Monday, February 28, 2011

Bodoh Chan ni...

Kaki tidurpun dia tak pandai tipu...hehe!!

Oiii AG. Pembesar UMNO bila nak didakwa? Asyik MCA ajer...

Chan didakwa tipu bekas PM dalam skandal PKFZ

Mantan menteri pengangkutan Tan Sri Chan Kong Choy dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Putrajaya hari ini dengan pertuduhan menipu bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi berhubung skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ).

Beliau dituduh mengikut Seksyen 417 Kanun Keseksaaan yang membawa hukuman penjara sehingga lebih lima tahun dan denda atau kedua-duanya jika disabitkan kesalahan.

Hakim Mahkamah Sesyen Azhaniz Teh Azman membenarkan Chan diikat jamin RM1 juta dengan seorang penjamin.

Beliau menetapkan 31 Mac untuk sebutan semula kes.

Chan yang berada di luar negara pulang beberapa hari lalu selepas diminta oleh pihak berkuasa.

Beliau yang juga bekas timbalan presiden MCA dibawa ke perkarangan mahkamah pada jam 2 petang tadi dengan kawalan polis. Beliau diiringi oleh isteri dan anak perempuannya.

Dengan memaki seluar kelabu dan baju putih, beliau kelihatan tenang.

Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail tiba 10 minit kemudian.

Beliau adalah VVIP kedua yang didakwa berhubung skandal PKFZ yang kosnya dikatakan naik mendadak dan menurut laporan audit mungkin akan menyebabkan negara kehilangan RM12.5 bilion.

Pada 29 Julai tahun lalu, bekas Menteri Pengangkutan, Tun Dr Ling Liong Sik didakwa atas tuduhan menipu kabinet untuk mempersetujui pembelian tanah pada harga yang lebih tinggi.

Empat yang lain, termasuk bekas pengurus besar Lembaga Pelabuhan Klang, OC Phang, juga didakwa berhubung pelabagai kesalahan berhubung pembabitan mereka dalam projek berkenaan.

[Baca berita penuh]

Apa hal lah saya nak besor-besorkan diri saya...dah memang saya...

Dulu kami tak mimpipun nak rampas Selangor Li Ketam oiiii...

La ni sapa yang mengigau nak rampas Selangor balik?? Hehe

PAS usah mimpi boleh rampas Merlimau, kata Ali Rustam
Oleh Syed Mu’az Syed Putra

JASIN, 28 Feb — Datuk Seri Mohd Ali Rustam menasihatkan PAS agar tidak bermimpi yang ia boleh merampas kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau, yang selama ini merupakan kubu kuat Barisan Nasional (BN).

Ini kerana, jelas Ketua Menteri Melaka, PAS tidak mempunyai jasa besar di Melaka, sebaliknya hanya tahu melemparkan pelbagai tuduhan berunsur fitnah terhadap kerajaan negeri pimpinan beliau.

“Tapi tak akan tiba-tiba, BN buat kerja siang malam, ekonomi Melaka baik, keselamatan pun bagus dan sosial lebih bagus daripada PAS tadbir di Kelantan. Tak akan orang tak kenal jasa kita, PAS datang sini kata kita mati masuk neraka, tak akan orang Melaka nak dengar cakap PAS yang fitnah macam ini?” kata beliau.

“PAS ini saya ingat dia mimpi, dia tak tahu apa yang dia cakap... macam kita buat lapangan terbang, kapal terbang Boeing 737 dah turun tapi dia kata tak ada sama juga. Macam Eye On Malaysia, saya kata swasta yang buat yang baru ini tapi dia kata kerajaan buat, bukankah ini bohong? Orang Melaka tahu, tak akan orang Melaka akan percaya cakap bohong macam itu,” kata Mohd Ali kepada The Malaysian Insider.

Selain itu, beliau juga menyifatkan PAS sebagai “terdesak” apabila menggunakan pengaruh pelakon, pelawak dan penulis lirik Bob Lokman dalam kempen pilihan raya kecil parti itu untuk meraih sokongan pengundi Melayu.

“Saya tengok PAS ini dia dah kira terdesak betul, tak akan tiba-tiba orang nak bagi dia undi... apa jasa dia di sini (Merlimau)? Di Kelantan pun tak boleh tadbir. Dia tuduh kita jahiliah tapi sembahyang di masjid kita.

“Jadi orang Melaka tahu dia (PAS) cakap fitnah, saya tak fikir orang Melaka atau Merlimau akan beri sokongan yang banyak, sikit-sikit undi dia dapatlah tapi bukan banyak,” katanya.

Bob Lokman salah seorang penceramah jemputan PAS pada pilihan raya kecil DUN Merlimau yang berlangsung ini.

Pilihan raya kecil DUN Merlimau menyaksikan pertarungan satu lawan satu antara calon BN Roslan Ahmad, ahli jawatankuasa Umno Jasin dan calon PAS Yuhaizat Abdullah, Timbalan Ketua Pemuda PAS Melaka dan Timbalan Yang Dipertua PAS Jasin.

“Kita maju tapi PAS kata tak maju, tapi nak dapatkan undi. PAS apa jasa? Tak akan orang tiba-tiba nak bagi jasa pada PAS?

“Lepas itu asyik mengata kita, saya fikir orang tak bagi undi banyaklah... jangan harap nak dapat undi percuma,” tegas Mohd Ali.

Pengerusi Umno Melaka itu itu berkeyakinan BN akan memperoleh lebih 50 peratus undi Cina bagi membantu mencapai kemenangan yang besar dalam pilihan raya kawasan itu yang akan diadakan 6 Mac.

“Saya yakin kita akan dapat undi tambahan daripada pengundi (Cina) di DUN Merlimau, nampak daripada reaksi dan respons yang baik daripada mereka. Saya fikir kita boleh dapat lebih daripada 50 peratus (undi Cina) kalau tengok keadaan sekarang yang mana mereka semua OK, gembira dan tiada tekanan.

“Bagaimanapun saya minta jentera juga tidak terlalu yakin, kita kena kerja, Saya janji majoriti lebih dari yang lepas, berapa sasaran saya tak sebut asalkan lebih kita akan berpuas hati,” katanya.

Semalam Pengarah Pilihan Raya PAS pusat Datuk Halim Abdul Rahman berkata PAS memerlukan 45 peratus undi Melayu untuk merampas kerusi Merlimau, sekali gus menghantar wakil rakyat pertamanya ke Dewan Undangan Negeri (DUN) Melaka.

Beliau berkata, pihaknya kini sudah berjaya memperoleh 41 peratus undi Melayu dan memerlukan empat peratus lagi untuk mencapai kemenangan.

Kata Halim, PAS juga menyasarkan 75 peratus undi Cina dan 40 peratus undi India.

Mengenai tuduhan yang dilemparkan PAS terhadap kerajaan pimpinannya termasuk pembinaan lapangan terbang Batu Berendam dan sistem monorel di sepanjang Sungai Melaka, Mohd Ali berkata parti Islam itu sebenarnya tidak mempunyai isu untuk menyerang BN.

“PAS cakaplah apa yang dia nak cakap... dia parti pembohong dan suka cakap fitnah... PAS tak faham ekonomi, kita ada monorel tepi sungai... pelancong pun sudah 10 juta orang, monorel pun kita buat duit juga. Mula-mula dulu (ketika dilancarkan) ada patah sikit, monorel itu kita beli murah dari China.

“Dia (PAS) nak undi Cina tapi barang China tak nak pakai, PAS ini kan hipokrit... saya beli monorel dari China pasal sokong Cina. Jadi saya sokong China... saya sokong orang Cina jadi saya beli monorel China. DAP kata nak undi Cina tapi monorel China tak nak beli.

“Dia cakap lain tapi buat lain, saya berani beli monorel,” tegas beliau.

Ini pilihan raya kecil ke-15 sejak 8 Mac 2008 dan yang pertama di Melaka.

Tazkirah Tok Guru Untuk Tok Jib...


Islam sederhana, ajaran baru Umno ditemplak Nik Aziz

Mursyidul am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat dalam blognya, melahirkan rasa terkejutnya apabila membaca kenyataan Datuk Seri Najib Razak yang membuat tuduhan liar ke atas gerakan Ikhwan Muslimin dan ulama terkenal dunia, Syeikh Dr Yusuf Al-Qardhawi.

Sambil menyifatkan kenyataan perdana menteri itu sebagai “sangat tidak manis”, beliau menasihatkan Najib supaya beristighfar banyak-banyak.

“Saya kira Perdana Menteri Malaysia sudah lupa langit tinggi rendah sewaktu mengeluarkan kenyataan tersebut. Saya khuatir, pemergian ke Turki hanya untuk berguru dengan tokoh sekular Turki yang jasadnya berkubur di situ.

“Sudahlah beberapa minggu lepas, salah seorang bekas perdana menteri Malaysia menulis menyerang saya dengan melabelkan Kamal Attarturk sebagai tokoh yang banyak berjasa kepada Islam, hari ini perdana menteri pula menziarahi pusara Kamal Attarturk dan meletakkan kalungan bunga di situ, satu amalan yang telah difatwakan haram di Malaysia.

“Barangkali itulah Islam sederhana, ajaran baru Umno,” tulis Nik Aziz.

Beliau mengulas laporan berita dalam laman web National Review Online di mana Najib dilaporkan mengeluarkan kenyataan bernada kesal dengan keterlibatan Ikhwanul Muslimin dengan protes mendesak pengunduran Hosni Mubarak di Mesir yang berunsur keganasan dan melampau (violence and extremism).

Bukan Islam

Selain itu, pada ucapannya di Istanbul baru-baru, Najib juga dilaporkan menggambarkan Syeikh Dr Yusuf al-Qaradawi selaku seorang yang menyokong keganasan.

Sehubungan itu,Nik Aziz yang juga menteri besar Kelantan mengingatkan bahawa “tiada Islam sederhana, Islam melampau atau Islam kedai kopi. Semuanya Islam yang datang dari Rasulullah SAW. Setiap yang berbeza, itu bukannya Islam.”

Secara panjang lebar, Nik Aziz kemudiannya menyoal neraca mana nama ganas itu mahu ditampal dan mempersoalkan sama ada setiap perbuatan menuntut hak setelah dinafikan itu didakwa sebagai ganas.

“Dalam Islam, neraca yang paling tepat ialah sunnah Rasulullah SAW dan bukan neraca Hillary Clinton. Baginda dan para sahabat telah berada di bumi tempat tumpah darah: Makkah al-Mukarramah selama 13 tahun, selama tempoh itulah umat Islam di Madinah dizalimi, dinafikan hak mereka bahkan pernah dipulau selama tiga tahun di Syi'ib Ali.

Bersedia jadi pengganas!

“Mereka tidak dibenarkan berjual beli dengan sesiapa, salam mereka tidak berjawab, sapa mereka tidak berbalas. Mereka ditekan dengan pelbagai tekanan namun tidak sekalipun mereka melawan kerana belum menadapat keizinan daripada Allah SWT.

“Hanya di Madinah, barulah Allah SWT memerintahkan agar umat Islam berperang membela diri dan menjaga maruah.

Jelas Nik Aziz lagi, di Madinah, umat Islam akhirnya dibenarkan melawan dan mengangkat pedang memerangi kezaliman ke atas mereka.

“Tiga belas tahun mereka bersabar di Mekah, namun kesabaran manusia ada hadnya. Jika binatang sekecil kucing pun boleh melawan jika ditindas, apatah lagi makhluk yang berakal seperti manusia?

“Adakah Rasulullah SAW dan para sahabat itu ganas? Suka saya nyatakan, jika Rasulullah SAW itu disifatkan ganas, maka semua muslim seharusnya bersedia untuk menjadi pengganas!”

Menurut Nik Aziz, Hosni Mubarak telah menzalimi rakyat Mesir selama 30 tahun dan bila pilihan raya diadakan pula, diktator itu akan mendapat kemenangan hampir 99.99 peratus.

“Adakah menjatuhkan pemimpin seperti ini dianggap sebagai ganas? Janganlah pula membuat tuduhan bahawa Ikhawanul Muslimin yang terlibat sedangkan apa yang jelas berlaku di Mesir ialah kebangkitan rakyat.

Palitkan getah kepada Ikhwan

“Tidakkah Perdana Menteri Malaysia mengetahui bahawa mereka yang terlibat dengan protes ini terdiri daripada segenap lapisan rakyat Mesir. Muslim, Kristian, kelas bawahan, menengah bahkan atasan sekalipun berdiri satu barisan menuntut pengunduran Mubarak. Isunya ialah penyelewengan, penindasan dan kezaliman rejim Hosni Mubarak, jangan pula getahnya dipalitkan kepada Ikhwan!”

Menurut Nik Aziz, Islam tidak mengajar umatnya untuk melakukan keganasan, tetapi Islam tidak pula membenarkan umatnya menghina diri dan merelakan perlakuan zalim ke atas diri mereka.

“Peliknya, ketika Hosni Mubarak menzalimi rakyatnya sendiri, mulut-mulut ini diam seribu bahasa, apabila rakyat Mesir bertindak menuntut hak, mereka pula dilabelkan sebagai ganas.

“Demikianlah juga ketika Iraq dan Afghanistan dihancurkan oleh Amerika Syarikat, mana perginya perkataan ganas itu? Begitu juga dengan tindakan PBB membelah bahagikan bumi Palestin demi kepentingan Israel, PBB dan Israel tidak dilabelkan ganas.

Neraca senget

“Apabila rakyat Palestin bertindak walaupun hanya dengan melontar batu, mereka sudah dianggap ganas! Alangkah sengetnya neraca yang mereka gunakan,” kata Nik Aziz.

Menurut Nik Aziz, Al-Qaradawi adalah ulama berjasa yang pernah dipenjarakan ketika perdana menteri Malaysia hari ini belum lagi lahir ke dunia.

Katanya, beliau telah mengarang puluhan kitab dalam pelbagai disiplin ilmu dan pemikirannya dijadikan kajian oleh ratusan sarjana di seluruh dunia bahkan kerajaan Malaysia sendiri menganugerahkan Tokoh Maal Hijrah kepada beliau.

“Istighfarlah banyak-banyak. Ingatlah kepada Allah SWT sebelum melabelkan ulama yang mulia dengan tuduhan seperti itu.

“Harapan saya Perdana Menteri sekarang tidak berguru dengan salah seorang bekas perdana menteri yang semakin mengarut kenyataannya. Saya simpati dengan bekas perdana menteri itu,” akhiri tulisan Nik Aziz itu.

Ape ke heinye yob Malaysia ni??

Saturday, February 26, 2011

Tengok sapa ikut FLOM pergi Isketambola??


Tegur2lah FLOM tu...bila nak tutup aurat?

Aku dok fikior, siapalah yang nasihat Najib kutuk Ikhwan dan Sheikh Yusuf Al-Qaradawi?

Apalah agaknya peranan yang diberikan oleh Najib untuk meyakinkan Erdogan yang Anwar ni begitu begini..

Fulus yob fulus...masyukkkkkk....

Friday, February 25, 2011

Lone Judge...An Excellent Judge!!

Kalaulah...ya...kalaulah PR kuasai Putrajaya lepas PRU13 ni...nak sangat aku tengok Datuk Mohd Hashimudin Mohd Yunus ni jadi Ketua Hakim Negara.

Nak sangat tengok hakim2 bengong disejukbekukan. Hampeh....

Lone judge wants Putrajaya to answer for water deal
By Melissa Chi
February 25, 2011

PUTRAJAYA -The public has a legitimate expectation to know how water tariffs are determined, a dissenting judge in the Court of Appeal said today, disagreeing with a majority decision to keep secret the details of a concession deal between a private water company and the federal government.

Datuk Mohd Hishamudin Mohd Yunus said the court action to demand public disclosure of the deal was considered public interest litigation.

“Water is a basic necessity of life and any increase in tariffs will have an important impact on their lives.

“If one has to pay in order to have water, then the charge must be extremely nominal and affordable to the citizens. Then the process of determining the water rates or tariffs must be transparent. The citizens have a legitimate expectation to know the process involved in determining any increase of tariffs,” he said.

Hishamudin accepted the respondents’ argument that the government has a legal responsibility to the citizens and that good governance requires transparency, particularly in matters pertaining to basic human needs such as treated water.

Earlier today, the Court of Appeals had decided today to keep secret the concession agreement between Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) and the federal government as well as an audit on the firm.

The majority decision was made by two of the three-man panel comprising Datin Paduka Zaleha Zahari, Datuk Seri Abu Samah Nordin and Hishamudin.

In 2007, Klang MP and co-ordinator for the Coalition Against Water Privatisation (CAWP), Charles Santiago, had filed for the judicial review seeking to declare the audit report and the 2004 concession agreement signed by Syabas, the Selangor government and the federal government as public documents.

In a landmark judgment, the High Court on June 28 last year ordered the contents of the documents to be disclosed, as requested by CAWP.

Judicial commissioner Hadhariah Syed Ismail had stated she was not convinced such a disclosure would be harmful to national security or public interest, as claimed by Syabas and the Ministry of Green Technology, Energy, and Water.

CAWP comprises the Malaysian Trade Union Congress (MTUC) and 13 others from Selangor, Kuala Lumpur and Putrajaya, including Santiago himself.

In his dissenting judgment today, Hishamudin also said the federal counsel appeared unaware of clause 45 of the concession agreement.

“But it is disclosed in the submission that according to clause 45, none of the three parties to the agreement namely, one, the federal government; two, the state government; and three, Syabas, may disclose the contents of the agreement to third parties without a mutual agreement of all three parties unless it is right by law,” he said.

In this case, the state government and Syabas have no objection to the disclosure of the concession agreement, he said.

“The High Court judge had examined both the concession agreement and the audit report, and has come to the conclusion that there is nothing that is detrimental to the national security or public order, are disclosed except that the disclosures might invite public criticisms,” he said pointedly.

He said that prior to the Cabinet meeting inquest, the audit report was already in existence and has never been classified as an official secret.

“The audit report was never prepared solely for the purpose of Cabinet discussion.

“To my mind, it cannot be the law that just [because] subsequently this audit report was discussed by the Cabinet, it just then becomes an official secret. There is no basis for the minister to withhold this audit report from the public,” Hishamudin said.

CAWP lawyer, Ang Hean Leng, today said the High Court judgment should have been upheld as average users would be “adversely affected”, adding that today’s ruling meant consumers “do not have legal standing to request for information related to the water supply and water rates”.

“We have to wait for the judgment to see what the majority [said],” Ang said, before adding that today’s decision had baffled them.

Syabas was allowed to raise water tariffs after the company said it had complied with the requirement to reduce non-revenue water by five per cent.

Non-revenue water is the difference between water produced and water lost through leakages, faulty meters and theft.

The energy, water and communications minister had earlier rejected the coalition’s request on the grounds that the concession agreement was confidential and the audit report, an official secret.

Syabas provides water for Selangor and both the Federal Territories of Kuala Lumpur and Putrajaya.

Ganas betul polis D. Seri Mua'mmar Gaddafi ni...


Tuesday, February 22, 2011

Ehem...ForTeen Rock...!!

Agak2nya...football team yang mana ya??

Yang ini....


atau



Yang ni...he he

Najib's wankers report agst Anwar: Half a football team's semen found on Saiful Written by Wong Choon Mei, Malaysia Chronicle

The DNA 'evidence' that Prime Minister Najib Razak prided himself on when making out the sodomy charges against Opposition Leader Anwar Ibrahim has boomeranged and become a laughing stock for the nation.

"This is really ridiculous. Instead of a DNA or chemist report, it is starting to look like a real wankers report," PKR vice president Tian Chua told Malaysia Chronicle.

He was referring to the court hearing against Anwar, who has been accused of sodomising his aide Saiful Bukhari Azlan at a posh condominium in Kuala Lumpur in 2008.

So far, the government's DNA expert Dr Seah Lay Hong has admitted that 5 DNA profiles of semen from 5 different males had been found on Saiful's anus and pants. One of the samples was his. The other four have yet to be identified.

The 63-year old Anwar has denied the charges and accused Najib and his wife Rosmah Mansor of plotting the conspiracy with Saiful for the purpose of derailing his political comeback.

Half a football team's semen on Saiful's anus and pants

On Monday, Anwar's counsel Ramkarpal Singh accused Dr Seah of failing to comply with basic international guidelines of DNA profiling, saying that the chemist report was “biased”.

In a well-attended courtroom, Ramkarpal questioned the government's DNA profiling report, claiming that it failed to include two more unknown DNA profiles.

“It seems like half a football team’s DNA is found but you chose not to report it,” Malaysian Insider reported Ramkarpal as saying in court.

When asked why she did not report it, Dr Seah replied she did not find the readings “significant”.

Ramkarpal also said that despite graph readings which showed two more unknown DNA profiles in Mohd Saiful Bukhari Azlan’s lower rectum and on his black trousers, Dr Seah did not put the findings in the chemist report.

Refused to answer

So far, Dr Seah has agreed that there were three DNA profiles involved in the case — that of Male Y, an unknown DNA profile and Saiful’s. The additional two pointed out by Ramkarpal would make a total of 5 different semen samples.

“The reading not reported although it had a high reading,” Ramkarpal persisted.

But Dr Seah refused to answer his question. Earlier when Judge Zabidin Mohd Diah asked why she did not follow international guidelines, Seah also failed to respond.

“She has failed to follow crucial guidelines... I am going on guidelines here. I have suggested to her certain scenarios which paint a different picture from what she has suggested,” Ramkarpal told reporters later. He was referring to the International Society of Genetic Forensics.

Monday, February 21, 2011

Amazing...Malaysia boleh..wow!!

Saiful's sperm found inside his own anus, indicating DNA was planted
Written by Stan Lee, Malaysia Chronicle

The Malaysian government's DNA expert Dr Seah Lay Hong continued to duck tough questions from Opposition Leader Anwar Ibrahim's lawyers, even though a chemist report from her own department confirmed that complainant Saiful Bukhari Azlan's DNA had been found in semen samples extracted from his own anus.

The significance of such a finding suggests that the DNA samples taken by the BN government was planted and underscores the malicious prosecution pressed by Prime Minister Najib Razak against Anwar, his political arch rival.

"Firstly, I think it is a physical impossibility for Saiful to ejaculate into his own anus. Secondly, why would he want to do such a thing? It is more probable that somebody has been trying to frame Anwar but messed up badly. We would also point out that the chemist report was among those documents that Najib refused to allow the defense lawyers access to," PKR vice president Tian Chua told Malaysia Chronicle.

Selective testimony

Anwar's lawyers had earlier in today's court hearing pointed out that the chemist report showed the presence of at least 5 DNA profiles from 5 different males, but Dr Seah failed to indicate such a fact in her testimony.

Under cross-examination, she had initially acknowledged only the presence of three DNA profiles but when quizzed further by Ramkarpal Singh, she did not deny the findings of the two other DNA profiles.

However, she refused to offer any explanation as to whose, how and where the two additional DNA profiles could have come from, claiming that it was "speculative".

In the afternoon session, Ramkarpal pointed out another startling discovery in the chemist report. He said the report also showed Saiful’s DNA profiles were present in both sperm extract and non-sperm extract found in the high rectal area.

“I suggest to you the profile in B8 (swab) is Saiful, therefore (it) can be interpreted that [his] semen was found up his own anus,” Malaysian Insider reported Ramkarpal as saying in court on Monday.

Dr Seah denied this, saying that Saiful’s DNA profile fell in the non-sperm category. She appeared to have completely ignored the part of the report that showed Saiful's DNA was also found in the sperm extract.

“What Dr Seah has not answered is that his DNA is also found under the sperm extract of B8. Saiful’s DNA is not only the main contributor in this case, but it is also found in both extracts,” said Sankara Nair, another of Anwar's lawyers.

Plunging Malaysia and her judiciary into disgrace

The 63-year old Anwar was accused of sodomising Saiful at a posh condominium in Kuala Lumpur in 2008, just weeks after he announced his decision to make a comeback to Parliament.

He has denied the charges and accused Najib and wife Rosmah Mansor of plotting with Saiful to frame him and derail his political career.

The case tagged Sodomy II by the press has been embroiled in controvery since day one, plunging the country and its judicial system into international notoriety.

Despite calls from lawmakers around the world, Najib refused to follow United Nations guidelines for a fair trial, where the defense is granted access to the same information as the prosecution so as to ensure a level playing field when the hearing began.

Najib and his Umno colleagues have tried to brazen it out, but Sodomy II has taken a toll on Malaysia's image. Last year when British tycoon Richard Branson was in Kuala Lumpur, he advised the government to drop the case as it disgusted investors and gave Malaysia a bad name.

Saturday, February 19, 2011

Isyk...ghimeh betui la!!

Ada kawan aku kata..."Parti hang hanya pandai minta sedekah!!"

Sakit hati aku...

Tapi bila dok peghati2...macam ada betuinya cakap kawan aku tu...

Isyk...ghimeh betui la....Awat lagu tu??

Teras: PAS must focus on economy to get Malay support
By Shazwan Mustafa Kamal

SHAH ALAM, Feb 19 — PAS will not gain the trust and support of Malays if it still does not understand their economic woes and find solutions, a Malay group said today.

Teras Pengupayaan Melayu (Teras) chairman Mohd Azmi Abdul Hamid claimed that PAS was still unable to gain maximum support from its core voters and warned the Islamist party from dismissing the economic problems faced by the various Malay communities in the country.

“PAS cannot guarantee Malays their rights if the party did not see Malays (and their concerns) in its proper breakdown.

“One cannot generalise the problems of Malays...there’s different categories — the needs of Malay farmers differ from the needs of Malay fisherman and Malay businessman,” said Mohd Azmi during a PAS panel discussion today on Malay rights.

The Teras chairman pointed out that Malays still remained at the bottom of Malaysia’s economic pie, and that PAS has yet to effectively deal with the ongoing issue.

Mohd Azmi blamed Umno for the erosion of Malay rights as well as a skewed, “cosmetic” practice of Islam in the country.

“Under Umno, the position of Islam is merely cosmetic..it is not used as a criteria in daily decision-making processes,” he added.

With dwindling Malay Muslim support, PAS today affirmed its commitment to prioritise the dominant Islamic race in the country.

PAS spiritual advisor Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat claimed that the Pakatan Rakyat (PR) coalition partner had never forsaken Malay rights and that it was Umno’s economic policies which had caused division and unequal distribution among various races in Malaysia.

“For PAS, Malays need to be prioritised in our agenda because they are the dominant Islamic race in Malaysia.

“Umno has not been upholding Islam or the Malays,” he said today during an opening address at a PAS convention on empowering Malays here this morning.

The convention aims to silence critics who have derided the party for being anti-Malay in aligning themselves with the DAP.

Nik Aziz said that while Islam was not race-based, as an Islamic party in Malaysia, PAS would prioritise Malays because they were the country’s foremost Muslim community.

The convention today, dubbed “Konvensyen Nasional Pengupayaan Bangsa” (National Race Empowerment Convention) is seen as PAS’ attempt to attract Malay voter support which has been declining in recent years.

The convention will be attended by PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang, who will issue a list of the party’s guarantees to the Bumiputera community in his keynote address later.

PR has seen a decline in Malay support since July 2009, when a by-election in the 99 per cent Malay seat of Manek Urai, Kelantan saw a previous 1,352-vote majority in the PAS stronghold drop to a wafer-thin 65.

Malays continued to swing towards Barisan Nasional (BN) in subsequent polls, from around seven to 10 per cent, allowing the ruling coalition to grab Hulu Selangor and Galas from PR.

The most recent by-election in Tenang, Johor, saw PR fail to make any headway among the mainly Felda Malays as BN swept over 83 per cent of Malay votes to increase its majority by over 1,200 votes.

Friday, February 18, 2011

Datuk Shahrukh Khan...Please help!!

Memandangkan Shahrukh Khan ada di Melaka....tolonglah Najib dan Saiful betulkan plot cerita ni...pening den!!

Dipetik dari Malaysiakini (komen2 pembaca)..Hehe...

Saiful didn't go to toilet for two days?
Feb 18, 11 6:56am

His story about his visit to the condo and then going to the bathroom and coming out clad in a towel to be sodomised, also indicates that he was either a willing party or is lying.

Chemist: Mystery man's semen found on Saiful's briefs

Pemerhati
: Up to now Saiful has been blatantly lying. He claims he was forcibly raped but when he also says that he had been sodomised many times on different occasions, it immediately indicates that he is either lying or was a willing party.

His story about his visit to the condo and then going to the bathroom and coming out clad in a towel to be sodomised, also indicates that he was either a willing party or is lying.

Saiful's claim that he did not go to the toilet for two days after he was sodomised is an obvious lie because the doctor who examined him found that his colon was empty.

If the chemist's report is the last and final report, it is shockingly incompetent of the police to not submit Anwar's DNA.

Anwar was in prison for several years and the BN authorities probably have his DNA as they could have collected it from his cell or during his hospital visits.

So far it looks like a crude and desperate attempt by Najib to harass and imprison Anwar on a trumped-up charge.

Anonymous_4135: Now, if the amount of semen filled the underwear and leaked to his jeans, and Saiful decided to keep it inside for two days before meeting up with Najib, the doctor should have inspected Saiful's head too.

Who would have kept it inside for 2 days, performed prayers, not washed his anus, not brushed his teeth, and mind you - I'm not sure how toothpaste will react with semen, but my guess is it will pretty kill them off quite quickly - see the PM and also remain so calm during the examination. Saiful, you FAILED TERRIBLY as an actor!

Chandran Sukumaran: The question is, how come Saiful ejaculated when he was forcibly sodomised? Did he play an active or a passive role? If it was the former, then Anwar should be the complainant.

Fido Dido: If Seah is so professionally good, please get to the point and tell the DNA test result as to whose sperm is that. Don't waste time. Say if it is or isn't DSAI's sperm. She only has to confirm that.

Kgen: The chemist did not answer the most important question - whose sperm was found in Saiful's underwear and anus? It is not sufficient to say a male Y's DNA was found in the specimen. Where was it extracted from?

To prove their case the prosecution must prove it was extracted from DSAI's sperm cells and nothing else. DNA can easily be taken from somewhere else and planted.

lim chong leong: How come he came out in a towel but sperm is found in his pants? Did he just put on his pants after the incident without washing up and left? And when did oral sex first come to be mentioned?

Anonymous_3f15: I'm also confused, one doctor insists it is sodomy, now it is 'attempted sodomy'. One day there's penetration, then there's just an attempt to do it. Just like Teoh's case, no suicide, no homicide... Ha! Only in Bolehland.

Armour Man: I am sure Dr Seah, with her qualifications and experience, is a person of integrity. However, she can only produce results based on the samples given to her. How were the samples collected? That the samples came from the police makes us sceptical about this case, doesn't it?

Sabawak: Anwar will be found not guilty, but this trial will bring him down. It is a strategic exercise by Umno to weaken his resolve and the resolve of the people by planting doubts in their minds.

Wednesday, February 16, 2011

Che Det kata jasa Abdullah Bin Ubay ialah membina Masjid Dhirar..Hehe...Kesian!!

Dalam keseronokan orang tua ni nak tunjuk pandai menghentam TGNA...terserlahlah kejahilan beliau. Bacalah point ke 45 ni...

45. Apakah Abdullah bin Ubay di zaman Rasulullah tidak berjasa kepada Islam apabila dia membina Masjid Dhirar? Jika membina sekolah agama tidak bermakna UMNO berjasa kepada Islam, kenapakah saya dikecam apabila peruntukan kepada sekolah agama ditarik balik setelah sekolah dijadikan pusat mengembangkan ideologi PAS untuk membenci UMNO?

Untuk maklumat lanjut baca di bawah ni...

http://chedet.co.cc/chedetblog/2011/02/jawapan-kepada-nik-aziz.html

Satu dua hari ni....

Dalam aku melayari portal dan blog yang semakin lebat di alam siber ni, aku terbaca tulisan Aspan alias mengenai Umno. Menarik...http://aspanaliasnet.blogspot.com/2011/02/kalau-bn-tidak-mendapat-kemenangan-23.html

Kisah bagaimana Najib akan diturunkan dari jawatan PM kalau dalam PRU13 akan datang BN tak dapat 2/3 majoriti. Ada logiknya pemerhatian beliau itu kerana memang begitulah cara Umno sejak sekelian lama. Tambah lagi ada precedent case yang mana Pak Lah juga tergolek kerana kegagalan tersebut.

Muhyiddin pulak khabornya mendapat sokongan Che Dead. Kununnya ada kowtim mengkowtim antara DPM dan Che Dead. Mukhriz adalah umpan Muhyiddin untuk Che Dead main peranan bagi menafikan Najib dapat majoriti yang diharapkan.

Yang menariknya, bukan begitu mudah bagi Muhyiddin nak jatuhkan Najib. Najib bukan macam Pak Lah kaki tidor. Lagipun, Rosmah tu quite formidable...malah lebih formidable dari Najib sendiri. Bayangkan tu betapa complicatednya rivalry politik dalam Umno. He he...

Lagipun bila baca kisah di bawah ni...kesian aku tengok Muhyiddin. Namun ke'brutality'an Rosmah memang memeningkan. friends and foes. He he...http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=7708:umno-think-tanks-fashion-extravaganza-rosmah-vs-wan-azizah&Itemid=2

Cumanya aku terpinga2 juga bila baca kisah bertajuk "PAS tanding di Sarawak, mahu lebih kerusi" oleh Malaysiakini. Tak taulah bebenor ke idak? Puas juga teman nak digest benda ni http://www.malaysiakini.com/news/156173

Bukan apa...aku pernah tulis benda ni 2 tahun lalu.... idaklah pulak aku tengok apa2 tindakan yang tersusun dan istiqamah telah dilakukan oleh parti kita di sana... http://kopitiam-bang-nan.blogspot.com/2009/12/sabah-dan-sarawak-macam-mana.html

Aku juga teringat kata2 seorang ustaz di MBI tentang penegasan Rasulullah di dalam perang Khandak bahawa Baginda Rasul SAW pernah bersabda: "Sesungguhnya Costantinople itu pasti akan dibuka. Sebaik-baik ketua adalah ketuanya, dan sebaik-baik tentera adalah tenteranya”

Usaha pertama dilancarkan pada tahun 44H iaitu di zaman Muawiyah bin Abi Sufian RA. Akan tetapi, usaha berkenaan gagal dan Abu Ayyub Al-Ansari yang merupakan salah seorang sahabat Nabi yang menyertainya, syahid di pinggir kota Costantinople berkenaan.


Nak tanya... tak alimkah Muawiyah? Tak walak ke dia pada Rasulullah dan sahabat? Tapi kenapa masih gagal? Beberapa percubaan lain juga gagal...


Sehinggalah Sultan Muhammad Al-Fatih lebih 600 tahun kemudian akhirnya berjaya. Kenapa? Tentulah selain dari mempunyai ciri-ciri ketaatan dan kecintaan kepada Allah dan Rasulnya yang kental, Sultan Muhammad Al-Fatih rupa-rupanya menepati syarat untuk menawan kota Constantinople itu sendiri iaitu beliau adalah "sebaik-baik ketua dan tenteranya adalah sebaik-baik tentera!"

Tentulah sudah dipenuhi tuntutan sunatullah bahawa untuk menawan kota Contantinople semua persiapan dari segi fizikal, mental dan spiritualnya sudah mantap. Faktor perang saraf dan tektik dan teknik perang yang betul juga menjadi resepi kejayaan Sultan Muhammad Al-Fatih selain dari kelemahan pihak musuh sendiri.

Agaknya itulah yang perlu kita lakukan jika kita hendak memecah tembok Sarawak apatah lagi Putrajaya. Umno lemah namun apakah kita kuat?

Isk isk isk...kalu dah kena paksa awat tak gigit jer....!!

Perbicaraan ni dah masuk peringkat mengarut....

Sekejap kena liwat sekejap percubaan diliwat....

Sekejap oral sekejap percubaan paksa oral....

Mahkamah masih layang kes bodoh macam ni...?

Tak dak kerja lain ka?

‘Attempted’ sodomy, no actual penetration of Saiful, says report
By Shazwan Mustafa Kamal

KUALA LUMPUR, Feb 16 — An initial medical report revealed that Mohd Saiful Bukhari Azlan had told Hospital Kuala Lumpur (HKL) doctors that Datuk Seri Anwar Ibrahim had “attempted” to sodomise him, but no actual penetration had taken place.

Dr Khairul Hakim, one of the HKL doctors who had examined him admitted today that the proforma report stated that Saiful had told examining doctors on June 28,2008 that there was “attempted” sodomy and oral sex, but not actual penetration.

Khairul however insisted that Saiful did not say this to him when the latter met him, and maintained that Saiful had told him he was sodomised.

“Based on the proforma report, it was attempted sodomy and oral sex. But he (Saiful) did not say it was attempted,” said Khairul.

This led defence counsel Karpal Singh to ask Khairul the merits of the report.

“Is the proforma report based on what SP1 (Saiful) said? Based on the proforma report, there could not have been any penetration because it was attempted,” said Karpal.

Anwar, the 63-year-old PKR de facto leader, is currently facing sodomy charges for the second time in his life.

The former deputy prime minister is charged with sodomising a former aide, Mohd Saiful Bukhari Azlan at Unit 11-5-1 of the Desa Damansara Condominium in Jalan Setiakasih, Bukit Damansara here between 3.01pm and 4.30pm on June 26, 2008.

Anwar has denied the charge, describing it as “evil, frivolous lies by those in power” when the charge was read out to him. He is charged under section 377B of the Penal Code and can be sentenced to a maximum of 20 years’ jail and whipping upon conviction. The trial is taking place 18 months after Anwar was charged in court in August 2008.

He was charged with sodomy and corruption in 1998 after he was sacked from the Cabinet and was later convicted and jailed for both offences. He was freed in September 2004 and later resurrected his political career by winning back his Permatang Pauh parliamentary seat in a by-election in 2008, which had been held in the interim by his wife.

He had three years ago led the opposition coalition, Pakatan Rakyat, to a historic sweep of five states and 82 parliamentary seats in Election 2008.

Tuesday, February 15, 2011

Sekitar Sambutan Maulidurrasul Di Masjid Bukit Indah...

Pyan Habib: Mendeklamasikan sajak istimewanya di Masjid Bukit Indah, Ampang.

Tiga orang panelis dalam Forum Komuniti Silang Benua: Muhammad s.a.w., Antara Durham dan Ampang. Dari kiri, Al-Fadhil Ustaz Hasrizal Abdul Jamil, Ustaz Maszlee Bin Malik dan Sdra. Ahmad Syarief Bin Fadhli (Moderator)
Gambar-gambar sebahagian dari jemaah yang mengikuti majlis forum tersebut. Khabarnya ada yang datang nun jauh dari Bangi. Pelajar-pelajar universiti di sekitar KL juga ramai yang bertandang. Terima kasih.


Lebih kurang 2 minggu lalu, MBI menganjurkan karnival ForTeen sempena penubuhan kelab tersebut.

Hari ini, satu lagi event besar berlangsung di MBI.

Sepanjang 2 minggu, AJK sekali lagi banyak menginfakkan masa dan tenaga di masjid. Aku rasa cukup bangga dan ingin mengucapkan jutaan terima kasih dan tahniah di atas amal baik semua yang mudah-mudahan Allah akan beri balasan dengan sebaik-baik balasan.

Sudah mula menjadi satu yang sinonim dengan MBI kini, anak-anak, remaja dan orang muda adalah client utama masjid ini. Selaras dengan penubuhan ForTeen dan matlamat jangka panjangnya, pihak pengurusan MBI sedaya upaya menyediakan sebanyak mungkin program yang sesuai dengan jiwa remaja.

Maka sekolah-sekolah di sekeliling MBI menjadi sasaran. Baik persembahan nasyid, bercerita dan sebagainya, mereka diberikan ruang yang seluas-luasnya untuk menggilap potensi, menzahirkan tanggungjawab dan mempamerkan kebolehan masing-masing. Ini juga merupakan langkah jangka panjang masjid dan pihak sekolah untuk menjalin smart partnership yang Insya'Allah akan mendatangkan kesan yang positif kepada masyarakat Taman Bukit Indah ini.

MBI juga menjemput Pyan Habib untuk memenuhi santapan rohani orang-orang yang meminati seni. Kemunculan ikon masyarakat ini memang dinanti-nantikan. Keunikan beliau diserlahkan dalam deklamasi sajak yang direka khas untuk Masjid Bukit Indah.

Tidak lupa juga golongan dewasa yang disajikan dengan bacaan berzanji yang sinonim dengan upacara potong jambul dan sebagainya. Kebetulan Timbalan Nazir MBI, Dato' Mohamed Nazir Meraslam meraikan kelahiran cucu sulong beliau. Jadi disatukan majlis tersebut di MBI pada hari yang istimewa ini. Cumanya...ehem...persembahan berzanji pada tahun depan mungkin akan disampaikan oleh Al-Farabi Band.

Kemuncak sambutan Maulidurrasul peringkat MBI tahun ini ialah Forum Komuniti Silang Benua bertajuk Muhammad s.a.w., Antara Durham dan Ampang. Kemunculan 3 orang panelis hebat Ustaz Hasrizal Abdul Jamil, Ustaz Maszlee Malik dan Sdra. Ahmad Syarief Fadli (Moderator) yang punya fan base yang luas telah menyesakkan parking dan lalu lintas di Masjid Bukit Indah.

Isinya di sini...http://saifulislam.com/9286

Memang ada kelemahan di sana sini. Umpamanya makanan yang berupa nasi briani sebanyak 1400 bungkus dan 1000 roti federal rupa-rupanya tidak mencukupi. Insya'Allah, pada tahun hadapan sekurang-kurangnya 2 ekor lembu akan tumbang. Maafkan kami.

Satu lagi perkara yang bermain-main di fikiran aku ialah peranan yang bakal dimainkan oleh Kelab ForTeen pada sambutan Maulidurrasul tahun hadapan. Itulah waktunya untuk kelab ini membuktikan keupayaan mereka. Dan itulah cabarannya kepada AJK dan pegawai MBI serta STC agar Masjid Bukit Indah yang mula dikenali di luar Ampang ini, menjadi tempat yang kondusif untuk semua lapisan dan golongan masyarakat menganggapnya sebagai port untuk mereka beraktiviti dan sebagainya.

Wallahu'alam.

Monday, February 14, 2011

Malam ni nak makan kat mana ya?

Percaya atau tidak, hari ini, tengah2 anak muda gila merayakan Valentine's Day, aku dan isteri ku menyambut hari ulang tahun pernikahan kami.

Jadi dalam kejahilahan anak2 muda islam seronok tak tentu pasal, aku memeluk isteriku dengan penuh kasih sayang kerana melahirkan 4 orang cahaya mata yang hebat untuk aku. Tak kiralah macamana tanggapan orang lain terhadap aku dan keluargaku...aku nak cakap aku seronok.

Macamana aku boleh nikah pada 14hb. Februari, itu kena tanya Pak Mertua aku? Dia yang tetapkan tarikh.

Romantik bebeno ke Pak Mertua aku ni...he he...aku tak pikio macam tu. Dia orang kampong yang tak pernah taupun wujudnya hari pelik2 ni. Tapi dia pilih tarikh itu untuk aku bernikah dengan anaknya. Katanya pada malam tu...bulan mengambang penuh?? He he...

Jadi orang dok bodoh sambut hari kekasih akupun sibuk juga menambah rasa kasih aku kepada isteri dan anak2. Terima kasih G...

Cakap pasal realiti, aku rasa simpati kepada Ustaz Nasarudin Tantawi kerana dikritik atas kenyataannya. Pada aku dia betul bila mengatakan haram bagi umat islam menyambut hari tersebut. Ini jelas telah dinyatakan oleh Majlis Fatwa. Tak ada apa yang dipertikaikan.

Cumanya kenyataannya (yang disalah quote oleh AFP) seolah2 mengarahkan kerajaan2 negeri di bawah Pakatan Rakyat itu yang menyusahkan beliau. Memang sebagai KP PAS dia tak ada kuasa mengarahkan mana2 negeri berbuat begitu begini. Tak salah juga dia membuat kenyataan mahupun cadangan. Cumanya kalau kenyataannya tidak disalah quote, harap2 di masa hadapan beliau lebih tactful.

Aku juga gembira membaca 2 artikel dan kenyataan dari dua orang yang berbeza tentang sambutan hari kekasih dan pendirian PAS tentangnya.

Pertama oleh Selena Tay dari Malaysia Chronicle...http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=7561:are-malaysians-being-too-hard-on-pas?&Itemid=2

Kalaulah seorang bukan islam seperti Selena Tay boleh rasional tentang PAS, kenapa orang yang mengaku islam mengambil pendirian yang sebaliknya?

Kedua ialah kenyataan TS Khalid Ibrahim semalam tentang tindakan kerajaan negeri dan agensi yang berkaitan tentang program Anti-zina yang sudah tentu kebetulan ada kena mengena dengan sambutan hari kekasih ini... http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/sex-abstinence-campaign-is-not-oppressive-selangor-mb-says

Tepat sekali apa yang diperkatakan oleh beliau bahawa kempen ini bertujuan untuk memberi penerangan dan pendidikan yang jelas kepada umat islam dan bukannya menyekat kebebasan tidak bertempat. Amar makruf nahi mungkar adalah tuntutan agama.

Kalau nak kira jahil...aku masa zaman jahil dulu juga merayakan hari kekasih ni tetapi taklah sampai melakukan sex bebas dan sebagainya. Sekodor hantar kad, dinner bla bla bla. Itu bukan sebab apa...sebab jahil, ikut2, tak cool bila tak buat macam tu, tak ikut trend bla bla bla.

Jadi baguslah kalau DPPP dan kerajaan negeri nak buat kempen penerangan dan sebagainya. Cumanya...bila buat kempen tu biarlah istiqamah. Jangan bermusim ajer...

Hmm...malam ni nak makan kat mana ya?

Nate beghok Umno Ni....

Sunday, February 13, 2011

Nasib bola politik....

Zainur Arifin, seorang kolumnis NST menasihatkan TS Khalid Ibrahim supaya 'move on' dalam isu Khusrin.

Isu ini telahpun dijawab oleh TS Khalid hari ini yang mengatakan bahawa Khusrin sudahpun berada di dalam pasukannya.... http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/mb-suk-khusrin-sudah-berada-dalam-pasukan-kami/

Jadi, kita nak bagi tau Zainur dan macai BN yang lain bahawa sekarang ni terpulanglah kepada TS Khalid nak letak kat mana si Khusrin ni. Khusrin boleh diletak di barisan penyerang, midfield, quarter-back (kalu American Footbal), pertahanan mahupun sekadar tukang urut... he he.

Tentang kenyataan jangan berpolitik dan sebagainya, aku bersetuju dengan Subky Latiff bahawa Khusrin ni sejak jadi Pengarah Jais lagi telah jadi 'bola politik' BN. Biasanya, sekali jadi 'bola politik' akan selamanyalah dia jadi 'bola politik." Oleh itu...la ni terpulanglah kepada TS Khalid Ibrahim nak mengelecek bola tu macam mana? Dia nak timang ke, nak sumbat dalam gol ke, nak tendang luar stadium ke atau nak tinggal bola tu kempis sendiri ke...? Nasiblah... Lagipun, itulah yang dia nak sangat...he he!!

Cuma nak bagitau orang macam Zainur...hang nak jadi bola macam Khusrinpun ok gak!!

Time for Khalid to move on
Zainur Arifin

NST Sunday
THE controversy surrounding the appointment of the Selangor state secretary ended as expected. Despite the excessive heat generated, we are exactly where we were at the beginning ... [ more ]

Read more: New Straits Times Online: http://www.nst.com.my/nst/articles/20fin-2/Article/

Ouch..Rooooooooney...

Saturday, February 12, 2011

PRK Lagi....

Adun BN Kerdau meninggal dunia, pilihan raya kecil ke-16

KUALA LUMPUR, 12 Feb — Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) BN kerusi Kerdau Datuk Zaharuddin Abu Kassim, 63, meninggal dunia di rumahnya di pekan Kerdau, Pahang petang tadi.

Kenalan rapat Allahyarham memberitahu The Malaysian Insider bahawa wakil rakyat itu meninggal dunia selepas terjatuh di rumahnya kira-kira 6.30 petang tadi.

“Beliau dikatakan terjatuh di rumahnya dan disahkan doktor meninggal dunia di rumah kerana terjatuh,” kata kenalan rapat beliau.

Perkembangan ini membawa kepada pilihan raya kecil yang ke-16 sejak Mac 2008. Pilihan raya kecil ke-15 iaitu di DUN Merlimau akan berlangsung awal bulan depan.

Pada pilihan raya umum 2008, Zaharuddin menewaskan calon PAS Hassanuddin Salim dengan kelebihan 1,615 undi.

Dalam pada itu, Ahli Parlimen Kuala Krau Datuk Ismail Mohd Said mengesahkan yang Allahyarham Zaharuddin (gambar) terjatuh di bilik air di rumahnya.

“Pukul 7.05 petang ambulans sampai dan dibawa ke Hospital Temerloh dan pukul 8 malam, doktor sahkan Adun sudah pun meninggal di rumahnya,” kata beliau yang juga ketua Umno Kuala Krau.

Ismail berkata jenazah akan dikebumikan selepas waktu Zohor esok di Tanah Perkuburan Paya Taram, Kerdau.

Laporan Bernama memetik Timbalan Ketua Polis Daerah Temerloh Supt Zundin Mahmood juga mengesahkan Zaharuddin meninggal dunia.

Allahyarham pernah menjadi perhatian tahun lalu kerana dirawat selepas koma di Institut Jantung Negara (IJN) di sini.

MENYUSUL LAGI

Anwar teroris....

Sebuah NGO Melayau yang lantang telah menuduh Anwar sebagai teroris dan bertanggungjawab atas kejatuhan Datuk Seri Hosni Mubarak di Mesir.

Dalam kenyataan rasminya kepada agensi berita Fakap (kepunyaan AT), Datuk Paduka Ibrahim Altantuya menggesa Menteri Dalam Negeri untuk menyiasat Anwar Ibrahim, melarangnya keluar dari negara dan memastikan demonstrasi jalanan dapat dimatikan terus.

"Rakyat Mesir telah mengambil contoh dari demonstrasi jalanan yang kerap dilakukan oleh Anwar Ibrahim dan konco2nya dan ini amat merbahaya. Lihatlah kesannya kepada Datuk seri Hosni Mubarak...lintang pukang jadinya!"

"Mesir yang aman damai sebelum ini tiba-tiba jadi huru hara. Kini Mesir tidak lagi dapat mengembangkan ekonominya dan kami bimbang harga minyak dan barang keprluan harian di negara itu tidak dapat dibeli dalam kadar pasaran biasa."

"Kami juga menuntut kerajaan Malaysia memberikan panduan kepada Datuk Seri Omar Suleiman bagaimana untuk mengekang pengaruh Anwar Ibrahim dari terus merebak ke rantau Asia Barat dan Tengah."

Datuk Paduka Ibrahim Altantuya juga menegaskan mereka akan membuat laporan polis untuk menghalang Anwar Ibrahim dari keluar negeri....

http://blog.marhaen.info/laman-utama/1-artikelmarhaen/865-awas-anwar-nak-cabut-lari

Kejatuhan Rejim Datuk Seri Hosni Mubarak: Sendiri Mahu Ingatlah...

Baru-baru ini bila ke Kedai Buku Kinokuniya KLCC, aku terpandang sebuah buku berjodol... "How To Stage A Military Coup?"

Baru saja aku membelek2 buku ni...anak aku yang kecik sibuk memanggil. Dalam kesibukan itu aku terlupa nak kembali mengintai isi kandungan buku tersebut.... jadi tak taulah aku apa isi kandungannya?

Namun rakyat Mesir membuktikan kuasa sebenar adalah di tangan rakyat. Perlu kita ingat bahawa selama ini tentera Mesir memang macai nombor 1 Datuk Seri Husni Mubarak tetapi bila rakyat bangkit....tenterapun tak boleh buat apa.

Jadi kepada mana2 negara yang diperintah oleh rejim yang zalim, korup, First Lady yang lebih lemak dari daging, ahli politik yang mangkok, kroni adik beradik dan anak beranak dan kriteria2 lain seumpamanya...sendiri kena ingatlah ye...!! He he...


Rakyat: Kebangkitan 18 hari lahir Mesir baru, Hosni ‘dihalau’
February 12, 2011

Rakyat Mesir menyambut kejayaan mereka menundukkan Presiden Hosni Mubarak di Kaherah awal pagi tadi (waktu Malaysia). — Foto ReutersKAHERAH, 12 Feb — Tentera Mesir mengambil alih pentadbiran negara itu mulai tengah malam tadi berikutan keputusan Presiden Hosni Mubarak mengakhiri 30 tahun kepimpinannya ekoran kebangkitan rakyat selama 18 hari.

“Kami telah menamatkan rejim (Hosni), kami telah menggulingkan rejim,” laung ratusan penunjuk perasaan yang membanjiri Dataran Tahrir di sini sejak 25 Januari lalu.

“Selamat Tinggal Jumaat,” kata seorang lagi penunjuk perasaan merujuk kepada hari Jumaat semalam.

Minggu lalu mereka mengumumkan “Jumaat, Hari Berundur (bagi Hosni)”.

“Akhirnya kami bebas,” kata Safwan Abou Stat, penunjuk perasaan berusia 60 tahun.

Perkembangan itu disambut baik oleh White House dan beberapa negara lain di rantau Timur Tengah.

Presiden Barack Obama dipetik msnbc berkata dunia telah menyaksikan detik sebenar sejarah.

“Mesir telah menginspirasikan kita, dan mereka melakukan begitu (baik) dengan mengetepikan tanggapan bahawa keadilan hanya akan diperoleh menerusi keganasan,” kata Obama.

Peneraju demokrasi utama Mesir Mohamed ElBaradei yang juga seorang pemenang Hadiah Nobel Keamanan berkata, hari Jumaat adalah “hari yang sungguh hebat dalam diri saya.”

“Negara telah dibebaskan selepas penindasan selama beberapa dekad,” kata Mohamed kepada The Associated Press dipetik msnbc.

Sehubungan itu beliau mengharapkan “peralihan kuasa yang cantik.”

Seorang pemimpin kanan Ikhwanul Muslimin, kumpulan pembangkang terbesar Mesir berkata, mereka menunggu untuk melihat langkah yang akan diambil oleh majlis tertinggi tentera tetapi melahirkan keyakinan ke arah peralihan kuasa.

“Saya bertabik dengan tindakan rakyat Mesir dan keberanian mereka. Ini adalah hari kejayaan bagi rakyat Mesir.

“Matlamat utama revolusi telah dicapai,” kata Mohamed el-Katatni, bekas pemimpin blok parlimen Ikhwanul Muslimin kepada Reuters.

Seorang lagi pemimpin pembangkang utama Ayman Nour pula berkata dia mengharapkan tempoh peralihan yang akan membawa kepada kerajaan awam.

“Ini hari yang sunggu hebat dalam sejarah Mesir, yang tidak akan berulang. Negara ini lahir semula. Rakyatnya telah lahir semula dan ini Mesir baru,” katanya kepada Al-Jazeera.

Friday, February 11, 2011

Yang ini....100/100 aku setuju....

Sangatlah aku setuju dengan tulisan Dr. Maza kali ini....tiada yang tidak setuju melainkan setuju belaka....

Hari ini aku menantikan kejatuhan sebuah rejim yang mengkhianati pejuang islam di Mesir dan Palestin....dan merosakkan islam di mata dunia!!

REJIM YANG ZALIM MESTI DITUKAR!
Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin
(sertai facebook DrMAZA.com)

Dunia Arab bergolak. Dari Tunisia ke Mesir dan biarlah ia menjalar ke seluruh pelusuk daerah yang dikuasai oleh rejim yang zalim; yang menghina agama, menghisap darah rakyat, memundurkan negara, memerintah untuk kepentingan kroni dan keluarga, mengaut kekayaan peribadi sedangkan rakyat dalam kemiskinan. Memang sepatutnya telah lama ia bergolak. Persis seperti kata ‘Ali bin Abi Talib r.a:

“Sesungguhnya binasanya manusia terdahulu kerana mereka menghalang kebenaran sehingga ianya dibeli. Mereka membentangkan kezaliman sehingga ianya ditebus”. (Ibn Muflih, Al-Adab al-Syar‘iyyah, 1/201, Beirut: Muassasah al-Risalah).

Rakus

Dunia Islam adalah dunia yang kaya. Kedudukan negara-negara umat Islam amat strategik. Malangnya, ramai para penguasa yang zalim dan korupsi menguasai politik. Lihatlah Tunisia, walaupun majoriti penduduknya muslim tetapi pemimpinnya di samping zalim dan khianat, mempersendakan agama; memperlekehkan puasa Ramadan, mengharamkan tudung kepala (hijab) ke atas wanita dan pelbagai lagi.

First Lady Tunisia - Leila Ben Ali

Isteri Ben Ali bekas Presiden Tunisia yang diusir oleh rakyatnya bernama Leila al-Tarabulusi yang dulu ‘First Lady Tunisia’, dilaporkan oleh media Perancis membawa lari emas Tunisia ke Dubai seberat 1.5 tan. Semasa berkuasa, beliau atas nama suami bermewahan dengan harta negara. Padah perbuatan suami, ditambah dengan sikap ‘berlebihan’ isteri dan keluarga.

Lihatlah Mesir, jika pemimpinnya amanah betapa besar kekayaan yang dapat dikaut dari hasil Suez Canal atau Terusan Suez yang menghubungkan antara Laut Mediterranean dengan Laut Merah. Tax dari terusan tersebut jika diuruskan dengan betul menjadi sumber yang amat besar untuk negara itu. Bahkan dikatakan mampu membiayai setiap warga Mesir.

Mesir ada gas. Mubarak salurkannya kepada negara haram Israel. Israel membeli gas Mesir lebih murah dari rakyat Mesir sendiri. Sungai Nil yang subur tidak diusahakan secara bersungguh oleh Kerajaan Mesir, bahkan mereka masih mengimport makanan dari luar. Rakyat Mesir ramai yang hidup dalam kemiskinan. Dilaporkan lebih 42 peratus dari 81 juta lebih rakyat Mesir berada di bawah paras kemiskinan. Jutaan rakyat hidup tanpa rumah dan makan. Peranan Mubarak hanyalah menjaga kepentingan diri, kroni, Israel dan Amerika!

Itu di Mesir, di sana masih ada lagi Syria, Yaman, Morocco dan lain-lain yang hampir sama keadaannya. Malang sekali, di bawah rejim-rejim yang berkuasa itu media dibisukan, fakta dibohongi dan rakyat diperbodohkan. Nyawa dan darah rakyat begitu murah. Mereka menyeksa dan membunuh pengkritik. Gambar rejim-rejim ini diangkat dan disanjung secara upah ataupun paksa. Rakyat hidup menderita dan kelaparan. Kekayaan dibahagi secara songsang. Harta setiap pemimpin dan keluarga mereka mencecah ratusan billion dolar, sedangkan pendapatan rakyat tidak sampai satu dolar pun sehari. Bahkan ada pendapatan yang tidak sampai seratus ringgit Malaysia sebulan.

Bohong

Para pemimpin yang selekeh dan tidak amanah menguasai kebanyakan Dunia Islam dan Arab. Mereka diagungkan oleh golongan yang berkepentingan dan disokong oleh segelintir rakyat yang diperbodohkan. Barat yang kononnya inginkan demokrasi disebarkan, namun mereka hipokrit dalam masalah Dunia Islam. Mereka membiarkan pemerintah kuku besi terus di tampuk kuasa selagi kepentingan mereka dijaga. Jiwa kapitalis Barat melebihi kehendak demokrasi mereka. Jadi, Dunia Islam bak kata Nabi s.a.w:

“Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh tipu daya. Ketika itu didustakan orang yang benar, dianggap benar orang yang dusta, dianggap khianat orang yang amanah, dianggap amanah orang yang khianat, dan bercakap ketika itu al-Ruwaibidoh. Para sahabat bertanya: “Siapakah al-Ruwaibidoh?” Sabda Nabi s.a.w.: Orang lekeh yang berbicara mengenai urusan awam (orang ramai).” (Diriwayatkan oleh al-Imam Ahmad, al-Hakim dll. Al-Hakim menyatakan isnadnya sahih dan ini disetujui oleh Al-Zahabi).

Salah Sasaran

Malang sekali, ulama-ulama ‘pro rejim’ seperti Mufti Mesir yang hari ini sibuk menasihati rakyat agar jangan berdemonstrasi dan mengalu-alukan langkah Hosni Mubarak untuk proses pembaharuan, tidak pula selama ini membantah kerakusan kuasa yang berlaku. Pada hari pemerintah mengaut dan menghisap darah rakyat, mereka sibuk membahaskan isu-isu ketaatan rakyat kepada pemimpin dan tidak pula bertegas tentang kewajipan pemimpin menunaikan hak rakyat. Jika Hosni gagal membuat perubahan dalam masa 30 tahun memerintah, apakah mungkin dia boleh melakukannya dalam masa 7 bulan yang dijanjikan?! Jika mampu pun, bererti dia selama ini khianat kerana tidak melakukan pembaharuan itu dalam masa 30 tahun tiba-tiba hari ini dia menyatakan ia boleh dilakukan dalam masa 7 bulan!.



Gambar Hiasan

Hari ini golongan agamawan khususnya dari aliran ‘salafi’ sibuk membahaskan tentang demokrasi dan demonstrasi bukan dari ajaran Islam. Bagi saya itu adalah persoalan persepsi bagaimana kita memahami demokrasi dan dalam konteks apa demokrasi itu dilihat. Kita patut bertanya mereka apakah pemerintahan otokrasi atau kukuh besi itu dari ajaran Islam? Apakah membiarkan pemerintah menghisap darah rakyat tanpa membantah itu dibenarkan oleh Islam?

Persoalan falsafah dan konteks demokrasi dan demonstrasi memang patut dibincang dan dihalusi di sudut fekahnya. Namun adalah tidak adil apabila rakyat bercakap soal demokrasi dan demonstrasi lalu fatwa haram atau bid’ah dikeluarkan, sedangkan ketika pemerintah mengamalkan kuku besi, kezaliman, rasuah dan merompak hasil negara, golongan agama ini muncul dalam media untuk hanya mengingatkan rakyat tentang syurga dan neraka, tetapi tidak pula membaca nas-nas agama yang mengingati pemerintah bahawa kezaliman mereka adalah dosa yang amat besar dan neraka yang bakal menanti. Apakah agama hanya candu untuk rakyat bawahan supaya dapat melupakan kerakusan orang atasan?! Nabi s.a.w bersabda:

“Sesungguhnya selepasku ini akan adanya para pemimpin yang melakukan kezaliman dan pembohongan. Sesiapa masuk kepada mereka lalu membenarkan pembohongan mereka dan menolong kezaliman mereka maka dia bukan dariku dan aku bukan darinya dan dia tidak akan mendatangi telaga (di syurga). Sesiapa yang tidak membenar pembohongan mereka dan tidak menolongan kezaliman mereka, maka dia dari kalanganku dan aku dari kalangannya dan dia akan mendatangi telaga (di syurga)” (Riwayat Ahmad, al-Nasai dan Ibn Abi ‘Asim. Dinilai oleh al-Albani. (lihat: Ibn Abi ‘Asim, al-Sunnah, tahqiq: Al-Albani, hlm 337-339).

Mengapakah golongan pro-rejim tidak mengingatkan pemimpin mereka tentang hadis Nabi s.a.w: “Allah tidak lantik seseorang hamba itu menguasai sesuatu rakyat kemudian hamba itu mati dalam keadaan dia menipu rakyatnya, melainkan Allah haramkan untuknya syurga” (Riwayat Muslim).

Demonstrasi Aman

Ya, tiada siapa yang bersetuju dengan demonstrasi ganas. Rakyat diharapkan keluar ke jalan dengan aman sebagai tanda bantahan atas kezaliman rejim-rejim mereka. Ia salah satu dari menzahirkan bantahan terhadap kemungkaran. Dalam hadis seorang lelaki datang mengadu kepada kepada Rasulullah s.a.w, katanya:

“Sesungguhnya jiranku menyakitiku”. Sabda Nabi s.a.w: “Keluarkan baranganmu dan letakkannya di jalan”. Maka lelaki itu mengambil barangannya dan letak di jalan. Lalu, setiap orang yang melintas bertanya: “apa yang berlaku kepadamu?”. Dia menjawab: “Jiranku menyakitiku”. Maka mereka berkata: “Ya Allah laknatilah dia, Ya Allah hinalah dia”. Dengan sebab itu, jirannya berkata: “Kembalilah ke rumahmu, aku tidak akan sakitimu lagi”. (Riwayat al-Bazzar dan al-Hakim dalam al-Mustadrak. Ahmad Syakir menilainya sebagai sahih).

Demikian, Nabi mengajar bahawa kadang-kala cara menyelesaikan kezaliman dengan mendapat sokongan ramai di jalan. Bantahan orang ramai boleh menakutkan orang yang zalim. Jika sekadar kezaliman jiran kita boleh bertindak sedemikian, apatahlagi kezaliman rejim yang jauh lebih besar dan sukar disingkirkan. Pasti sokongan yang lebih besar dan bantahan di jalan yang lebih hebat diperlukan. Apa yang penting, penunjuk perasaan tidak boleh menumpahkan darah sesama umat Islam dan rakyat, juga tidak merosakkan harta awam dan mereka yang tidak bersalah.

Dunia Arab dan Islam mesti berubah. Eropah telah lama menyingkirkan pemimpin mereka yang korupsi dan kuku besi. Kadang-kala hak binatang yang dinikmati oleh Barat lebih baik dari hak manusia yang hidup di bawah rejim-rejim yang berkuasa di Dunia Arab dan Islam. Jatuh! Jatuh! Jatuhlah segala rejim!.

Wednesday, February 9, 2011

Apa nak heran...botpun RM1B...?


Kakitangan kerajaaan mesti berhenti jadi macai...!!

Kenapa aku cakap macam tu?

Ada satu kuliah di MBI, seorang ustaz mensyarahkan bahawa 'macai' ada sejarahnya sendiri...

Dan sejarah dari zaman berzaman mengulangi bahawa 'macai' akan menerima nasib bagai 'habis madu sepah dibuang'...macai tu sepahlah.

Oleh itu aku secara ikhlas menasihatkan kakitangan kerajaan supaya berhenti 'merelakan' diri jadi macai....tak percaya? Baca kisah di bawah ni....

Ops Lalang: Mahathir persalahkan polis

Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad Dr mempersalahkan polis atas Ops Lalang, yang melnyaksikan 106 orang, termasuk seteru politiknya ditangkap mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada tahun 1987.

Dalam buku terbaru mengenai Mahathir, yang berjudul 'Doctor M: Operation Malaysia - Conversations with Mahathir Mohamad', bekas perdana menteri yang meneraju Malaysia selama 22 tahun itu mengakui bahawa beliau berang dengan tindakan polis tersebut.

"Ya, saya akan tangani secara berbeza, tetapi polis ingin melakukan hal-hal ini (tangkapan ISA) kerana mereka menyatakan ia perlu...

"Saya sebenarnya berjumpa dengan semua ahli pembangkang (terlebih dahulu) dan meyakinkan mereka bahawa mereka tidak akan ditangkap. Dan awak tahu apa yang polis lakukan? Polis menangkap mereka. Kredibiliti saya hilang," katanya.

"Awak pastinya marah!" balas Tom Plate (bawah, kanan), yang mewawancara Mahathir dan mengarang buku berkenaan.

"Yeah, tapi apa yang boleh saya lakukan? Saya perlu menerima hakikat bahawa mereka adalah orang-orang yang membuat keputusan. Saya memberikan kuasa umum kepada mereka untuk bertindak," kata Mahathir.

Semasa penangkapan besar-besaran pada 27 Oktober 1987, lebih seratus orang ditangkap - sebahagian besar mereka terdiri daripada pemipin pembangkang dan segelintir ahli politik dari Umno dan MCA. Selain itu, permit penerbitan untuk akhbar The Star , Sin Chew Jit Poh dan Watan telah ditarik balik.

Kerajaan kemudian menawarkan penjelasan bahawa tangkapan ISA yang kedua terbesar sejak rusuhan perkauman 13 Mei adalah 'perlu' bagi membendung 'ketegangan perkauman' yang semakin memuncak akibat protes besar-besaran berhubung pelantikan pengetua bukan berpendidikan Cina di sekolah-sekolah vernakular Cina.

Umno pula membalas dengan juga mengadakan protes besar-besaran yang diketuai oleh ketua pemudanya ketika itu, Datuk Seri Najib Razak di Kampung Baru, beberapa hari sebelum tangkapan beramai-ramai dibuat.

Tuesday, February 8, 2011

Aku pernah mendengar pepatah ini...bapa borek anak rintik..!!

Jumpa Najib: Sesetengah ADUN BN menipu

Beberapa ADUN BN dilaporkan berbohong tentang diri mereka sendiri ketika pertemuan hati ke hati mereka dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak Najib di Miri, minggu lalu.

ADUN BN, Dr Jerip Susil dan Daud Abdul Rahman mengesahkan sesetengah rakan mereka berbohong.

Dr Jerip, seorang pengamal perubatan berkata perdana menteri kelihatan marah apabila mendapati sesetengan ADUN tidak memberikan cerita yang sebenar mengenai kawasan mereka.

"Beliau memiliki semua maklumat yang tercatat dalam buku nota bagi setiap ADUN yang diperolehi dari BN.

"Maklumat ini dikumpul oleh Cawangan Khas, Jabatan Penerangan dan agensi-agensi yang berkaitan berhubung setiap ADUN.

"Walaupun kami bertemu satu dengan satu dengan perdana menteri, tetapi mereka yang menunggu di luar boleh mendengar perbualan yang berlangsung.

"Saya terdengar ada yang cuba untuk mengatakan sesuatu, tetapi Najib yang menyelak halaman buku notanya dan bertanya 'awak pasti?'dengan suara yang jelas," kata Dr Jerip, yang juga ADUN Bengoh.

Beliau memberikan contoh, apabila perdana menteri bertanyakan tentang demografi penduduk, beberapa ADUN jelas tidak dapat memberikan jawapan dan cuba menukar tajuk.

"Perdana Menteri tidak senang dengan jawapan seperti itu," katanya.

Menurutnya, perdana menteri dilaporkan berkata pengetahuan mengenai demografi penduduk adalah penting bagi menentukan pola pengundian sesuatu kawasan dan masyarakat.

Dr Jerip berkata dia tidak menghadapi masalah pada sesinya dengan Najib.

Daud, yang juga naib presiden Parti Pesaka Bumiputra Bersatu (PBB) dan penolong menteri di pejabat ketua menteri berkata sesetengah ADUN menaanggap diri mereka sebagai luar biasa kemampuan mereka.

Menurut Daud, tidak ada gunanya berbohong atau terlalu memuji diri mereka sendiri di hadapan perdana menteri kerana Najib tahu perkara yang sebenarnya.

"Apabila mereka terlalu memuji diri sendiri, perdana menteri terus menegur mereka. Najib tidak menyembunyikan rasa tidak senangnya pada ADUN seperti itu, "katanya yang juga ADUN Tupong.

Si Pemalas ni mahu terus jadi wakil rakyat....


SPR dihalang bincang status ADUN Pelabuhan Klang

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dilarang mengadakan mesyuarat bagi membincangkan status ADUN Pelabuhan Klang Badrul Hisham Abdullah sehingga 17 Feb ini.

Perintah itu dikeluarkan oleh Mahkamah Tinggi hari ini selepas membenarkan permohonan Badrul Hisham untuk mendapatkan injunksi interim terhadap SPR, sementara menunggu saman pemulanya bagi satu deklarasi bahawa beliau masih ADUN kawasan berkenaan didengar.

Hakim Datuk Zaleha Yusof membuat keputusan itu dalam kamarnya selepas mendengar hujah Peguam Kanan Persekutuan Datuk Kamaludin Md Said yang mewakili SPR dan peguam Datuk Mohd Hafarizam (kanan) Harun untuk Badrul Hisham (kiri).

Badrul Hisham memfailkan permohonan pada 28 Jan lalu bagi menghalang SPR daripada mengadakan pilihan raya kecil di kawasan berkenaan, atau mengisytiharkan bahawa kerusi DUN Pelabuhan Klang kosong.

Sebelum itu, pada 24 Jan, Badrul Hisham memfailkan saman pemula untuk mendapatkan pengisytiharkan mahkamah bahawa beliau masih ADUN Pelabuhan Klang dan berhak menghadiri persidangan DUN Selangor.

Beliau juga meminta mahkamah mengisytiharkan keputusan speaker DUN Selangor Datuk Teng Chang Khim pada 19 Jan lepas sebagai tidak sah dan batal kerana ia melangkaui perlembagaan Selangor.

Teng mengisytiharkan kerusi DUN Pelabuhan Klang kosong atas alasan Badrul Hisham tidak menghadiri persidangan DUN Selangor selama enam bulan tanpa sebarang sebab munasabah.

Badrul Hisham yang memenangi kerusi berkenaan atas tiket PKR pada pilihan raya umum 2008, meninggalkan parti itu pada Oktober 2009 untuk menjadi ADUN Bebas yang mesra BN.

Beliau menyertai Umno pada Mei tahun lalu.

Monday, February 7, 2011

Temuduga MB dengan SUK petang tadi....MB pengsan!!


Datuk K pegi interview kerja sebagai SUK tadi. Bila MB nampak dia dengan pakaian yang tak kena konsep dan juga rambut yang tak bersikat, dalam hati dia mula membentak; "Argghhh! Orang macam ni pun ada!".

Tapi apa-apapun dia kena interview juga si Datuk K ni. Jadi dia pun tanyalah Datuk K, "Kalau Datuk dapat buat ayat dalam bahasa Inggeris dengan menggunakan perkataan yang saya bagi, saya rasa Datuk ada peluang untuk diterima jadi SUK! Perkataan-perkataannya ialah GREEN, PINK, YELLOW, BLUE, WHITE, PURPLE dan BLACK!".

Jadi Datuk K pun berfikir sejenak dan kemudian menjawab... "I hear the phone GREEN, GREEN... GREEN..., then I go and PINK up the phone, I say YELLOW...BLUE's that? WHITE did you say? Aiya...! wrong number la... Don't PURPLEy disturb people and don't call BLACK, ok? Thank you."

Lepas tu MB tu terus pengsan!!

{Untuk makluman...gambar di atas cuma hiasan. Tiada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang mati}

Tuuuuuuu dia...Ngap!! Awatlah hai???

Dengar sini rakyat semua....

"Berjimat-jimat!!"

"Kerajaan tak ada duit...kena potong subsidi kalau tidak nanti tahun 2019 Malaysia bankrap..ada faham??"

"Kami naikkan harga minyak bukan sebab apa...kat England depa jual lagi mahal.!!"

"Felda...ha Felda...Jangan dengor cakap pembangkang tu [selain dari Selangor, Kelantan, Penang, Kedah dan (ya dan) (sebenarnya) Perak] .... semua tu dakyah jahat depa!!"

"Bodoh...tak faham lagi??"

'Navy vessels costing 870 percent more'

Yet another Defence Ministry purchase has come under the spotlight, with the whopping RM6 billion it is prepared to pay for six naval vessels said to be costing up to 870 percent more than what other countries paid for similar ships.

According to Petaling Jaya Utara parliamentarian Tony Pua, the offshore patrol vessels (OPVs) purchased by the Royal New Zealand Navy from "world-renowned global defence security company BAE Systems" last year had cost only NZ$90 million (RM210 million) each.

Israel, which is fighting wars on several fronts, paid US$260 million (RM791 million) for its OPVs, more than RM219 million less than what the Defence Ministry is willing to pay.

"The Irish Roisin class will cost US$34 million (RM103 million), the Greek Super Vita US$108 million (RM329 million), the German Type 130 US$188 million (RM572 million) and the Israeli Saar V US$260 million (RM791 million) each.

"Even at the very top of the range, Lockheed Martin and General Dynamics, two of the best and biggest military companies in the world, built the US Littoral Combat Ships (LCS) at a budget of less than US$300 million (RM913 million) in 2004," Pua (left) said in a statement today.

He questioned why the purchase was not made through competitive bidding, when even countries with the most advanced armed forces in the world, such as the United States, did so for their military requirements.

Boustead a bailed-out company?

On Saturday, Defence Minister Ahmad Zahid Hamidi announced that the government has agreed to allocate RM6 billion to purchase six OPVs from Boustead Naval Shipyard Sdn Bhd.

Ahmad Zahid said the deal would give the local defence industry a boost as at least RM2 billion of the allocation would benefit the 632 vendor companies partnering with Boustead Naval Shipyard.

However, the minister added, the price has not been "finalised", much to the ire of Pua, who wonders "the point of making such announcements" before anything was set.

Another Boustead Holdings subsidiary, Boustead DCNS Naval Corporation Sdn Bhd, was previously awarded a contract worth RM1.3 billion for the maintenance of two Scorpene submarines in the service of the Royal Malaysian Navy.

Bousted, noted Bukit Bendera parliamentarian Liew Chin Tong, is the "bailed out and re-named PSCI, which had failed to deliver the previous order of OPVs".

Why take away subsidies to buy warships?

While he concedes the merits of building a domestic defence industry, Liew, who is a member of the Pakatan Rakyat parliamentary shadow defence committee, questioned if it was wise to do so at the expense of both quality and costs.

"In the instance where international open bidding offers half the price and better quality, are we still insistent in building this particular segment of local industry?" he asked in a statement.

Echoing his DAP colleagues, Klang MP Charles Santiago (right) also raised the issue of "prudent spending", saying that such a huge amount of RM6 billion could be better spent in addressing more urgent issues.

South Korea, he said, recently made a deal for "larger and newer" frigates at US$300 million each, but unlike Malaysia, that country was in a confrontation with its neighbour, which had one of the largest armies in the world.

"In light of the recent increase in food and commodity prices in the country as a result of 'subsidy rationalisation', the question that needs to be asked is if this counts as prudent spending?" Santiago asked in his statement.

The DAP has previously called for a parliamentary committee on defence to build bi-partisan consensus on defence decisions and to scrutinise deals above RM100 million.

Kisah Mak Andeh Gemok...

Hek eleh....Lebih2 pulak Mak Andeh ni...

Aku boleh percaya ni semua kalu Pak Pandir boleh suruh Israel serahkan Al-Aqsa kepada orang islam. Bukan apa...isteri Mak Andehkan baik dengan Upco.

Najib-Rosmah's ties with Saudi king help evacuations

The government of Saudi Arabian granted unlimited access for the Royal Malaysian Air Force (RMAF), MAS and AirAsia to airlift Malaysian evacuees from Egypt to Jeddah after getting a call from Prime Minister Najib Abdul Razak's wife Rosmah Mansor.

Reporting this today, the Star said the rare move was made possible due to the close personal relationship between Najib and Rosmah Mansor and the Saudi monarchy.

“I am very happy with the Saudi authorities for granting us all sorts of special concessions in the airlifting of our citizens,” said Najib according to the English daily.

“They have told us that we can mount as many flights as we need in the rescue mission.

“This is a rare privilege, mostly because of the close personal ties my wife and I have with King Abdullah Abdul Aziz and his family,” said Najib.

The Saudi government had granted blanket visas to all those evacuated from Egypt as well as landing rights for the eight RMAF, Malaysia Airlines and AirAsia aircraft taking part in the evacuation exercise, said the Star.

Rosmah: I reported to Najib... later

When faced with such a crisis, said Najib, it was diplomatically acceptable for both private and official channels to be used to ensure the rescue operation was successful.

“It is fortunate that we enjoy such a good relationship with the Saudi royal family. I was actually awakened at 2.30am on Thursday by a call from Saudi Arabia confirming the various special concessions for our airlift.

“I think it takes a very special friendship to work until so late to solve someone else's problem and then to call someone at that hour to tell them about the blanket approval.”

Rosmah (left), on her part, reportedly said she had also made some calls because she could not stand by and watch the students suffer “as some of them had nothing to eat”.

“As a mother, how could I not act? I feel for all the mothers whose children are studying there. I am glad I could help.

“Some of the Malaysian officials, aware of my Saudi connections, also asked me to assist. My husband was busy so that was why I helped,” she said.

“I could not afford to take any risk by waiting as every minute matters in a situation like this. Waiting a minute could cost lives. That's why I made the call to the Saudis,” she said.

“Of course, I reported to him (Najib) what I did later.”

Students accomodated in Jeddah

Bernama, meanwhile, has reported that Tabung Haji and the Malaysian Embassy in Saudi Arabia will think of other measures to accommodate Malaysian students from Egypt if the number of evacuees exceeds the capacity of the Madinatul Hujaj transit
centre in Jeddah.

Minister in the Prime Minister's Department Jamil Khir Baharom said so far, more than 3,600 students had been placed at the centre which could accommodate up to 4,000 people at any one time.

"But this is not a problem because Tabung Haji has the experience in managing up to 30,000 haj pilgrims each time during the pilgrimage season.

"We are increasing the number of mattresses and pillows for use by the students. The sending off of a portion of the students on Sunday will enable us to reduce the congestion and accept other students who have just arrived from Cairo," he told Malaysian journalists in the port city yesterday.

Jamil Khir said that from the feedback received, it was clear that the
students were satisfied with the facilities provided at the transit centre.

"Other facilities are also being provided, including wifi for them to communicate with family members as well as television sets at several locations to enable them to follow current developments," he said.

15 Februari, 2011 ya tuan2..!!

http://saifulislam.com/9237

Aik...lain macam tajuk berita ni..?? He he...

Oh padanlah polis dok balun Shakir dan kawan2nya hari tu??

Don't try Egypt style power grab in Malaysia, says Najib

Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak has warned against any attempt to usurp power in Malaysia, using demonstrations like those in Egypt. “Don’t think that what is happening there must also happen in Malaysia. We will not allow it to happen here,” he said at the national-level Chinese New Year open house in Miri.

Saturday, February 5, 2011

Ada juga cina bodoh kat Malaysia ni....

PAS, PKR 'biadap' berdemonstrasi waktu cuti CNY

Ketua Pemuda Gerakan Kedah Tan Keng Liang mengecam PAS dan PKR hari ini kerana mengadakan demonstrasi pada hari kedua sambutan Tahun Baru Cina (CNY).

Tahun baru Cina, kata Tan, adalah perayaan utama di negara ini
yang dirayakan oleh semua rakyat Malaysia.

Atas sebab tersebut, Pemuda Gerakan Kedah kesal kerana pemimpin PAS dan PKR dan ahli mereka mengadakan demonstrasi hari ini, menyokong gerakan pro-demokrasi di Mesir, Tan.

Beliau menyifatkan tindakan tersebut sebagai tidak menghormati perayaan Tahun Baru Cina di Malaysia.

"Hari kedua Tahun Baru Cina merupakan hari cuti umum untuk semua rakyat Malaysia," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

[Baca berita penuh]

Friday, February 4, 2011

Di Malaysia ni, 'Mubarak' yang dah bersarapun masih menyibuk lagi!!!

Bersara ke tidak, Mubarak akan dibersarakan di Mesir. Tetapi Mubarak di Malaysia ni dah bersarapun masih menyibuk. Promote anak lagi...Bengong!!

Kalau tidak mahu berubah, rakyat akan mengubahnya.

Hosni Mubarak buat kali pertamanya bercakap kepada media dan semalam beliau telah bercakap kepada ABC TV. Dalam temu ramah dengan ABC Hosni berkata yang beliau sudah bosan memegang tampuk kuasa sejak 30 tahun yang lalu dan ingin bersara dari jawatan yang disandangnya sekarang apabila pilihanraya pada hujung tahun ini tiba. Beliau juga tidak berminat untuk meletakkan anak beliau Gamal Mubarak untuk menggantikan beliau seperti mana yang diwar-warkan oleh setengah pihak.

Hosni juga memberi amaran kepada parti Hisbul Muslimin Mesir akan mengalami ‘vacuum’ kepimpinan yang besar jika beliau meletakkan jawatan sekarang dan meminta pihak-pihak yang menentangnya untuk bersabar dan menunggu pilihanraya yang tidak lama lagi akan diadakan. Hosni Mubarak memberi tahu Barak Obama yang Amerika tidak faham situasi di Mesir dan pemikiran rakyatnya dan adalah tidak wajar jika Obama menekannya untuk meletakkan jawatan sekarang.

Kita tidak ada kena mengena dengan Mesir tetapi nilai dan keperibadian kepimpinan itu memang ada kaitannya kerana nilai kepimpinan itu adalah satu nilai yang universal; yang baik diterima dan yang tidak baik itu dihindarkan. Kalau kita kaji dengan terperinci dengan apa yang disebut oleh Hosni itu, alasan yang diberikan itu adalah alasan yang agak biasa didengar kepada mana-mana pemimpin yang sedang dideak untuk mengundurkan diri.

Kalau disini pihak yang memeritah akan menggunakan alasan ‘continuity’ atau kesinambungan pentadbiran itu penting untuk menjana pembangtunan negara dan rakyat. Tetapi jika dibandingkankan dengan apa yang disebut oleh Hosni itu memang tidak ada bezanya dengan alasan pimpinan kita apabila berhadapan dengan rakyat semasa pilihanraya. Matlamatnya sama; iaitu untuk terus berkuasa.

Tetapi lebihnya Hosni kalau dibandingkan dengan pimpinan kita beliau berikrar yang beliau tidak akan lagi mempertahankan jawatannya semasa pilihanraya pada penghujung tahun ini. Disini pula yang ada sikap itu ialah Datuk Husein Onn yang telah dari awal mengumumkan yang beliau tidak akan mempertahankan jawatan Presiden UMNOnya pada pemilihan berikutnya, iaitu pada tahun 1981.

Datuk Husein, sebagai seorang yang datangnya dari keluarga ‘aristocrat. yang ‘magnanimous’ telah mula merasakan yang beliau tidak mendapat sokongan yang bulat hasil dari kekecohan parti disebabkan isu Dato’ Harun Idris. Dato Harun telah menjadi korban dan telah dikambing hitamkan oleh setengah pihak kerana takut dengan pengaruh Ketua Pemuda UMNO itu dalam politik tanahair. Hasil dari rasa tidak puas hati setengah pihak terutamanya dikalangan Pemuda, maka Datuk Husein telah ditentang jawatannya sebagai Presiden UMNO dalam pemilihan 1978 dahulu.

Syed Jaafar Albar yang ketika itu berusia 62 tahun telah memenangi kerusi Ketua Pergerakkan Pemuda dan kemenagan Jaafar Albar itu merupakan manifestasi jelas tentang pengaruh pemuda yang begitu kuat dan kemenangan Albar itu merupakan isyarat jelas untuk Husein membuat keputusan tentang kepimpinannya.

Tindakkan Sulaiman Palestin menawarkan diri untuk menyaingi Datuk Husein itu adalah hasil dari permainan politik seseorang yang inginkan Husein cepat-cepat bersara. Husein tidak mahukan UMNO itu berpecah kerana beliau, maka beliau mengumumkan dari awal lagi yang beliau tidak lagi berhasrat untuk mempertahankan jawatan itu dalam pemilihan pada 1981.

Jika Husein masih mahukan jawatan itu memang mudah bagi beliau kerana beliau telah memenangi pertandingan itu dengan majoriti yang besar kerana Hj Sulaiman hanya mendapat sebanyak 125 undi sahaja. Tetapi Husein sanggup berkorban untuk menjaga keutuhan parti dan kiat mesti juga ingat pengorbanan Husein itu adalah disebabkan ada orang yang mahu mengambil kesempatan diair yang keruh itu untuk mengorbankan beliau.

Begitulah sikap seorang pemimpin jika ianya datang dari keluarga ‘aristocrat’ yang ‘magnanimous’ dan beliau tidak bertindak untuk mempertahankan kuasa dengan melakukan berbagai-bagai helah seperti mematikan partinya dan sebagainya untuk terus berkuasa. Tetapi pemimpin yang bercirikan ‘gentleman’ itu sudah tiada lagi dan jiak ada pun pemimpin seperti ini tidak digemari oleh UMNO. Pemimpin yang berkualiti ini selalunya akan diketepikan secara sistematik untuk memberikan tempat kepada pimpinan yang agak ‘gullible’ dan ‘ungentleman’.

Apa yang berlaku di Mesir sekarang ialah kekosongan kepimpinan seperti apa yang disebut oleh Mubarak itu. Tetapi kekosongan itu adalah hasil dari kerakusan beliau sendiri yang tidak menunjukkan niat untuk berhenti. Tiga dekad pemerintahannya telah melenyapkan semua benih-benih kepemimpinan dinegara itu sehinggakan tidak ada sesiapa lagi yang layak untuk menjadi pemimpin yang ‘viable’ untuk mentadbir Mesir.

Jika kita kaji dimana-mana negara yang dipimpin oleh seorang pemimpin yang duduk ditampuk kuasa dengan begitu lama sesiapa sahaja yang mewarisi kepimpnannya akan menghadapi masalah yang besar. Presiden Tito dari Yugoslavia telah memerintah negara itu selama 3 dekad dan apabila beliau meninggal dunia negara itu telah berpecah kepada lima wilayah dan telah berlaku peperangan pembersihan ethnik yang begitu menyanyat hati bagi orang yang mimpikan kedamainan.

Hallie Salasie dari Ethiopia telah memerintah negara itu selama lebih dari 3 dekad dan akhirnya negara itu jadi muflis dan kucar kacir. Hanya yang didapati dari peninggalannya ialah hartanya yang melebihi 30 billion dollar.

Romania telah bertindak membunuh ketua negaranya dikhalayak ramai setelah memerintah hampir 30 tahun, dan Indonesia telah menggulingkan Suharto setelah menjadi pemimpin kuku besi selama 3 dekad dan kesemua negara-negara yang mana pemimpinnya bergayut kepada kuasa terlalu lama sememangnya akan meninggalkan kekosongan kepimpinan yang akan memudharatkan negara.

Kita juga hampir menjadi begitu tetapi kita lebih demokratik sedikit dari negara-negara yang disebutkan tadi. Tetapi kesan dari tindakkan Mahathir mengekalkan kuasa sebegitu lama memang banyak meninggalkan ‘vacuum’ kepimpinan dan ianya begitu nyata. Selepas kepimpinan beliau negara tidak lagi berada didalam keadaan yang begitu diyakini oleh rakyat. Ini adalah disebabkan semua mereka yang sepatutnya mengambil alih tempat beliau yang berkepimpinan telah tidak berada didalam kepimpinan parti lagi. Semasa Mahathir meninggalkan Putrajaya, yang tinggal hanyalah Pak Lah dan Najib. Maka bergunalah akar-akar ini kerana tiada rotan yang tinggal lagi.

Yang tinggal bersamanya hanyalah barisan apa yang dipanggil sebagai ‘blind sycophants’ yang hanya mengangguk macam burung balam dan Mahathir memunafaatkan sokongan yang diberikan oleh pemimpin pelapis yang tidak bertulang belakang ini untuk menyambung kuasa yang dinikmatinya tanpa banyak halangan. Tidak ada seorang pun pemimpin yang berkemampuan bersamanya untuk meneruskan kepimpinan ‘viable’ bagi negara ini lagi. Siapa sahaja yang ada didalam hiraki parti itulah yang menerima warisan kepimpinan dan inilah yang kita dapati sekarang ini.

Ramai diantara pemimpin kita hari ini ibarat garam. Garam itu penting untuk mengenakkan masakan, tetapi tidak boleh dibubuh terlalu banyak pula; nanti tidak termakan pula masakan itu. Garam hanya perlu setakat sesedap rasa sahaja, tidak boleh lebih.

Sesungguhnya diMesir, Tunisia dan di Yaman keadaan yang berlaku lebih kurang sama dengan apa yang berlaku disini. Tetapi rakyat disini lebih baik dari di negara-negara yang disebutkan tadi. Mereka lebih suka untuk menolak pimpinan negara melalui undi yang ada kepada setiap seorang satu undi itu. DAN eloklah begitu. Kita tidak akan membudayakan cara yang dilakukan oleh rakyat di Mesir, Yaman dan Tunisia itu.

Kita orang Melayu masih lagi ada sedikit adab dan adat. Hanya kita berharap agar kebaikan orang kita Melayu ini tidak dianggap sebagai kelemahan atau kebodohan. Rakyat tidak bodoh. Hanya mereka mempunyai kesabaran yang lebih. Mereka sedang memerhatikan segala-galanya dengan penuh fokus.

Mereka sekarang sudah tahu yang berkuasa sebenarnya adalah mereka. Mereka tidak rela lagi diperintah untuk membajak sawah seperti kerbau, siang dan malam sedangkan ‘tikus-tikus’ gemuk memakan hasilnya di kepuk padi.

Apa yang dilakukan oleh rakyat Mesir, yaman dan Tunisia itu ialah untuk menghapuskan tikus-tikus yang berkeliaran di merata-rata negara tersebut yang telah membaham segala hasil pembajakkan mereka selama ini. Sekarang mereka mahukan hasil penat jerih membajak itu kembali kepada mereka.

Kita yakin apabila tikus-tikus itu sudah tidak ada lagi hasil padi mereka akan dapat mereka menufaatkan untuk kesejahteraan keluarga setiap rakyat negara itu.

Yang gundah gulana...jom berwacana!!


Wacana Ilmu : Buku "Menuju PAS Baru"

Tarikh : 4 Februari 2011 (Jumaat)

Masa : 9.00 Malam

Tempat : Dewan Seminar, Hotel Melor Inn, Pusat Bandar 2, Pt Buntar

Anjuran : Sukarelawan Muslim Perak Cawangan Parit Buntar

Panelis :

1) YB Dr Mujahid Yusof Rawa (Ahli Parlimen Parit Buntar)
2) Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin (Mantan Mufti Perlis)
3) Y.Bhg. Ustaz Haji Ahmad Awang (Ahli Majlis Syura Ulama PAS)
4) Wakil dari Dewan Ulama' PAS Kedah

Terhad : 160 orang sahaja (percuma)
Dapatkan PAS Masuk . hubungi Nizam 013-5813634 (tinggal 10 sahaja lagi)