Tuesday, May 15, 2012

Kesian (sebahagian kecik) askar2 pencen ni....!!

28 comments:

Anonymous said...

kesian....pernah berperang..kepala butoh....bile negara nie ade berperang

Anonymous said...

yang last bercakap tuh berapa besar die punye tulang dapat...kepala butoh..bawak la semua veteran tentera...ko dah tua...semua konek pon x bole nak naik..konon2 nak tendang org...bangkit kepala butoh la..

Anonymous said...

masa bertugas pangkat bercabang2 ttp bangangggg nak mampus...Allah swt bagi akal suruh fikir bukan jadi bodoh macam lembu...buat malu askar pencen yg lain2 sahaja sbb 2 3 kerat mangkuk hayun bengap tu...

Anonymous said...

kesian betul, sangatlah bangangnya puak2 veteran ni! jika inilah yang dikatakan sumbangan veteran terhadap 'keamanan negara', saya sebagai rakyat malaysia yang sangat mencintai negara ini sama seperti mereka juga, ingin menasihatkan veteran ini supaya bermuhasabah diri, cermin dulu diri betul2 sebelum nak mencabar orang! jangan hanya berani nak mencabar seorang wanita! rakyat jelata tidak bodoh, saya juga seorang veteran tetapi saya sentiasa ingat bahawa anak cucu kita sekarang ini sudah mampu berfikir secar rasional, mereka sudah pandai menilai antara yang baik dengan yang buruk! meraka tidak lagi membabi buta dalam bertindak! jadi fikir2lah wahai veteran tentera, carilah cara yang lebih baik untuk menangani 'masalah ini', janganlah hanya pandai nak mencabar supaya anda dibawa ke mahkamah, atau nak memperli2 tentang' kedaraan bontot anda'! cis, sungguh memalukan!

Anonymous said...

ini yang dinamakan berfikir menggunakan punggung...........mmg hebat.....kat rakyat malaysia aja bole buat

Suparman said...

Si Ali nih tak layak gelar diri dia Vetran ATM,service dia cuma 7 tahun sebagai perebet cabuk.Perkhidmatan minima anggota LLP ialah 12 tahun..tak tau la rekod dia di berhentikan atau di buang kerja sebab khidmat cuma 7 tahun.Persatuan dia pulak bukan wakil semua bekas tentera....PVTM...tak pernah dengar namapun.Just ignore him

Anonymous said...

Mungkin ada diantara mereka jadi Jaga di kedai2 emas atau pasaraya. Bagaimana situasi pakcik-pakcik ni kalau terserempak dengan Ambiga yang pergi shopping kat pasaraya. Sebab pakcik2 tersebut bukan main galak menari goyang punggung.

pESARA TENTERA said...

BERKHIDMAT 7 TAHUN DLM ATM MENGAKU VETERAN...VETERAN KEPALA BUTUH...HARAMJADAH MEROSAKAN NAMABAIK PESARA TENTERA...UNTUK MENDAPATKAN PANGKAT VETERAN UMUR MELEBIHI 55 TAHUN KE ATAS...HANG BUKTIKAN DIMANA HANG BERPERANG...BUKTIKAN JGN MAIN CAKAP IKUT BUNTUT HANG...TAMAT TINGKATAN 5 BERI AMARAN PADA LOYWER...SULUHLAH DIRI TU....

Pesara Tentera said...

Bekas tentera lain... pesara tentera lain dan veteran tentera lain....Mohd Ali adalah bekas tentera...bekas tentera kebanyakan daya fikir amat lemah, tiada daya maju..orang dah pakai preve...hampa masih lagi proton saga buruk....hidup umpama segan mati tak mau...golongan inilah yg selalu minta diberikan pencen mcn pesara...pi raaah...kerja 7 thn nak pencen...aku tak sokong samasekali kalau bekas tentera diberi pencen.. berbeza ngan pesara..golongan pesara berfikiran matang...dan selalu berfikir pjg...

Anonymous said...

Satu tindakan yg paling bodoh yg pernah saya saksikan sepanjang hidup saya selama 50 tahun...confirm otak dok dekat bontot mereka...

Anonymous said...

Aku rasa para malaon2 ni teringin nak jadi Makhluk Punggung dlm kartun Crayon SHin Chan kot.

Pilihlah oltromen ke, supermen ke, atau eksyen kamen sebagai idola, ada ke patut mereka memilih Makhluk punggung sebagai idola pujaaan mereka.

Takde citaraa langsung malaon2 ni, kahkahkah!!!!!

Anonymous said...

mereka nak berhimpun Adakah polis dipukul? Ada sesiapa dipukul? Ada kah mana-mana kereta dipecahkan bersenam dengan aman, apa masaalahnya?

Militia Buruh said...

Kepada 2:36. Takde masalah untuk berdemo secara aman, cuma kelakar bila melihat mereka2 ni ditransformasikan oleh Bapa Tranformasi Malaysia (DS Najib) menjadi makhluk punggung!!

tudm selamanya... said...

kalu askar veteran tu baca komen komen ni dan di blog blog lain mesti berak tak keluar taik kencing tak habis habis...padan muka depa ..bodoh tak habis habis...mujr aku tak bersara lagi..buat malu ajer...otak tak berkembang...bodoh piang...mangkuk hayun...jubur bangkai...mbapak sapa la tu...menyesal sapa ada bapak bodoh nak mampuih macam tu...hangit ketiak punya orang..jadi jaga pun tak layak ni...

tudm selamanya... said...
This comment has been removed by a blog administrator.
GENERATE INCOME HALAL said...

BUDAKBOY
Suparman. Correction..correction..correction.. opsss.. ni macam pernah dengar je.. bukan 12 tahun tapi 10 tahun. Sebenarnya 10 + 2 + 1 jadi 13 tahun kalau buat agong sekali. Kalau tak cukup edah 10 tahun tu, maknanya CONFIRM (tak perlu CCTV) berenti bawah para 49(J) atau (49K). kat blog main-main aku ada pasal ni sikit, http://jagohan.blogspot.com/2012/05/biol-punyer-bekas-tentera.html

Pesara tentera May 16, 2012 12:01 AM . Korektion.. opsss.. correction.. seseorang bekas askar diiktiraf sebagai veteran walaupun keje kurang setahun asal BUKAN berenti bawah para (49J) or (49L).

Pesara tentera May 16, 2012 12:35 AM . Well said.
tudm selamanya. Bravo bro. ikut PMAT, tentera boleh gi dengar ceramah politik (aku buat ni masa dlm tudm). Cuma tak boleh pasang poster parti politik. Baca dan pahamkan hak seorang tentera.

Anonymous said...

gua juga terfikir.
apalah perasaan
anak2 dan cucu2
veteran pencen atm tu,
bila melihat
ayah2 dan atuk2 mereka
berhula-hop punggung tu.
lebih memalukan
bila mereka dapat tau
kerana nak dapat duit haram
dari kementerian
zahid hamidi.

FMZam said...

PVTM itu apa kalau bukan Persatuan Veteran2 Tongong Melayu!

serving member said...

This is what we call stupid/moron of the highest order......

PESARA TENTERA said...

BODOH PUNYE..BEKAS TENTERA NI...DULU NI MESTI KAKI TUANG..PANDAI CKP..KERJA BODOH...BUAT MALU PESARA TENTERA AJE..KO TU DI BERHENTIKN..LAGAK..TIPU KONON DATUK...PIRAHHH..NGN ORG LAIN BLEH LA KO KLENTONG...

baju tidoq said...

Aduhai malu aku tgk pakcik2 ni wat aksi yg lgsg xberahi ni...apa kejadah senaman kuat punggung depan mah org...bg air leh lk ckp org islam xminum air 100plus xsilap aku..minum ar suam jer...muntah darah lah klaumko minum air lain...abis sbg org ISLAM boleh ker berkelakuan cm tu...ishhh...ishhhh...malu yer....pakcik yer statement mcm org bodoh...mmg bodoh pun...!

baju tidoq said...

Aduhai malu aku tgk pakcik2 ni wat aksi yg lgsg xberahi ni...apa kejadah senaman kuat punggung depan mah org...bg air leh lk ckp org islam xminum air 100plus xsilap aku..minum ar suam jer...muntah darah lah klaumko minum air lain...abis sbg org ISLAM boleh ker berkelakuan cm tu...ishhh...ishhhh...malu yer....pakcik yer statement mcm org bodoh...mmg bodoh pun...!

baju tidoq said...

Aduhai malu aku tgk pakcik2 ni wat aksi yg lgsg xberahi ni...apa kejadah senaman kuat punggung depan mah org...bg air leh lk ckp org islam xminum air 100plus xsilap aku..minum ar suam jer...muntah darah lah klaumko minum air lain...abis sbg org ISLAM boleh ker berkelakuan cm tu...ishhh...ishhhh...malu yer....pakcik yer statement mcm org bodoh...mmg bodoh pun...!

Tok Jembal said...

Sapa buat rusuhan...sapa pukul wartawan....kalau tengok kat TV saja tak usahlah buat komen bodoh. Kalau kau diam orang pun tak tau kau ni bodoh...cari publisiti murah...jatuhkan maruah askar pencen saja.

Anonymous said...

Mengaku islam la pulakkkk.... ada ke Islam ajar mcm tu ?

Anonymous said...

yang aku kelakar tu....pakcik yg pakai kopiah pn ikut sekali....baik pergi masjid laaaa....iktikaf ke, zikir ke....kata orang islam????

Anonymous said...

mesej mereka ialah perhimpunan mereka itu aman, apahal nak komplen. Bahkanlah ni, ramai peniaga-peniaga cadang nak buka kedai depan rumah ambigah, Inikan bagus, senang nak dapatkan makanan dan minuman. tidak pula ada pergaduhan, pecah kepala, cedera dan berdarah. Makanya, apahal nak kacau mereka? Itu pandangan saya berbanding Bersih yang menimbulkan huruhara dan mencemarkan imej negara - apa untungnya?

Anonymous said...

http://www.agendadaily.com/Muka-Hadapan/ikhlas-batal-buka-pasar-malam-depan-rumah-ambiga.html

Pengerusinya ,Datuk Jamal Md Yunus berkata mereka akan berniaga pelbagai barangan, makanan dan minuman dari pukul 3.30 petang sehingga 8 malam pada hari terbabit.

"Kami berharap dapat memperoleh kembali kerugian akibat perhimpunan itu. Dianggarkan setiap peniaga boleh mendapat antara RM300 hingga RM500 sehari jika berniaga di kawasan itu (kediaman Ambiga)," katanya pada sidang media, di Kuala Lumpur.

Turut hadir wakil Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia, Majlis Perundangan Melayu serta peniaga kecil sekitar Kuala Lumpur.

Jamal berkata mereka akan meninjau kawasan itu esok sebelum memohon permit berniaga daripada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) pada Selasa ini.

"Kami akan teruskan berniaga jika permohonan permit tidak diluluskan kerana perhimpunan haram yang diadakan sebelum ini juga diteruskan walaupun tidak diluluskan oleh polis dan DBKL," katanya.

Beliau berkata selain menuntut ganti rugi, Bersih 4.0 itu bertujuan menyampaikan mesej kepada penganjur perhimpunan haram termasuk Ambiga agar tidak lagi mengadakan perhimpunan yang boleh menjejaskan pendapatan peniaga dan mengganggu kententeraman awam.