Friday, January 30, 2009

Erdogan Tak Tidor Di Davos..Malaysiakini..


Disambut sebagai hero sekembalinya ke Turki...

"I did what I had to do,"

- Saya lakukan apa yang saya patut lakukan....

"I cannot remain apathetic when it comes to these things, it's just not in my nature. I am duty-bound to defend the honour of my country."

- Saya tak boleh buat2 tak tau bila benda2 macam ni berlaku..itu bukan perangai saya. Saya bertanggungjawab mempertahankan maruah negara saya..

Oh!! Alangkah bahagianya kalau negara teman dapat pemimpin macam ni....Ya Allah kurniakanlah pemimpin sebegini untuk mengangkat maruah kami di sisi
mu Ya Allah... Amin..

Kecut Teloq Mat Hassan...

Ghuyub jadinye...

Ini semua gara2 laporan oleh China Press mengenai symptom lompat di Perak dah berjangkit ke Negeri Sembilan...

Alahai Mat oii...mike kena usik sikitpun dah goyang...

Relaxlah...

"Kalau ada dakwaan, suruh dia bagi nama. Yang DAP Perak risau sangat pasal apa, jagalah negeri Perak itu," Datuk Seri Mohamad Hasan dipetik berkata hari ini.

Jangan marah Mat ye....nanti kena jual..!! You tak rocklah brother Mat...I ingat you macho?

Kat bawah ni teman siorkan laporan China Press tu...bacalah sendiri...teman tak gheti..

Today's headlines update: January 29, 2009 17:18

(班台29日訊)巫統議員再傳跳槽! (Pantai hearing on the 29th) UMNO Members send job! 這一次是森美蘭州巫統州議員,據指有四至五名巫統州議員將在近期跳到民聯,一旦成為事實,森州將變天。 This time is UMNO Negeri Sembilan state, as far as saying that the state UMNO 4-5 Members will skip the NLD in the near future, once a reality, the state-sum will be sweeping changes. 《詳文》 "Long-wen"

TABIK KETUA POLIS AMPANG JAYA...

Teman baru diberitahu oleh penganjur Program Dialog Bersama Wakil Rakyat Anda yang akan diadakan pada 7hb. Februari, 2009 di Surau Ulul Azmi bahawa Ketua Polis Ampang Jaya, ACP Abdul Jalil Hassan bersama 5 orang pegawainya akan turut hadir dalam majlis tersebut.

Selain dari tuan ACP Abdul Jalil, YB Khasim dan En. Abdul Aziz Ahmad (Pengerusi JKP Zon 11) juga telah mengesahkan penyertaan.

Namun dari sumber Keadilan Ampang, khabonye YB Zuraida tidak dapat hadir dan akan diwakili oleh salah seorang pegawai kanannya. Sementara YDP MPAJ belum memberikan apa-apa jawapan.

Majlis dialog yang julung-julung kalinya bakal diadakan di Bukit Indah ini diharapkan akan menjadi titik permulaan kepada kerjasama yang lebih erat antara wakil2 rakyat, PBT, PDRM dan penduduk Bukit Indah bagi merealisasikan konsep Negara Berkebajikan di peringkat taman ini.

Satu perkara yang sangat menggembirakan teman ialah komitmen pihak Polis Ampang yang menghantar orang nombor satunya (bersama 5 pegawai) untuk hadir dalam majlis dialog ini. Bila terbaca tajuk akhbar Malay Mail hari ini... Khalid slams Khalid's stance kelihatan soalah2 ada macam sesuatu yang tak kena tentang hubungan polis dengan kerajaan negeri..

Namun dengan sikap terbuka yang diambil oleh Ketua Polis Ampang dan YB... diharapkan persepsi tersebut tidak menjalar ke Ampang atau Bukit Indah...

Adalah menjadi tanggungjawap keseluruhan penduduk Bukit Indah untuk sama2 mengambil bahagian di dalam dialog tersebut dalam suasana yang harmoni dan muhibbah...Jangan lupa yob...Sabtu 7hb. Februari, 2009 (8.30 pagi hingga 12.00 tengahari).



Erdogan Anak Jantan...


Recep Tayyip Erdogan....that should be the way...

Secara berdepan Erdogan menyatakan kepada Shimon Peres, "you kill people! When it comes to killing, you know it too well!!" lalu bingkas meninggalkan forum kerana ketidakpuasan hatinya di atas ketidakadilan David Ignatius, columnist Washinton Post yang menjadi moderator majlis itu. Shimon Peres diberi masa selama 25 minit untuk bercakap sedangkan Erdogan cuma diperuntukkan 12 minit.
Cuba bayangkan kalu Pak Lah atau Najib duduk bersama Simon Peres dalam situasi yang sama...
Teringat kenyataan Najib mengenai isu Palestin baru2 ini....BERNAMA - Only Superpowers Can Resolve Palestine Conflict - Najib dan Pak Lah semasa jadi Pengerusi OIC dan NAM...tak buat apa2. What the hell?
Turkish PM admonishes Israel president over Gaza
DAVOS, Jan 30 — Turkey's prime minister stalked off the stage at the World Economic Forum red-faced yesterday after reproaching Israel's president over the Gaza offensive by saying "You kill people."

The packed audience, which included President Barack Obama's close adviser Valerie Jarrett, appeared stunned as Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan and Israeli President Shimon Peres raised their voices and traded accusations.

Peres was passionate in his defence of Israel's three-week offensive against Hamas militants, launched in reaction to eight years of rocket fire aimed at Israeli territory.

As he spoke, Peres often turned towards Erdogan, who in his remarks had criticised the Israeli blockade of Gaza, saying it was an "open air prison, isolated from the rest of the world" and referred to the Palestinian death toll of about 1,300, more than half of those civilians. Thirteen Israelis also died.

"Why did they fire rockets? There was no siege against Gaza," Peres said, his voice rising in emotion. "Why did they fight us, what did they want? There was never a day of starvation in Gaza."

The heated debate with Israel and Turkey at the centre was significant because of the key role Turkey has played as a moderator between Israel and Syria. Erdogan appeared to express a sense of disappointment when he recounted how he had met with the Israeli Prime Minister Ehud Olmert days before the offensive, and believed they were close to reaching terms for a face-to-face meeting with Syrian leaders.

Obama's new Mideast envoy, George Mitchell, will be in Turkey for talks on Sunday.

Erdogan was angry when a panel moderator cut off his remarks in response to an impassioned monologue by Peres defending Israel's offensive against the Hamas rulers of Gaza.

"I find it very sad that people applaud what you said," Erdogan said. "You killed people. And I think that it is very wrong."

The angry exchange followed an hour-long debate at the forum attended by world leaders in Davos. Erdogan tried to rebut Peres as the discussion was ending, asking the moderator, Washington Post columnist David Ignatius, to let him speak once more.

"Only a minute," Ignatius replied.

"Mr Peres, you are older than me. Your voice is too loud," Erdogan told Peres, saying his emotion belied a guilty conscience.

"You kill people," Erdogan told the 85-year-old Israeli leader. "I remember the children who died on beaches. I remember two former prime ministers who said they felt very happy when they were able to enter Palestine on tanks."

When Erdogan was asked to stop, he angrily stalked off, leaving fellow panellists UN Secretary-General Ban-Ki moon and Arab League Secretary Amr Moussa.

"When it comes to killing, you know it too well," the Turkish leader said.

When the moderator tried to cut short Erdogan's remarks, saying it was past time to adjourn for dinner, he answered in frustration, "Don't interrupt me. You are not allowing me to speak."
He then said: "I will not come to Davos again."

Ultimately, Erdogan stressed he left not because of a dispute with Peres but because he was not given time to respond to the Israeli leader's remarks. Erdogan also complained that Peres had 25 minutes while he was only given 12 minutes.

"I did not target at all in any way the Israeli people, President Peres, or the Jewish people," Erdogan told a news conference afterwards.

"I am a prime minister, a leader who has specifically expressly stated that anti-Semitism is a crime against humanity," he said.

Peres and Erdogan raised their voices — highly unusual at the elite gathering of corporate and world leaders, which is usually marked by polite dialogue.

Moussa, a former Egyptian foreign minister, said Erdogan's action was understandable.
"Mr Erdogan said what he wanted to say and then he left. That's all. He was right." Of Israel, he said, "they don't listen."

Erdogan brushed past reporters outside the hall. His wife appeared upset. "All Peres said was a lie. It was unacceptable," she said, eyes glistening.

"I have known Shimon Peres for many years and I also know Erdogan. I have never seen Shimon Peres so passionate as he was today. I think he felt Israel was being attacked by so many in the international community. He felt isolated," said former Norwegian Prime Minister Kjell Magne Bondevik.

"I was very sad that Erdogan left. This was an expression of how difficult this situation is."
Earlier yesterday, Israeli election front-runner Benjamin Netanyahu told another session that keeping nuclear weapons out of Iran's hands was more important than the economy because the financial meltdown is reversible.

"What is not reversible is the acquisition of nuclear weapons by a fanatic radical regime ... We have never had, since the dawn of the nuclear age, nuclear weapons in the hands of such a fanatical regime," said Netanyahu, who is seeking to return to the Israeli prime minister's office.
Iran maintains that it is seeking nuclear power for peaceful purposes and not for a weapons programme.

An Iranian official in Davos appeared to extend a hand to the Obama administration as discussion broadened to include Iran, oil and what might be expected from the new leaders in Washington.

Foreign Minister Manouchehr Mottaki said Tehran would take a "cooperative approach" with the US as long as it saw changes that go beyond words.

"We do believe that if the new administration of the United States, as Mr Obama says, is going to change its policies not in saying but practice, they will find in the region a cooperative approach and reaction," Mottaki said.

Obama has stressed the importance of engaging Iran, a country the Bush administration often singled out as the most dangerous in the Middle East.

What a sandiwara?

Teman dah boleh agak kesudahannya kes SPRM menyiasat politik wang dalam Umno:

1. Buat2 kecoh sikit...SPRM siasat UMNO...Putera Umno bantah...buat report polis kekasaran SPRM...counter report dari SPRM...

2. Suara2 ghaib akan bagi kata dua kat SPRM, "Slow2 sikit bro....masalah Umno kita orang selesaikan sendiri."

3. SPRMpun dakwalah ikan2 bilis dan para cekadak yang Umnopun dah tak nak pakai...

4. Nanti depa createlah apa2 isu lain yang boleh divert fikiran rakyat....

5. Slowly but surely...SPRM akan jadi macam BPR semula.

Biasalah ini semua yop. What a sandiwara?

Saya Lembik - Tajol Rosli

Saya lembut...oppss...saya auw!. Sebab tu saya berhenti...

Ini bukan teman cakap...ini Tajol sendiri yang cakap..walaupun guna bahasanya lain...tapi itulah maksud yang tersirat...

Ditambah dengan perangainya yang sikit2 nangis..sikit2 nangis tu...sahlah tu.

By Adib Zalkapli
KUALA LUMPUR, Jan 30 — Former Perak Menteri Besar Datuk Seri Tajol Rosli Ghazali who resigned from the post of the state Umno chief today admitted that he was not strong enough to lead the party in the Pakatan Rakyat-led state.

His resignation and admission came on the back of speculation that state law makers from the party are revolting and seriously considering defecting to PR following Bota assemblyman Datuk Nasarudin Hashim’s decision to join PKR last Sunday.

Speaking to reporters after a three hour Umno supreme council meeting Tajol said he was grateful with the party’s decision to accept his resignation.

“I promise you that I will work closely with the new line up to recapture Perak. I hope my friends will join me, (join I lah)..” said Tajol.

“When Umno lost Perak in March (sampai hati dema salahkan I you)..I have already announced my resignation, but was asked not to,” he added.

When asked whether his resignation was caused by Nasarudin’s defection Tajol said: “Not only because I feel responsible, but I feel I am not strong enough. (You knowlah I kan? Auw!!)”

Tajol however denied that he had tendered his resignation letter to party deputy president Datuk Seri Najib Razak on Monday.

Earlier Datuk Seri Abdullah Badawi announced that the party supreme council accepted Tajol’s resignation and Najib would be leading Perak Umno while Bagan Datok MP Datuk Seri Zahid Hamidi was made the state party deputy chief.

Loading...

Thursday, January 29, 2009

Bior takut...bior betul2 takut...

Teman bukan nak promote Malay Mail hari ni....

Tapi bila baca tajuk dalam version online nye hari ni...menggeletor lutut teman...

Teman ghase Z (tukang urut Undang Pilah teman) pun tak boleh pulihkan lutut teman ni...

Apa idaknye....

Baca tajuk ni...

Ali Rustam takes lead?
By Zainal Epi January 29, 2009

Muhyiddin outpaced in Umno No 2 race, say observers.

Bior bebeno yob? Terketor2 teman...Che Det dah ciret kot...he he

Sifir Ku Mad Din...

Pengerusi Lembaga Disiplin Umno, Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail berkata kalu nak KURANGKAN rasuah politik kena hapuskan sayap-sayap Umno. Maknanya putera dan puteri kena potonglah.

Maknanya...niat Umno la ni bukan nak HAPUSKAN rasuah....cuma nak KURANGKAN rasuah...

Baguih...baguih...bergeliga kepala hotak hang...!!

Teman sebebenonya dapat tangkap apa yang ingin diperkatakan oleh Tengku Mad Din tu...

Kalu nak KURANGKAN rasuah politi....hapuskan sayap2 Umno tapi...

Kalu nak HAPUSKAN rasuah politik....UMNO tu kena dihapuskan....

Ada faham????

Keluhan Che Det...

Rakan2 teman ni ada juga yang terlalu taksub. Taksub macam mana?

Ye le taksub...kalu dah menyampah kat seseorang...jangan kan dengo nama orang tu...blog orang tu pun tak nak dibukanya.

Jadi teman nak jadi orang tengahlah...

Ini kisah Che Det yang mengeluh macam2 dalam blog nya. Memandangkan mike (rakan2 teman tu lah) tak nak bukak blog Che Det...teman siarkan salah satu tulisan Che Det pasal Umno...ye lah pasal apa yang berlaku dalam Umno. Pasal prediction dia tentang nasib Umno dalm PRU13... Kesian Che Det...

Nak mengalior ayor mate teman...


PILIHANRAYA KECIL KUALA TERENGGANU
By
Dr. Mahathir Mohamad on January 23, 2009 7:02 PM
Comments (392) TrackBacks (0)

1. Rencana ini telah ditulis semasa pilihanraya sedang berjalan. Saya pilih untuk tidak menyiarkannya pada masa itu supaya tidak dituduh mencuba mempengaruhi keputusan. Saya telah dikritik oleh seorang ahli UMNO kerana rencana saya berkenaan dilema pengundi. Rencana ini adalah sebagai jawapan kepada pengkritik saya.
2. Saya telah nyatakan pendirian saya dalam pilihanraya kecil ini iaitu saya tidak memihak kepada sesiapa.

3. Bahawa bagi sesetengah ahli UMNO pilihanraya ini penting, itu adalah pendapat mereka. Bagi saya pilihanraya kecil ini penting kepada UMNO jika ahli-ahli dan pemimpinnya dapat faham dan mengambil iktibar dari keputusannya. Saya tidak yakin mereka akan faham. Mereka akan nafi segala kesalahan mereka seperti dengan prestasi buruk pilihanraya Mac 2008.

4. Saya adalah bekas ahli UMNO dan saya amat sayang kepada UMNO yang ditubuh oleh pejuang-pejuang kebangsaan dahulu. Tetapi parti yang ada sekarang bukan UMNO dari segi semangat dan perjuangannya. Yang ada ialah parti yang utamakan kepentingan diri, terutama pemimpin-pemimpinnya.

5. Kata pepatah Melayu, "Sayang isteri tinggal-tinggalkan, sayang anak tangan-tangankan."

6. Sayang yang buta tuli bukan sahaja tidak baik bagi yang sayang tetapi juga yang disayangi.

7. UMNO dibawah pemimpin Dato Seri Abdullah sudah menyimpang jauh dari jalan yang lurus, dan perjuangan UMNO yang sebenar.

8. Dengan itu ahli-ahli UMNO pun tidak lagi pegang kepada matlamat perjuangan UMNO untuk bangsa, agama dan negara.

9. Majoriti ahli UMNO setia dan patuh kepada pemimpin tanpa mengambilkira apa yang dilakukan olehnya. Pepatah Melayu sekali lagi memberi pengajaran. "Raja adil Raja disembah, Raja zalim Raja disanggah". Kesetiaan rakyat pada Raja ada batasannya. Demikian juga kesetiaan ahli pada pemimpin harus mempunyai batasan.

10. Sesungguhnya banyak kesalahan dan dosa yang telah dilakukan oleh pucuk pimpinan UMNO dan konco-konconya.

11. Saya boleh senaraikan semua kesalahan yang dilakukan oleh Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi, Presiden UMNO dan Perdana Menteri. Tetapi ia terlalu panjang. Memadai jika saya sebut beberapa sahaja yang menyebabkan saya tolak UMNO sekarang:

a) Sanggup meletak wilayah negara sendiri dibawah kuasa Singapura apabila mendakwa pembangunan dalam wilayah Malaysia perlu dapat persetujuan Kerajaan Singapura.

b) Memberi kuasa kepada anak dan menantu dalam urusan parti dan Kerajaan sehingga calon-calon PRU 12 ditentukan oleh mereka. Hampir semua dari mereka ini kalah.

c) Penglibatan anak menantu dalam perniagaan yang dikuasai oleh Kerajaan. Bantuan Kerajaan kepada perniagaan mereka. Umpamanya pengambilalihan Avenue Asset oleh ECM Libra.

d) Kegiatan beberapa pembantu khas yang ditempatkan di tingkat 4. Mereka lebih berkuasa dari KabinEt.

e) Penjualan M.V. Agusta yang dibeli dengan harga RM300 juta, tetapi dijual dengan harga RM4.00. Pembeli M.V. Agusta ini kemudian menjualnya dengan harga RM500 juta - untung RM499,999,996 juta.

f) Mengguna wang secara terbuka untuk mendapat sokongan dari cawangan-cawangan UMNO. Apabila didakwa oleh ketua bahagian, ia digantung. Laporan polis dan BPR yang dibuat oleh veteran UMNO tidak dipedulikan.

12. Kesan dari kepimpinan yang rasuah dan tidak bermoral ialah perkembangan menyeluruh politik wang semasa pencalonan oleh bahagian-bahagian.

13. Orang yang diketahui umum terlibat dengan rasuah berjaya mendapat cukup bilangan undi untuk jadi calon dalam pemilihan yang akan diadakan pada Mac. Sekaligus ternampak jelas yang ahli-ahli UMNO utamakan duit dan bukan perjuangan untuk bangsa, agama dan Negara.

14. Besar kemungkinan orang yang guna wang ini yang akan dipilih dalam pemilihan bulan Mac oleh wakil-wakil yang telah disogok.

15. Sudah tentu mereka ini akan mengetuai Kerajaan kemudian.

16. Kita akan dapat Kerajaan UMNO yang tidak bermoral dan rasuah.

17. UMNO di bawah pimpinan Abdullah telah jadi begitu lemah sehingga dikecam sewenang-wenangnya oleh kaum-kaum lain dan parti mereka.

18. Apabila dikecam pemimpin UMNO pohon maaf dan tunduk kepada pengecam. Sebaliknya jika orang UMNO mengecam parti lain, mereka digantung.

19. Semua isyarat menunjuk bahawa UMNO akan ditewas dan hancur dalam Pilihanraya Umum ke-13.

20. Saya akui saya yang pilih Dato Abdullah, Mr Clean. Saya akui juga saya tidak pandai pilih. Lihat sahaja Tun Musa Hitam, Anwar Ibrahim dan ramai dari Menteri-Menteri yang mengutuk saya apabila sahaja saya tidak jadi PM lagi.

21. Memilih semasa saya tidak tahu perangai seseorang adalah tidak bijak. Tetapi meneruskan sokongan apabila saya sudah tahu keburukan yang dilakukan oleh orang pilihan saya adalah perbuatan yang tidak bertanggungjawab.

22. Saya tidak cari untuk saya disukai ramai. Saya bertindak atas pendirian yang pada hemat saya adalah baik walaupun saya akan jadi tidak popular.

23. Hanya kerana saya dahulu menjadi pemimpin UMNO tidak bermakna saya mesti terus menyokong UMNO setelah UMNO menyimpang dari perjuangan asalnya dan sudah jadi parti milik perasuah yang hanya utamakan kepentingan diri masing-masing, yang hanya menyertai UMNO untuk dapat duit sogokan, mendapat peluang perniagaan, menjadi Menteri dan Perdana Menteri.

24. Percayalah, apabila dalam Mesyuarat Agong Mac ini calon-calon yang diketahui menyogok wang kepada wakil ke mesyuarat agong menang, UMNO akan dipandang jijik oleh rakyat semua kaum dan UMNO akan kalah pada PRU 13. Selepas itu UMNO akan terkubur dan mereka yang membawa kehancuran pada UMNO kerana wang dan keuntungan bagi diri sendiri akan dikutuk oleh orang Melayu turun temurun.

25. Biarlah kekalahan UMNO di Kuala Terengganu menjadi pengajaran pada UMNO. Janji-janji memberi wang untuk pembangunan tidak lagi berkesan kepada pengundi umum. Sesungguhnya rakyat termasuk orang Melayu meluat melihat sikap ahli dan pemimpin UMNO.

Gempak...

Semalam...rakan teman sms..."berita gempak!!" Katanya..."DUN Lintang nak melompat parti...!"

Sahlah mamat ni tak baca blog teman...

"Ini lagi gempak..." Saja teman mengusik..."PRK Kepala Batas March ini...!"

"Ehhh...mengigau ke aku ni...betul ke yop?" Tersentak beghok rakan teman tu...

"Pak Lah bengang kat Najib...sibuk sangat nak jadi PM. Nah...ambik kau!! Pasal ADUN Lintang mike baca blog teman....dah update hari ni...!!" SMS teman balik.

Hari ni rakan teman yang teman tau dia rapat dengan Pak Lah...pagi2 dok bagitau... "Bang...gempak ni bang...!!"

"Ha..! Gempak apa pulak? Semalam dah gempak hari ni gempak. Boleh sakit jantung teman...!! Najib masuk PAS ka?" Teman sergah mamat tu...

"Pak Lah tak jadi berhenti pulak...dia nak terus jadi PM lepas March ni..!!" Senget jalan rakan teman yang dah mula beralih arah tu...

"Hmmm...baguih lah tu...seronok le mike?" Saja teman mengusik..

"Seronok apa bang...orang Umno semua dah tak nak Pak Lah bla bla bla..dia lah punya pasal...bla bla...nak lingkup bla bla bla..Najiblah penyelamat bla bla bla...saya dah salam dengan Datin Rosmah..bla bla bla...nak dapat Dato' May ini..bla bla!! Meroceh panjang mamat ni...

Hmmm senget abih orang Umno la ni...dalam hati teman. Apalah nak jadi?

Wednesday, January 28, 2009

DAP Tawarkan jawatan MB kepada saya..Ahmad Fakeh - Malaysiakini

Bior bebeno ko Mat?

Kalu mike nak masuk Pakatan Rakyat, ahlan wa sahlan yob....tapi tak payoh le buat ceghite lawok..? DAP nak taworkan jawatan tu jawatan ni...berani ke DAP tu jumpa Raja Nazrin Shah?

Satu lagi kalu nak masuk tak payoh le tangguh2...nanti tak jadi...macam Ariff Shah tu...macam Pak Lawok pulak teman tengok dia kat Majlis CNY Gerakan..!!

Satu lagi teman nak khabo...kalu nak masuk PR niat kena betul yob...masuk PR ni bukannya kerana nak dapat projek yob. Kalu nak projek baik mike kenen kat Mat Taib tu aje. Baik le duduk dalam UMNO. Masuk PR bawak penyakit buat ape?

Ye le Mat Taib bagi peruntukan tu kat Ketua Bahagian tak bagi kat mike sebab mike tak boleh ngundi March ni. Bagi mike buat ape...? Peghabih bogheh aje. Ataupun..kalu bagi mikepun...mike ngundi Ali Rustam buat ape..he he? Dalam UMNO mane ada demokrasi yob?

Lagi Adun Perak pasang niat keluar BN

Jiwa Kacau oleh Tajol Rosli...

Jiwa Kacau...

Andai hidup tak punya cinta
Pada bangsa maupun agama
Hidup tak punya ertinya
Kenikmatan tidak dirasa

Cinta bangsa rasa mulia
Cinta agama rasa bahagia
Menjadi kita penuh daya
Mencipta hidup sempurna

Sudah kalah di KT kini pula di Bota
Sudah kering semua air di mata
Mari angkat kaki semua
Tinggalkan Umno dengan "wow"nya

Andai kita lalai sertalah lupa
Masa akan lari sia-sia
Jiwa kacau tak berharga
Dunia Umno bukan syurga o o o...

Oleh itu mari kawanku
Dalam PR berganding bahu
Segera capai cita yang satu
Di alam Malaysia baru

Pi mai pi mai tang tu...

Sok sek sok sek cerita ADUN Bota masuk PKR....cerita SPRM siasat politik wang dah mula senyap dah...

Ini semua benda biasalah kalu Umno masih jadi pemerintah.

Dulu masa Pak Lah mula2 naik..heboh satu kampong cerita 18 kes berprofail tinggi. Masa tu Rais Yatim kunun nak jadi hero...

La ni...Fail tu memang tinggilah...tapi action tara. NATO. No action talk only...

SPRM ni pun nak jadi macam tu jugaklah kot.

Apa idaknye...si Norza yang nak disiasat tu...sifunya Pak Lah. Kalu dia melilau dok taram kontraktor...modal dia...sifu dia yang mintak. Dah tu nak buat macam no..?

Percayalah cakap teman...semua ni hangat2 tahi babi aje...

Kalu dok kenapun dok yang kecik2 ajelah. Yang dalam politikpun dah tak ada harapan...yang kalu dok dalam Umnopun menyusahkan orang yang nak naik...

Biasalah yob.

Kalu adapun yang nak kena lepas ni...ADUN atau MP yang nak lompat masuk PR kot. Jadilah SPRM alat untuk ugut mengugut. Sedihlah teman tengok...

Tukarlah nama...naiklah gaji...bagilah kebebasan bertindak...kalu kepala tak tukor yob...pi mai pi mai tang tu jugaklah...

Presiden FAM Mesti Letak Jawatan...

RM300mil boost for Malaysian football adds up to nothing

Teman tak faham macam mana Sultan Ahmad Shah masih boleh kekal jawatannya sebagai Presiden FAM yang disandangnya sejak 25 tahun lalu sedangkan bolasepak negara yang diterajui olehnya begitu merosot sekali? Tidak juga nampak tanda2 kebangkitan...mungkin tidak dalam jangka hayat teman sedangkan teman masih muda lagi...

Tidak bolehkah presiden2 atau wakil2 persatuan bolasepak negeri2 di dalam Malaysia ini mambawa usul untuk menendang keluar presiden yang ternyata gagal ini?

Keupayaan membawa masuk beratus juta atau berbillion ringgit untuk kemajuan bolasepak tidak bermakna apa2 kalau kita asyik kecundang di arena antarabangsa.

Kalu CEO sebuah syarikat yang gagal...sudah lama dia digugurkan. Kalau tidak syarikat boleh gulung tikar.

Sultan Azlan Shah juga sudah melepaskan jawatan yang disandangnya sejak sekian lama setelah skuad hoki negara mengalami nasib yang sama walaupun pada pandangan teman hoki tidak seteruk bolasepak.

Lim Teong Kim dan Shebby Singh mempunyai pandangan yang sama tentang bolasepak di Malaysia. Ia perlu ada struktur yang jelas tentang pembangunan dan visinya. Untuk menjadikan ianya satu realiti..ia perlu kepada pemimpin yang jelas dan mapan kepimpinannya.

25 tahun telah berlalu. Apakah kita perlu menunggu 25 tahun lagi?

Tuesday, January 27, 2009

Ribut Dalam Cawan Kopi....

Lawatan Ahli Parlimen Ampang Ke Sebuah Keluarga Daif Di Lembah Jaya - Malaysiakini

Baru2 ni teman terserempak dengan orang YB Khasim...first time jumpa. Nampak mesra..

Dia tau teman dari Ulul Azmi. Soalan pertama dia..."Siapa Firdaus Omar tu?"

"Teman le...!" Selamba jawab teman.

Mungkin ada sesuatu yang hendak dinyatakan tapi tak terkeluar agaknye....

Tak palah. Mungkin lain kali kot.

Tapi tulisan2 pembaca yang komen dalam blog Parlimen Ampang (mungkin petikan di atas) agak mengganggu beliau.

Terus-terang dah lama bebeno teman tak mengikuti blog Parlimen Ampang.

Zuraida pun dah lama tak kelihatan di Bukit Indah...tak seperti mula2 menang dulu. Ketika muncul dalam TV (berapa...tu..temanpun tak berapa ingat) bersama YB Fuad Zarkasi...dia tak berapa impressive malam tu...teman pun dah lost interest.
Lagipun mungkin dia sibuk dengan tugas dia sebagai Ketua Wanita Keadilan...??

Kritikan terlalu keras terhadap YB Khasim dan 90% macam dendam peribadi dan tidak konstruktif (oleh orang2 PKR)...teman rasa agak keterlaluan. Sedangkan orang PAS selalu restraint dari mengambil tindakan yang serupa. Mungkin Zuraida OK...tapi2 orang2 dia tidak begitu.

Perlu ingat juga...ketika PRU12 yang lalu...setiap kali tangan kanan kami mengibar bendera PAS...tangan kiri kami mengibar bendera Keadilan. Itu semua atas dasar persaudaraan dan perjuangan.

Teman suka kalu Zuraida dan Khasim duduk berbincang. Benda2 macam ni tak boleh dibiarkan berlarutan...Nasihat sikit anak2 buah tu. Budaya Umno tak ada tempat dalam Pakatan Rakyat.
Ada juga rakan2 di MPAJ yang bersuara kat teman. Naik muak dengan bekas orang2 Umno... jenama lain tapi perangai macam tu jugak.

Bagi YB Khasim pula teman suka menasihatkan...ambil serius dengan semua teguran dan kritikan...tidak semua juga boleh disapu di bawah permaidani.

Oleh itu DIALOG BERSAMA WAKIL RAKYAT ANDA pada 7hb. Februari 2009 ini (di Surau Ulul Azmi) adalah amat penting untuk menunjukkan kommitmen kedua2 belah pihak. Kerja mike ialah menyelesaikan masalah rakyat...OK?

Sunday, January 25, 2009

Hidup Bote....Tamparan Hebat Buat Umno...Malaysiakini

Datuk Nasarudin Hashim, ADUN (Umno) Bota, telah keluar parti dan menyertai PKR dengan serta merta...

Dah mula dah yob...!!

Thursday, January 22, 2009

Mat Tenggiling dengan lembu2nya...

Tak ada orang yang lebih bodoh dalam dunia ni selain dari si Tenggiling tu...

Tentulah lebih bodoh lagi kalu seseorang itu membenarkan si Tenggiling meLEMBU2kan diri mereka sendiri...

Itulah kisah Pengerusi Gerak Malaysia yang menggantikan si Tenggiling...dan sudah tentulah menjadi Lembu Cucuk Hidung paling gah sekali di dunia ini setelah kisahnya membuat laporan kepada MACC tempoh hari terhadap Tan Sri Khalid Ibrahim...

Teringat cerita melayu yang lebih bangang dari lembu yang dikisahkan oleh Ustaz Rosli Jabar dalam kuliahnya di Ulul Azmi...

"Lembu ni kalu nak dijinakkan bukan mudah....sehari dua tuan punya lembu kena tengok mood lembu tu dulu. Kalu tak elok...silap2 kena terajang...."

"Bila dah ok nak kena masukkan kepala dia dalam satu ruang khas yang dibuat untuk proses mencucuk lubang hidungnya...bukan mudah jugak yob."

"Besi untuk cucuk hidung lembu tu pulak kena dibakar...panaskan...kalu tidak sakit lembu tu...."

"Bila dah cucuk...meronta2 lembu tu kena masukkan tali pula...kan payah tu."

"Lepas tu kena tunggu dia pulih...baru boleh dibawa membajak..."

Berbeza dengan orang melayu (lama2lah yob...la ni dah ok sikit)...bagi kain pelikat, beras sekampit oklah...

Si Nazree Yunus ni Mat Tenggiling bagi apa tak taulah...jadi lebih bodoh dari lembu tu..?

Kesian..biarkan2...

Bayangkan kemungkinan2 ini selepas March...Malaysiakini

Presiden Umno - Najib
Timbalan Presiden - Mat Taib (me speak no english)/Lee Ketam
Naib2 Presiden - Jamaludin Jarjis (R&R)
- Rahim Thamby Chik (The serial...)
- Isa Samad (What..money politics?)
Ketua Pemuda - Khir Toyo
Wanita - Rafidah Aziz

Ada future ke negara kita yob?

Wednesday, January 21, 2009

Retreat Umno Hanya Sembang Kosong...Malaysiakini

Selepas tergolek dalam PRU12 yang lalu...pemimpin2 peringkat tertinggi Umno (MKT) telah mengadakan retreat di...(kalu tak silap teman) Shah Alam.... “pull no punches” adalah temanya. Kunun2nye...dalam tu apapun buleh cakap.

Bila retreat habis...teman ingat lagi...semua yang mengambil bahagian tak bercakap langsung dengan wartawan yang tercongok nak bertanya? Wah..! Ini sudah kira bagus ni...

Tapi tu lah Umno...hang retreat ka..brain storming ka...pow-wow ka...apa menatang ka...Umno tetap Umno. Dah tak buleh buat apa yob.

La ni Najib pesan lagi..."bertukar atau ditukar." Setakat ni teman rasa dah 29 kali Najib cakap benda yang sama. Tapi bak kata pepatah...bagai mencurah air di daun keladi...atau lebih tepat pepatah monggolia...seperti bercakap dengan Baginda....mula Razak akhirpun Razak...opps...apa teman melalut ni...“Head I win, Tail You Lose...”

Teman rasa yang duduk dalam retreat tu...belum sampai rumah dah kempen nak gagalkan resolusi yang dicapai...

Buatlah 100 retreatpun...kecundang jua akhirnye...Macam orang yang dah kubur kata mari...cucuklah botox 100 gelenpun...

Tuesday, January 20, 2009

6-7 juta Pengundi Baru (Saluran 5-6) Dalam PRU13...Malaysiakini..

Begitulah statistiknya.

Maknanya...kalu mengikut trend PRU12, PRK Permatang Pauh dan KT....gelap le masa depan Umno dan BN...

Tambahan lagi...masa tu pulak...ramai dari Saluran 1 (yang hardcore BN ni) dah "tak datang mengundi"....

6-7 juta ni termasuklah mat rempit, siswa-siswi, (sekarang ni) bohsia bohjan dll. Pendek kata...nak memenangi hati mereka semua parti2 politik kena kerja kuat. Suka tak suka... golongan ini kenalah dihampiri.

PR tak bolehlah complacent kerana terlalu terbuai dengan trend pengundi masa kini dan kejayaan dalam PRK2 yang lepas. We should nip them in the butt.

Jangan bagi chance yob!! Deme tengah kelemasan tu...

50 ways to be TPM of Malaysia...by Lee Ketam...Malaysiakini..

Wow...ini satu lagi wow factor ni...

Teman petik dari blog Lee Ketam....

Inilah agaknya ciri2 yang ada pada Lee Ketam untuk melayakkannya menjadi TPM Malaysia...

Hebat2...!!

Dia ciplak dari "Lead by Example - 50 Ways Great Leaders Inspire Results” by John Baldoni...

Harap2...mula2 dia faham apa yang dia ciplak...

Yang keduanya..harap2 dia buat apa yang dia ciplak...
Yang ketiganya...agak2 dari 50 ciri tu...mana yang menepati karektor dan kebolehan si Lee Ketam ni ye?

Hang lawak Lee....


1. It all starts with character
2. Knowing what you know (and dont know)
3. Accountability: The buck stops here
4. Courage: Stand up for what you believe
5. Check your ego
6. Take a hard look in the mirror
7. Patience, patience
8. Make your presence felt
9. Communicate, communicate, communicate
10. Listening for ideas
11. Developing questions
12. Giving feedback
13. Decisiveness: decide or not
14. Influence: getting people on board
15. Influencing without authority
16. Know how to win
17. Hang out the lifelines
18. Manage (and lead)
19. Managing by inclusion
20. Manage around obstacles
21. Leading innovation
22. Moving from what to how
23. Delegate (and execute) for results
24. Upside-down leadership
25. Make it personal (sometimes)
26. Sustaining a winning culture
27. Defusing tension
28. Engage the enemy
29.Managing crises
30. Avoiding the cross-purposes trap
31. Delivering bad news
32. Persuading the unpersuaded
33. Handling defeat
34. Perseverance: keep pounding the rock
35. Resilience: get up and do it again
36. Adaptability: everything changes, even leaders
37. Forgive (not forget)
38. Avoid the blame game
39. Negotiate position, not values
40. Being tough
41. Letting off steam
42. Developing team confidence
43.Managing dissent
44. Recruiting good people
45. All you need is love
46. Get off the pedestal
47. Grace: make it look effortless
48. Humility: get out of the limelight
49. Remembering the pasta
50. Humour:Lighten up, it’s only work

Simple Math By Lee Ketam...Malaysiakini...


Tadi Din Sembab...

Ni Lee Ketam plak...

Mengeluh dia..

“Barisan Nasional (BN) mungkin mampu mempertahankan kerusi Parlimen Kuala Terengganu sekiranya semua pengundi kawasan tersebut yang tinggal di luar, pulang pada hari pembuangan undi semalam. Faktor tersebut menjadi antara penyebab kekalahan BN kepada Pas dengan majoriti 2,631 undi”.

“Ini bermakna, pengundi berkurangan sebanyak empat peratus, iaitu kira-kira 3,000 pengundi dan kalau semua ini penyokong BN, tentu kita akan menang,”.

“Kalau semua ini penyokong BN, tentu kita menang”

La..Ali oi...!! Tu kalu semua orang pangkah BN. Dibuatnye semua pangkah PAS...bukan ke majoriti PAS bertambah..!!

Kesian orang Melaka..!! Nasib baiklah teman dah pindah Selangor..he he..!!

Kalu orang ni jadi TPM macam mana agaknye ye?

GEMPAR!!! BERITA BARU DITERIMA...Malaysiakini

Dikisahkan oleh rakan teman, Mee Panjang...

Kotak Mat Tenggiling tu tinggal 4 buah sahaja...walaupun pada asalnya memang 6 kotak semuanya...

Kotak 1 - Surat Wan Azizah kepada Pak Lah yang didedahkan semasa PRK Permatang Pauh..

Kotak 2 - Surat Anwar kepada Che Det yang didedahkan semasa PRK KT...

Kotak2 lain dikhabokan hanya sebesar kotak minyak geliga atau minyak cap kapak aje....

Disebabkan saiznya yang agak kecil...dipercayai kedudukannya sekarang agak tersorok dan sukar ditemui...

Kemungkinan besar juga Mat Tenggiling ini akan menutup kisah kotak2nya kerana ada kemungkinan seorang rakannya yang pening kepala telah mengambil kotak2 tersebut kerana disangka di dalamnya adalah minyak angin belaka...

Siapa kata UMNO dah tak de faktor "wow"? Malaysiakini..

Tan Sri Muhyiddin Yassin nampak panik la ni...dah tak de 'wow' factor dalam UMNO. Sapa kata? Teman buleh bariskan 10 'wow' factors yang masih ada dalam Umno...

1. "Wow! Kayanye orang Umno..!"

2. "Wow! Rasuahnya pemimpin Umno!"

3. "Wow! Bodoh giler pemimpin Umno bila bercakap!"

4. "Wow! Gedebenya orang Umno!"

5. "Wow! Besonye rumah pemimpin Umno ni...!"

6. "Wow! Terkeluar jambul wanita dan puteri Umno!"

7. "Wow! Dapat kontrak lagi orang Umno!"

8. "Wow! Satu lagi projek pemimpin Umno!"

9. "Wow! Siapa wanita Monggolia tu?"

10. "Wow! Siapa dalam kotak tu?"

Kalu nak lagi...teman buleh senaraikan 101 lagi "wow" factors tu...tak dak hal punya...he he..

Monday, January 19, 2009

Aint't it high time?

Teman memang berniat nak bantai BN habis2an hari ni...ye lah...bila lagi? Dah menang yop..!!

Tapi bila mengenang nasihat Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat, MB Kelantan yang keluar dalam paper hari ni...tak jadi teman. Hebat Tok Guru kita ni...

"Di saat2 kita mengecap kemenangan kita mesti berbuat baik dengan musuh yang telah kita kalahkan. Ucapkanlah kata2 yang baik...Itulah dakwah.

"Allahuakbar!!...

Namun teman ini sifatnya lemah...bersama major semalam ketika menyambut rombongan jemaah yang pulang dari KT di Hentian Putra kira2 jam 5.00 pagi...sempat kita melaungkan takbir di situ...

Bukan dema tu sahaja yang menyahut seruan takbir...orang lain di situpun bertakbir sama. Ghupe2nye ghamai peminat Pakatan Rakyat ni ye..!!


Khairy yang Alphadnya remuk di bahagian depanpun nampak bersemangat..!!





Lebih manis lagi bila kedudukan MU dalam EPL la ni yop...ateh sekali..he he..
Kenalah kita berkerja lebih kuat yop untuk menumbangkan BN sebagaimana yang diungkapkan ketika Sir Alex Ferguson mula2 jadi pengurus MU...
“knocking Liverpool off their f***ing perch”,

Kita kena tendang itu BN dari tempatnya yang mereka rasa selesa lebih 50 tahun dah...Ain't it high time?







Saturday, January 17, 2009

Pak Lah Terbang Pergi, Najib Pulak Cabut Lari...Malaysiakini

Itulah tandanya BN akan kecundang.

Cheerio yob.

Kali ni betul2...ni...teman nak gi beradu...

Betul tak tipu ni...

Uhhh...susahnya..nak lelapkan mata...

Alamak MU nak lawan Bolton pulak...cheh..!!

KEPUTUSAN RASMI...9.30 MALAM

Calun PAS MAWE Menang Parlimen KT

KUALA TERENGGANU: Calun PAS Mohd Abdul Wahid Endut telah diisyhtiharkan sebagai pemenang PRK Kuala Terengganu oleh SPR sebentar tadi.

Wahid memperolehi 32,883 undi sementara calun Barisan Nasional, Datuk Wan Ahmad Farid Salleh cuma memperolehi 30,252 undi termasuk undi kotak denga majoriti 2,631 undi.

Calun Bebas, Azharuddin Mamat cuma mendapat 193 undi.

WOW INI BERITA DARI MEDIA UMNO...

KLPOS MELAPORKANG DENGANG RENDAH HATINYA....

WALAUPONG KAMI MEMBANTU BNG DENGANG SENJATA EZANG KAMI...TAPI..ISK ISK..

Confirng: PAS menang, Wahid tiba untuk ditabalkang MP KT17 Jan 2009 7:01PM


9.20 malang Calong PAS Mohd Abdul Wahid Endut kelihatang tiba di pusat penjumlahang undi di Stadiung Tertutup Kuala Terengganu. SPR dijangka akang umumkang kemenangang Wahid bila-bila masa dari sekarang.

Sumber KLpos yang baru menghubungi pengarang mengesahkang PAS jauh mendahului BNG dari kiraang undi hampir 3000 undi. Wakil kami yang berada di pusat penjumlahang undi mengesahkang PAS menang.

KAMI DENGANG INI AKAN MEMBERSARAKANG EZANG AL TENGGILINGI...SUMPAH KAMI AKAN MASUKKANG DIA DALAM TEMPAYANG...HE HE

TAKBIR 3X

SORRYLAH....

TAK BOLEH NAK TIDO SEBELUM OFFICIAL RESULT DIKETAHUI...

WALAU BAGAIMANAPUN...MENURUT THE STAR...

EC's official result updates (140 of 143 streams tallied)
ELECTION COMMISSION UPDATE
Result after votes from 140 of the 143 streams have been tallied:
* Datuk Wan Ahmad Farid Salleh (BN) - 29,530 votes;
* Mohd Abdul Wahid Endut (PAS) - 31,912 votes;
* Independent candidate Azharuddin Mamat - 190 votes.

INI DARI BERNAMA YOB...

CONFIRM NI DARI BERNAMA.

MENANG AHKIRNYE..

OK TEMAN NAK TIDO AWAL. NAK JEMPUT JEMAAH ULUL AZMI PAGI NI...

TAKBIR...!!

Agenda Daily Kata PAS menang: Hanafiah Man kata BN Menang

PAK MONGOL PUN KATA (DALAM HATI)...MEMANG PAS MENANG...

Keputusan Tak Rasmi

Jeng jeng jeng...

PAS menang dengan kelebihan undi 2616...

Jumlah yang keluar mengundi cuma 69.7%

8.44 pm..update

Terkini dari Ganu kite
PAS = 27,488
BN = 25,503
PAS mendahului 1,985

Gang Ulul Azmi dah bertolak ke stesen bas...oii..belum menang jangan balik oii!!

8.20 pm update

Latest from the PAS IT centre:
PAS = 25,588
BN = 23,533
PAS leading by 2,055

Ada 18k lagi tengah kira...alamak. Ini yang nak terkucil ni...

Update: 8.10 pm

Keputusan terkini
PAS = 23,640
BN = 21,614
PAS mendahului 2,026

Berita Jam 8 Malam...

Malaysia Today - Pas mendahului 1,554 undi setelah 43,060 undi dikira

Malaysian Insider - Selepas 50 kotak dikira, BN mendahului 318 undi. Khabonye tak termasuk kotak Mat Tenggiling.

Anas and the gang di KT - Pas mendahului 2,000 undi. Wow.

Jemaah Ulul Azmi kemalangan di Ajil...

Begitulah laporan Anas subuh2 ni...

"Langgar kerbau! Kerbau OK..cuma terperanjat sikit aje kot..tu yang taik dia splash kat cermin Alphard tu... tapi Alphard rosak teruk bang...! Radiator pecah...! "

"Ko orang macam mana?" Tanya teman..

"3.30 pagi baru sampai rumah Fakrol...semua selamat...nasib baik abang tak pegi!" Kata Anas..

"Kenapa pulak?" Teman nak juga tau..

"Pintu belakang tak boleh bukak...pintu depan terbukak sikit aje. Kalu abang ada sama kena panggil bomba lah..!" Buat kelakar pulak budak ni.

Malam ni dema balik naik bas...10.30 mlm dari KT.

Itulah erti sebuah perjuangan...

Friday, January 16, 2009

Kempen sampai ke kubor...


Alahai Pak Lah...sampei ke kubor berkempen mike ya. Tak pelah. Ziarah kubor memang bagus...
Cumanye tu lah...masa Kak Endon baru2 pergi dulu...rajin jugak Pak Lah gi ke kubor...dalam seminggu dua tiga kali ziarah...
Tapi tu sebelum jumpa Jean lah...La ni dah nak pencen tak de keghojepun tak de masa nak menjengok? Ke paper dah tak sior berite Pak Lah...tak baik tau macam tu.?
Harap2...masa dah pencen besok..tak kiralah BN menang ke kalah ke...rajin2lah lawat kubor arwah ni ye.
Jangan lupe....bawak mat tenggiling sekali.
Bukan ape...bagi penghingat sikit. Kita hidup ni tak kan menongkat langit selamanya...Sampai masa jalan juga kite. Tak payah le tabur fitnah dan sumpah merate....

Mukhriz Mengaku Kalah Di KT...

Dua tiga hari lepas kawan teman satu flight balik dari KT dengan Mukhriz. Kebetulan duduk sebelah menyebelah....

"Distraught...atau dalam perkataan lain... upset.. troubled.. worried.. flustered.. agitated..panic-stricken!!" Itulah yang digambarkan oleh kawan teman tentang keadaan Mukhriz ketika itu...

Bila kawan teman tanya..."Apa harapan BN di KT?"

Mike tau apa dia jawap?

"Kalau BN menang..miracle!!" Itulah jawapan pendek Mukhriz.

Apa idaknye yob...masa si Mukhriz dok berkempen...tak sampai 10 orang hadir dalam ceramah dia. Itupun macam nak tak nak aje dema dengor...

Ada pulak tu yang bersuara...

"Bapak mike kata calon BN tak bagus...mike kempen kat sini buat apa?" Terkedu badak sumbu si Mukhriz.

Payoh yob payoh...

Tapi oghang PAS jangan le over confident giler pulak...

Ingat...dah 12,000 polis ditempatkan di KT tu. Mesti ada apa2 punya...kalu tidak apa haram jadah dema buat ramei2 kat situ?

Ingat juga ugutan Datuk Mat Razali Kassim, pegawai pengurus pilihanraya yang ugut 590 kakitangan Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT):

"kalau berani dan tidak takut dibuang kerja, silalah (sokong pembangkang)".

Jangan lupa pejabar JPN yang beroperasi sampai 10 malam...mesti ada peranan dia. SPR jangan cakaplah.

Namun untuk warga Ulul Azmi yang berlepas malam ni...pesan teman cuma satu.

KALU KALAH JANGAN BALIK....!!

Thursday, January 15, 2009

Mat Tenggiling lagi...Malaysiakini

Layan Mat Tenggiling ni seronok gak...

Kali ni dia libatkan Pak Lah dengan Mat Monggol pulak lepas surat Anwar kepada Che Det yang dia dedahkan tu backfire....

Ditambah pulak dengan cabaran untuk Anwar jawab tuduhan dia dan gesaan terhadap anwar supaya letak jawatan kalu tak jawap cabaran dia...

Ehhh boleh jadi giler teman layan Mat Tenggiling Gila Babi ni...


'PM restui saya dedah surat damai Anwar-Mahathir'
Muda Mohd Noor Jan 15, 09 4:49pm


Bekas ketua Angkatan Muda PKR, Ezam Mohd Noor mendakwa perdana menteri dan timbalannya memberi kebenaran kepadanya untuk mendedahkan surat Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada Tun Dr Mahathir Mohamad sedekad lalu.Katanya, beliau menemui Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi tiga hari lalu dan Datuk Seri Mohd Najib Razak sehari selepas itu.

Ezam berkata demikian dalam sidang media selepas mengadakan ceramah membantu calon BN Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh di Kampung Merbau Patah dalam DUN Wakaf Mempelam lewat malam tadi.

Di majlis tersebut, beliau mendedahkan surat bertulisan tangan Anwar bertarikh 8 September 1998 yang didakwanya untuk Dr Mahathir bagi mencari jalan perdamaian dengan bekas ketua yang memecatnya seminggu itu.

Ezam turut membaca kandungan surat tersebut kepada kira-kira 1,000 orang yang hadir di majlis ceramahnya. "Saya juga akan mendedahkan tugas-tugas khas yang diberikan Datuk Seri Anwar kepada saya selepas pemecatannya."Perang dengan Datuk Seri Anwar adalah perang yang panjang.

"Saya mahu Datuk Seri Anwar menjawab pendedahan saya ini sebelum hari mengundi Sabtu ini," katanya.

Bagaimanapun, menurut Ezam, beliau tidak dapat menyerahkan surat tersebut kepada Dr Mahathir kerana terlewat tiba di Pejabat Perdana Menteri.

Katanya, apabila beliau tiba, mantan perdana menteri itu telah berlepas ke Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) untuk memberikan taklimat pemecatan Anwar kepada ketua-ketua bahagian Umno di seluruh negara.

Anwar dipecat daripada jawatan timbalan perdana menteri dan timbalan presiden Umno masing-masing pada 2 September 1998 dan keesokannya.

Ketika ditanya mengapa beliau menyimpan salinan surat tersebut, Ezam berkata, beliau tidak gembira dengan Anwar.

"Ketika itu telah wujud kesangsian saya terhadap Anwar… siang tulis surat puji Dr Mahathir, malam (Anwar) menyerangnya.

"Saya juga menyimpan surat ini sebagai rujukan saya.

"Saya minta penjelasan Anwar terhadap surat yang ditulis dan dihantar kepada Dr Mahathir itu," katanya.

Sementara itu, Ezam mencabar Anwar membuktikan beliau pernah menghantar surat kepada Abdullah untuk memohon jawatan menteri apabila menyertai Umno tahun lepas.

Katanya, beliau memberi tempoh tujuh hari untuk Anwar berbuat demikian.

"Kalau ada surat tersebut, saya akan letak jawatan politik saya dalam tempoh 24 jam.

"Tetapi kalau tidak ada, Anwar perlu letakkan semua jawatannya dalam politik," katanya.


Wan Ahmad Farid berdepan dengan calon PAS Mohd Abdul Wahid Endut dan calon bebas Azharudin Mamat @ Adam, Sabtu ini.

Apa orang UMNO kata pasal si tenggiling tuu..he he

Seronok baca komen dari orang Umno sendiri dan pembaca lain terhadap posting Rocky's Bru atas tajuk..Anwar's letter to Dr Mahathir...

Oiii...orang Umnopun dah meluat oooi..!!

karim said...
But we read that letter in 1999. It has also been published by Malaysia-Today. Let me tell you Rocky, as an Umno man, I'm totally opposed to this Ezam. Did you read a protest letter against him in The Malay Mail? The question is: what does the letter benefit us? How does it help? Everyone knows about it. We read it way back in 1999. It has been in the blogs long time ago. The question is: how does producing the letter now help Umno in it is campaign? Do you know some Umno people in KT refused Ezam to speak at their Ceremahas? Our problem as a party is perception. Once you bring desperados to our party while already we were having an image problem, you make us lose further. Look, PR brings Captain Zahar Hisham and Zaid Ibrahim. Though we may hate them as Umno people, you can't deny that they have some dignity. What dignity does Ezam has? You remember how he used to badmouth Tun Dr M? He used to call us unprintable names. Today he is doing the same. I don't see any benefits of having him and once Dollah goes, we will chase him out. We want ideas, not mad people. He also started tearing into Husam Musa. Does he think insulting people gets us some more votes? He is killing our image and we don't want him. I don't know why he was brought in by Dollah in the 1st place. What integrity does he have? Now he says the boxes are in foreign countries. For how long will we listen to this nonsense? He is promoting Anwar. Telling people that Anwar wrote a letter to mend fences with Mahathir is showing a noble side of humam beings. I don't see how that hurts Anwar or PR? I don't get it at all and all Umno pple that I know are amazed at the sheer stupidity of this man.
3:25 PM


Anonymous said...
"That letter could have changed history, too."The above phrase was indeed interesting. The letter to a larger extent is indeed a choice made by Anwar then when the former PM fired him with two choices given. One of the choice offered to Anwar then is for him to keep himself out of local politics scene and he wouldnt be subjected to any prosecution whatsoever. Clearly this Ezam is really "useless" coffee boy who is more than willing to trade himself at whateva price deems fit.- Dicko



shukri muda said...
The story as quoted by the website belongs to The Star. So it is natural that you quote the Star and link to it. But since you wanted to promote the Najib blog, you said a blog reported...The blog didn't report anything. It simply copied and pasted The Star story.

One advice though, to "polish" Najib is fine, but shouldn't be done in a cavelier man bcoz it tarnishes his image further. The hired journos need no "anon" mentality. Why not be brave like Pakatan Rakyat bloggers. Of course the bloggers are on their own and do their liking, but the hired journos will do a poor job if they hide while their sole work it to clean an image of a person. Argue it out and compare notes and be brave. That's what I would say. It is tried and tested.

Lain macam aje ni...mau tersangkut mat monggol ni..!!

Berita yang teman petik dari Malaysian Insider...

Kalah pulak kat KT...ehh susah ni. Ada tak jadi PM mamat sekor ni...

Azilah says Najib's ADC instructed him to help Razak Baginda

By Shannon Teoh
SHAH ALAM, Jan 15 - More than two years after the gruesome discovery of what remained of Altantuya Shaariibuu's body in a forest just outside Kuala Lumpur, the High Court here finally began hearing testimony from one of the two police officers charged with the Mongolian's murder in what has been one of the most politically charged trials ever in Malaysia.

Tantalising details emerged about how the two accused policemen got involved in the case on the instruction of Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Razak's aide-de-camp Musa Safri.

The High Court also heard testimony regarding how a “Chinese woman,” presumed to be the deceased, and an unidentified and mysterious “Chinese man” were allegedly blackmailing Abdul Razak Baginda, a close associate of the DPM who was originally also charged for abetment in the murder.

These details emerged when Chief Inspector Azilah Hadri, one of the two men charged for Altantuya's murder, took the stand this morning. The other accused is Corporal Sirul Azhar Umar.

More to come

"Yeah...We paid cash for it, Tan Sri !!"

Semalam Khir Toyo kecoh pasal Tan Sri Khalid Ibrahim pakai kereta Lexus RX350.

"RM1.4 juta duit KDEB diguna untuk beli kereta Khalid!!" Kata Khir...

Ini gara2 pendedahan yang dibuat oleh Nik Nazmi yang mengatakan Khir approved pembelian Mercedes S350L bernilai RM1 juta....juga guna wang KDEB. Untuk kegunaan MB pada masa tu...si Khirlah sapa lagi..Ini kira tindak balaslah...

Hari ni teman nak petik kenyataan Tan Sri Khalid mengenai Lexus tu...confirm bodoh si Khir Toyo ni...

Responding to allegations by former menteri besar Datuk seri Dr Mohd Khir Toyo that Kumpulan (KDEB) had purchased a RM1.4 million Lexus for use by the menteri besar, Abdul Khalid said:

"The Lexus I am using now is mine and I bought it before the election for me to move around and travel between Ijok and Bandar Tun Razak."

"I think he (Mohd Khir) is stupid enough to make the statement without checking the facts first. It is a cheap statement," he said.

"The Lexus I am using is my own car, bought with my own money, which I am using to do service to the state."

He said this was despite a state-allocated car for him.

Abdul Khalid, who is also the chairman of KDEB said:

"I was chairman of abour 20 companies when I was in Guthrie and just imagine 20 cars provided for me by these 20 companies, did I have to use all of these...it's (Khir's allegation) ridicolus."

Ha ini yang menarik jawapan Tan Sri Khalid ni....

Asked by the journalist if he was still servicing the loan for the Lexus bought in June 2007, Abdul Khalid replied:

"I paid cash for it."

Bukan apa...teman beli kancil second hand (tahun 1995) untuk orang rumah temanpun cash jugak...tapi RM6.5k aje lah...he he.....itulah persamaan kita Tan Sri Khalid...."We paid cash for it...yeah!!"

It is understood there may have been some misunderstanding arising from the use of a Lexus 460 temporarily lent to Abdul Khalid by the Lexus service centre while his car was being serviced.

























Inilah ghupenye surat Anwar kepada Che Det Tu...

Teman ingatkan macam manalah ghupe dan isi kandungan surat Anwar kepada Che Det yang si Tenggiling tu dok kecoh macam nak ghak...macam ni aje? Biasalah tu...what do you expect...? Berapa tahun dia jadi TPM...tentulah dia agak rapat dengan Che Det. Diapun tak sangka dia kena fitnah macam tu sekali...

On top of that...sebelum Anwar kena pecatpun dia ada utus 2 pucuk surat kepada Che Det...dan surat ni lah yang si Tenggiling tu jaja merata masa dia bersama Anwar dulu. Tak kan lupa kot?

Kalau lupa..tak pa. Kat bawah ni teman siarkan...(sila rujuk surat a dan b)...



Surat Anwar bertulis tangan kepada Dr Mahathir.

YAB Datuk Seri Dr Mahathir.

Assalamualikum Warahmatullah.

Perkembangan beberapa hari ini kebelakangan ini sungguh merimaskan. Berita-berita yang mengaibkan peribadi saya secara berterusan oleh media tempatan nampaknya tidak berkesudahan.

Saya dan Azizah harus tabah. Anak-anak saya mulanya agak sugul dan gundah. Hati mereka luka dan pelajaran mungkin terjejas. Alhamdulillah, mereka kian teguh berkat sokongan keluarga besar kami, rakan-rakan rapat-khususnya Azizah yang sentiasa disamping mereka.

Saya masih kebingungan, bertanyakan punca konspirasi untuk mengaib dan menjatuhkan saya. Harapan saya, ialah agar keadaan sedikit reda bagi membolehkan saya membela diri dan mengembalikan kepercayaan rakyat.

Seperkara lainnya, ialah perihal keselamatan keluarga saya. Ibu bapa saya mengulangi pertimbangan Datuk Seri agar anak angkat mereka ( menurut Ezam, anak angkat dimaksukan adalah Sukma) tidak harus ditahan. Memadailah, penderaan yang kami alami sebagai keluarga dengan menghadapi tuduhan yang amat berat.

Betapa getir dan cemas kedudukan kami, saya dan Azizah tidak pernah melupakan curahan kasih sayang, bimbingan dan peluang yang Datuk Seri berikan.
Meskipun perhubungan diantara kita agak renggang, saya tidak mungkin melupakan jasa baik Datuk Seri.

Semoga Allah S.W.T memberikan taufik dan hidayah, memelihara kesejateraan kita bersama.
Salam saya dan Aizah kepada Datuk Seri dan kak Hasmah.

Anwar Ibrahim.
8 September 1998
SURAT a...
The First Letter dated 25 August 1998

The Honourable Dato' Seri Dr Mahathir Mohamad,

I would like to enlighten you regarding the calumnious campaign against me as a person and a politician. Considering the method by which the slander was spread and the timing of its release, I cannot but conclude that it was politically motivated. Only the two of us can clarify the muddied waters and untangle the knots.

The conspiracy to bring me down through calumny began more than a year ago with a poison-pen letter circulated so widely that it reached even the small UMNO branches. Normally, I would ignore accusations contained in unsigned circulars, but this time they were too offensive to be left unchallenged. I therefore lodged a police report on Aug 15 last year. I hoped then that the smear campaign would stop.

Imagine my consternation when I learned, a few days before the UMNO general assembly, that a person by the name of Khalid Jefri had written a book which in part repeated all the poison-pen lies and that the book would be distributed by the tens of thousands at the venue of the assembly. To prevent it, I had no choice but to get a court injunction.

Unlike the poison-pen letter, the book carries the names of an author and a publisher, as if daring anyone to challenge the truth of its contents. I had to go to court to make that challenge; otherwise some readers would suspect that there was truth in the book.

My confidential secretary, Mohammed Azmin Ali, made a police report over the distribution of the book, the contents of which are clearly criminally libelous, and I have appointed a lawyer to handle a civil defamation suit against the author and publisher. I have since won an interlocutory injunction, effective until the case is settled. The named suspects are the ones who should be subject to police investigation. According to the Information Act, the onus is on them to prove their accusations, to show admissible evidence in court -- not rumour, hearsay or fabrications.

But a week after my report was lodged it became obvious that the police were instead looking into my personal affairs. It was as if I had become the suspect. Their current behaviour indicates some malice towards me. Instead of concentrating on the libelous book, they are now listening to stories churned out by the rumour mill, which is operated by politicians and millionaires who are intent on driving a wedge between the two of us and cutting me down.

I see a picture of contradictions emerging, one that is unsettling. I do not object to the raid on the house of Datuk Nalla [a close friend and occasional tennis partner of Anwar Ibrahim awaiting trial on a charge of unlawful possession of live ammunition] and his arrest on the justification that these would help the police in their investigation. But I have since received information that the idea was to extract a confession from him that would incriminate me in activities that are immoral and disgraceful.

I am certain that the author of the book would not have made up such wild and fantastic accusations if he were not sponsored by influential personalities willing to pay him huge sums of money. I have indicated above that there is a factory churning out these lies. And there is no lie more hurtful to me - and the others who are implicated - than the one that says I have fathered an illegitimate child.

It shocked me to hear the police suggest that I undergo a DNA test. Eventually, my lawyers agreed to the test but proposed that it would be sufficient to carry out the test on Azmin, his wife and the affected child to confirm that the child issued from them.

Praise be to God, it was thus confirmed. The Minister of Science, Technology and the Environment, Datuk Law Hieng Ding, himself telephoned me to give the good news. But now, telephone conversations from my home, which are recorded by the police, have become an issue. I am accused of being a foreign agent.

Many stories have been woven regarding the role of Datuk Nalla, indeed about all the friends I play tennis with and several of my officers. I play tennis once or twice a week at the Tropicana, Kiara or Bangsar. There are stories that have been concocted about activities besides tennis during my tennis hours, complete with the name of a woman, a car registration number and an apartment number at Tivolli Villa.

They are all lies.

I play tennis openly, not in secret, beginning around 6.15 pm and stopping before the Maghrib prayers, although I would sometimes stop for Maghrib and continue with a game afterwards. Every time I play, there are policemen posted outside the tennis court. My tennis games are never played in secret and they are always under police watch.

I have also been accused of meeting a woman at the Flamingo Hotel, a place I have never set foot in. And I have been to the Tivolli Villa only twice -- accompanied by Azizah [Anwar Ibrahim’s wife] – to visit my adopted sister, Sukma.

I have been told that I may be charged under the Official Secrets Act. What a baffling thought! To charge under this act a person who holds the second-most important position in government is nothing short of insulting. If it were true that government secrets had leaked, this would be the first time in history that the immediate suspect was the Deputy Prime Minister.

Please do not let the lies of the envious cause you to doubt it. They are but a political conspiracy.

Yours truly,

Anwar Ibrahim
dan SURAT b....
The Second Letter dated 28 August 1998

The Honourable Dato' Seri Dr Mahathir Mohammad

Dear Dato' Seri,

I would like to add to the letter I wrote on 25 August 1998.

For more than a year, the police have known of a plot to drive a wedge between the two of us by raising doubts in the public mind regarding my character. (The report is hereby submitted by hand).

I attach here also Dato' Nalla's affidavit and clippings of press reports on them. It is clear that his detention and interrogation have nothing to do with national security. Instead he has been promised his freedom provided he signs a statement prepared by the police to disgrace his friends.

I would also like to inform you that a police officer has telephoned a former Universiti Kebangsaan Malaysia lecturer to extort a statement from him to the effect that he once had a homosexual relationship with me. He was threatened with prosecution on charges related to his past activities.

These are additional pieces of information that support my conviction that all those lies about me were concocted as part of a political conspiracy. I submit this for your wise consideration. And may God give you peace and blessings.

Anwar Ibrahim

Wednesday, January 14, 2009

Ganti Duta Palestin Di Malaysia...Hamas Bukan Fatah...

Dalam Pilihan Raya Umum Palestin 3 tahun lepas (25 Januari, 2006)...perlu diingatkan Hamas telah memenangi 76 dari 132 kerusi yang dipertandingkan. Sedangkan Fatah cuma memenangi 43 kerusi...

Perdana Menteri Palestin pada masa itu, Ahmad Qorei meletakkan jawatan sebaik sahaja Fatah kalah dan mengakui...

"This is the choice of the people. It should be respected."

Dan kemenangan Hamas ini adalah hasil mandat rakyat Palestin yang mahukan Hamas melaksanakan manifesto utamanya iaitu ...

a. The destruction of jewish state

b. To replace the corrupted and ineffective Fatah movement.

Tentulah Israel terkejut beruk dengan kemenangan Hamas ini dan Amerika dan EU merasa gundah gulana kerana rencana mereka untuk mengekalkan boneka mereka di bumi Palestin tidak direstui rakyat Palestin sendiri.

Ron Prossor, orang kuat Israel dalam satu kenyataan di BBC terang2 menyatakan serangan ke atas Hamas adalah untuk mengukuhkan kedudukan Fatah. Sambil memperlecehkan Hamas dan Gaza, mangkok ini memuji2 Gerakan Fatah dan Tebing Barat yang dikatakan sebagai liberal dan vibrant....

Gaza bukan sahaja diserang malah sejak kemenangan Hamas...penempatan itu telah disekat segala2nya. Dari bekalan elektrik sehinggalah aktiviti ekonomi dan makanan. Fatah dan Mesir menjadi talibarut no. 1 Israel.

Selama setahun dari tarikh Hamas mengecap kemenangan itu, mereka sentiasa ditindas dan ditekan oleh kuasa2 besar dan Israel. Akhirnya mereka terpaksa duduk semeja dengan Fatah dan menadatangani Perjanjian Mekah pada 9 Februari, 2007. Malaysia ada peranan kotor dengan menjadikan tindakan Amerika dan sekutunya sebagai landasan hubungan negara ini dengan Palestin.

Apa tidaknya, Malaysia sebagai pengerusi NAM pada tahun 2006 telah melakukan kesilapan besar dengan 'recognised' Fatah sebagai the head of the Palestinian delegation sedangkan Hamaslah yang memenangi pilihanraya tersebut. Teman tidak tahu apakah reaksi Kuala Lumpur jika ada mana2 negara berdaulat mengiktiraf wakil Pakatan Rakyat sebagai ketua delegasi Malaysia di dalam satu persidangan antarabangsa sedangkan BN yang menang pilihanraya?

Kerajaan Malaysia memanglah mempunyai dasar yang flip-flop. Bukan sahaja di dalam tetapi juga di luar negara. Kita patut menghalau Duta Palestin ke Malaysia sekarang dan menggantikannya dengan wakil kerajaan Hamas jika kita benar2 bukan an American stooge.

Teman petik temuramah SHAHANAAZ HABIB dengan Menteri Luar Malaysia ketika itu, Datuk Seri Syed Hamid Albar. Jawapan2nya benar2 melambangkan Malaysia yang hipokrit dan tak dak teloq...

Q: For the Non-Aligned Movement (NAM) meeting in Kuala Lumpur recently, how come Malaysia allowed the Fatah and Hamas representatives to attend the Foreign Ministers meeting and acknowledged the Fatah representative as the head of the Palestinian delegation when it was Hamas that had won the elections?

A: We follow international practice. It is the Palestinian Authority that it is internationally recognised as representing Palestine. The foreign policy of Palestine is still determined by Mahmoud Abbas, the president (who is from Fatah), and he informed us that the person attending would be Farouk Kadoumi (from Fatah).

In order not to embarrass Hamas, which was already here, we made a compromise for both representatives to attend under the banner of the Palestinian Authority.

Q: What is Malaysia’s position on the elected government of Hamas? Does Malaysia recognise it as the legitimate government?

A: We recognise the government. But we also have to look at the constitution of Palestine. The appointment of the government, the prime minister and ministers lie with the president. Mahmoud Abbas is the elected president. So we must recognise the line of function.

Those are administrative matters that they must sort out. We do not want to get involved. You must distinguish between the head of state and head of government. In their case, they have a system where the head of state and head of government are both executives.

Under their constitution, the right of deciding on foreign policy and appointing ambassadors is with the president. Diplomatically, we asked them to attend together because they are both representing Palestine.

But the Hamas Foreign Minister (Mahmoud Zahar) said “them or nothing else”. He didn’t attend, he didn’t appear, and when he left, he didn’t tell us.

Q: Is Malaysia taking cues from the United States, which is uncomfortable with the Hamas?

A: No, no. You must respect the democratic result of the elections. Recently the Hamas prime minister and the president have come to an agreement to work together. But this is being hijacked by the Israeli invasion of Gaza.

Q: Why is there a lack of leadership in the OIC in terms of the present Middle East crisis?

A: Not a lack of leadership, but there is more difficulty now because of the exercise of the veto. US and Britain are not willing to get the UN Security Council involved. We have written to the five permanent members and the UN Secretary-General to bring the matter to the Security Council. We are even moving to get a special session of the general assembly on uniting for peace but it’s up to the secretary-general.

But if he feels that the matter is under siege by the Security Council, then it cannot be brought up by the UN. That is the hopeless state now, when there is no strong power we can call and move.

We have not shifted our foreign policy. I spoke to Indonesia and the Arab League. As far as they are concerned, the Quartet (compromising the United States, the European Union, the United Nations and Russia) has failed. And the peace process is dead. They want the matter to be brought back to the Security Council.

Israel must not be given a carte blanche to do what they like. You can talk about releasing the two Israeli soldiers, about terrorism, but you must also talk about civilian killings. Israel is like a superpower in that area against a people who do not even have a conventional army.

Sekarang kita kununnya mahu menjadi jaguh pembela rakyat Palestin yang terbunuh dan syahid di Gaza sedangkan kita sebenarnya adalah hipokrit besar...Cheehhh...!!

Na na na...Ganu Kite....


Marah betul si tenggiling Anwar tak layan dia...Anwar takut berhadapan kebenaran :: Ezam

KL Pos dengan Agenda Daily...macai Umno cuba gambarkan Anwar berdolak dalik tentang tenggiling ni...Siapa Ezam? - Anwar...biasalah yop. Paper cari makan...

Teman setuju bebeno dengan YB Husam...Ezam tidak jujur :: Husam ..

“Bagi saya, tindakan Ezam masuk UMNO sekadar ‘masuk cari makan’ dan bukannya masuk (UMNO) untuk perjuangan membanteras rasuah."

“Tindakan Ezam yang akan mendedahkan bukti baru mengenai bekas ketuanya Penasihat Parti Keadilan Rakyat itu yang dilabelkan hipokrit akan menjejaskan dia sendiri dan ia tidak menjejaskan Pakatan Rakyat,” katanya.

Namun yang paling teman seronok bila paper Umno sendiri hentam si tenggiling ni...Apa Malay Mail tulis...? Ezam doing a disservice...oouuch!!

He might have been Datuk Seri Anwar Ibrahim’s one-time protege but the wisdom behind bringing Ezam Mohd Noor to Kuala Terengganu to “expose” his former boss is being questioned by some parties.

His ceramah on Sunday night, attended by just 100 people, did not seem to have the desired effect. In fact, some are convinced that he is doing BN a disservice.

As predicted, Ezam, a former Parti Keadilan Rakyat (PKR) Youth chief, went into Anwar-bashing mode — a strategy that failed miserably in Permatang Pauh, and this had not gone down well with some party members

BN ditolak di semenanjung tetapi PR diterima di Sarawak...

Bayangkan ini.

PAS menang di Kuala Terengganu.

Despite semua bentuk rasuah dari pemberian komputer riba, taraf kerakyatan, pengembalian wang royalti, sumbangan kepada sekolah cina, RM500, RM50, RM10, RM5, kain batik/pelikat, beras, gula dll rakyat KT menolak BN.

Tak cukup dengan rasuah, diugutnya pulak rakyat KT...

Apa kata Mat Said, MB Terengganu kepada pengundi berbangsa cina?

''You baik sama saya, saya pun baik sama you. You tak baik sama saya, saya sepuluh kali tak baik sama you”

Dan ini Malaysia Timur lain pulak ceritanya...

PR dan Anwar Ibrahim making inroads di Sarawak. Anwar: Kita akan rampas S'wak. Walaupun Pilihanraya Umum DUN Sarawak hanya akan diadakan tahun depan...tanda2 awal menunjukkan orang Sarawak sedia membakulsampahkan Taib Mahmud dan konco2nya.

BN ditolak di Semenanjung tetapi PR diterima di Sarawak.

Tuesday, January 13, 2009

Kenapa Kat Labu...? Kenapa Tak Pilah? Malaysiakini..

Ese tak faham...kenapo kat Labu i...kenapo tak kat Pilah? Kampong se...kata Z dengan loghat nogohi nye....

Ini semua gara2 Sime Darby lagi...ya Sime Darby nak buat satu lagi airport kat Labu...

Agak2 teman le...masa kena belasah teruk dek semua orang hari tu pasal IJN...KJ, Nazir Razak dan Pak Lah bagi tau kat Musa Hitam...

"Relax lah Tun...kita bagi projek lain lagi gempak punya...jaga orang sakit jantung buat apa? Silap2 kitapun sakit jantung...Ni sekali kaut aje...kayo Tun kayo...!!"

Musa yang nincompoop tu...pun agaknye setuju bebeno le...orang tak berapa cerdik biz le katakan..duduk kat Sime Darby macam broker aje. Dok gunakan hubungan dengan PM untuk secure projek...temanpun boleh buat macam tu kalu nak...

Sehinggalah Che Det (kadang2 boleh pakai juga orang tua ni...tapi teman rasa sebab projek tu tak dapat kat geng2 dialah kot)...buat bising...

"Will the plane taxi 10km to Labu to disembark the passengers, pick up new passenger and then taxi 10km to the runway in KLIA to take off?"

"To do this it would need a special highway separated from other roads and highway. It would be interesting for the locals and tourists to see the huge planes taxiing 10km across the countryside
."

Tahulah Pak Lah nak belah 3 bulan lagi...Kira dah masuk masa kecederaanlah ni. Mana2 boleh sapu...dia sapulah agaknya.

Najib sok lagi teruk...tapi kalu buat sendiri2 lecehlah. Nampak sangat...Ni Pak Lah ada...gunakanlah orang tua tu apa2 yang patut...pandei...

Monday, January 12, 2009

Aqidah yang betul landasan jihad...

Menurut wikipedia Israel, populasi syaitan ini adalah kira-kira 7,282,000 pada tahun 2008 di atas wilayah seluas 22,451 km² (ini dia kata dia punyalah)....

Seorang rakan teman yang mungkin telah syahid...seorang Islam yang mempunyai fikrah yang amat cantik...pernah menyatakan kepada teman...kalu 0.5% dari 1.6 billion umat yang mengaku Islam benar2 mempunyai akidah yang kukuh, ukhuwah dan silah (senjata) sebagaimana yang dituntut oleh Islam...mereka hanya perlu walk-through wilayah ini untuk mendapatkan Al-Quds....

Namun, katanya lagi imej yang ditunjukkan oleh anak2 palestin yang membaling batu (kini Intifada 3) melambangkan segalanya serba mungkin untuk mengalahkan yahudi tanpa perlu menunggu bila kita dapat mencipta senjata yang lebih canggih dari zionist dan Amerika untuk kita menguburkan musuh.



Sesungguhnya..kata sahabat teman tu....akhir sekali kita hanya perlu memungut yahudi di sebalik batu2 dan pokok berdasarkan sabda Rasulullah dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari dan Muslim yang bermaksud:

“Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok ‘Gharqad’, kerana ia adalah pokok Yahudi“.

Tetapi apakah dengan jiwa yang kotor kita dapat mengalahkan musuh? Gemok dengan pesta adalah jalan yahud....













Nampak berisi sikit tenggiling ni....


Lama dah tak dengo berita tenggiling ni. Kata Mee Panjang...tenggiling kalu masuk tempayan tak boleh keluar...
Dekat2 pilihanraya ni sapa pulak bagi dia keluar....?
Nampak berisi si tenggiling sekor ni. Ada yang bagi makan semut kot...? Maklumlah tenggiling ternak...
Pilihanraya ni sebebnonya PAS lawan BN...tapi yang teruk kena bantai dek tenggiling ni Anwar Ibrahim...isu kotak (lagi) dimainkan semula...la ni ada surat pulak..
Kalu adapun surat dari Anwar kepada Mahathir...apa salahnya? Mahathirpun kununnya antar surat kat PM Israel walaupun Mahathir has denied this letter on his blog: “Letter” to the Prime Minister of Israel...
Hantar mengantar surat ni biasa...bagi teman tak de benda tu semua...yang pastinya Mahathir ada antar surat amaran kat Nik Aziz supaya tak laksanakan hukum hudud di Kelantan. Itu lagi teruk...kenapa si tenggiling tak bising? Poorah..

Kawasan Paling Selamat Di Dunia...


Khabonye 10,000 anggota PDRM di tempatkan di Kuala Terengganu sempena PRK 17 Januari ini. 10,000 jaga 80,000 pengundi....maknanya nisbah polis-pengundi ialah 1:8. 1 polis jaga 8 pengundi...tak selamat lagi ke? Kenapa tak angkut 80,000 anggota terus ke sana....?

Dan semalam dilaporkan pula kisah ini di dalam NST...

Over 10,000 thugs in Selangor KLANG: At least 10,000 secret society members in Selangor are known to the police, but the number could be higher.Full Story

Ada 10,000 samseng dalam Selangor aje yob...mak datok...ramainya..!!