Thursday, March 31, 2011

Perhatian! Perhatian!...Nasihat Mufti Perlis...Bila Zulbabwe bawa berita, siasat dulu...(Walaupun dia kata 110%)..!!

Mufti nasihat siasat dulu berita si fasik-Malaysiakini

Dalam menghadapi keadaan politik mengeksploitasi isu peribadi, seperti dalam isu video seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, umat Islam dinasihatkan menyiasat dahulu kesahihan dakwaan itu.

"Nasihat saya, dalam al-Quran, Allah berfirman dalam surah al-Hujurat, apabila datang berita daripada orang fasik, hendaklah kamu selidik dahulu berita itu," kata Mufti Perlis Dr Juanda Jaya.

"Dan kalau tidak cukup empat orang saksi, sepatutnya penuduh dikenakan hukuman Qazaf. Hukum orang fasik ini, dia tak layak lagi jadi saksi untuk sebarang kes kerana sudah hilang kredibeliti."

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Dr Juanda berpendapat isu melibatkan keaiban peribadi tidak boleh dijadikan modal politik, apatah lagi jika perkara berkaitan seks yang amat memalukan.

"(Kalau betul pun), kita tak tahu, mungkin dia sudah bertaubat. Kenapa perlu dedahkan perkara itu? Siapa tak ada aib di masa lalu?" soal Dr Juanda lagi.

Katanya, rakaman video sahaja tidak mencukupi jika tidak disokong oleh empat saksi yang adil kerana kesalahan zina amat berat dan hukuman yang dijatuhkan hendaklah bebas daripada sebarang prasangka.

"Kalau ada (hanya) tiga orang saksi yang melihat perkara itu, lebih elok mereka tutup mulut sahaja daripada mendedahkannya. Kesan tindakan itu melibatkan banyak pihak, termasuk anggota keluarga yang terlibat," katanya.

Semalam, ulama terkenal Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata, para mufti wajar menyatakan pendirian berhubung isu “politik selak kain” susulan tayangan video kontroversi minggu lalu.-Malaysiakini.

Masaalah betul Brother Anwar ni....!!

Kalau duduk rumah dengan anak bini...tak ada kerja lain, tetiba muncul video seks kununnya dia jadi pelakun utama.

Bila pergi Sarawak...nak berucap pun tak boleh.

Bila dah berucap di Taman Melawati...kena siasat pulak.

Habis tu Anwar nak kena buat apa?????

Surendran: Stop new investigation of Anwar

KUALA LUMPUR: PKR vice-president N Surendran has warned that Barisan Nasional is on the verge of turning the nation into a police state through the manipulation of state powers in targeting Opposition Leader Anwar Ibrahim.

The lawyer made this statement in reference to a notice of summons served to Anwar yesterday under Section 111 of the Criminal Procedure Code. The notice requires Anwar to appear at the Ampang district police station today to be interrogated over his ceramah on March 25.

However Surendran told FMT that Anwar is in Sarawak at this point and was unable to appear at the station.

“We have already communicated with the police and will make arrangements for an alternative date when Anwar returns from Sarawak early next week,” he said.

The ceramah, which was held at the Gombak parliament service centre, was interrupted by police who made arrests and allegedly assaulted PKR deputy president and Gombak MP, Azmin Ali.

Surendran pointed out that this new investigation on Anwar falls udner Section 4(1) of the Sedition Act 1948 and Section 27(5) of the Police Act 1967.

“Both these Acts are draconian and unconstitutional laws which are regularly used by the BN government to prevent freedom of speech and assembly,” he stated.

“BN continues its immoral and unlawful quest to undermine the rule of law and turn this nation into a police state”

“In our parliamentary democracy, it is the constitutionally protected role of the opposition leader to scrutinize, check and criticize government policies and actions. Abusing and manipulating state powers to target, harass and intimidate the opposition leader is nothing short of an attack on our democratic system,” he said.

Denouncing this new investigation on Anwar as “politically motivated, in bad faith and a blatant abuse of police powers”, Surendran demanded that it be ended immediately with all those reponsible being brought to justice.

He also called for the formation of a royal commission to inquire into the abuse of police and prosecutorial powers by BN in a move to silence its critics.

Previously the police have also called up Azmin and two other PKR leaders to be questioned over the ceramah which the police said was illegal.

Tuan Mufti! Apa hukum mengundi parti yang mengamalkan rasuah dan salahguna kuasa dalam pilihanraya? Sila keluarkan fatwa.

Sebelum PRU12 (2008) lagi teman telah menulis (menghantar) email kepada Mufti Peghak pada masa itu (opss...sekarangpun masih mufti yang sama) menggesa beliau (dan Majlis Fatwa Negeri Peghak) mengeluarkan fatwa tentang hukum mengundi parti rasuah dan salahguna kuasa.

Beliau bukan saja tak balas email teman malah selepas PRU12 kitapun dapat saksikan peranannya yang cuba menafikan hak demokrasi rakyat negeri tersebut.

Maka la ni bermainlah tuan Mufti ini tentang isu-isu picisan sedangkan isu utama dikesampingkan. Itulah standard Mufti kita. Nak wat camno?

Look beyond poco-poco, Perak mufti told
KUALA LUMPUR: PAS’ Kuala Selangor MP Dzulkefly Ahmad today called upon Perak Mufti Harrussani Zakaria to get his priorities right and focus on bigger issues plaguing the nation.

Referring to the recent Perak Fatwa committee’s decision to declare the ‘poco-poco’ dance as unlawful, Dzulkefly said religious leaders should instead monitor the government to ensure it was steadfast in the path of righteousness.

“I am not defending ‘poco-poco’ but the mufti should instead address issues like good governance, integrity and rule of law. These are very important Islamic values,”said Dzulkefly who is also PAS central committee member.

On Tuesday, Harussani told a Malay daily that the state Fatwa committee decided to ban the dance as it had elements of Christianity and spirit worship.

Calling the dance ban as uncalled for, Dzulkefly said the senior mufti should put things into the right perspective, including objecting to the use of gutter politics by BN politicians, which were un-Islamic.

“This is more important now, not ‘poco-poco’.

“Islam solves the bigger issues. Once you solve the bigger problems, the smaller ones will go away by itself,”he said.

Don’t give Islam bad name

Sharing Dzulkefly’s views, Shah Alam MP Khalid Samad said the Perak Fatwa committee must understand the spirit of Islam before declaring certain things as ‘haram’ (forbidden).

In Islam, Khalid said, everything is allowed unless there are specific practises within it which rendered it forbidden.

He added that at the end, it depended on the ‘niat’ (intention) of a person in doing the act that rendered a certain act as forbidden.

“For example, in ancient days kings are treated as gods but it is no longer the case now. Just because they were treated as gods in the past does not mean having kings are un-Islamic now.

“The same applies ‘poco-poco’. If a person dances to the tunes with a religious connotation in his heart, then the act can be questioned but if you dance it just for recreation then there is no problem,”said Khalid.

He called upon the state religious committee to dissect an issue thoroughly before issuing an edict to safeguard the good name of Islam.

“If not, people will have a bad impression over Islam. People may think that we cannot accept certain good things,”he said.

Monday, March 28, 2011

Ahli2 Umno desak Najib sahut cabaran Anwar untuk berdebat. Hmm...berani ker??

Mungkin sudah bosan dengan sikap dolak dalik Najib, Aspan Alias (seorang ahli UMNO) dengan lantang telah mendesak (mencabar) Najib untuk berdebat dengan Anwar tentang buku jingga.

Bila berborak dengan rakan2 Umno, ramai juga di antara mereka yang mahukan persiden parti mereka menunjukkan kejantanannya. Kalau takut sangat, biar Rosmah saja yang tampil berdebat dengan Anwar. Hehe!!

Terima sahaja cabaran untuk berdebat terbuka itu — Aspan Alias

March 28, 201128 MAC — PKR ulangi cabaran untuk mengadakan debat di antara Datuk Seri Najib Razak dan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan cabaran ulangan ini dinyatakan dengan terbuka oleh salah seorang Naib Presidennya iaitu Nurul Izzah Anwar. Cabaran ini telah dibuat beberapa bulan dahulu oleh Anwar tetapi ditolak oleh Najib dengan bermacam-macam alasan tetapi bukan bersebab.

Saya berkeyakinan Najib boleh mengambil kesempatan jika beliau benar-benar terbuka dan yakin beliau telah melakukan yang terbaik dan diterima rakyat dan akan dapat membuktikan apa juga yang dicadangkan oleh PR itu tidak akan dapat menandingi apa yang telah dilakukan oleh beliau (Najib).

Di dalam perdebatan itu jugalah Najib mempunyai kesempatan untuk menidakkan buku jingga anjuran Pakatan Rakyat itu tidak baik dan membuktikan yang negara akan bangkrap jika dilaksanakan apa yang ada di dalam buku jingga itu.

Jika benar Najib mempunyai kelebihan dari perancangannya beliau tidak akan ada “hesitant” untuk menerima cabaran itu. Hanya jika beliau tidak ada keyakinan untuk memberikan perbahasan yang baik sahaja yang boleh menyebabkan beliau keberatan untuk berdebat. Tidak ada alasan yang lain kenapa perdebatan ini tidak diterimanya.

Pihak kita telah berulang kali dan sentiasa memberikan persepsi yang apa yang dilakukan oleh PR itu tidak boleh dilaksanakan. Didalam berdebatan ini jugalah Najib boleh membuktikan yang PR itu hanya berangan dan tidak akan mampu untuk melaksanakan apa yang dirancangkan oleh “coalition” pembangkang itu.

Najib tidak boleh bersikap defensif di dalam isu perdebatan ini. Rakyat ramai tahu dan boleh “menyelam air di dalam tunggak” dan cara yang paling effektif bagi Najib untuk memberikan perbahasan yang apa yang dirancang oleh pihak pembangkang itu ada mustahil untuk dilaksanakan.

Apabila rakyat sudah dapat membaca dan “menyelam air di dalam tunggak” itu maka pihak ramai akan mula memberikan pandangan masing-masing dan kepada siapa yang menunjukan keberanian itu membuka perancangannya, pihak itulah yang akan diyakini oleh pengundi di dalam pilihanraya nanti.

Pihak kita tidak boleh lagi memberikan alasan yang PR hanya tyemberang kerana pihaknya telah meminta perdebatan secara terbuka. Tindakan ini sahaja akan memberikan kelebihan kepada PR. Jika apa yang pihak kita kata yang mereka itu temberang maka di dalam perdebatan itulah Najib ambil kesempatan untuk membuktikan tuduhan kita benar.

Jika Najib berjaya membuktikannya pihak kita tidak aka nada masalah untuk berkempen selepas itu dan tidak payah lagi kita menggunakan tektik yang tidak beretika untuk memenangi pilhanraya itu nanti.

Jika kita tidak beranai menghadapai cabaran ii akhirnya nanti rakyat akan membuat persepsi yang pihak kita adalah pihak yang sebenarnya temberang dan pihak yang takut untuk menghadapai manusia yang digeruni oleh pihak kita.

Kepada DS Najib, jika kita betul-betul di pihak yang benar, jangan ditangguh lagi. Terima sahaja cabaran dari mereka. Jika kita bukan dari pihak yang benar-benar, pandai-pandailah memberi alasan untuk menolaknya. Tetapi untuk memberikan alasan menolaknya itu merupakan satu usaha yang sangat berat untuk dilakukan.

Sekarang bola di kaki DS Najib. Tendanglah kemana yang beliau rasakan arah yang baik. Kita tidak boleh “bertaici” lagi. Rakyat sedang memerhatikan kita dengan begitu dekat sekali. — aspanaliasnet.blogspot.com

* This is the personal opinion of the writer or publication. The Malaysian Insider does not endorse the view unless specified.

Surat Terbuka Pecah Tembelang Ghani, Musa dan Rahim....

Kepada,

YDH Tan Sri Haji Ismail bin Haji Omar,IGP,

Ketua Polis Negara,

Polis Di-Raja Malaysia,

Bukit Aman,

50560 Kuala Lumpur.

Email:iho@rmp.gov.com

28hb.March 2010

YDH Tan Sri,

PENYIASATAN KES VIDEO LUCAH DAN KESUDAHANNYA :-

MAKLUMAT HUBUNGAN LAMPAU DIANTARA TIGA TAN SRI IAITU, GHANI PATAIL , MUSA HASSAN DAN RAHIM THAMBI CHIK.

Semoga Tan Sri tenang dan tabah menangani cabaran mendatang.

2. Saya percaya Tan Sri sedar video lucah mana yang saya maksudkan.Saya yakin sepenuhnya bahawa PDRM mampu menjalankan tanggung jawabnya menjalankan siasatan tersebut secara professional dan berkecuali dan tidak terpengaruh dengan tekanan mana-mana pihak sekalipun, lebih-lebih lagi dibawah pimpinan Tan Sri ketika ini.

2.1. Namun begitu kertas siasatan ini kelak akan diteliti dan diputuskan olih Gani Patail,Peguam Negara.Diperingkat inilah dijangka akan berlaku,putar belit,manipulasi,penipuan dan pemalsuan apabila sedar akan caramana Gani Patail dan Musa Hassan menangani penyiasatan kes-kes jenayah apabila melibatkan Anwar Ibrahim(Anwar) dan Rahim Thambi Chik (Rahim) dimasa lampau.

2.2. Tidak syak lagi isu video ini adalah satu lagi “pertembungan” diantara Anwar dan Rahim.Adalah dipercayai juga motif pendedahannya,tidak kira samada video tersebut adalah tulen atau direkacipta,adalah terbit daripada dendam lama Rahim terhadap Anwar atas isu peribadi atau politik diantara mereka berdua.

LAPORAN POLIS ANWAR YANG MEMBABITKAN RAHIM.

3. Diantara 9 July 1999 hingga 20 Ogos 1999,Anwar telah membuat sejumlah empat(4) laporan Polis, mendedahkan perbuatan rasuah pemimpin-pemimpin Politik dan Kerajaan.Dalam laporan-laporan berkenaan Anwar turut mendakwa dan menamakan mantan Perdana Menteri Tun Mahathir,Peguam Negara Allahyarham Mohtar Abdullah dan Gani Patail,ketika itu DPP Kanan,sebagai orang-orang yang telah menyalahgunakan kuasa dan menutup kes-kes rasuah tersebut.

3.1. Pertembungan lampau antara Rahim dan Anwar adalah apabila salah satu diantara laporan tersebut iaitu Tun H.S.Lee report 22517/99 bertarikh 20.8.1999 yang dibuat olih Anwar melibatkan Rahim.Dalam laporan ini Anwar juga mendakwa Tun Mahathir,Allahyarham Mohtar dan Gani Patail sebagai telah menyalahgunakan kuasa mereka melindungi perbuatan rasuah Rahim serta menutup siasatan dan tidak mengenakan sebarang pendakwaan terhadap beliau.

3.2. Bersekali dengan report tersebut, Anwar telah menyertakan satu set salinan laporan siasatan Badan Pencegah Rasuah(BPR)terhadap Rahim yang disahkan oleh Bahagian Pendakwaan,Jabatan Peguam Negara dan ditanda tangani oleh Gani Patail yang mengkelaskan dokumen tersebut sebagai RAHSIA.Dokumen-dokumen ini dikatakan diberi kepada Anwar oleh Peguam Negara dan/atau Gani Patail ketika Anwar masih Timbalan Perdana Menteri.

4. Untuk makluman Tan Sri,secara kebetulan, saya yang menangani keempat-empat laporan yang Anwar buat itu termasuk laporan melibatkan Rahim atas sifat saya sebagai Ketua Jabatan Sisasatan Jenayah(KJSJ) Kuala Lumpur ketika itu.Saya perhatikan juga amaun rasuah melibatkan Rahim adalah antara yang paling sedikit jika dibandingkan dengan laporan-laporan lain.Jumlah terlibat lebih kurang RM40 juta(Empat puloh juta Ringgit sahaja) atau angka yang lebih tepat ialah RM 39,782,772.60 sen. Amaun ini dikatakan diperolehi olih Rahim menerusi salahguna kuasa dan kegiatan rasuah setakat yang dapat dikesan menerusi siasatan terperinci BPR dan disahkan olih Gani Patail.

4.1. Sebagai rekod Tan Sri,amaun terbesar yang disebutkan dalam salah satu laporan Anwar itu, melibatkan seorang pemimpin yang dikatakan telah memperolehi harta berjumlah dalam lingkungan RM 370 juta.(tiga ratus tujoh puloh juta Ringgit) dalam bentuk RM 220 juta tunai dan RM150 juta dalam bentuk saham,menerusi jalan rasuah.

5. Wajar saya jelaskan disini bahawa terdapat perbezaan pendapat antara KJSJ Kuala Lumpur dengan Jabatan Peguam Negara mengenai cara pendekatan menangani laporan-laporan Anwar tersebut.Jabatan Peguam Negara menasihatkan supaya laporan-laporan tersebut diklasifikasikan di-bawah Akta Rahsia Rasmi 1972 sahaja.Manakala KJSJ berpendapat klasifikasi ini tidak sepadan dengan laporan dan keterangan yang pengadu kemukakan serta mencadangkan kesemua laporan berkenaan diklasifikasikan dibawah Seksyen 2(1)Emergency(Essential Powers)Ordinance 2,1970 berkaitan kesalahan salahguna kuasa. Cadangan bertulis KJSJ terdapat dalam fail rujukkan (PR)35/26 bertarikh 25.8.1999.Siasatan dibawah Seksyen ini dijangka akan membabitkan rakaman keterangan daripada Tun Mahathir,Allahyarham Mohtar dan Gani Patail sendiri serta lain-lain kenamaan.

5.1. Bagaimanapun pada 28.8.1999 saya telah menerima satu surat daripada Jabatan Peguam Negara Rujukan PRM(WP)5/99 SULIT(5) yang dialamatkan kepada saya persendirian,memaklumkan secara spesifik bahawa laporan yang Anwar buat melibatkan Rahim, akan disiasat oleh Musa Hassan setelah kononya Gani Patail membuat laporan terhadap Anwar pula kerana kesalahan di-bawah Akta Rahsia Rasmi.

5.1.2. Apa yang berlaku ialah, Gani Patail dengan kemudahan yang diberi oleh Musa Hassan telah menterbalikkan kedudukkan laporan Anwar yang melibatkan Rahim untuk menyebabkan Anwar pula disiasat dibawah Akta Rahsia Rasmi.Lebih mudah untuk saya menyatakan laporan melibatkan Rahim itu telah di”hijacked” oleh Musa Hassan daripada tangan KJSJ Kuala Lumpur.

5.1.3. Saya tidak pernah melihat laporan Polis yang kononya dibuat oleh Gani Patail itu ataupun kertas siasatan yang kononnya dibuat oleh Musa Hassan.Belum pernah juga berlaku Jabatan Peguam Negara pula yang memilih Pagawai Penyiasat yang mereka berkenan menyiasat sesuatu laporan polis.

5.2. Bagi mengelakkan sebarang keraguan berkaitan peristiwa diatas,saya sertakan buat pertama kalinya salinan surat Jabatan Peguam Negara bertarikh 28.8.1999 yang saya maksudkan.Walaupun ringkas, surat ini dengan jelas menunjukkan posisi Gani Patail,Musa Hassan dan saya berkaitan siasatan laporan Anwar yang melibatkan Rahim.

5.3. Secara kebetulan saya telah melaporkan perkara ini ketika Tan Sri masih Timbalan Ketua Polis Negara lagi, menerusi surat saya bertarikh 6.5.2010 dengan salinannya kepada YB Menteri Dalam Negeri.

6. Perbandingan yang boleh dibuat disini ialah apabila menangani siasatan terhadap Anwar, Gani Patail dan Musa Hassan sanggup melakukan apa sahaja antaranya memaksa pakar Kerajaan membuat beberapa laporan palsu, mengujudkan keterangan DNA palsu,menipu dan melakukan tindakan-tindakan melampaui batasan undang-undang dan lojik untuk mensabitkan kesalahan terhadap Anwar.

6.1. Sebaliknya apabila menangani siasatan berkaitan Rahim pula, Gani Patail dan Musa Hassan, sanggup melakukan apa sahaja antaranya, menterbalikkan fakta dan memutarbelitkan keterangan untuk membersihkan Rahim daripada sebarang salah laku jenayah sambil meletakkan kesalahan terhadap pengadunya pula.

6.2. Walaupun Musa Hassan telah bersara namun Gani Patail masih berkuasa sebagai Peguam Negara.Apabila siasatan mengenai video lucah ini sampai ketangan Jabatan Peguam Negara kelak,kita boleh menjangka pendirian Gani Patail, lebih-lebih lagi apabila mengambil kira isu video lucah ini juga adalah pertembungan antara Rahim dan Anwar.

6.3. Sekadar makluman Tan Sri juga,Dr.Abdul Rahman Yusof,Pakar Forensic HKL,yang telah digunakan oleh Gani Patail untuk menyediakan 3 laporan palsu dalam siasatan kes Mata-Lebam, adalah juga Pakar Forensic yang sama terlibat dalam membuat pemeriksaan fisikal Rahim, dalam kes seksual dengan gadis bawah umor berkaitan.Kebetulan juga saya pernah menjadi KJSJ Melaka sebelum Kuala Lumpur dan tidak munasabah jika saya tidak meneliti kertas siasatan kes Rahim itu, walaupun saya bukan Pegawai Penyiasatnya.Mungkin ini semua adalah “the long arm of coincidences” sahaja.

7. Mengenai kes rasuah terhadap Rahim pula,BPR dan Jabatan Peguam Negara mengesahkan dalam laporan mereka bahawa terdapat keterangan yang mencukupi untuk membuktikan kes “prima facie” terhadap beliau.Malahan Jabatan Peguam Negara telah menyediakan empat (4)pertuduhan kesemuanya. Iaitu;3(tiga) pertuduhan dibawah Emergency(Essential Powers)Ordinance No:22 of 1970 dan satu pertuduhan kerana membuat Statutory Declaration (SD) palsu dibawah Sek.199 yang boleh dihukum dibawah Seksyen 193 Kanun Keseksaan.

7.1. Bagaimanapun Rahim tidak dituduh langsung,setelah Peguam Negara “indemnify” segala kesalahan jenayahnya setelah Rahim dipercayai bersetuju untuk melepaskan jawatan dalam Kerajaan,Badan-Badan Berkanun dan Parti Politik.Ini adalah apa yang terdapat didalam laporan yang disediakan oleh Jabatan Peguam Negara sendiri.

7.2. Tidak ada sebutan mengenai cara pelupusan harta berjumlah hampir RM40 juta yang Rahim perolehi secara rasuah itu..Tiada maklumat mengenai persetujuan yang dicapai oleh Rahim dan Peguam Negara berkaitan harta yang diperolehi sedemikian itu dalam bentuk:RM 5,439,796.40 sen dalam kawalan peribadi Rahim sendiri,RM14,487,420.50 sen simpanan tunai dalam beberapa buah bank dan RM19,855,555.70 sen harta Syarikat-Syarikat.

7.3. Persoalan yang tidak kurang pentingnya ialah adakah Peguam Negara mempunyai kuasa untuk “indemnify” kesalahan jenayah mana-mana orang berdasarkan pertimbangan Politik?. Adakah Peguam Negara berhak melepaskan wang Rakyat RM 40 juta sebegitu mudah untuk Rahim menikmatinya tanpa sebarang tindakan.Adakah ini sesuatu yang adil kepada Rakyat sedangkan Peguam Negara yang telah mengesahkan bahawa Rahim memperolehi harta sedemikian banyak menerusi salahguna kuasa dan rasuah.Apa yang jelas dalam kes Rahim ini,,Peguam Negara juga telah menyalahgunakan kuasanya.

8. Saya ingin Tan Sri maklum,bahawa secara peribadi saya tidak mempunyai sebarang isu dengan Rahim.Malahan saya tidak pernah mengenali beliau,sekalipun untuk berjabat salam dengannya seumor hidup.Saya sendiri tidak sangka yang beliau akan muncul sebagai salah seorang dibelakang tayangan video lucah berkenaan.Keterangan-keterangan yang dikemukakan dalam laporan ini adalah berdasarkan pengalaman,pengetahuan peribadi serta dokumen-dokumen berkaitan, ketika saya menangani kes membabitkan beliau.

8.1. Isu yang sering saya bawa sehingga keperingkat YAB Perdana Menteri secara persendirian, ialah bekenaan dengan salahlaku jenayah Gani Patail dan Musa Hassan yang bukan sahaja telah menjejaskan maruah PDRM dan saya secara peribadi malahan mereka mengkucar-kacirkan Sistem Keadilan Jenayah kita.Saya tidak ralat mendedahkannya memandangkan saya telah menasihatkan mereka berdua tahun 1998 bahawa sebarang pemalsuan dan penganiayaan akan terbongkar suatu hari nanti.Salahlaku jenayah mereka bukan setakat dalam siasatan kes mata-lebam sahaja.Saya yakin Tan Sri dan Timbalan Ketua Polis Negara maklum akan pendirian saya berkaitan perkara ini.

9. Walaubagaimanapun isu video lucah ini sedang dalam siasatan dan masih terlalu awal untuk membuat kesimpulan mengenainya.Diharap maklumat yang saya sampaikan ini berfaedah untuk membantu Tan Sri memberikan pendengaran yang adil kepada semua pihak terlibat.Apapun saya berharap Tan Sri tidak akan merelakan PDRM diperlakukan sesuka hati Peguam Negara seperti yang berlaku selama beberapa tahun sebelum Tan Sri.

Selamat sejahtera dan selamat maju jaya.

Yang ikhlas,

Mat Zain Ibrahim

28 March 2011

source : http://anwaribrahimblog.com/2011/03/28/video-lucahsurat-terbuka-kepada-ketua-polis-negara/#more-15098

Sunday, March 27, 2011

BROTHER IDRIS TAWFIQ DI MASJID BUKIT INDAH, AMPANG


BROTHER IDRIS TAWFIQ


AKAN MENYAMPAIKAN KULIAHNYA


DI MASJID BUKIT INDAH, AMPANG


PADA HARI ISNIN


28.3.2011


SELEPAS SOLAT MAGHRIB


BELIAU AKAN DIBANTU OLEH TN. HJ. GHAZALI OMAR


(AJK MBI)


KEHADIRAN MUSLIMIN DAN MUSLIMAT SEKELIAN AMATLAH DIALU-ALUKAN


Anwar Ibrahim At His Very Best...Lawan Tetap Lawan!!

Friday, March 25, 2011

Dato Seri mengamuk....

Sandiwara apalah pulak ni????

Polis sebab nak tunjuk pro...buat kenyataan 2 suspek video seks telah ditahan, disoal siasat dan dibebaskan dengan ikat jamin.

Mangkok 2 ekor tu pulak nak tunjuk tak bersalah nafikan kena tahan. Terperanjat lagi!!

What a sandiwara??? Kantoi lagi.

Rahim, Eskay nafi ditahan polis

Bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah, masing-masing menafikan mereka ditahan polis berhubung siasatan video seks yang dikatakan membabitkan seorang lelaki yang mirip seorang ahli politik terkenal dengan seorang wanita.

Laporan the Star Online hari ini berkata kedua-dua mereka dipercayai ditahan polis tetapi kini dibebaskan dengan jaminan polis.

"Apa? Saya tak tahu yang saya ditangkap. Sekarang ini saya di rumah. Saya hanya ke (ibu pejabat) polis malam tadi bagi membantu siasatan mereka dan setelah beri keterangan, saya pulang ke rumah.

"Tiada disebut mereka mengenai tangkapan. Mungkin mereka (the Star) anggap beri keterangan malam tadi sebagai tangkapan. Saya tidak tahu. Saya di rumah,” kata Rahim.

Eskay pula yang sedang tidur, ketika dihubungi melalui telefon juga terkejut apabila diberitahu mengenai laporan portal berita itu.

"Malam tadi, saya hari beri kenyataan mengikut Seksyen 112 (Kanun Prosedur Jenayah). Saya serahkan rakaman video dan itu sahaja. Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik pulang lebih awal selepas kenyataannya dirakamkan. Saya pulang kemudian selepas menyerahkan barangan berkenaan untuk siasatan polis.

"Saya tidak tahu banyak mengenai prosedur polis kerana jarang berurusan dengan mereka (polis). Namun, saya tidak fikir yang sama ditahan. Saya tidak menandatangani apa-apa dokumen.

Sedang tidur

“Saya sekarang di rumah dan sedang tidur bila awak telefon. Saya deman selesema akibat terkena hujan lebat semalam. Maaf, saya agak pening kerana demam,” kata Eskay (kiri).

http://www.malaysiakini.com/news/159672

Video seks: Polis tahan dua lelaki, rampas bukti

Dua lelaki telah ditahan polis berhubung siasatan video seks yang dikatakan membabitkan seorang lelaki yang mirip seorang ahli politik terkenal mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita.

The Star Onlinemelaporkan difahamkan bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah ditahan polis tetapi kini dibebaskan dengan jaminan polis.

Portal berita itu yang memetik setiausaha PDRM, Bukit Aman, Datuk Ghazali Md Amin berkata beberapa barangan yang mungkin boleh digunakan sebagai bukti juga dirampas daripada kedua-dua mereka.

Katanya, seorang daripada mereka juga memaklumkan kepada polis, lokasi di mana video seks itu dirakamkan dan pihak polis telah menghantar pasukan forensik bagi menyiasat lokasi tersebut.

Ghazali juga berkata kedua-dua lelaki berkenaan telah dibebaskan dengan jaminan sementara menunggu siasatan. Beliau bagaimanapun tidak mendedahkan indentiti kedua-dua lelaki tersebut.

Beliau juga dalam satu kenyataan media semalam berkata polis telah mengklasifikasikan siasatan di bawah Seksyen 292 Kanun Keseksaan.

"Sehingga hari ini, polis telah merakam percakapan saksi-saksi tertentu yang dipercayai mengetahui atau terlibat dalam siasatan ini. Pihak polis akan meneruskan siasatan berprinsipkan profesionalisme sebagai agensiyang berwibawa," petik kenyataan itu.

http://www.malaysiakini.com/news/159654

Thursday, March 24, 2011

Reality Check 2....

masterwordsmith-unplugged

Pakatan Rakyat - Where is your Plan B?

It is common knowledge that since the 1990's, DSAI has been battling one Goliath after another/ The recent accusation related to the video screening is no exception. In fact, I am sure by now, the rakyat are quite desensitized to such scandalous accusation. After all, most of us who follow current events have witnessed one bizarre incident after ranging from sex scandals, corruption and all kinds of soap operarish episodes. A recent report by The Malaysian Insider HERE makes me wonder if Pakatan Rakyat has a Plan B after facing the onslaught of issues.

According to the report:

Several PAS leaders had been forewarned by a group claiming links to Umno about a “surprise” that would affect Datuk Seri Anwar Ibrahim’s public image, about a month before a video emerged which allegedly shows the opposition leader having sex with an unidentified woman.

“Their request was simple. They claimed they represented Umno-BN, and they only asked for Datuk Seri Anwar not to be active in Pakatan Rakyat, meaning they don’t want him in mainstream politics,” a source told The Malaysian Insider.

“They do not care if Pakatan is headed by someone else, as long as it is not Datuk Seri Anwar; that was their request.”

The source added that the anonymous group did not provide proof to show they really were from Umno and BN as claimed.

According to the source, the request was made about a month ago and that they had alleged “there will be a surprise” shortly related to the PKR de facto chief’s public image.

PAS leaders are said to have refused to entertain the request to pass the “message” to Anwar, even though it is generally known that the Islamist party is divided over Anwar’s role in PR.

“PAS leaders have taken a stern stand not to do so,” said the source.

We all know that DSAI was instrumental in forming a viable opposition coalition following the 2008 tsunami victory.

However, Pakatan Rakyat has yet to deal with a range of issues that must be addressed if they want to secure a bigger victory in the next GE.

* Who is next in the line of command?

The continuous assault on DSAI and PKR (and ultimately PR) shows that he still carries clout where the status quo is concerned. Despite the battle scars, DSAI is still holding the fort but the question is for how long?

If PAS were forewarned, why did they NOT pass the message/warning to Anwar? Of course one can argue that the forewarning could have been perceived as a frivolous threat since there have been so many obstacles in DSAI's path. Or, it could have been out of sensitivity to DSAI's feelings and respect for the leader, we do not know. However, the very fact that the attacks have been continuous and the fact that the next GE is imminent should have been a clear indication that the threat should have been taken more seriously!!! So what is the real reason behind the inertia?

* With the long-drawn trial of Sodomy II, have PR prepared themselves for the worst case scenario?

The absence of a next-in-line is evident not only in PR as a coalition but seems to be evident in the component parties as well. In any good organization, leaders must always train others to take over the leadership. One can never hope to be a leader forever. Neither can one always hope that the same leader can take the army to battle.

Life is full of uncertainties. We can never be sure what may happen next.

As such, I opine that it is absolutely necessary that Pakatan Rakyat leaders come together and reason to make important decisions that will affect its performance in the next GE including:

* Who will take over in case DSAI has to go?

This issue has to be settled as soon as possible for the rakyat to have confidence in the coalition. They do not have to disclose the identity of the next in line but at least tell us that they have made a decision to combat any eventuality.

* Where is the Shadow Cabinet?

I believe this issue has to be settled before the next election. So far, we have heard so much talk about the Shadow Cabinet before the supposed Sept 16th 2008 crossover that never was.

To be able to march confidently into the battle ground of the next GE with head held high, it is imperative that Pakatan Rakyat keeps is promises and presents a clean report book to the rakyat.

* What is the manifesto for the next General Elections and the Sarawak State Elections?

We have a more mature and informed electorate who will not simply accept any rhetoric or empty promises any more.

For decades, the rakyat have had a very raw deal and the wounds are still gaping wide open. Huge amounts of iodine and antiseptic have been applied to assuage the pain but the fact remains that those wounds have not healed and the pain remains. Worse still, expectations are higher and in some situations, confusion or apathy may abound.

* Where are your foot soldiers?

A general with no army is useless. An army with no commander in chief is hopeless.Just as we need competent leaders to lead the country to change via the ballot box, we also need AS MANY FOOT SOLDIERS as possible who can be at the beck and call of the various political parties.

And they have to volunteer as their call of duty - not for any monetary gain or fame.

I am well aware that there are those who have moved forward to do their part in paving the way for the next elections but there are some who want to help but don't know how to.

The time has come for ALL the branches of the various PR component parties to get down to the brass tags of working with the grassroots - GO OUT and recruit helpers for the next GE.

GO OUT and solicit for donations in any form. THERE IS NO TIME TO WASTE.

So far, they seem to have been consumed by the culture of putting out bush fires. That has to stop. Get ready for the real challenge - the next GE.

There is no time for fancy meetings, beautiful plans/blueprints in the form of reports or forums. We have no time for that.

Come on - get real lah!

Concentrate on winning the battle for all the plans will come to naught if the battle is lost. After three years of being in public service, enough time and manpower should have been invested in drafting plans for the nation.

Tragically, I am aware of some volunteers who only got into action with regards to PLANS for rakyat in whatever area of concern. A tad too late. Enough talk about pipe dreams and plans. That stage is over - get down to serious business of winning the next GE.

* Who are your worthy candidates for the next GE?

Prepare their resume, track record and for heaven's sake, offer only the best and not rejects from elsewhere! The emergence of frogs and soloists who jumped ship is evidence that standards and screening have to be vigorous.

* Are you ready with your election machinery?

Have they at least designed their banners, posters, flyers and identified locations for ceramahs and programs for the possible candidates?

I am but a humble Malaysian who blogs to keep sane. What I expressed here are my own ideas and concerns. I do not speak to anyone when I write. I read the news, think, react, analyze and write for the sake of my children, descendants and fellow Malaysians. I think of what might happen to their education, their employment opportunities, the quality of life they may have in the future and most of all, the kind of Malaysia that they will be witnessing. I am seriously and genuinely worried and I am sure that many of you out there have your own reactions as well.

I appeal to Pakatan Rakyat leaders - do not let us down any more. The battle cry has been given. Soldiers should be falling into line. Commanders should be checking their platoon. Strategies and equipment must be tuned up now. There is no time to waste. Restore our hopes, fulfil our dreams. Present and execute your Plan B - for all of us who love Malaysia! Thank you!!!

Seiras tapi tidak serupa...


Sorang buncit...sorang lagi kurus.
Sorang pungkok berisi...sorang lagi tipus.
Sorang masculine...sorang lagi kurus.
Kantoi...kantoi!!

Saksikan seorang producer memasarkan filemnya...



"Bimbang!" Katanya... "Takut video ini akan tersiar ke seluruh dunia!"

Tapi dia orang juga cakap, video ni ada original copy saja. Itupun pada dia orang.

Kalau nak menipupun pada2lah...

Wednesday, March 23, 2011

Datuk T Better Than Mamat Khalid - "Hantu Kak Limah Balik Rumah!!"

Pelawok pelawok pelawok....

Ceciter ceciter...

Kita bakor, kita bako,r kita bakor....

Video seks: Jangan kaitkan pengakuan tiga ‘Datuk T’ dengan Umno

KUALA LUMPUR, 23 Mac — Pemimpin-pemimpin Umno menjauhkan diri mereka selepas Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik bersama dua yang lain mendakwa mereka adalah “Datuk T” — bertanggungjawab atas pendedahan rakaman video seks, yang mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim mengadakan hubungan seks dengan pelacur.

“Kami parti dengan tiga juta orang ahli, jika seorang atau dua menggunakan hak mereka untuk memawa perkara ini, tiada apa yang kami boleh lakukan,” kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz (gambar) ketika ditemui di bangunan Parlimen hari ini.

“Mereka melakukan atas kapasiti sebagai individu tanpa pengetahuan kami. Umno tidak mahu dikaitkan dengan ini (pendedahan ini),” kata Ahli Parlimen Padang Rengas.

Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Rais Yatim berkata perkara itu adalah soal kesalahan jenayah dan tidak harus dibuat tuduhan sembarangan.

“Ia mesti disiasat oleh polis dan Peguam Negara. Siasatan adalah untuk memastikan tiada nama atau parti diheret ke dalam isu ini dan fitnah,” kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan ini.

Beliau juga meminta ketiga-tiga lelaki berkenaan agar membuat aduan polis agar siasatan boleh dijalankan mengikut undang-undang negara.

Misteri di sebalik “Datuk T” yang mengemparkan negara dengan pendedahan sebuah klip video hitam putih yang memaparkan aksi seks seorang pemimpin pembangkang, terjawab hari ini.

Datuk Shazryl Eskay Abdullah, seorang ahli perniagaan, mengaku bahawa beliaulah yang menunjukkan video itu kepada media terpilih di Carcosa Seri Negara dua hari lepas.

Pendedahan itu dibuat pada satu sidang media bersama Rahim Thamby di sebuah hotel di sini petang ini.

Shazryl juga mendedahkan bahawa “Datuk T” sebenarnya bermakna “trio” iaitu beliau sendiri, Rahim dan Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim, yang tidak hadir pada persidangan akhbar itu.

Shazryl dan Rahim mengulangi pendirian “Datuk T” bahawa mereka mahu sebuah suruhanjaya diraja ditubuhkan bagi menentukan kesahihan video tersebut untuk membuktikan pelaku seks dalam rakaman itu adalah seorang pemimpin pembangkang.

Dalam pada itu, Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali berkata Shuib telah menjelaskan kepadanya bahawa beliau hanya dijemput oleh Abdul Rahim dan bertindak atas kemahuan sendiri.

“Jika perkara itu dibangkitkan dalam mesyuarat majlis eksekutif akan datang, maka kami akan membincangkan. Sebenarnya beliau ada tanya pada saya banyak kali mahu meletakkan jawatan sebagai bendahari (Perkasa),’ kata Ahli Parlimen Pasir Mas ini ketika ditanya sama ada Perkasa akan mengambil tindakan ke atas Shuib.

Ibrahim menambah untuk berlaku adil kepada Shuib dan Anwar, perkara itu harus disiasat oleh suruhanjaya diraja.

“Anwar telah dituduh tetapi belum ada bukti lagi. Tetapi jika Shuib dan yang lain mendakwa benar, maka mereka harus dihargai kerana mendedahkan kebenaran,” katanya lagi.

Cuba perhatikan gambar brother ni...ehhh...ada iras DSAI lah!!

Cuba tengok perut dia...buncit tak?? Hehe...



Ek-eleh...nak suruh tubuh Suruhanjaya Di Raja pulak. Dulu skandal dengan budak bawah umur... la ni buat filem porno pulak. Kalau dah kaki tu...hmmm
Jawab dulu isu utama...
Apa kerja RISDA buat filem PORNO? Hehe...

T tu rupanya Thamby...LOL

Macam2 hal!! ...Angkara takut dosa2 sang durjana dibongkar selepas Pakatan Rakyat menguasai Putrajaya, Anwar Ibrahim yang nampaknya menjadi instrumen paling ampoh mengikat parti2 dalam Pakatan Rakyat mesti di bunuh karektornya.


Maka dicipta macam2 cerita yang tidak masuk akal dan dilacurkan semua instrumen penting kerajaan untuk mencapai maksud. Ditokok tambah oleh luncai dan balaci yang dapat tempias harta ghanimah tersebut bagi memastikan Barisan Ngok ini terus menguasai Putrajaya.


Hari ini terbongkar kisah Datuk T yang sewajarnya lebih tepat dipanggil Datuk 'K'omisyen atau Datuk 'B'roker dalam TT. Hehe...Mangkok sungguh!!

http://tukartiub.blogspot.com/2011/03/tukar-tiub-pemecah-berita-hot-hot-hot.html?zx=cc6add1dd06c1dfc

Reality Check....

Beginilah.

Suka tak suka, hendak tak tak nak...aku percaya Anwar Ibrahim akan dipenjarakan dalam kes Saiful ni. Bukan sebab ada bukti atau Anwar bersalah tetapi, in light of court decision today, kita boleh menjangkakan apa yang bakal menimpa pemimpin yang hebat ini.

Tak kiralah berapa banyak DNA lelaki di dubur Saiful namun DNA Anwar juga yang jadi pilihan. Inilah yang UMno mahu, inilah yang BN mau, inilah yang Najib mahu, inilah yang balaci2 mereka mahu...dan mahkamah akan memenuhi hasrat mereka. Tak kiralah betapa dubiuospun bahan bukti yang dikemukakan di mahkamah oleh pihak pendakwaraya.

So, Anwar will be behind the bar for another...say 6 years.

Jadi apa yang perlu dilakukan oleh Pakatan Rakyat?

Pada aku, inilah masanya Pakatan Rakyat perlu (wajib) menonjolkan muka-muka baru untuk mengambilalih kepimpinan yang sedia ada. Kita bukan sahaja perlukan paradigm shift tetapi juga quantum leap bagi memberi nafas baru sekaligus mengarahkan misi Pakatan Rakyat agar lebih fokus membawa Malaysia keluar dari kemelut jahat Barisan Nasional.

Apakah Anwar perlu ditinggalkan? Sama sekali tidak. Lawan tetap lawan tetapi Pakatan Rakyat perlu disegarkan dengan pemimpin-pemimpin baru dengan cara dan approach baru yang melangkaui kelesuan dan kebergantungan yang hakiki terhadap susuk tubuh itu.

PAS dan DAP tidak ketandusan pemimpin-pemimpin muda yang hebat.

Dr. Dzul, Dr. Mujahid, Khalid Samad, DS Nizar, Hanipa Maidin, Dr. Hatta Ramly dan Dato' Tuan Ibrahim adalah muka2 segar dalam PAS.

Begitu juga Tony Phua, Anthony Loke dan Nga Kor Meng dari DAP.

PKR sudah menonjolkan ramai pemimpin muda dan mereka kelihatan energetic.

Apa yang paling diperlukan ialah good governance dan delivery system yang ampuh dan ini hanya mungkin terlaksana dengan tenaga muda yang berdaya maju, innovatif dan effektif. Aproach2 baru yang lebih kreatif mesti diteroka dan ini memerlukan idea baru.

Sudah sampai masanya muka-muka lesu (baik tua atau muda) dengan cara lama yang ketinggalan keretapi mengambil giliran untuk duduk di barisan belakang dan menjadi penyokong yang baik pula.

Beranikah kita membuat perubahan ini? Jika tidak, 10 tahun lagi kita mungkin akan masih membicarakan soal liwat, seks dengan kambing dan hmmmm...Zulbawe.!!

What say you bro?

Wallahua'alam.

Tuesday, March 22, 2011

Aha...Terima kasih Milo Suam...LOL!!

Hebat! Bukti Anwar lakukan seks sambil berFacebook!

Akbar arus perdana berbahasa Inggeris The Star, mendedahkan bahawa tarikh video yang didakwa rakaman seks lelaki mirip Anwar Ibrahim dengan seorang pelacur cina dirakamkan pada 21 Febuari 2011, dengan time stamp tertera antara pukul 10:23 PM dan 10:45 PM [TheStar].

Ini bermakna jika Anwar Ibrahim adalah lelaki di dalam video tersebut, maka jelas sekali Anwar seorang yang hebat, kerana melakukan seks dengan pelacur sambil mengemaskini (update) Facebooknya [FB Anwar]. Ini berikutan rekod masa yang tertera pada facebooknya adalah di dalam sela masa waktu video tersebut dirakamkan.

Malah pada malam kejadian rakaman video itu, Twitter Anwar Ibrahim membuktikan bahawa beliau sedang aktif mengemaskini dan melayan soalan-soalan daripada pengikut-pengikut di Twitter [TwitterAnwar].


Di bawah ini screenshot saat Anwar sedang melayani soalan pengikutnya di Twitter beliau [TwitterAnwar].


Maka untuk membuktikan bahawa Anwar benar-benar melakukan seks dengan pelacur cina tersebut, video rakaman adengan seks itu seharusnya merakam juga aksi Anwar melakukan seks sambil tangannya menaip laptop atau blackberry atau apa-apa peranti elektronik lain yang membolehkannya mengemaskini akaun facebooknya.

Sebelum ini gerombolan songkok tinggi bersusah payah nak timbulkan persepsi bahawa Anwar Ibrahim seorang yang ketagih dubur lelaki, seorang yang pantang nampak lelaki jambu. Tapi kali ini mereka bersusah payah pula nak buktikan Anwar sebagai suka melanggan pelacur.

ReJaM© "Nampaknya pereka konspirasi video ini, tak cukup bijak mencipta waktu Anwar melakukan hubungan seks he he he..."

Anda mungkin juga meminati:
source: http://milosuam.blogspot.com/2011/03/hebat-bukti-anwar-lakukan-seks-sambil.html#ixzz1HHyI7JDw

Monday, March 21, 2011

Kisah beruk 3 suku...Hoi bila nak bayor hutang??

(Gambar kiri: Beruk ni dah tak naik basikal pergi parlimen... hehe)..


Beruk 3 suku ni dengan kopiahnya secara point blank (disiarkan oleh TV 3 suku) telah dengan slumberlandnya mengesahkan lelaki di dalam video itu ialah Anwar Ibrahim.

Kelakarnya, dalam tulisan beruk ni yang terakhir (bertajuk Video-Klip Lagi)...di bahagian atas dia tulis macam ni...

Dan kepada pemimpin tersebut, jika benarlah videoklip itu membabitkan pemimpin tersebut, teman paling kasihan ialah kepada ahli keluarga beliau. Isterinya telah mengisytiharkan suaminya sebagai ...dot...dot...dot! Rakyat termasuk segelintir pak jangoat dah terpercaya dan terpedaya dengan mainan politik pemimpin ini. Kepada sang isteri, jika benar sang suami terlibat, sudah tiba masanya beliau menasihatkan sang suami supaya bertaubat, dan berundurlah. Demi maruah keluarga, isteri, anak-anak, agama, bangsa dan negara!

Kemudian di bahagian tokok tambah selepas dia buat kesimpulan, beruk ni tulis macam ni pulak...

*Nota: Anwar Ibrahim sebentar tadi membuat kenyataan akhbar menafikan beliau "Lelaki-Y" didalam videoklip tersebut, walaupun sebenarnya tiada siapa pun yang membuat tuduhan ianya Anwar. Makan cili terasa podeh ke yop!

Kat bahagian atas bukan main lagi implying Anwar yang terlibat, kat bahagian bawah pulak kata tak da sapa kata Anwar yang terlibat. Gila babi betul beruk ni...Hoi bila nak bayor hutang??

Mr.T: Next Change....Mr. Y Main Dengan Lembu...Nantikan Tayangannya...

Tak ada kerja lain ke orang Malaysia ni?? Orang Papua New Guineapun nak tergelak.... kahkahkah...

Kalau terikut2 dengan teori Najib (dan Rosmah) dan BN...kerja2 menyebarkan fitnah ini adalah usaha 'mengkatek'kan pemikiran rakyat Malaysia. Isu pokoknya ialah berapa billionkah si Taib Mahmud dan kuncu2nya dah sapu harta rakyat Sarawak. Bodoh!!

Malaysia's latest sex scandal: Who is Datuk T and what is his game?
Written by Wong Choon Mei, Malaysia Chronicle

Malaysia is really being dragged through the mud. First, the international submarines corruption and Altantuya Shaariibuu sex-and-murder scandal involving Prime Minister Najib Razak and his wife Rosmah Mansor.

Then the second batch of sodomy charges that they were again alleged to be involved in to topple their arch rival, Opposition Leader Anwar Ibrahim. Indeed, for a while, Malaysia became an international laughing stock after semen and multiple DNA was incredulously found all over the complainant's anus and pants.

But the worst yet may be today's latest 'sex scandal' - again targetting Anwar. To pundits and concerned civil society members, it looks like Malaysia's first couple's dubious 'culture' is starting to rub off on others. Political opportunists and copy-cats now think it is a complex game that can be waged with impunity or waved away with expensive public relations.

On Monday, a man with his face half covered and calling himself 'Datuk T' could actually startle the nation with a 21-minute sex video that showed a man looking like Anwar romping in various positions with a female prostitute of East Asian descent.

"This is what we have degenerated into. Imagine a man with his face half covered can actually summon the top journalists in town to watch a sex movie for the purpose of smearing Anwar. How powerful is this man, who is he working for?" PKR strategy director Rafizi Ramli told Malaysia Chronicle

Very well organized


Indeed the hoopla was made possible by a co-operative mainstream media, owned and controlled by Umno and BN parties. They helped stir the news, when conservative agencies would scorn such a dubious source.

Sources told Malaysia Chronicle that all who attended the presser at the swanky Carcosa Negara were not allowed to take any belongings into the conference room. They were also made to wear white robes.

"It was very well organized. I can tell you we won't be surprised if people with Special Branch background are behind this. It was ship-shape and batches of people were being moved in and out according to time tables," a reporter who attended told Malaysia Chronicle.

The first part of the tape showed a man looking like Anwar, the woman and another unidentified man sitting in a hotel room. The next part, which showed the graphic sex acts, lasted 17 minutes.

It showed the man receiving oral sex from the woman and then having sexual intercourse with her in several positions. When he went to the bathroom, the woman ransackedhis belongings and retrieved a watch.

Datuk T told the press that it was an Omega watch. He even held it up for them to see, saying that his accomplices had taken it from the woman. He also said 4 hidden CCTV cameras were found.

No explanation was given as to how his 'accomplices' knew about the woman having the watch or what and why they were doing in the hotel. His accomplices also declined to identify themselves.

Datuk T also demanded that the 'politician' and his wife resign.

“We don’t want to involve the government in any of this. If he and his wife do not resign, then we will call for an independent panel of NGOs to conduct a forensic investigation into the video,” Malaysian Insider reported Datuk T as saying.

Sunday, March 20, 2011

KULIAH MAGHRIB DS NIZAR DI MASJID BUKIT INDAH


Insya'Allah, jika tiada halangan DS Nizar Jamaluddin akan menyampaikan kuliah maghrib di Masjid Bukit Indah pada 22hb. Mac, 2011 (Selasa) akan datang ini.

Kuliah (strictly) berkisar kepada Sirah dan Kepimpinan Rasulullah SAW.

Tuan-tuan, puan-puan, muslimin dan muslimat yang dihormati sekelian dijemput hadir untuk mengikuti kuliah yang dijangkakan akan disampaikan di dalam dimensi yang berbeza daripada biasa.

DS Nizar kemudiannya akan menyampaikan ceramah umum di Ampang Tasek bersama YB Zuraidah dan YB Khasim.

Sekian, wassalam.

RESTORAN SHAMAJU MULA BEROPERASI HARI INI.

Pagi2 buta aku telah dihubungi oleh Pengarah Komunikasi Korporat Restoran Shamaju, Saudara Zainal Rashid Bilal Khan yang menjemput aku untuk menghadiri kenduri doa selamat restoran tersebut yang bakal beroperasi di Medan Bukit Indah, depan MBI selepas Isya' malam ni.

Khabarnya 10 ekor kambing akan dikorbankan. Wah.... kenduri besar ni.

Di tanya tentang visi dan misi restoran ini, Zainal menyatakan bahawa dalam masa 3 tahun dari sekarang, Restoran Shamaju akan berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan semua restoran-restoran nasi kandar yang berjenama di Malaysia.

"Miker tak perlu lagilah pergi Restoran Kayu, Pelita, Line Clear, Lotus, Cactus dan sebagainya. Datang sini Shamaju Yob!" Dengan nada yang dah bertukar macam tauke Ibramsha. Hehe...

Personally aku gumbira dengan kehadiran Shamaju di Bukit Indah kerana ianya memberikan saingan kepada restoran mamak yang telah sedia ada. Kepada pencita makanan india di tepi longkang besar (depan Caltex) tu, baik sangatlah mengkome menukar selera ke restoran yang menyediakan makanan yang telah dijamin halalnya.

Cuma nak bagitau Zainal, MBI sedia saja menerima sumbangan nasi beriani lauk kambing pada bila-bila masa. Bukan untuk aku atau AJK tapi untuk jemaah semua. Hehe...

ForTeen, WiFi dan MBI...

Setelah bermula dengan agak lesu, program ForTeen di MBI kelihatannya seperti diberi nafas baru dengan kehadiran ramai remaja terutama perempuan di dalam kelas fotografi yang dikendalikan oleh Kaca Lensa.

Kelesuan mungkin disebabkan oleh program yang bermula serentak dengan cuti persekolahan. Mungkin juga faktor komunikasi yang kurang lancar.

Insya'Allah, dengan kerjasama sekolah-sekolah dissemintation of information akan dapat disalurkan dengan lebih teratur.

MBI juga akan mengadakan majlis perasmian sempena pelancaran WiFi percuma yang telah diluluskan bajetnya oleh Kerajaan Negeri Selangor menerusi Exco Wanita, Sains, Teknologi dan Inovasi dalam sedikit waktu lagi.

Sekaligus ini akan menjadikan MBI terkehadapan di dalam teknologi komunikasi dan berharap ianya akan menjadi pemangkin kepada usaha MBI menarik remaja ke masjid.

Para remaja ForTeen akan dilibatkan secara langsung di dalam persediaan program tersebut. Insya'Allah.

Saturday, March 19, 2011

Eh...apahal teruk sangat kau Zaid??

Kenyataan Karpal Singh yang mengingatkan Zaid supaya berhati2 dengan kenyataannya yang disifatkan menghina mahkamah dan boleh diambil tindakan ditafsirkan sebagai membahayakan keselamatan dirinya. Eh...macam mana tu??

Pak Wan tak payah bertanding atas tiket KITA lah macam ni....

Zaid lodges report against Karpal

March 19, 2011

KOTA BARU, March 19 — Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) president Datuk Zaid Ibrahim lodged a police report today, claiming that DAP chairman Karpal Singh had threatened him following his statement urging Datuk Seri Anwar Ibrahim to provide his (Anwar’s) DNA samples.

Zaid, accompanied by several supporters, lodged the report at the Kota Baru police station this morning.

Speaking to reporters, Zaid said the statement by Karpal Singh, published in several news portals, contained “serious threats to my safety”. — Bernama

DNA. Tak tau, jangan tunjuk pandai...

Sementara menunggu Dr. mencuci gigi Iman petang tadi, aku menyelak kertas Utusan Malaysia yang kununnya berformat baru mulai hari ni.

Aku tak impress langsung. Isinya macam sampah seperti format lama.

Beberapa siri tunjuk perasaan di seluruh negara mendesak Anwar menyerahkan DNA mendapat liputan utama. Ahh...aku apa peduli?

Cumanya (aku harap ini kekal laporan sampah) cerita kununnya Ustaz Harun Taib bersetuju untuk menasihatkan Anwar untuk menyerahkan secara sukarela DNAnya kepada pihak berkuasa jika Anwar meminta nasihat daripadanya, membuatkan aku menggaru kepala.

Harap2 sangatlah Utusan Malaysia kekal bengong kerana kalau sahih bagai yang dilapor, Ustaz Harun Taib patut sangatlah berfikir panjang. Kaji2lah tulisan Dr. Dzulkefly Ahmad di bawah ini. Tidak semuanya straight forward kalau bersilat dengan UMNO ni. Wallahu'alam.

The Malaysian DNA Conundrum – MPF
By Dr.Dzulkefly Ahmad

(I’ve been invited to be on Selangor TV this evening ~5 pm sharing the time with Shamsul Iskandar, the AMK Chief on DNA. Just as I was perusing the many writings and reports about the world-infamous Sodomy 2.0 trial now on-going, an old colleague called. This piece has just been emailed to me subsequently and Im taking liberty to just now post it, for the benefit of all and sundry. Having left academia and medical laboratory practice for more than a decade now, I find this piece this handy and insightful. It has said it all and perhaps a lot better than what I could piece together as it is the colloboration of 3 very distinguished medical personalities. Thank you again, to all you good doctors. Continue serving humanity without fear or favour! – Dr Dzul)

by Dr. Sheik Johari Bux, Dr. Farouq Musa, and Dr. Musa Mohd. Nordin (Muslim Professionals Forum, MPF).

Virtually the whole of Malaysia is now talking about DNA. DNA (Deoxyribonucleic Acid) has become a buzz word, featuring in conversations at coffee shops; offices and even our august parliament.

We must thank Crick and Watson who discovered the double stranded helical structure of the DNA molecule in 1954 which has since unleashed a plethora of advances in biotechnology. Forensic DNA is one of the many breakthroughs in this research in an impassioned endeavour towards advancing justice through DNA technology.

Justice and fairness should be the buzz word of the rakyat, the parliament , political leadership and the impartial media. This unfortunately is a far cry considering the various statements issued and the nuances of the mainstream media. Overnight, a handful of parliamentarians have turned pseudo-geneticists, shouting for surrender of DNA material ! Some have even sentenced the alleged assailant an unequivocal guilty verdict !

Beginning with the end, it is important to emphasise upfront that with all of the available DNA techniques, conviction cannot be based on DNA evidence ALONE if there are a host of other conflicting and non-corroborative evidence. For example, if a victim claimed rape in a condominium in KL whilst the accused was addressing a seminar in Singapore at the material time, no amount of DNA recovered at the crime scene is going to make any difference.

We hope this would moderate the DNA mania which is incessantly hyped, the latest by the father of the alleged victim.

Notwithstanding, what is worrying from the hypothetical case scenario is, how DNA of the alleged assailant got into the condominium. In the language of forensic medicine, there is an outright breach of the chain of custody in this hypothetical case.

Surrendering blood for DNA testing is NOT the central issue in the current stalemate. Maintaining the chain of custody is the CRITICAL factor for any DNA evidence. It demands a strict record of individuals who have had physical possession of the evidence and the process used to maintain and document the chronological history of the evidence. The chain of custody of the specimens must be strictly guarded to ensure the collection, delivery, testing, storage and rigorous documentation of the results are preserved and protected from any unauthorized and illegal access.

The historic trial of 1998 laid bare the extreme flaws of the country’s DNA squad, by design or otherwise. The grave concern from all quarters, national and international on the conduct of the current investigation is understandable and reasonable given the experience we were subjected to the last time this play was enacted. The accused and family who endured those humiliating moments of the last sham trial must be gutted by this sequelae.

We offer below a short brief on DNA as an idiots guide to the correct medical procedures to be followed in cases of alleged sodomy. It is grounded on back to basics forensic medicine, founded on evidence and not emotions.

If the alleged victim claimed “the latest violation” on 26th June 08, had “counsel on 27th June 08 and reported to police on 28th June 08, it is highly likely that nature’s most efficient plumbing system would have flushed out whatever foreign fluids and tissue deposited within that most currently spoken of orifice. Almost all humans need to answer the big call at least once a day!
Notwithstanding the above, if indeed the alleged accused’s specimen was obtained from the “hole”, it would be imperative to verify the authenticity of the collection to ensure no foul play was involved in collecting the specimen.

DNA from the sample obtained in (2) can then be readily compared with the DNA fingerprint of the accused, assuming his DNA profile from the last trial had been safely archived. That is the role of the National DNA Database. It is hence nonsensical for the incessant calls for the accused to give his fresh blood to perform a match with the sample from (2). Unless of course in typical Malaysia Bolehland fashion, the accused’s DNA fingerprint records have gone missing! This then does not speak well of the professionalism of the investigating team. But then again it is but a recurring theme in so many other investigations of late.

The prime minister and the deputy IGP, amongst others have insinuated that old DNA from 10 years ago is of little or no use in the current saga. Let it be known by all and sundry that there is no expiry of DNA. For purposes of DNA fingerprinting alone, even the Jurassic dinasours DNA can be analysed , unless of course there is a sinister intention for use of the accused’s fresh DNA that is almost unthinkable.

We offer the following solution to the current impasse for the authorities kind consideration :

If at all it is legally required for the DNA of the accused to be analysed from a fresh blood sample, the following is the recommended procedure.

There must be three specimens

(i) Blood from the accused

(ii) Blood from the alleged victim

(iii) Specimen from the “hole”

There must be two aliquots (portions) of each specimen and these must be presented concurrently to prevent any tampering by either or both parties. The chain of custody of the specimens must be strictly adhered.

DNA analysis of the three specimens can then be conducted independently by a laboratory of their choice (both parties getting 1 aliquot of each specimen). A holding watch of each process can be agreed upon.

DNA matching from the above can then be used as corroborative evidence to either acquit or convict. DNA does not lie provided humans handling them don’t.

As all Malaysian citizens would have realized by now, politics and medicine is a very volatile mix. The political sodomy of medicine in the trial of 1998 should make all of us even more wary of the innuendos which the current saga brings to fore.. This, despite the exclusion of the IGP and AG from the investigating and prosecuting teams and all the assurances from the powers that be.

The Malaysian public in particular and interested parties around the world awaits the truth of the matter in this episode of “Sodomy Malaysian Style”. We pray that this time around truth will not be sacrificed at the altar of political gamesmanship!

In ALLAH we trust and HE knows best.

MPF.

Ayoyo...mana mau lari? Hehe...

Musa Hitam, 21 other directors now in Sime lawsuit
By Lee Wei LianMarch 19, 2011

KUALA LUMPUR, March 19 — Former Sime Darby chief executive Datuk Seri Ahmad Zubir Murshid is looking to take along ex-deputy prime minister Tun Musa Hitam and PNB chief Tun Ahmad Sarji Abdul Hamid among others if he is found guilty of breach of trust by his ex-employers.

In court papers obtained by The Malaysian Insider, Zubir alleged that former chairman Musa, Ahmad Sarji and 20 other former and current directors, were also liable for claims made by Sime Darby in an ongoing RM92.2 million lawsuit to recover losses incurred during the construction of the Bakun Dam, as they were members of the conglomerate’s highest decision making body.

The third party notice issued by Zubir’s lawyers said that if Sime Darby is successful in establishing its claims against Zubir, the latter will claim from the chairman and the directors “an indemnity and/or a contribution” against the claims and costs.

The move to name the directors in third party notice has sent shivers down spine of many of those on the board, who now caught between the rock and hard place over the decisions they made before and after the conglomerate merged with two other companies.

The local stock market will not accept that all these eminent individuals including two former chief secretaries to government, accountants and others had no knowledge of the cost overruns in the Bakun Dam and oil and gas projects in Qatar, especially since some of them chaired supervisory committees, risk and audit committees.

The notice also stated that the grounds for its claims “are that at all times material to this action you were a member of one of more of the Board of Directors of the Plaintiffs herein representing the highest decision making bodies of the Plaintiffs and as such you owed a duty to exercise due skill, care and diligence in the exercise of your duties”.

Sime Darby officials confirmed the suit when contacted by The Malaysian Insider.

Zubir’s statement of defence to a separate RM338 million lawsuit filed by Sime Darby which was also read by The Malaysian Insider sheds light on the inner workings of the group, and answers some questions posed by the market and Malaysians who wondered why no board member has been held to account for the RM2.1 billion worth of losses incurred in the last financial year.

The former Sime Darby chief accused the group of selective prosecution, pointing out in the statement of defence that the main board of directors “retained control over the management and ultimate decision-making process of the Sime Group”.

He further claimed that the supervisory committee — comprising the president, group chief executive and main board members — was always chaired by a board member other than the president and group chief executive.

The legal battle could affect sentiment toward Sime Darby as investors are looking for positive news flow from the group following the installation of new management after Zubir's departure.

Sime Darby's wholly owned subsidiary Sime Darby Engineering was also slapped with a USD178 million (RM543 million) lawsuit this past week by Abu Dhabi based Emirates International Energy Services (EMAS) for alleged non-participation in projects that EMAS had identified.

Besides Musa and Ahmad Sarji, other directors names in the third party notice include National Economic Advisory Council member Datuk Seri Panglima Shen Leng Tao and Khazanah director Raja Tan Sri Datuk Seri Arshad Raja Tun Uda.

Top former and current public officials are also expected to be involved in a major exercise of washing dirty linen during the court case.

Sources told The Malaysian Insider that among other matters to be disclosed in the suit is the extent of involvement by government leaders, the Cabinet and senior politicians in the running of the public-listed company.

The suit over RM2.1 billion losses incurred by Sime Darby had named Zubir and four others, Datuk Mohamad Shukri Baharom, the former executive vice-president of the energy and utilities division; the division’s chief financial officer Abdul Rahim Ismail; the division’s oil and gas unit chief Abdul Kadir Alias; and Mohd Zaki Othman, from Sime Engineering.

The defendants are expected to claim that the conglomerate’s loss-making ventures in Bakun and Qatar were public knowledge to even top government leaders.

In its statement of claim, Sime Darby had alleged that the five accused acted as a “decision-making unit” in the energy and utilities division and were responsible for the division’s actions and omissions.

Sime Darby further claimed that the defendants had been grossly negligent for allowing Sime Engineering to pursue engineering, procurement, construction, installation and commissioning (EPCIC) projects in which it had no prior experience.

The five men were also accused of awarding EPCIC jobs to similarly inexperienced subcontractors and for failing to pursue claims for work not done.

Sime Darby had also filed a RM92.2 million suit against Ahmad Zubir, Shukri and Abdul Rahim for breach of trust and duty over the Bakun Dam project.

The second civil suit, which identified Sime Darby and three of its subsidiaries as plaintiffs, was filed at the Commercial Court register here through law firm Zaid Ibrahim & Co last December 24.

Sime Darby’s two suits follow its announcement in September that forensic audit into the energy and utilities division had established a prima facie case of foul play and a failure to carry out its duties and obligations.

The conglomerate’s woes first came to light in May when then-chief executive Zubir was asked to take a leave of absence prior to the expiry of his contract following the discovery of RM964 million in cost overruns from the four energy and utilities projects.

The massive cost overruns bled the division and led to the announcement of Sime Darby’s first ever quarterly loss of RM308.6 million that same month.

In the previous corresponding quarter, Sime Darby had posted a profit of RM150.6 million.

The losses were the first since its formation in 2007, when it was merged with two other government-controlled plantation groups.

Friday, March 18, 2011

Beginilah caranya bila Pakatan Rakyat menguasai Putrajaya...

Berbeza sekali kalau BN menang semula.

Khir Toyo mungkin dilantik sebagai Pengerusi TNB (ambil contoh Isa Samad dan Felda).

Ling Liong Sik dan Chan Kong Choy akan selamat. Pemimpin Umno yang korup dalam skandal PKFZ tidak akan didakwa.

Yang paling menakutkan...pengaruh Rosmah akan lebih mencengkam.

Pilihlah Pakatan Rakyat. Khalid sudah tunjuk jalan....

Penjara bakal penuh dengan orang politik yang rasuah.

Che Det akan menulis memoirnya yang terakhir dari Penjara Kajang.

Audit sah belanja sambutan Yayasan Selangor tak telus, timbalan GM dipecat

KUALA LUMPUR, 18 Mac — Laporan Audit berhubung pengurusan perbelanjaan majlis ulang tahun ke-40 Yayasan Selangor menunjukkan wujud beberapa kelemahan di agensi itu, antara lain perbelanjaan tidak telus, tidak berhemah dan tidak munasabah menyebabkan kos sambutan hujung tahun lalu mencecah RM1 juta.

Malah terdapat wang telah selesai dibayar kepada pengurus acara sedangkan aktiviti yang diatur belum dilaksanakan.

Susulan syor dikemukakan laporan audit, kerajaan negeri Selangor juga telah memutuskan menamatkan kontrak perkhidmatan Timbalan Pengurus Besar (Pengurusan) Yayasan Selangor bulan lalu.

Sedutan laporan audit diumumkan oleh Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim hari ini.

Khalid (gambar) berkata, laporan audit itu disemak oleh Bahagian Audit Dalaman Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri.

Semakan audit banyak menumpu hal-hal berkaitan pengurusan perbelanjaan majlis ulang tahun ke-40 Yayasan Selangor yang dirancang untuk diadakan 15 November lalu.

Kata Khalid, hasil audit dalaman bertarikh 14 Disember mendapati terdapat beberapa isu berkaitan aturan perbelanjaan yang dikatakan tidak mengikut aturan biasa.

“Terdapat juga tindakan yang dikatakan tidak menjaga kepentingan Yayasan Selangor,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

Selain pengurusan perbelanjaan sambutan, kata Khalid kelemahan lain yang dikesan ialah tadbir urus korporat yang tidak baik di mana seramai 18 warga kerja telah berhenti dan 50 lagi ditukarkan dalam tempoh Mac hingga November tahun lalu.

Pengurus Besar juga meluluskan elaun-elaun yang tidak sepatutnya dibayar kepada Ahli Mesyuarat,” kata Menteri Besar.

Malah menurut Khalid, terdapat 12 keputusan tertinggi dibuat sepanjang tahun lalu hanya melalui ‘Circular’ Resolusi, malah tidak dimaklumkan atau diluluskan oleh Pihak Berkuasa Negeri mengikut kehendak Pekeliling Perbendaharaan Bilangan 12 1993 — arahan bagi meningkatkan kualiti perancangan dan kawalan ke atas pengurusan syarikat-syarikat kerajaan.

“Semakan Audit juga mendapati, Timbalan Pengurusan Besar (Pengurusan) tidak menghormati arahan bercuti dalam siasatan dengan hadir mesyuarat yang dihadiri Pengurus Besar. Perbelanjaan tanpa perancangan menyebabkan kedudukan kewangan Yayasan Selangor mengalami defisit sebanyak RM7.41 juta sehingga November 2010,” kata beliau.

Sehubungan itu tegas Khalid, kerajaan negeri Selangor telah dan akan terus meneliti setiap syor yang diberikan dan akan menggunapakai cadangan tersebut dari semasa ke semasa demi menjaga kredibiliti Yayasan Selangor milikan penuh kerajaan negeri.

Khalid juga menambah, satu surat tunjuk sebab telah dikeluarkan kepada Timbalan Pengurus Besar (Pengurusan) bagi menjawab setiap kuiri yang ditimbulkan pada 5 Januari lalu.

“Proses yang teratur, adil dan bebas telah dijalankan. Pandangan serta saranan dari Pejabat Penasihat Undang-undang Negeri juga telah diperoleh.

“Akhirnya pada 17 Februari 2011, Mesyuarat Khas Lembaga Pengarah Yayasan Selangor telah sebulat suara memutuskan untuk menamatkan kontrak Timbalan Pengurus Besar (Pengurusan) dengan alasan gagal menunaikan tanggungjawab dan urus tadbir kewangan yang baik serta tidak prihatin dengan prosedur yayasan,” katanya lagi.

Seterusnya pada 18 Februari lalu, satu surat yang ditandatangani Khalid sendiri telah dikeluarkan yang mengarahkan Timbalan Pengurus Besar (Pengurusan) ditamatkan kontrak dalam tempoh 24 jam berkuat kuasa serta merta.

“Kerajaan Selangor sentiasa berpegang pada prinsip ketelusan dan kebertanggungjawaban.

Adalah menjadi harapan kerajaan negeri semua institusi termasuk Syarikat Berkaitan Kerajaan Negeri bukan sahaja mengamalkan perbelanjaan berjimat cermat dan berhemah malah menyediakan audit tahunan yang tertib, lengkap dan teratur untuk semakan umum,” katanya lagi.

Khalid menambah, kerajaan negeri Selangor akan sentiasa bersikap telus dan tidak akan menyembunyikan sebarang salah laku yang dilakukan oleh mana-mana pegawai, kakitangan awam dan anak-anak syarikat di bawah Kerajaan Negeri. Kita juga tidak akan teragak-agak mengambil tindakan yang difikirkan perlu demi menjaga amanah yang diberikan rakyat Selangor.

Akhir bulan lalu, Khalid berkata akan mengumumkan tidak lama lagi butir-butir lengkap laporan audit mengenai Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) dan Yayasan Selangor.

Beliau berkata ini perlu demi menjelaskan kepada umum tentang kedudukan sebenar kedua-dua anak syarikat negeri itu.

Yayasan Selangor disiasat baru-baru ini selepas ia dikatakan membelanjakan RM300,000 untuk majlis makan malam ulang tahun ke-40nya, yang menyebabkan Sultan Sharafuddin Idris Shah rasa kurang senang, dan enggan menghadiri majlis.

PKNS pula dikatakan telah menaja perkahwinan angkasawan negara Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh Mustapha pada jumlah lebih RM500,000.

Thursday, March 17, 2011

ForTeen - Perubahan Jadual!!


Program Hospital Clowning pada hari Sabtu ini dipercepatkan dar pukul 10 pagi ke 9.00 pagi. Waktu tamat pengajian ialah jam 11.00 pagi.
Sekian, harap maklum!!

Dey Kottapan...bagi u punya nombor hp!!

YB WiWa baru2 ini telah menyuarakan hasrat untuk bertanding di Parlimen Ampang.

"Atas tiket apa Pak Wan?" Teman bertanya...

"KITA!" Ringkas jawab Pak Wan.

Hehe...rupa2nya memang cerah peluang Pak Wan untuk bertanding dalam PRU13 akan datang.

Kawan punya pasal, blog ini akan bagi ruang kepada Pak Wan untuk berkempen. Tak de hal punya...

Dey Kottapan...bagi u punya nombor hp!!





(Gambar di atas hanya sekodor hiasan)

KITA tanding semua kerusi di Selangor
March 16, 2011


PETALING JAYA: Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) akan bertanding di semua 56 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor dalam pilihanraya umum akan datang.

KITA juga akan bertanding disemua 22 kerusi Parlimen Selangor, kata Penyelarasnya, S Kottapan hari ini.

Beliau berkata, di peringkat DUN parti itu akan meletakkan 28 calon Melayu; Cina (18) dan India 10 orang.

Katanya, jika calon orang Cina tidak mencukupi kerusi tersebut akan ditandingi oleh calon orang Melayu.

Beliau menambah, sebahagian calon sudah ada tetapi parti sedang berusaha mendapatkan yang lain.

“Saya sedang mencari calon yang berwibawa, yang mempunyai peluang menang untuk bertanding atas tiket KITA di Selangor.

“Mereka yang berminat termasuk bekas pemimpin PKR boleh berhubung dengan saya.

“Saya diberi tanggungjawab oleh Presiden Kita, Datuk Zaid Ibrahim untuk memilih mereka yang layak untuk menjadi calon kerusi DUN.

“Bagi kerusi Parlimen calon akan dipilih sendiri oleh Zaid,” katanya ketika dihubungi.

KITA sebelum ini dikenali sebagai Angkatan Keadilan Islam Malaysia (Akim) hanya sebuah parti kecil yang pernah bertanding dalam pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh pada 2007 dan Parlimen Kuala Terengganu pada 2009.

Bagaimanapun, Zaid yang gagal dalam saingan kerusi timbalan presiden PKR keluar parti itu dan mengambilalih kepimpinan Akim pada akhir tahun lalu.

Kepimpinan baru yang diketuai Zaid telah menukar nama Akim kepada Kita dan sebahagian pemimpinnya merupakan bekas pemimpin PKR.

Menurut Kottapan, KITA mempunyai manifesto sendiri dan tidak akan menghentam Barisan Nasional (BN) mahu pun Pakatan Rakyat.

“Sasaran kami ialah untuk mendapatkan undi dari mereka yang tidak menyokong BN dan Pakatan rakyat.

“Kami akan tunaikan semua manifesto yang tawarkan dan bukannya hanya untuk bercakap kosong,” katanya lagi.

When The "Erection" Man Talking (Cock)....Hehe



Membaca The Star pagi ini membuatkan aku tersenyum sendirian. Teringat peristiwa Demostrasi BERSIH 2007.

Temu ramah 'live' antara Al-Jazeera dan Menteri Penerangan Malaysia merupakan jenaka bertaraf dunia.

Hari ini (agaknya setelah belajar dari peristiwa tersebut) mangkok ini membelasah dan melabelkan Pejuang Bahasa Melayu sebagai 'lunatics'.

Tak taulah aku samada dia faham apa erti lunatics tetapi apa yang jelas beliau nampaknya sedang berusaha bersungguh2 untuk menaikkan taraf para kutty yang sebelum ini mahu diiktiraf sebagai melayu sebagai pejuang Bahasa Inggeris pula. Mungkin dia mahu dirinya dipanggil dengan panggilan Sir atau Lord. Macam Belanda dapat tanah gamaknya...

Wednesday, March 16, 2011

ForTeen sudah bermula...

Hujung minggu lalu telah bermula aktiviti Kelab ForTeen Masjid Bukit Indah yang dikendalikan oleh STC.

Dimulakan dengan persatuan memanah dan diikuti oleh Alfarabi Band.

Sambutan agak perlahan. Mungkin kerana kebetulan cuti sekolah bermula dan informasi yang kurang lancar.

Hujung minggu ini pula, Hospital Clowning, Sabtu (10 pagi -12 tengahari) dan Kelab Fotografi (Ahad 10 pagi - 12 tengahari) akan mengambil giliran mereka.

Kepada adik-adik yang telah mendaftar, sila hadir ke MBI tepat pada masa yang telah ditetapkan.

Tuesday, March 15, 2011

Apalah susah2 Muhyiddin oiii...Lantik ajelah Zulbabwe!! LoL...

Kesian Muhyiddin aku tengok. Terkial2 menjawab isu bible Bahasa Melayu.

Ditelan mati Zulbabwe...diluah mati Chua Soi Lek. Hehe...

Politik yob politik.

Aku ada satu cadangan. Gerenti best gerenti ribut satu Malaysia. Tsunamipun x segempak ini kalu Muhyiddin buat apa aku suruh.

Since Zulbabwepun dah jadi balaci Umno dan pejuang Islam nombor wahid di dunia ni....apa kata lantik dia jadi menteri jaga Agama Islam dan adat istiadat orang2 melayu? Gantilah Jamil Khir yang x buat apa2 tu. Dia main golf bolehlah.

Pasti settle punya.

Cubalah Din...

Zul hang jangan marah aku....aku promote hang ni!!

LOL he he he....dah ada yang nak terkucil....

Tak kanlah Sime Darby nak bagi duit kat PAS kot?

Tak kan PKR?

DAP lagilah....

Mana GAPS? Mana Perkosa? Mana songkok 3 jengkal? Mana Zulbabwe...Gobala?

Ini semua sudah menjadi rahsia umum. Umno punya pasal ahli korporat jadi keparat....

Mangkok mangkok mangkok.....Bior ler mangkok bertingkat semangkok-mangkonya. Hehe...

Political contributions legal, says DPM on ex-Sime CEO’s defence

PUTRAJAYA, March 15 — Tan Sri Muhyiddin Yassin dismissed former Sime Darby Bhd chief executive Datuk Seri Ahmad Zubir Murshid’s defence to reveal the conglomerate’s political contributions, saying today corporations are free to contribute to any party in Malaysia.

The deputy prime minister also denied that Sime practises political donations and explained that it is normal for any company to make contributions.

“As a company or any other party, they can make contributions to any party. That is up to the management but we will wait because I do not know what he will reveal and it is not against the law (to give contributions),” he told reporters during a press conference.

Sources told The Malaysian Insider that Ahmad Zubir’s (picture) defence is to call Prime Minister Datuk Seri Najib Razak, predecessors Tun Abdullah Ahmad Badawi and Tun Dr Mahathir Mohamad apart from revealing the hand of some top leaders in the government-linked conglomerate’s decision-making over the years.

This includes political donations during elections and by-elections. There have been 16 by-elections since the last general election in 2008, eight were won by the ruling Barisan Nasional (BN) and the rest by Pakatan Rakyat (PR).

The suit over RM2.1 billion losses incurred by Sime had named Ahmad Zubir and four others, Datuk Mohamad Shukri Baharom, the former executive vice-president of the energy and utilities division; the division’s chief financial officer Abdul Rahim Ismail; the division’s oil and gas unit chief Abdul Kadir Alias; and Mohd Zaki Othman, from Sime Engineering.

The defendants are expected to claim that the conglomerate’s loss-making ventures in Bakun and Qatar were public knowledge to even top government leaders.

“They have all been sued for breaches of duties owed to the Sime Darby Group,” the company said in a statement released on December 23, 2010.

In its statement of claim, Sime alleged that the five accused acted as a “decision-making unit” in the energy and utilities division and were responsible for the division’s actions and omissions.

Sime further alleged that the accused had been grossly negligent for allowing Sime Darby Engineering to pursue engineering, procurement, construction, installation and commissioning (EPCIC) projects in which it had no prior experience.

The five men were also accused of awarding EPCIC jobs to similarly inexperienced subcontractors and for failing to pursue claims for work not done.

Sime’s two suits follow its announcement in September that a forensic audit into the energy and utilities division had established a prima facie case of foul play and a failure to carry out its duties and obligations.

The conglomerate’s woes first came to light in May when then-chief executive Ahmad Zubir was asked to take a leave of absence prior to the expiry of his contract following the discovery of RM964 million in cost overruns from four energy and utilities projects.

The massive cost overruns bled the division and led to the announcement of Sime’s first-ever quarterly loss of RM308.6 million that same month.

In the previous corresponding quarter, Sime had posted a profit of RM150.6 million.

The losses were the first since its formation in 2007, when it was merged with two other government-controlled plantation groups.

Sime has also filed a RM92.2 million suit against Ahmad Zubir, Shukri and Abdul Rahim for breach of trust and duty over the Bakun dam project.

The second civil suit, which names Sime and three of its subsidiaries as plaintiffs, was filed at the Commercial Court registry here through law firm Zaid Ibrahim & Co last December 24.

Monday, March 14, 2011

Wa salute lu Najib!!

Lee Chong Wei mengambil masa hampir setahun untuk memulihkan prestasinya setelah dipeluk oleh Bik.

Salman Khan sampai sekarang terus tenggelam popularitinya gara-gara bergesel pipi dengan Bik.

RPK dan PI Bala sampai la ni tak berani balik Malaysia setelah mendedahkan skandal Bik (dalam kes Altantuya yang tak akan kembali ke dunia ini).

Rais Yatim terus selamat kerana tak perlu serahkan DNA kerana Masnah rapat dengan orang kampong.

Macam mana Najib boleh tahan dengan Bik aku tak tahu...Wa salute lu Najib!!

Nazri, Najib slammed for not daring to say 'NO' to Rosmah
Written by Azmaine Amin, Malaysia Chronicle

Pakatan Rakyat leaders slammed Minister in Prime Minister's Department Nazri Aziz for insisting that it was legitimate for Rosmah Mansor to use the title of First Lady of Malaysia, accusing him of pandering to his boss's wife instead of standing up for national protocol and the Federal Constitution which clearly states the title belongs to the wife of the King.

So far, the Queen has maintained a dignified silence on the matter while Rosmah and her minders have fough tooth and nail to defend themselves from public ridicule.

Rosmah is the 60-year old wife of Prime Minister Najib Razak. So far, of all the prime ministers' wives, she is regarded as the least popular. The public perceives her to be brash and overly ambitious.

Even when Najib was just the deputy prime minister, her shopping sprees were legendary with top-notch boutiques at the swanky Petronas Twin Towers reportedly closing their doors specially to accomodate her and her group of intimate friends.

For years, speculation has buzzed around town about the number of bags and shoes she would snap up at any one time, while her friends would carry brief cases stacked with cash to pay the bills.

“It is a violation of our protocol and principles," Seri Setia assemblyman Nik Nazmi told Malaysia Chronicle.

He also referred to her abuse of the PM's office by inserting her own First Lady of Malaysia or FLOM unit and staffing it with officers paid with taxpayers' funds when there were no provisions for such an expense.

'Grabbing' ways, but only an "officer"

In large part, Rosmah's grab of FLOM title hit a raw nerve with the public due to their concerns over her extravagant ways. While many Malaysians said they did not wish to be represented by her, what most really feared were the exorbitant bills that she might rack up if no one complained or protested.

According to PKR women's chief Zuraida Kamaruddin, Rosmah was "only an officer for the Prime Minister", and not entitled to any fancy positions or official budgets such as the RM4.5 million allocation granted by her husband for the First Ladies Conference held in Kuala Lumpur last year.

"Can an officer also campaign and also make multiple and excessive promises using the government's money during elections which until today, not a single promise has been kept. Is there any special protocol code exclusively for the wife prime minister that we do not know about," Zuraida asked in a statement to the press.

She also blasted Nazri for "playing safe", "spinning the truth" and "manipulating the consitution" just to defend Rosmah.

Indeed, Rosmah's ambition is well known. During recent visits by US State Secretary Hillary Clinton and Australian PM Julia Gillard, Najib was ill with chicken pox and could not meet them. Rosmah had insisted on taking his place - displacing other Cabinet ministers who could better deputize for him.

"Nobody gave her the post. She grabbed it for herself and the aggression that she has shown so far is unprecedented. Now even after the public has protested, instead of moving back into the shadows, she still wants to fight and is getting her lackeys to defend her. We are disappointed with both Nazri and Najib for not standing up to her," PRK vice president Tian Chua told Malaysia Chornicle.

Earlier in Parliament, Nazri insisted he could not understand why allowing Rosmah to use the title First Lady should be confusing.

"There is no need for confusion on this in terms of the law," Nazri told his fellow MPs in the august House on Monday.

“The First Lady is the wife of the chief executive of the country, which is the wife of the PM. So as in the UK previously when Tony Blair was PM, then Cherie Blair his wife was First Lady. In Japan, they have the emperor and empress but the First Lady is the wife of the PM."

Saturday, March 12, 2011

Siapa agaknya hantu di belakang JCorp?

Macam2 aku dengar pasal JCorp. Ada yang kata Tan Sri Muhammad Ali Hashim berhenti bukan tak ada sebab. Leceh betul Malaysia ni. Tah apa2lah....??

Muhammad Ali dakwa JCorp mahu jual Kulim Berhad

PUTRAJAYA 12 Mac – Bekas Presiden dan Ketua Eksekutif Johor Corporation (JCorp) Tan Sri Muhammad Ali Hashim mendakwa ada mendengar ura-ura bahawa pihak pengurusan JCorp merancang untuk menjual anak syarikatnya, Kulim (M) Bhd (Kulim).

Bercakap kepada pemberita selepas menyampaikan ucaptama bertajuk ‘Formulasi Dana Wakaf’ pada Persidangan Kebangsaan Mengenai Program Transformasi Melayu Muslim (MTP) di sini hari ini, beliau berkata maklumat itu diperoleh daripada sumber yang boleh dipercayai.

Menurutnya sama ada dakwaan itu benar atau tidak, beliau berharap keputusan untuk menjual Kulim difikir sedalam-dalamnya memandangkan ia merupakan asset utama JCorp dan orang Melayu.

Beliau yang pernah bersama Jcorp selama 30 tahun, turut melahirkan rasa sedih dan kecewa sekiranya perkara itu benar-benar berlaku.

“Saya juga percaya rancangan itu akan mendapat tentangan hebat daripad pertubuhan bukan kerajaan Melayu yang mahu melihat Kulim kekal di bawah JCorp untuk membantu bangsa Melayu,” katanya.

Muhammad Ali berkata Kulim kini adalah satu daripada penjana pulangan wang utama kepada JCorp kerana ia merupakan badan induk kepada QSR Brands Bhd, KFC Holdings (M) Bhd dan turut memegang hak 38,000 hektar ladang sawit di seluruh negara.

Bagaimanapun, jika JCorp benar-benar berhasrat untuk untuk menjual Kulim, ia boleh dijual kepada syarikat-syarikat milik kerajaan (GLC) yang menjamin kepentingan orang Melayu, katanya yang juga Timbalan Presiden Dewan Perdagangan Islam Malaysia (DPIM).

Persidangan yang dianjurkan oleh Majlis Perundingan Melayu (MPM) dengan kerjasama Persatuan Bekas Pelajar Maktab Rendah Sains Mara (Ansara) dan Persatuan Alumni Universiti Teknologi Mara (UiTM) itu dihadiri kira-kira 300 peserta mewakili kelompok cendekiawan Melayu Islam dalam pelbagai bidang. – Bernama