuda lumba. Saya pun ada kuda 30 ekor tapi bukan kuda lumba. Dia mengakui ada kuda lumba tapi dia kata dia tak berjudi, saya tak faham ni," kata Dr Mahathir. Katanya calon BN P. Kamalanathan, yang turut hadir di ceramah tersebut pula merupakan calon yang bersih, fasih berbahasa Malaysia dan faham akan kehendak rakyat. "Tak susah, cuma pangkah sahaja, pangkahlah calon BN. Jangan fikir panjang, tak ada yang lebih baik dari BN untuk memerintah negara ini," katanya. Beliau juga yakin tampuk pemerintahan negara akan dapat mengembalikan kegemilangan BN seperti yang dikecapi sebelum pilhan raya umum 2008. Bercakap di sidang media selepas ceramah tersebut yang dihadiri lebih 500 orang, Dr Mahathir berkata beliau tidak ingin orang tahu yang beliau akan berkempen di Hulu Selangor.

Thursday, April 22, 2010

Temberang betul mamat ni...macamlah dia menang PRK ni...

KAMAL, KAMAL, WHAT DAH?

The little I know about Public Relations in relation to your clients is that the PR practitioner’s basic task is to train the client in “media relations”, that is the handling of the news or electronic media. In most organizations, it is often the PR department that sends out press release and answers questions from the media. In most corporations too, the PR man is the only one allowed to make press statements. That’s how important the Public Relations manager is. He must always be on the ball. He meets the media. His presence and bearings project the image of the corporation. Only when necessary, the CEO will meet the press (but always with the PR man beside him).

So what do you make of Kamalanathan, MIC information chief and UMN O’s candidate in this by-election giving repeatedly, this half-assed answers "I will answer all these questions after the election," when questioned recently by the media. Those questions put to him by journalists were topical and current and required satisfactory answers.

When pressed as to why MIC has not pushed for the implementation of the 1991 MAPEN REPORT his reply was a meek “I will look at it.” I would expect a firm “I will look into that” as opposed to a wishy-washy just “looking AT it.”

When asked whether he would endorse Perkasa's aim to reserve 97 percent of the economic cake to the Malays he evasively replied: "I have already explained, no further comment.”

Asked whether he would follow Deputy Prime Minister Muhyiddin Yassin's example in putting his race first, he skirted the question with "I'm Malaysian. I don't want to say anything more."

Kamalanathan gave no answer when asked whether he considered relevant some of claims contained in Hindraf's 18-point manifesto.

When confronted that as the MIC information chief, he should be spontaneous and specific in his answers, he sheepishly said: "I have been the information chief only for less than a year."

Cornered with a barrage of other questions he surrendered with:

"I will answer all these questions after the election."

"Eagle" Hiburkan Orang Asli Dengan "Hotel California" Di Hulu Selangor

BN throws party, money to woo Orang Asli

E-mail Print

By Stephanie Sta Maria

HULU SELANGOR: There is a new 'party' in town and it's called the Department of Orang Asli Affairs (JHEOA). Its mission, according to the angry Orang Asli community here, is to nail their support for BN through a game plan of bribery and intimidation.

Hulu Selangor is home to over 3,000 Orang Asli scattered over 16 villages in the district. Since the campaign kicked off, the PKR Orang Asli Bureau has complained that JHEOA is hampering their campaign efforts in the community by exerting tremendous pressure on both voters and bureau members.

One bureau member, Podir Kadir (photo), has spotted JHEOA vans with stickers covering the department logo entering the Orang Asli villages under the pretense of being party supporters.

“We aren't stupid,” he told the media at a press conference in Kuala Kubu Bharu today. “We recognise the JHEOA vans and it is clear that it is working alongside BN to help secure a win in the by-election.”

Taking advantage of the Orang Asli fondness for entertainment, the JHEOA has also organised dinners and even rock concerts in the villages. Aside from having a good time, all attendees walk away with RM10 as a 'token of appreciation'.

“They are buying our pride,” protested another bureau member, Nurul Fazil. “In some villagers they have even gone round asking people to name the country's prime minister. Those who can are rewarded with RM10.”

Tok Batins or village heads also claimed that JHEOA officials have asked them to usher out PKR bureau members from within their villages. However, the heads have refused.

This by-election has also made history by being the first to have every JHEOA director in Peninsular Malaysia sent to Hulu Selangor to oversee an Orang Asli village there.

Police intimidation

Selangor exco member Elizabeth Wong, also the chairman of the Orang Asli Land Task Force, called this a blatant abuse of power.

“This has never happened before and shouldn't be allowed to happen,” she slammed. “The Public Service Act clearly prohibits civil servants from participating in political campaigns and vote buying is an election offence. The JHEOA has violated these laws.”

Wong also seethed over the sudden appearance of police booths in front of the villages, describing it as an intimidation tool.

“Police booths are a symbol of a state of emergency,” she said. “And BN is doing everything it can to frighten the Orang Asli into remaining as party supporters.”

“It is targeting villages via the JHEOA because it thinks that the villagers won't protest unlike those in the towns. But the Orang Asli are very angry at this mistreatment.”

Wong called on the Election Commission address this abuse of power and for the Malaysian Anti Corruption Commission to take action on the bribery issue.

“BN is free to campaign in any way it pleases,” she said. “Just don't use a government department as a puppet to intimidate the people.”

HA HA HA HE HE HE HO HO HO..HI HI..URGH TAK BOLEH BERHENTI GELAK SAKAN...WO HOOOO!!

Jangan masuk kolej ni lah...he he hu hu ho ho hi hi...!!

Director dia boleh ingat lagi Kamal-alan-nathan ni...ho ho hi hi hu hu he he....

Berapa orang student kolej ni agaknya ye...?? He he hu hu ho ho hi hi ha ha....

Dah berapa tahun Director dia masih lagi ingat Kamal-alan-nathan ni....??

Tanya dia sapa nama cucu nombor 3 anak nombor 2 dia...boleh ingat tak?? He he hi hi ho ho ha ha...

Oiii ingat...jangan hantar anak cucu ke kolej ni. Nanti ambik course setengah jalan. Sapa nak bayar hutang PTPTN..?? Rekod asal pelajar pun dah tak ada...Ho ho ho weeeeeeeee ha... Tak ada ISO ke???

Menteri Pelajaran Malaysia sapa ha??? Tak nak ambil tindakan ke???? He he hu hu ha ha ho ho hi hi....Mampuihlah Hulu selangor macam niii.....

Olympia confirms Kamalanathan’s degree

Olympia’s academic director recalled Kamalanathan’s attendance at the college. — file pic

By Yow Hong Chieh and Syed Jaymal Zahiid

KUALA LUMPUR, April 22 — Olympia College confirmed today that P. Kamalanathan was a registered student at the college and had completed his course successfully.

Although Kamalanathan’s actual student record was no longer available, Tan Chee Seng, the school’s academic director, said he remembers Kamalanathan and confirmed that he did an external course in communications, majoring in public relations, with Edith Cowan University (ECU), Australia.

He explained that Olympia College only processed one batch of students with ECU before both sides decided to terminate the programme in 2004.

“The numbers did not pick up so both sides decided that we should not have [any] additional intake,” Tan said.

He said Kamalanathan was offered advanced standing by the university, meaning he was exempted from certain course units, as he had obtained professional qualification from the Institute of Public Relations Malaysia prior to registering for the course.

He added that universities sometimes kept separate registers for off-campus students and that might explain why a search of the ECU alumni roll turned up nothing.

“Sometimes universities distinguish between home students who are running on campus versus programmes that they do offshore or off-campus. So sometimes they might maintain two registers,” said Tan.

Raja Petra Kamarudin of Malaysia Today had claimed that his search through the alumni register on ECU’s website turned up no record of Kamalanathan.

The fugitive blogger also claimed that Olympia College did not offer a Bachelors in Communications and that the university in question did not offer off-campus courses in the subject.

Kamalanathan had earlier said that he completed the course entirely off-campus. As promised, he posted a scan of his degree certificate on his website, in response to claims that he was not a graduate.

Separately, Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin, while attending an event in Kuala Kubu Bharu, said: “It (the degree) can’t be fake. You can’t expect him to show his degree. These people have nothing else (to talk about).”

“Next they’ll say his hair is fake, his shoes are fake and his wife isn't his wife.”

Rakan2 Baru Ibrahim Ali Ditemui Di Hutan Borneo


Lungless frog, love dart slugs among new species found in Borneo

Ni pulak berudu (baca: budu) Kelantan dah jadi katak

Tuduhan Terhadap Anwar Di Parlimen...

Di bawah ini adalah tuduhan rasmi terhadap Anwar Ibrahim yang dibacakan oleh Nazri Aziz.

"BAHAWA pada 17 Mac 2010, Yang Berhormat Ahli Parlimen Permatang Pauh, ketika mengambil bahagian dalam Perbahasan Usul Menjunjung Kasih Atas Titah Ucapan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, telah mengeluarkan kenyataan, "1999 Satu Israel. 2009 APCO menasihat Perdana Menteri Dato' Sri Mohd Najib 1Malaysia".

BAHAWA Yang Berhormat Ahli Parlimen Permatang Pauh telah mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan serta membuat dakwaan yang sangat serius dan menyalahi hak dan keistimewaan sebagai Ahli Parlimen serta merupakan satu penghinaan kepada Dewan ini.

MAKA INILAH DIPERSETUJUI BAHAWA Ahli Yang Berhormat Permatang Pauh hendaklah dirujuk kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan. Jawatankuasa ini hendaklah membuat syor jenis hukuman yang setimpal yang patut Dewan kenakan ke atas Ahli Yang Berhormat Permatang Pauh."

Di bawah ini hujah2 MP Umno yang sedikitpun tidak disokong sebarang bukti bertulis untuk membenarkan tuduhan terhadap Anwar. Semuanya retorik saja...


11.06am:
Nur Jazlan (Umno-Pulai) says Anwar Ibrahim (Permatang Pauh) used the "negative publicity" in international eyes to paint a bad image for the government.

He defends the government's hiring of Apco to repair the damage that Anwar had done. He also accuses Anwar of using NGOs, hired Internet experts and the international press to tarnish Malaysia's image.

11.10am: Nur Jazlan (Umno-Pulai) accuses Anwar of desecrating the sanctity of the House and disturbing the security of our nation with his antics.

Every time Nur Jazlan mentions 'Apco', someone from the opposition bench shouts 'Umno'. And whenever the Umno MP argues that the opposition's allegations are untrue, it is followed 'buktikan'.

[Hujah Nur Jazlan hanya membenarkan apa yang Anwar cakap. Sekaligus membebaskan Anwar dari tuduhan menjadi agen Yahudi dan mengakui Umno memang bekerjasama erat dengan syarikat kepunyaan Yahudi]

11.36am: BN second debater Abdul Rahman Dahlan (Umno-Kota Belud) (left) stands up to speak. Some opposition MPs shout “putar belit” (twist and turn).

Abdul Rahman Dahlan (Umno-Kota Belud) continues his speech, stating that unlike 1Malaysia, One Israel is a coalition of three Israeli parties, adding that it was similar to the tripartite Pakatan Rakyat, drawing the ire of PAS MPs.

MPs from the Islamist parties are up in arms that they were being likened to an Israeli political party.

11.43am: At the request of deputy speaker Wan Junaidi Tuanku Abdul Rahman to clarify his remark, Abdul Rahman repeats his allegations that One Israel was “almost like Pakatan Rakyat”, opposition MPs leap to their feat in protest.

Continuous shouts of “tarik balik (retract the remark)” coming from the opposition bench.

11.44am: Abdul Rahman Dahlan (Umno-Kota Belud) withdraws remark on orders of deputy speaker Wan Junaidi. He defends the 1Malaysia concept and asks why the opposition was against this “noble” concept.

[Hujah Abdul Rahman Dahlan cuma retorik orang2 kampung saja. Noble Concept? Nbole tak noble ianya adalah model Israel. Isunya di sini Najib tiru Israel dengan nasihat APCO. Tak gitu?]

12.16pm: Third BN speaker Khairy Jamaluddin (Umno-Rembau) begins his debate by accusing Anwar of creating a controversy over Apco Worldwide because he was worried about BN federal government having a 68 percent approval rating.

He said Anwar's troubles were compounded further by troubles in Pakatan, including a string of defections from PKR which has caused him to lose his authority as opposition leader since PKR does not have the most seats on the opposition block.

“Although (Pakatan) sleeps on the same pillow, their dreams are like far apart mountains,” he said.

12.25pm:
Khairy Jamaluddin (Umno-Rembau) riles up the Pakatan crowd once again by likening the "Israel for all" rallying cry to the "PAS for all" slogan.

He later holds up a folder which he claim contains proof that Anwar had direct relations with Paul Wolfowitz, a known Zionist backer.

[Teman kadang2 tak faham KJ. Kenapa dia letakkan diri dia serendah Mat Ezam? Cerita2 ni Ezam dah bagi tau orang kampong sejak dia swindle duit Soros guna nama PKR...he he! Am I drinking in the photo 4x? Nak tanya mana bukti cakap Anwar tu salah?. Janganlah buat cerita lain...]

Akhirnya UMNO mengaku...

Mengakulah Nur Jazlan di Parlimen hari ni (baca di bawah ni sebagaimana yang dipetik dari Malaysia Kini)...bahawa mereka mengupah APCO untuk counter kerja2 buruk yang kununnya dilakukan oleh Anwar.

11.06am: Nur Jazlan (Umno-Pulai) says Anwar Ibrahim (Permatang Pauh) used the "negative publicity" in international eyes to paint a bad image for the government.

He defends the government's hiring of Apco to repair the damage that Anwar had done. He also accuses Anwar of using NGOs, hired Internet experts and the international press to tarnish Malaysia's image.

Ini bermakna:

1. Mereka tidak menafikan bahawa APCO itu ada kena mengena dengan zionis.

2. Mereka mengaku mengambil syarikat zionis untuk bekerja dengan mereka. Dan yang paling significantnya ialah...

3. Kalau dah ambil zionis bekerja dengan mereka, tentulah subjek yang menjadi target mereka (Anwar) bukan agen zionis kerana mana ada zionis yang nak musnahkan zionis...he he.?? Ada nampak tak???

Mat Ezam boleh simpanlah dokumen2 tu dalam kotak dia balik....

Kes Gantung Anwar, Siaran Langsung Dari Parlimen...


1Malaysia, Apco, One Israel: Live from Parliament

LIVE BN is tabling a motion to censure Anwar, with four government MPs lined up to debate four Pakatan MPs. Malaysiakini reports live from Parliament.

SIAPA 'REJECT' SIAPA??

Bukan ke Zaid yang letak jawatan dari kabinet??? Dia bukan dipecat dari kabinet....

Yang kena pecat Zulbabwe...he he!!

PM labels Zaid a ‘reject’

By Neville Spykerman

HULU BERNAM, April 22 — PKR candidate Datuk Zaid Ibrahim was called a ‘Cabinet reject’ by former colleague, Datuk Seri Najib Razak, last night when the prime minister turned up to pitch for Barisan Nasional choice P. Kamalanathan in the Hulu Selangor vote.

Zaid was the facto law minister in Tun Abdullah Ahmad Badawi’s last Cabinet in 2008 but quit after six months over the ISA detentions of three people, including DAP MP Teresa Kok. He joined PKR in June 2009.

“He was rejected by the Cabinet, then he joined the opposition. Let’s ensure he remains a reject,” Najib told BN election workers at their operations centre here, in Kalumpang.

The prime minister said they knew all they needed to know about Zaid, who has been under blistering attack for his drinking past and ownership of a race horse.

“There is no need to say much. Just reject him.”

Najib returned from Japan yesterday and visited four areas in four hours in the Hulu Selangor Parliamentary seat which fell vacant following the death of PKR MP Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad.

Besides Hulu Bernam, Najib also visited BN operation centres in Kuala Kubu Baru (KKB) and Batang Kali, which are all state constituencies within Hulu Selangor.

While at the MCA operation centre in KKB earlier, Najib (picture) said he was breaking with convention to campaign for BN, even though he was PM, because of his position as Selangor BN chief.

He acknowledged the by-election was a referendum on his administration, his 1 Malaysia concept and the reforms he was implementing.

He pointed out that the country’s 10th by-election was also a test for BN, which suffered its worst electoral defeat in 2008 when it lost four states and its customary two-thirds parliamentary majority.

Najib, who became PM in April 2009, kicked off his whistle stops at the BN command centre in Bukit Sentosa at 7.30pm.

MP2 Gelembong....

Sejak kisah INI timbul semalam, teman nak mintaklah satu jawatankuasa khas dibentuk untuk meneliti semua kelulusan Ahli2 Parlimen dan ADUN2 UBN samada kelulusan masing2 yang heboh diwar-warkan tu semua sahih ataupun tidak. Termasuk jugalah professor2 kangkong yang menjawat macam2 jawatan di Universiti2 tempatan.

Teman rasa banyak kes yang sama macam si Kamal-alan-nathan ni akan timbul. Silap2 MP Pekanpun tak habis belajar..he he.

Tapi satu yang teman pasti...yang ni tak payahlah nak penat2 check. MP Sri Gading. Dia lulus takat darjah 6 ajer....asalnya Guru Kemas ngajor orang kampung ternak ayam. Kalau nak checkpun pasal dia ni...kes ala2 Bung Mokhtar agak relevan...he he. Jangan marah. Teman bergurau ajer...

Wednesday, April 21, 2010

Liar liar...baru jadi calun dah menipu...cheh!!

A lie to cover a lie


Wednesday, 21 April 2010

P. Kamalanathan’s CV says he received an overseas education at the Edith Cowan University and was awarded a Bachelor of Mass Communication. The Australian university, however, has no records of him ever going there.

It looks like he lied about not kissing the hand of the Deputy Prime Minister. What else did he lie about?

P. Kamalanathan’s CV says he received an overseas education at the Edith Cowan University and was awarded a Bachelor of Mass Communication (http://www.malaysianmirror.com/nationaldetail/6-national/37008-kamalanathan-takes-on-zaid). The Australian university, however, has no records of him ever going there. (http://www.ecu.edu.au/)

A phone call was made to the university and they confirmed that they have no records of Kamalanathan.

It appears like Kamalanathan never studied there so he needs to clarify and prove his educational background.

Is this yet another lie?

Ayoyo tambi...sikit2pun tara malu ka???

Ayoyo...mana muka "banyak daging" mahu letak???

Kamalanathan: Smear campaign Umno's idea, not mine


By Stephanie Sta Maria

KERLING: Barisan Nasional candidate P Kamalanathan said his campaign strategy has nothing to do with Umno's smear campaign against his rival, PKR's Zaid Ibrahim.

While Umno has branded Zaid an alcoholic and gambler, the MIC information chief has refused to indugle in any mud-slinging.

Speaking to journalists, the BN candidate reiterated that his sole focus is on telling his “60,000 friends” in Hulu Selangor what he and BN can do for them.

“I have no comments about Zaid. Whatever Umno is doing is their strategy and I'm not part of it. My strategy has always been about the people. Never about attacking the opposition,” he said.

After several grueling days of campaigning, Kamalanathan looked none the worse for wear and agreed that fatigue hadn't gotten the better of him yet.

Am I drinking in the photo? 4x ...he blames everybody including himself...he he

Khairy blames everybody for beer-bashing

By Asrul Hadi Abdullah Sani

KUALA LUMPUR, April 21 — Barisan Nasional (BN) Youth chief Khairy Jamaluddin said today that BN, Pakatan Rakyat (PR) and the media are to blame for the drinking controversy surrounding the Hulu Selangor by-election.

Khairy was defensive when asked on the continued beer-bashing campaign in the Hulu Selangor by election.

He refused to comment on the personal attacks against PR candidate Datuk Zaid Ibrahim but stressed that such political tactics must stop.

“If I entertain this question, this thing is going to continue throughout the campaign. You guys are also partly to blame because you ask them for comments and you ask me for comments. That should be enough. If I answer that then this thing will perpetuate until the end of the campaign. You know that,” he told The Malaysian Insider.

Khairy became agitated when asked if he was blaming the media.

“You are putting words in my mouth. I didn’t say that I am blaming the media. You are putting words in my mouth,” he said.

Khairy then clarified that he was referring to everybody when he said “you guys.”

“Everybody. All sides, both political parties and the media. This thing is getting out of hand. If you want to stop it and the media cares so much about the issue then you should stop reporting about it on both sides,” he said.

Flyers labelling Zaid a “kaki arak” (drunkard) were circulated at an Umno Youth ceramah last night despite assurances by Khairy to cease smear tactics in the Hulu Selangor campaign.

The flyers had doctored photos of the PKR candidate enjoying liquor. One was headlined “Zaid Ibrahim ‘Take Beer’”, a pun on the Islamic expression takbir, while another claimed he practices “liberal Islam” and urged readers to defend the purity of Islam.

Pakatan Rakyat has also ramped up its attacks in Hulu Selangor when PAS secretary-general Datuk Mustafa Ali claimed that previous prime ministers drank expect for Tun Abdullah Ahmad Badawi

Khairy also urged the media to stop “propagating” hate campaigns.

“Stop propagating campaign based on personal attacks on both sides and stop egging on politicians by asking for their comments.

“I am interested in seeing how you are going to write,” he said.

Later, reporters approached Khairy to ask about a picture allegedly depicting him with an alcoholic beverage.

“Am I drinking in the photo? Am I drinking in the photo? Am I drinking in the photo? Am I drinking in the photo? Was I drinking in the photo? Have u seen the photo? I'm not drinking,” he reacted angrily and walked away without looking at the reporters.

The personal attacks on Zaid began right after nomination day last Saturday but the maverick politician has shrugged it off, saying he has repented. Top Pakatan Rakyat (PR) leaders have come to his defence, saying other Umno leaders have been known to commit the unIslamic act.

The Election Commission (EC) has ordered Barisan Nasional (BN) to bring down billboards, banners and other campaign materials related to such personal attacks. In cyberspace, PR supporters have hit back at BN by circulating photographs that allegedly show the ruling coalition leaders indulging in similar behaviour.