Thursday, January 17, 2013

Flashback ~ Himpunan Kebangkitan Rakyat- Situasi Petang

17 comments:

Anonymous said...

Berkumpul untuk apa ni? Heran betul. Bila nak mempertahankan kalimah Allah, tak nak pulak berkumpul. Bila khalifah guan eng mendesak supaya kristian menggunakan kalimah Allah Dlm bible bagi tuhan bapa, terus ulama pas patuh tanpa usul periksa. Sampai presiden pas hadi awang sendiri mempertahankan khalifah guan eng. So, pas skrg ni memperjuangkan kristian ke?

Anonymous said...

Sbg org bawahan pas, aku keliru betul. Kita nak benarkan kristian guna kalimah Allah sebagaimana yg dinyatakan oleh ustaz hadi awang selepas didesak oleh guan eng ataupun kita nak ikut kenyataan majlis syura pas yg diketuai oleh ust harun din yg melarang perbuatan berkenaan? Sbb dlm harakah sendiri kurang mengulas isu ni, sprt pemimpin kita takut utk menyatakan kebenaran.

Anonymous said...

Nak tanya dgn ikhlas ni. Jgn nanti cakap aku org umno pulak. Anuwar mbenarkan kristian menggunakan kalimah Allah bagi tuhan trinity, tapi ust harun din cakap membenarkan kristian menggunakan kalimah Allah dlm bible blh mbawa kpd kekufuran. So, cakap sapa kita nak ikut? Aku confius..

rmj said...

Aku nk tanya sikit bolh....ada kah Allah lahirkan hambanya itu org Melayu atau Islam saj? klu smue manusia itu datang dari Allah ngpe mereka x bilh guna pakai nama Allah..asal jgn menyelewingkan fakta biar lah....kita ada Akta kita ada peraturan kita ada pejabat agama penaung agama...bagi mereka buat kje memantau .,.

Ini lah akibat memisahkan agama dgn politik... dari dulu kini n selama lamanya terasa diri lebih ..walhal solat pun bnyk tertinggal...mka apa jua tindakan selalu berdasarkan kepala yg kurang perhatian atau penelitian.

Anonymous said...

Ko ni tak menjawab soalan lah rmj. Kalo org kafir menyebut Allah bagi tuhan yg esa, pemilik sekelian alam, takde hal punya. Ni GUAN ENG MENDESAK KALIMAH ALLAH DIGUNA BAGI MENGGANTIKAN NAMA TUHAN BAPA TRINITY, DAN DIPERSETUJUI OLEH ANUWAR DAN USTAZ HADI. TAPI MAJLIS SYURA PAS YG DIKETUAI OLEH USTAZ HARUN DIN MELARANG PERBUATAN BERKENAAN KERANA BOLEH MEMBAWA KPD KEKUFURAN. so, org bawahan pas mcm aku ni konfius, tak tau nak ikut yg mana satu. KITA NAK IKUT USTAZ HADI DAN ANUWAR ATAUPUN USTAZ HARUN DIN DAN MAJLIS SYURA PAS?

Anonymous said...

Sorry rmj, nak tanya sikit. Ko ni dari golongan endorgan anwarinas ataupun ulama pas? Sbb dari komen ko, rasanya mcm ko dari geng endorgan anwarinas.

Anonymous said...

Kalu tak mau ikut PAS, ikut saja fatwa yang telah dikeluarkan oleh Sheikh Yusoff Al-Qaradawi, seorang ulamak dunia.

Buat sedikit kajian juga tentang pendapat2 ulamak lain di dunia.

Tidak kurang juga dengan pendapat Dr. Maza yang saya rasa amat relevan dengan negara kita.

Bukankah itu lebih mudah?

SMP said...

KALAU TAK IKUT YUSOF QARADAWI IKUT NAJIB RAZAK AJE

Anonymous said...

SMP...Haha!!

Anonymous said...

Boringlah pulak pas ni. Presiden dgn majlis syura pun tak sepakat. Last sekali pengikut pas sendiri yg keliru. Betul jugak rupanya cakap org, guan eng seorg kristian lbh berkuasa daripada ulama pas sehingga ulama pas sendiri berpecah krn desakan beliau.

Anonymous said...

Hangpa tak payah sebok nak tanya sapa sapa, pi tanya Najib tu mengapa melalui surat bertarikh 11 April 2011 dia luluskan bible ditulis dalam BM dan boleh guna kalimah Allah...? Bodoh puak umno, sendiri yang buat nak salahkan orang lain.

Anonymous said...

Emm.. Anon 443, problem nyer aku bukannyer org umno. Ni lagi satu masalah org pas, suka divert isu. Biarlah najib dan umno dgn hal diaorg. Kita ni sbg org pas/pakatan masih tak sepakat dlm isu ni. Bila org tanya aku nanti, apa pendirian pas pasal isu kalimah Allah, aku tak tau nak jawab apa.

Anonymous said...

Anon 443, persoalannya skrg ni adakah kita hendak patuh pada guan eng dan ust hadi atau patuh pada majlis syura pas dan ust harun din dlm isu desakan kristian menggunakan kalimah Allah bagi tuhan bapa trinity. Soalan mudah je ni, takkan tak dpt jwb kot

Anonymous said...

Anon 5:03, bukan kau yg divert issue? Entry asal blog ni cerita pasal HKR#KL112. Yg kau melalut tak tentu pasal tu apa hal?

Anonymous said...

5:40 sorry

Anonymous said...

Guan eng xpernah hina nabi. Xpernah hina quran. Dia lebih bagis dari najib n mahathir yg terang2 hina sunnah nabi.

Anonymous said...

Kpd sumer anon2 yg merapu & Mana2 yg kompius pi lah blajaq lagi nooo.

Tak yah lah nak mnegomen2 kat c ni. Klau kail panjang sejengkal jangan di duga lautan dalam.

Kalau sifat 20 pun tak faham lagi belum hafal janganlah nak komen isu Allah.