Saturday, April 30, 2011

Kesian..pegang Quran pun terbalik....hehe!!

Dua Kesedihan...

Membaca tulisan P. Ramakrishnan, Presiden Aliran ini membuatkan aku termenung sejenak. Secara specific aku merasakan 2 kesedihan:

1. Sedih dan rasa belas terhadap DS Anwar, DS Wan Azizah dan anak2 mereka.

Bak kata rakan saya, Aziz. Tuduhan2 seks dan liwat ini termasuk dalam kes qazaf. Si penuduh mesti membawa 4 orang saksi (dan saksi itu bukan saksi fasik). Kegagalannya berbuat demikian, membolehkan si penuduh dirotan sebanyak 80 kali.

Aziz quote kisah Saidina Omar sebagai Amirul Mukminin yang dinasihatkan oleh Saidina Ali dalam kes persaksian zina.

"Diceritakan; Khalifah Umar bin al-Khattab pernah melihat dengan mata kepalanya sendiri satu pasangan (lelaki dan wanita) melakukan zina, namun hanya dia seorang sahaja melihatnya (tidak ada orang lain). Maka ia menghimpunkan sahabat-sahabat yang ada pada ketika itu dan bertanya; Apa pandangan kamu semua jika Khalifah sendiri melihat satu pasangan melakukan zina? Saidina Ali yang hadir ketika itu lantas berkata; "Hendaklah Khalifah membawa 4 saksi atau Khalifah akan disebat 80 rotan (hukuman Qazaf)". Mendengar ucapan Saidina Ali itu Umar membisu dan tidak mendedahkan orang yang dilihatnya. (Tatbiq al-Hudud Fi at-Tasyri'aat al-Janaiyyah al-Hadithah, Dr Ahmad Fathi al-Bahansi, hlm. 216). "

Itulah keadilan islam untuk menjaga bukan sahaja aib pelaku zina malah ahli keluarganya. Apatah lagi jika kesemua tuduhan terhadap DS Anwar selama ini adalah merupakan fitnah musuh politik yang bankrap dan durjana.

Hukuman apa pulalah yang patut dikenakan ke atas konspirator yang turut mengaturkan 'sumpah laknat' di dalam masjid? Polis, TV3, Dato' Che' Mat Ali, Jamil Khir dan lain2? Qazaf terhadap mereka?

2. Satu lagi kesedihan ialah serangan yang di atur nampaknya sangat fokus ke atas DS Anwar kerena peranannya yang amat berjaya menyatukan 3 parti dalam Pakatan Rakyat.

Inilah kesedian yang amat sangat saya rasakan kerana faktor penyatuan ini hanya ada pada DS Anwar Ibrahim. Bagaimana kalau DS Anwar tiada? Mana pemimpin PAS? Mana pemimpin PKR yang lain? Mana pemimpin DAP?

http://kopitiam-bang-nan.blogspot.com/2011/03/reality-check.html

Apabila Wan Saiful Wan Jan menulis tentang TGHA dan PAS, aku faham sangat dengan apa yang dimaksudkan. Apa adakah tokoh negarawan lain di dalam ketiga2 parti komponen PR itu selain DS Anwar yang boleh menyatukan Pakatan Rakyat?

Dalam konteks PAS, amatlah kritikal bagi parti ini menonjolkan tokoh2 yang boleh diterima sebagai pemimpin negara, bukan sekadar pemimpin melayu. TGNA adalah seorang negarawan tetapi Tok Guru tak berapa sihat. Pergerakan Tok Guru kini terhad.

Mari kita hadapi realiti ini dengan mempromosi pemimpin2 muda yang mempunyai ciri-ciri kepimpinan yang bervisi. Di dalam PAS bukan tiada tetapi tidak diberikan galakan yang bersungguh2. Ambillah kesempatan dari kelompongan yang bakal ditinggalkan oleh DS Anwar untuk membolehkan PAS berada di barisan hadapan.

DS Nizar, Husam, Khalid Samad, Dr. Dzulkifli, Dr. Mujahid, Mazlan Aliman dan beberapa orang lagi, aku lihat amat berpotensi untuk mengisi kelompongan tersebut. They are result oriented leaders dan bercakap dengan bahasa yang mudah difahami oleh setiap lapisan maysarakat. Tetapi mereka mestilah dikedepankan di dalam PAS sendiri. Kalau di dalam PAS sendiri tidak berkehendakkan kecemerlangan itu dan berpuashati dengan kepimpinan yang mediocre, tak dapek den nak menolongnya.

Takut2...kelompongan yang bakal ditinggalkan oleh Anwar akan direbut oleh orang lain. Renung2kanlah...

What offence has Anwar committed? Why is he being hounded?
By admin, on 29 April 2011

The scandalous porno tape, used in desperation to implicate Datuk Seri Anwar Ibrahim allegedly engaging in sex with a prostitute in order to turn the tide in favour of the Barisan Nasional during the Sarawak election, refuses to fade away even after the Sarawak election.

It was a widely publicised news item and – according to some reports – the tape was even distributed in the longhouses in Sarawak to disparage and demean Anwar and present the opposition in poor light to gain political mileage for BN.

The police declared that the tape was genuine. The people were made to feel that very soon the sordid episode would be unravelled and the person in the tape exposed.

The various statements in the public domain created the perception that it was Anwar in the porno tape. The police conveyed the impression that it was a matter of time before Anwar was exposed as the owner of the Omega watch stolen by the prostitute. The Omega watch seemed to be the most important missing link to establish Anwar’s identity.

But to their utter disappointment there was no record of the purchaser in Taiwan, where the watch was apparently bought. The missing link went missing and they were no nearer the truth.

Now they say ‘they will not hesitate to expose to the public if necessary “the performer” in the sex video who allegedly resembled opposition leader Anwar Ibrahim.’

In other words, what they are saying is tantamount to the fact that they have identified “the performer” but they are not inclined to expose “the performer” unless it was necessary to do so.

The Malaysian public is rightly confused. What is meant by unless it was necessary? Why then did they go to such great length to find out the owner of the Omega watch? You took the trouble to trace the watch all the way to Taiwan.

What was the purpose? Wasn’t it to link “the performer” to the watch so that you can definitely identify “the performer” and expose him?

If it wasn’t necessary to identify “the performer” why is Anwar being harassed? He was called to give his statement a second time yesterday (28 April 2011). Unless you have irrefutable evidence that the character in the video is indeed Anwar, there was no necessity to ask him to report to Dang Wangi district police headquarters. Is it because they want to keep this shameful episode alive?

It is as though there is no other worthwhile issue in this country for the media to comment on and for our political leaders to discuss. Have we become so depraved that sex scandals have to hog the limelight and take up so much of the nation’s time and attention?

Malaysians have a right to be sceptical about the whole sordid affair. It is evident that there is a concerted effort to finish off Anwar in the interest of the Barisan Nasional. He is the only person standing in their way who can prevent the BN’s continued reign in Putrajaya. That being the case, would it not be logical to expose Anwar right now?

But why aren’t they doing it? Is it because “the performer” in the video is a pretender?! If it was Anwar, they would have gone to town with this information during the Sarawak election to disparage and destroy the opposition with one stroke. The print and electronic media and the blogs and websites would be gleefully swarmed with this news for days on end. But that is not happening!

But they are dragging their feet in this affair for far too long even though there doesn’t seem to be much hope of unearthing the truth. Why are they spending so much time with regard to Anwar when there is a simple, straightforward issue at their doorstep crying for a remedy?

The terrible Datuk Trio who were in possession of a pornography video should have been charged by now. The terrible Datuk Trio should be facing the music for screening a pornographic show to the public. With so much irrefutable evidence against the trio staring at and challenging the police, why is there so much foot-dragging? Why is there a reluctance to take action to punish those who screened a pornographic video? What is holding up the police and the Attorney-General?

Karpal Singh had rightly pointed out that prostitution is not an offence but using the premises for prostitution or living off the earnings of a prostitute is an offence. According to Karpal, “Whomsoever solicits or importunes for the purpose of prostitution or any immoral purpose in any place shall be punished with imprisonment…” If that is the law, where does Anwar fit into this? What offence is he guilty of?

A report has it that the police have located the place where the sex act took place and identified the prostitute. Why haven’t they taken action against the owner of the premises for allowing his place to be used for “immoral purpose”? Why haven’t they taken action against the person who procured the services of the prostitute?

The villains plotting to crucify Anwar have been identified; their involvement in this sordid affair has been established. Why are we not moving in on them?

P Ramakrishnan is president of Aliran

Friday, April 29, 2011

Polis kawal keselamatan sutradara filem porno.... Malaysia hebat!!

Eskay buat sumpah laknat dengan pakaian kalis peluru

KUALA LUMPUR, 29 April — Ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah melakukan sumpah laknat berhubung isu video seks — di Masjid Amru al-As, Bandar Baru Sentul sekitar 4 petang ini — selepas dibatalkan dua jam sebelum itu ekoran kekecohan.

“Datuk T” itu menyempurnakan niatnya dengan mengenakan baju kalis peluru kira-kira 4.15 petang.

Turut hadir dua lagi “Datuk T”, bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas bendahari agung Perkasa Datuk Shuib Lazim.

Dua rakannya itu juga memakai baju kalis peluru

ASAM GARAM PERJUANGAN...!!

NUKILAN BUAT DSAI - FITNAH MEHNAH PERJUANGAN

26 Jamadil Awal 1432 H 29 April 2011

Saya tak tahu apa yg nak dikata dan nak diluahkan apabila mengenangkan akibat yang sedang ditanggung oleh DSAI dan keluarga. 11 tahun beliau diaibkan dan satu demi satu tuduhan dikenakan ke atas beliau, dan keluarga semata-mata kerana beliau berada di pihak pembangkang.
Andainya ia berada di pihak BN, tentulah ia akan dilayan macam tiada apa yang berlaku. Lihat saja Presiden MCA yg mengaku melakukan aksi tak bermoral, langsung tak disiasat dan tiada sebarang dakwaan pun. Demikian juga Razak Baginda, tiada rayuan dibuat dan beliau kini bebas lepas.

Tekanan ini bukan perkara baru dalam sejarah dunia. Firaun pernah melakukannya ke atas Nabi Musa dan pengikutnya yg beriman. Bahkan tukang sihir Firaun yg asalnya adalah petugas yang berusaha untuk menjatuhkan Nabi Musa, ia dilayan, disanjung tetapi bilamana tukang sihir melihat kebenaran yang dibawa oleh Nabi Musa mereka kemudiannya beriman dengan Allah. Maka bermulalah penentangan dan penindasan sehingga mereka disalib pada kayu salib, mereka diseksa dengan kaki tangan mereka dipotong secara bersilang. Firaun menyeksa mereka dan setelah segala rayuan dan tangisan tidak dipedulikan, akhirnya yang keluar dari mulut mereka ialah "Hukumlah apa yg kamu ingin lakukan, kerana kamu hanya berkuasa di dunia ini sahaja".

Kini Anwar secara peribadi menjadi mangsa tuduhan. Beliau belum tentu bersalah tetapi kini bukan mahkamah diminta untuk buat keputusan sebaliknya media membuat tayangan, blog memainkan sentimen dan akhbar perdana membentuk minda pembaca agar menjadi hakim dalam perkara yg telah dirancang, disusun dan diedit agar sesuai dengan kehendak pemimpin BN. Mereka mengambil pendekatan agama (bersumpah) dalam perkara yang salah, agar dengannya rakyat yakin.

Bagaimana nantinya kalau dibuktikan bahawa ia bukan sebagaimana yang dituduh? Keaiban telah berlaku, dan ada yang bertanya, "Kalau betul, bagaimana?"

Saya berpegang kepada kaedah asas bahawa sesuatu tuduhan pada peringkat awal adalah tidak benar, melainkan dibuktikan benar. Maknanya dalam keadaan sekarang ia berada pada tahap tidak benar. Kenapa diaibkan sebegitu. Kerana 'kalau benar' akan dibuktikan kemudian.

Bagaimana pula yang membuat tuduhan sanggup bersumpah? Saya ingin agar kita lihat siapa yg membawa wanita itu, siapa yang sedia bilik, siapa yg merakam, siapa yang ada bersama waktu kejadian dan melihat kemungkaran itu. Apakah orang begini boleh menggunakan nama Allah untuk bersumpah, minta Allah agar buktikan?

Dia sepatutnya menentang kemungkaran sebelum berlaku, mencegahnya bukan menyediakannya. Kalau dia seorang Islam dia harus faham bahawa dia mesti bertindak menyekat kemungkaran, bukan memberi ruang dan menyediakan agar berlaku kemungkaran. Kepada saya siapa yg melakukan itu, kalaupun tidak dapat dibuktikan di dunia nanti, di Akhirat akan terbukti jua!

Kepada DSAI dan keluarga, saya menyeru agar bersabar di atas ujian berat ini, dan ambil kaedah yang Rasulullah s.a.w sarankan : "Jangan kamu cuba lawan gelombang waktu tengah-tengah membuak, jangan lari kerana orang akan membenarkannya, dan sabarlah sehingga Allah membersihkannya".

Peristiwa fitnah ke atas Aisyah dan Safwan berlanjutan sehingga 40 hari baru Allah turunkan ayat membersihkan Aisyah, sedangkan Allah boleh menyegerakan ayatnya. Namun para mufassurin menjelaskan sengaja Allah membiarkan 40 hari agar zahir siapa munafik, siapa nuknib, siapa pembela, siapa musuh dan siapa sebenarnya sahabat.

Dekatkan diri kepada Allah kerana Allah Maha mendengar rayuan hambaNya. Wassalam

Ceramah DS Anwar Ibrahim Malam Ni....



8 malam ini (29 April, 2011) di Dewan Nusa Bakti, Bandar Baru Ampang.


Turut berucap Azmin Ali, Tian Chua, Zuraida Kamaruddin, Khasim Abdul Aziz.


Sila datang beramai2, kita tolak fitnah!!!!

Tiada Program Sumpah Lakhanat Di Sekitar Taman Bukit Indah Hujung Minggu Ini...

Sebaliknya, berikut adalah program yang telah dijadualkan bakal berlangsung di sekitar taman ini:

1. 30hb. April, 2011 (Selepas Isyak), Forum Perdana di Masjid Taman Kosas (Baru). Ahli panelnya ialah Ust. Fauzi Deraman, Ust. Zakaria Mohamad dan Ust. Shamsul Hakim (moderator).

2. 30hb. April, 2011 (8.00 pagi), Program Dialog Keselamatan Awam dan Pencegahan Gejala Sosial di Auditorium MPAJ anjuran Pejabat ADUN, Lembah Jaya.

3. 1hb. Mei, 2011 (10.00 pagi), Syarahan oleh Brother Azzam Tamimi dan Dr. Hafidzi Mohd Noor bertajuk Middle East Crisis And Palestine Liberation akan berlangsung Di Masjid Bukit Indah, Ampang.

Semua dijemput hadir kecuali Datok T (buat mencemar majlis aje)!!

Gila babi betul puak2 ni....

Rahim wakilkan Eskay sumpah laknat bagi semua
Jimadie Shah Othman
Apr 28, 11

Ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah bersedia bersumpah laknat dalam majlis bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa ketua pembangkang merupakan pelaku dalam video seks yang didedahkannya.

Shazryl berharap dapat bersama-sama melakukan sumpah itu di Masjid Amru Al-As Bandar Baru Sentul di Sentul selepas solat Jumaat esok.

"Saya juga mempelawa semua pihak yang meragui kebenaran ini untuk turut hadir menyaksikan upacara tersebut," katanya.

Bagaimanapun, belum pasti sama ada dua lagi anggota Datuk T - bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas bendahari Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara (PERKASA) Datuk Shuib Lazim - akan turut serta mengambil tindakan sama.

"Kalau diperlukan (mereka bersumpah), kenapa tidak?" kata Shazryl Eskay ketika ditanya sama ada Abdul Rahim dan Shuib akan turut bersumpah.

Rahim yang turut hadir dalam sidang media di sebuah hotel di Kuala Lumpur bersama Shuib bagaimanapun menyampuk:

"Eskay (bersumpah) wakili semualah."

'Atas nama Allah, Rasulullah'

Menurut Shazryl Eskay lagi, tindakannya esok bergantung kepada pandangan tokoh agama yang akan menyaksikannya.

Beliau bagaimanapun enggan menamakan pihak berkenaan.

Shazryl Eskay juga bersumpah, tindakannya menayangkan video seks itu bukan fitnah bagi memenuhi kepentingan peribadi atau pihak-pihak tertentu.

"Demi Allah yang maha mengetahui, tindakan yang kami (Datuk T) ambil ini semata-mata bertujuan menzahirkan kebenaram dan bukan sekali-kali memfitnah atau bagi memenuhi kepentingan pihak-pihak tertentu atau kepentingan peribadi kami sendiri," katanya.

Beliau yang mengakui mengenali Anwar secara peribadi juga berkata, "atas nama Allah, Rasulullah, rakyat dan anak cucu kita", beliau dan rakan-rakannya bertangungjawab sepenuhnya atas pendedahan itu.

Thursday, April 28, 2011

Nah ambik kau TV 3 Suku, Najib dan Utusan...

Sumpah senjata akhir bila sudah terjerat....

Begitulah orang jahil dan jahat. Bila semua dah haywire...kelam kabut nak bersumpah. Hang tunjuk mat siam mana hang upah tu lagi baguih. Hang cakaplah Rahim TC suruh buat kerja ni. Saja...untuk dapat kontrak supply baja Risda. Kalau hang cakap macam tu lebih senang orang nak percaya...hehe!!

‘Datuk T’ Eskay mahu buat sumpah laknat esok
Oleh Syed Mu’az Syed Putra

KUALA LUMPUR, 28 April — Ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah — salah seorang “Datuk T” yang mendedahkan video seks bulan lalu, dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim — akan melakukan sumpah laknat esok.

Justeru beliau mencabar Anwar supaya sama-sama bersumpah laknat bagi membuktikan kebenaran berhubung rakaman video seks yang dikaitkan dengan Ketua Umum PKR itu.

Shazryl berkata beliau akan membuat sumpah laknat itu selepas solat Jumaat di Masjid Amru al-As, Bandar Baru Sentul di sini dan mencabar Anwar untuk turut serta.

Ragad 1 : FLOM 0 (Big Zero)...Hehe!!

Najib’s no match for wily old Taib

by Mohd Ariff Sabri Aziz
Free Malaysia Today
April 28, 2011

The moment he got wind of Umno KL’s plans to replace him, he swiftly moved to consolidate his grip over Sarawak.

COMMENT

It’s time for the boys on our side to rethink what has happened in Sarawak. A victorious and accordingly emboldened Taib Mahmud is now a cause for more headaches to Prime Minister Najib Tun Razak and Umno.

Let’s replay the behind-the-scene incidents on April 16. On that night, after making sure he already had the numbers, Taib called the house asking family members to get ready.

He warned them that much depended on speed and that there was no time to lose. Taib then called the governor informing the latter to get ready by 10.30pm.

He arrived 15 minutes past 10.30pm and was sworn in as chief minister, even before the people in Kuala Lumpur could savour the win.

Taib had got wind of rumours that he will be replaced by someone more docile and favourable to Umno.
The man Umno had in mind is said to be deputy Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) president .

Abang Jo is a Sarawakaian Malay and earmarked to be Umno’s man in Sarawak. But he wasn’t the first choice. Umno had discovered Salleh Jafaruddin and much hope was now placed on him.

Raziah’s choice

Najib’s intelligence people had reported that Taib was a much despised person in Sarawak and needed to be replaced lest the “fixed deposit state” vanished.

Najib’s political secretary who had been spending months on end in Sarawak had also returned to Putrajaya with the same prognosis. Taib simply must go, if Barisan Nasional (BN) is to retain its “fixed deposit”.

While Taib may not have as yet “chosen” his successor, probably because he’d prefer to die in office, his sister Rosie Genied (Raziah Mahmud Geneid), however, had other ideas. Her own main man was Planning and Resources Management and Public Utilities Minister Awang Tengah Ali Hassan.

According to reports, while Taib was busy being a newly-wed, it was the team of Rosie and Awang Tengah who vetted through the list of BN candidates for the April 16 polls.

One of the early casualties was Salleh. He was recommended as a candidate by Umno. They saw him as a possible replacement for Taib if he had stood on PBB ticket.For that, Salleh was given a few million ringgit. If he had won, he could always be inducted later into PBB and installed as the pliant CM of Sarawak.

But Salleh’s appearance raised suspicion within Taib’s camp.

Umno plant

All of a sudden, this chap who was linked to the infamous Ming Court conspiracy in 1987, seemed to have a reversal of fortunes of sorts.

Salleh is known as a compulsive gambler and is a man of straw. The fact that he suddenly had money to contest in the state election raised suspicion that he must be funded by some people.

Taib went along, agreeing that Salleh be fielded as a PBB candidate. He was actually buying time to uncover what earthly plot has been hatched against him.

He didn’t have to think hard. Sister Rosie and her favourite horse, Awang Tengah, smelled a rat in Salleh. They suspected Salleh to be a plant by Kuala Lumpur to eject Taib.

If Taib goes, Awang Tengah, Rosie and company will also have to go. No more land grabs, no more yachts, no more salacious soirees. This simply meant that Salleh had to be guillotined.

When it became clear to Umno that Salleh wasn’t on the list validated by Team Rosie, it was decided then to field him as an independent.

With Salleh gone, Plan B was placed on alert.

Abang Johari’s shortcomings

This time it was decided that someone deep inside the ranks of PBB must be identified. They zeroed in Abang Johari. He’s no handsome Joe, but he serves the interest of Kuala Lumpur.

Abang Johari is a Sarawakian Malay, a man who can be counted upon to further the political interests of Umno.

Never mind his facial appearance. That doesn’t factor in peoples’ minds as there are several ministers at the federal level with Down’s Syndrome looks.

Not relevant, too, are Abang Johari’s shortcomings such as being damaged by the business excesses of his friends. He is also said to suffer from the same affliction affecting Pak Lah. He sleeps through his job.

But THE most important factor is that he is MALAY. With him at the helm, Umno can move into Sarawak.

Double dealing

Having “uncovered” a possible coup, Taib’s people rushed to brief him about Kuala Lumpur’s double dealing. Politically savvy Taib would now show these KL knuckleheads who’s the “taikor” in Sarawak.

He prepared his team to campaign on local issues and if this fails, PBB will go after personalities. And if everything else failed, then cheat-to-win would be the final alternative.

Unbeknown to Kuala Lumpur, Taib had got a firm grip on PBB’s 35 seats well before the polls on April 16.

He had his people all over the place. He had the local ketua kampungs (village chiefs), the tuai rumah (longhouse chiefs) and kapitan (community leaders) on his side.

Taib has a huge war chest and most of all he had better information than the misinformation that Najib’s intelligence people were conveying to Najib.

The moment Najib boldly announced that Taib will retire, the CM knew Najib’s intelligence people had been sleeping through their task.

Perhaps they had too much tuak, gawai dayaks and so forth. But the knowledge was enough to embolden Taib.

Taib’s countermand

Each time Najib reassured Sarawakians that Taib would go, Taib would come out in open defiance countermanding Najib. “I will deliver the coup de grace,” said Taib and so he did!

Taib had done sterlingly in the highly charged polls. He retained all the 35 seats PBB contested.

Other than Sarawak United People’s Party (SUPP), which lost most of its seats, his other coalition partners won splendidly. Najib’s own BN over in the peninsula did dismally.

MCA had 15 seats in 2008 general election. Gerakan was all but wiped out – saved from extinction by the sad presence of its president Koh Tsu Koon, who incidentally also lost his seat.

MIC, meanwhile, is going around with bowl-in-hand chanting ritualistic assurances that the Indians are back in BN.

So, now comes the pain for Najib. How can Najib expedite the exit of Taib? He can’t force Taib out of office by using corruption as an issue.

If he does, then people will come back and ask him: “If you knew all along that Taib is corrupt, then why did you agree for Taib to stand as candidate? Wouldn’t that be like deceiving the people?”

Sarawakians are not Malay

The fact remains that Najib is powerless to deal with Taib and for many reasons. To begin with, there is the general sentiment of the Borneo people. They are not Malaya people. Sarawakians are not Malay people!

Sarawakians resent the dictates and high-handedness of the Malaya people. Secondly, Taib is not an Umno member and therefore not subject to any arm-twisting or enforcement of discipline. He doesn’t answer to the Umno president.

Thirdly, he has the numbers behind him. He won all the 35 seats his party contested. That’s more than what Umno can ever counter.

But the most important deterent to Najib’s possible voyage into Sarawak is what Taib holds – the key to Najib’s fixed deposit state.

Sarawak has 31 parliamentary seats. And Taib controls at least 25 of them. Can any of the boys on our side comprehend the implications of this awesome power?

Taib owns 25 parliamentary seats which he can deliver in any direction he so wants. If Taib decides to abandon ship, Najib becomes the opposition leader in the next Parliament. So indeed, a victorious Taib is no joy coming to town.

Wednesday, April 27, 2011

Sah Bukan Anwar. Sudah sampai masanya Datok T dihumban ke penjara...

Clearer shots from 2nd snippet of sex video vindicates Anwar
Written by Sheela Sri Jaya, Malaysia Chronicle

Opposition Leader Anwar Ibrahimand his family must feel vindicated when the second snippet of the sex video implicating him hit the Internet on Wednesday. This time, the shots of the man said to resemble Anwar was clearer and it is now evident it could not have been him.

Not only was the physique of the broad-shouldered man much bulkier than the slim and fragile 63-year old Anwar, a shot that showed part of his face gave away the plot.

The facial features were different, the cheeks were too puffy and the man's neck was too thick, with rolls of flesh not evident in Anwar's. Only the hairline was similar.

The 1.46-minute snippet of the 21-minute video was entitled Papa Nurul Izzah Part II. It was uploaded at 1.30pm on YouTube but has since been removed for its sexual content.

It is believed the clip shows the final portion of the tape. The man was captured putting on his trousers.

The first snippet was released on April 4, two days before nominations for the Sarawak state elections were held. That clip has also been removed by YouTube.

The sex video fiasco hit the nation on the same day the Sarawak legislative assembly was dissolved, paving the way for the state's 10th election.

However, prompt checking by PKR investigators revealed that the hotel conference room used by the Datuk T trio who 'discovered' the tape had been booked by aides of former Malacca chief minister Rahim Thambi Chik and the bill paid by Perkasa treasurer Shauib Lazim.

That forced the trio who included business Shazryl Eskay Abdullah to confess they were behind the pornographic screening at the Carcosa Seri Negara hotel, which is illegal in Malaysia and punishable with jail terms of up to 5 years.

Mari kita belajar bahasa German...Hehe!!

Tuesday, April 26, 2011

A fantastic piece of writing...LOL.!!

Ehsan Ecofren Community Blog....

http://ecofrencommunity.blog.com/2010/02/25/an-exclusive-interview-with-mohd-saiful-bukhari/

An Exclusive Interview with Mohd Saiful Bukhari
By Dreamweaver

As the sodomy trial of Anwar Ibrahim grip the nation, XYZ Network managed to secure an interview with his accuser, Mohd Saiful Bukhari who was anxious to dispel public doubts and reservations about his case. The interview was held in a posh condominium in an exclusive part of Kuala Lumpur. Also present was his Uncle Pet, an effeminate looking man with long hair tied into a pony tail. The spacious condominium with a spectacular view of the city looked luxurious with polished granite flooring, Persian rugs, dazzling crystal chandeliers and expensive rococo style furniture with gold trimmings.

XYZ: Thank you for agreeing to be interviewed. My, what a beautiful apartment. Is it yours?

Saiful: No, no. It belongs to a friend. I’m just borrowing it.

XYZ: (looking at the personal photos on the wall). I could almost mistake it as yours. Anyway, let’s get down to business. By the way, we will be recording this interview on video. Is that alright with you?

Saiful: No problem, I want everybody to see how genuine I am. Just make sure you broadcast it widely and distribute it to RTM, TV3, Astro and upload to Youtube.

XYZ: Was that incident on 26 June 2008 the first time that Datuk Seri Anwar sodomized you?

Saiful: No! As I’ve said before, I’m been sodomized 8-9 times before. Poked here…poked there until I got fed up. There’s only so much sodomy a man can stand you know?

XYZ: Are you gay?

Saiful: (sounding offended) Of course not! I have a fiancée you know? We’re going to get married and start a family when this case blows over.

XYZ: Then why did you allow DSAI to sodomize you so many times? This must be very disgusting for you. Why didn’t you give him a punch and make a police report the first time? You’re bigger and stronger than him.

Saiful: Well, he’s a very powerful person. He’s the opposition leader. I was scared of him and worried about losing my job.

XYZ: Your RM1000 a month job? What can an opposition leader do to you?

Saiful: (rolling hi eyes) Well, ummm…ummm…he can get me arrested and beaten up? Maybe he can get Special Branch to come after me? Maybe even have me locked up under the ISA?

XYZ: Come on now, Saiful. An opposition leader doesn’t have that power?

Saiful looked at Uncle Pet for help. Uncle Pet leaned over and whispered in his ear.

Saiful: Of course you know, I was foolish and Anwar was my idol. I would do anything for him. When your idol asked you to bend over you would, right?

XYZ: So are you saying it was consensual?

Saiful: No! No! It was against my will. I swear it!

XYZ: You’ve already done so in a mosque. But your college mates say you hated Anwar’s guts.
Saiful: Oh no, I loved Anwar’s guts. I was a super-secret admirer.

XYZ: Normally a secret admirer doesn’t express the opposite but let’s leave that aside for the moment. Tell us what REALLY made you decide to go to the police after the last sodomy?

Saiful: Well, my Uncle Pet here gave me the strength and the inspiration. He said, “Saiful, look at you. You’re earning a miserable RM1000 a month. Imagine what you can have if you… (ouch!)”

Uncle Pet was seen giving Saiful a swift kick on the shin.

Saiful: What I mean to say is that I can’t stand being poked any more. The pain, the humiliation, the disgust. I feel so…violated!

XYZ: And so you decided to turn DSAI in. But what is this about you meeting Datuk Seri Najib the Deputy PM at that time before you made your report?

Saiful: (sounding exasperated) This has already been explained many times. I was there to seek a scholarship and get his advice on my future career.

XYZ: You mean you could just drop in to see the Deputy PM at his house to ask for a scholarship and get career guidance advice? How many people can do that?

Saiful: Anybody. Pak Najib is a very nice man. He is always ready to help. Anybody can knock on his door. Just try it if you don’t believe me.

XYZ: In fact we’ve been trying to get an interview with Datuk Seri Najib for the past 6 months. But why do you need a scholarship when you’ve already dropped of college?

Saiful: Well, I was thinking of going back to study but I didn’t complete my course so I know it will be hard to qualify for a scholarship. Then I thought “Hey, I’ll drop in and see Pak Najib. He’s the DPM, maybe he can help”.

XYZ: It was also reported that you met a senior police officer, Senior Assistant Commissioner Rodwan at room 619 of the Concorde Hotel Shah Alam before you made a report.

Saiful: I was just seeking his advice on police procedure before I made my police report. I have to know what was going to happen.

XYZ: But why meet in a hotel room? Why not in a police station?

Saiful: Are you crazy? This is Malaysia. A witness can go into the MACC office and go out from the window. Some go into a police station and come out in a body bag.

XYZ: To be precise, you met SAC Rodwan on 25th June, a day before the alleged sodomy which was on the 26th June.

Saiful: So what? I know I was going to be sodomized again. I was just getting ready.

XYZ: So why didn’t you set a trap for Anwar with video recording and police bursting into the room to catch him red handed? I’m surprised a police officer didn’t advice you to set a trap.
Saiful: Yeah, but I didn’t want to waste public money. Pak Najib said the country should save money.

XYZ: OK, let’s talk about the day you made the police report on the 28th of June. Why did it take you 2 days after the alleged act to make a report? Haven’t you already decided to report Anwar after meeting SAC Rodwan?

Saiful: Well, I was embarrassed and humiliated about going public. I was also traumatized by it so I thought it over for a couple of days.

XYZ: But you were smiling and waving to the press after your police report.

Saiful: That was just for the TV cameras. I wanted to look handsome.

XYZ: You also went to work the next day and attended a PKR function at Anwar’s house in the evening where Anwar was also present.

Saiful: I had to keep myself busy to take my mind off the traumatic incident.

XYZ: Why did you send a friendly e-mail to Anwar to resign after he had allegedly sodomized you leaving you embarrassed, humiliated and traumatized?

Saiful: He was still my employer. I don’t want to burn my bridges. Maybe I may need a reference from him in future.

XYZ: Why did you seek a medical examination at Pusrawi Hospital instead of going straight to the police?

Saiful: I thought I should get a medical report that my ass was violated to bolster my case.

XYZ: But the doctor reported that he found no signs of penetration.

Saiful: That stupid foreign doctor! He doesn’t know how things work in Malaysia. When you look into a hole you have to close one eye right? He should have closed one eye when he checked my hole.

XYZ: So you went to a government hospital, HKL to make a police report and the police sent you for a medical examination by three specialists. It was widely reported that the report also came out negative.

Saiful: Aahhh…that is for me to know and for you to wonder. That medical report is still secret. Anwar’s lawyers tried to get it but the court refused. Heh! Heh!

XYZ: Why not just release the report if it will support your case?

Saiful: I’ll leave it to my lawyers.

XYZ: The prosecution claimed to have a DNA sample extracted from your rectum which implicates Anwar. How was that possible after 2 days?

Saiful: It’s possible because I didn’t shit for 2 days.

XYX: How did you manage to do it?

Saiful: It was tough but I had to do it. I ate as little as possible and didn’t allow myself to shit no matter what.

XYZ: This doesn’t tally with medical knowledge. When the anal sphincter is loosened a person finds it hard to control his bowel movement. Practicing gays have to go to the toilet when they feel like it.

Saiful: Mine was loose but not that loose.

XYZ: Wouldn’t it be easier to just go to the police immediately?

Saiful: Are you saying I’m lying?

At this moment, Uncle Pet interjected, “Look, different people have different amount of shit. Some need to shit everyday, some every 2 days and some every 3 days. Understand?” This was intoned slowly like a profound revelation.

XYZ: Understood. You’re full of…. Never mind. At the trial a tube of KY jelly was submitted as evidence. Didn’t you wash the KY jelly from your…err…asshole?

Saiful: I can’t wash away crucial evidence.

XYZ: So you didn’t shit and you didn’t wash your butt just to preserve the crucial evidence to nail Anwar. What an effort it must have been compared to just going to the police.

Saiful: Yes, I deserve a medal for my effort. Next question please.

XYZ: Look, we very much like to help you prove your case. Will you submit yourself to an independent medical panel arranged by us to check for anal penetration?

Saiful: What!? How dare you. My asshole is my private affair. I don’t reveal it to anybody calling himself a doctor. Get out! Get out of my house or I’ll say you sodomized me.

Sensing that the interview was over the team quickly packed their gear and made a quick exit with Saiful and his Uncle Pet hurling abuses at them.

This entry was posted on Thursday, February 25th, 2010 at 4:04 am and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Pornography Umno...

Aku sokong Subky Latif.

Aku dah pernah tulis dah (March 2008) pasal pemimpin pelapis dalam Pakatan Rakyat (terutama PAS) http://kopitiam-bang-nan.blogspot.com/2011/03/reality-check.html

Di bawah ni Subky Latif menulis dalam gayanya yang mendalam maksudnya.

Akupun bersetuju (dengan Subky Latif) bahawa dalam Dewan Pemuda PAS sekarang ni tak nampak mana2 pemimpin yang ada kekuatan yang boleh ditonjolkan sebagai pemimpin masa depan. Cuma Mazlan Aliman nampak fokus sikit kerjanya dan agak berjaya. Yang lain-lain sekodor average ajer. Itu pandangan akulah. Orang lain tak setuju dia punya pasal.

Harap sangatlah di dalam pemilihan akan datang ni, perwakilan meletakkan mutu dan prestasi kerja dari sentimen kawan dan sebagainya. Itupun kalau nak parti berjaya dalam PRU13 akan datang.

Mana2 pemimpin yang baru terbit suara sehari dua ni sebab dah nak ada pemilihan, baik sangatlah kita ketepikan. Nyampah aku tengok.

PAS sekadar menunggu tuah mendapatkan pimpinan terbaik?
Oleh SUBKY ABDUL LATIF

MENJELANG muktamar pemilihan PAS kurang dari dua bulan lagi, maka timbul isu sebuah Kawasan PAS tidak mencalonkan semula Presiden Ustaz Haji Abdul Hadi Awang bagi meneruskan pimpinannya. Kalau ia menggemparkan itulah yang dinamakan ribut dalam cawan.

Ribut dalam cawan tidak mendatangkan gelombang, jauh sekali dari dilanda tsunami. Paling bergolak sekadar kopi meleleh ke piring.Kejadian seperti itu berlaku dalam semua pimpinan terutama dalam masyarakat demokrasi sejak zaman purba hingga kiamat


Kaiser Rom purba Jelius Ceaser kira pemerintah terbaik di zamannya, tetapi ada yang mencadangkan Brutus, orang kepercayaannya bagi mencabarnya.

Dr. Burhanuddin Al-Hilmy adalah pimpinan PAS yang disegani di zamannya tetapi ada yang mencadangkan supaya Prof. Zulkifli Mohamad menjadi calon Yang Dipertua Agung bagi melawannya. Demikian juga Haji Yusof Rawa, satu-satunya pimpinan PAS yang sekali gus menjadi Mursyidul Am dan Yang Dipertua Agung. Ada yang tidak sabar mahu beliau digantikan oleh Ustaz Fadzil Noor. Ustaz Fadzil ada pimpinan yang terbaik selepas Prof. Zulkifli. Tetapi PAS Kawasan Parit Buntar mencalonkan Ustaz Hadi menjadi Yang Dipertua Agung.

Tahun sudah Kawasan Bukit Bintang mencalonkan Tok Guru Nik Aziz dan tahun ini ia mecalonkan Husam Musa pula.

Dalam semua perkembangan pemimpin utama PAS itu menang tanpa bertanding, kecuali kedatangan awal Dr. Burhanuddin bertanding dengan Prof. Zulkifli.

Tidak pernah berlaku dalam PAS pertempuran seperti yang terjadi terhadap Dr. Mahathir dicabar oleh Tengku Razaleigh dan seperti Najib memaksa Abdullah Badawi berundur.

Tunku Abdul Rahman Putra adalah pimpinan UMNO yang berjaya melumpuhkan Datok Onn dan berjaya membawa kemerdekaan kepada negara. Sebagai Bapa Malaysia ada juga orang UMNO tidak sabar mencalon Tun Razak bagi menggantinya. Tun Razak menolak dan UMNO merahsiakannya.

Apa pun tidak nampak Ustaz Hadi menghadapi laluan yang sukar bagi meneruskan pimpinan PAS. Kerana beliau bukan maksum, adalah kelemahan dan kekurangan di sana sini, tetapi ia tidak sampai ke peringkat UMNO tidak mahu meneruskan pimpinan Tun Abdullah Badawi.

Malah beliau tidak sampai dipertikai oleh ahli seperti UMNO mempertikai Najib sekarang. Tanda PAS itu hidup adalah ia sentiasa ada orang memerhatikan pemimpin. Dan pimpinan adalah penting dalam jamaah. Ahli dan pimpinan semua tingkat boleh bersoal jawab tentang dasar dan halatuju pimpinan, tetapi apabila amir yang mendengar semua yang dibangkitkan itu membuat keputusan, dan ia muktamat dan wajib dipatuhi.

Amir adalah sama penting dengan jamaah. Amir bukan saja bertanggungjawab menjaga jamaah tetapi juga berupaya membentuk ahli yang boleh menjaga amir dan jamaah. Juteru itu mesti dididik supaya berfikiran kritis dan bertanggungjawab melahirkan pimpinan yang baik. Sebagaimana calon dalam pilihan raya adalah penting terdiri dari kalangan yang terbaik, tetapi tanggungjawab pengundi juga adalah besar untuk memilih calon yang terbaik.

Maka ahli tidak wajar apabila terasa hendak menggantikan pemimpin, dia lalu mencadangkan pemimpin diganti. Pemimpin yang hendak digantikan itu mestilah diganti oleh yang labih baik daripadanya. Bukan boleh dicalonkan sesiapa saja, tetapi mestilah diyakini lebih berwibawa dan dihormati oleh semua kawan dan lawan.

PAS yang bangkit kuat selepas runtuh dilanda puaka Barisan Nasional, ialah kerana ia meletakan asas kepimpinan ulama. Orang ramai mendengar kata ulama dan bersatu di belakang ulama. Keberkatannya terserlah. Kehebatan politik dan kepimpinan Dato Asri sukar ditandingi. Tetapi kemunculan ulama sebagai pemimpin menyerlah daya saing yang lebih menonjol.

Pak Mawardi, pemimpin Islam Indonesia dan teman Pak Natsir menyebut kesukaran umat Islam Indonesia untuk bangun kerana ketiadaan kepimpinan ulamanya.

PAS tidak sukar mencari kepimpinan sebaik ia muncul dengan konsep kepimpinan ulama. Tidak tidak sukar menggantikan Haji Yusof Rawa dan Ustaz Fadzil Noor. PAS ada Ustaz Hadi dan Tok Guru Nik Aziz.

Persoalan sekarang bukan untuk menggantikan pimpinan yang ada tetapi adalah bagi mencari ganti kepada pimpinan yang ada.

Ia bukan suatu yang terasa pada PAS saja, tetapi ia adalah yang dirasakan oleh kerabat Pakatan Rakyat. Hanya DAP yang selesaikan pimpinan masa depannya.

Lim Kit Siang sudah mula berundur dan menyediakan Lim Guan Eng bagi menyambung kepimpinannya. Sekurang-kurangnya jika tiada sesuatu di luar jangka berlaku, DAP tidak menghadapi masalah kepimpinan untuk 20 tahun akan datang.

Tetapi PKR dan PAS berdepan dengan persoalan pimpinan masa akan datang. Sekali pun PKR baru selesai memilih pimpinan tetapi ia belum dapat mengetengahkan orang yang bakal menggantikan pimpinan Anwar Ibrahim. Siapa yang boleh mengambil tempat Anwar sepuluh tahun akan datang atau bila-bila masa sekarang?

Walau pun semua jawatan penting dalam parti itu ada penyandangnya, pengganti yang sehebat Anwar itu belum muncul dan belum nampak.

Masalah yang sama dihadapi PAS. Ia penuh dengan ilmuan keluaran Azhar, Jordan dan lain-lain. Semua jawatan selepas Presiden berisi. Tetapi ulama muda yang boleh mengambil alih pimpinan belum muncul. Mereka ada tetapi belum nampak.

Sebagai bakat pimpinan yang ditunjukkan oleh Ustaz Fadzil dan Ustaz Hadi telah dapat dilihat lama sebelum Dato Asri berundur, tetapi dia belum nampak, cuma dipercayai ramai dicelah lapisan pimpinan di berbagai peringkat itu.

Untuk mencapai orang seperti Muhyiddin Yasin, Hishamuddin dan Shafie Afdal itu memang ramai, tetapi bukan yang seperti itu yang dihendaki oleh PAS. PAS ada citarasa dan wibawa yang berlainan.

Sesiapa saja boleh bertanding untuk apa-apa jawatan dalam PAS termasuk untuk Presiden. Tetapi penghormatan dan keyakinan orang ramai di luar PAS juga perlu diambil kira. Untuk mendapat keyakinan seperti yang diberikan kepada Haji Yusof Rawa, Ustaz Fadzil, Ustaz Nik Aziz dan Ustaz Hadi adalah sukar.

Presiden PAS bukan sekadar pemimpin PAS saja, tetapi dia juga adalah pemimpin masyarakat semua kaum yang dihormati semua. Dia bukan saja disanjung oleh orang Melayu dan orang Islam, tetapi dia juga disegani dan dihormati oleh orang bukan Melayu dan orang bukan Islam.

PAS bertuah kerana Tok Guru Nik Aziz yang kurang ditonjolkan untuk menjadi pelapis di zaman sebelum kepimpinan ulama, tetapi muncul sebagai orang yang lebih bertenaga dari yang pernah ditunjukkan oleh Dato Asri.

Tuah seperti itu tetap menolong, tetapi persediaan perlu difikirkan sebagaimana persediaan zaman Yusof Rawa menyediakan Ustaz Fadzil dan Ustaz Hadi di belakangnya.

PAS jangan sekadar menunggu tuah tetapi pimpinan masa depan juga mesti dicanai. Ini yang perlukan difikirkan oleh segenap lapis anggota parti. Bukan menumpukan masa bagi menggantikan pimpinan yang ada, tetapi mesti memikir dan mencari bentuk pimpinan yang akan datang.

Orang itu mestilah dari kalangan ulama yang cekap perhitungan politik dan diplomatiknya, mahir sebanyak cabang ilmu, menguasai teknologi alam maya dan tahu bagaiamana memasarkan produknya. Masa depan politik kita dan di mana-mana dunia juga ialah siapa yang menguasai pasaran politik dan diplomatik.Angkatan dan orang seperti itu mesti dicari, bukan ditunggu.

Baik orang UMNO masuk DAP...Hehe!!

Ini entry lama teman (tahun 2008) mengenai Ketuanan Melayu...http://kopitiam-bang-nan.blogspot.com/2008/09/demi-ketuanan-melayu.html

Tak de maknanya DAP nak masuk BN...baiklah melayu2 yang gilakan ketuanan melayu ni masuk DAP. Habis banjir melayu dalam DAP...tak kan Lim Kit Siang, Karpal and the gang tak nak terima? Mereka parti pelbagai kaum...hehe.

Silap2 Setiausaha Agong DAP nanti orang melayu beb. Tak mau ka?

Umno jemput DAP masuk BN?
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 26 April: Setelah berjaya memecahkan PAS dengan isu kerajaan perpaduan, Umno kini dikatakan sedang mendekati DAP pula atas agenda membawa masuk parti itu ke dalam Barisan Nasional (BN).

Menurut sumber, usaha ini diperhebatkan lagi ekoran kemarahan Umno terhadap MCA yang mengajak masyarakat memboikot lidah rasmi Umno, Utusan Malaysia.

Ia juga dibuat selepas Umno mendapati pengaruh DAP semakin kuat khasnya selepas pilihan raya Sarawak baru-baru ini.

Pelbagai pihak dalam MCA termasuk presidennya, Datuk Seri Chua Soi Lek menyerang Utusan ekoran cadangan salah seorang editornya.

Antaranya MCA cadangkan agar Utusan diboikot oleh seluruh rakyat Malaysia. Ekoran itu, ada yang beranggapan langkah menjemput DAP ini adalah mesej Umno kepada MCA.

Tengah hari ini, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng memanggil sidang media tergempar di pejabat DAP Pusat namun tidak diketahui apakah isu ini berkaitan.

Harakahdaily difahamkan, Umno telah menggunakan keluarga terdekat pemimpin DAP sebagai jambatan mereka namun tidak dapat disahkan maklumat ini.

Umno sebelum ini berjaya memecahkan PAS kepada dua kumpulan melalui agenda kerajaan perpaduan yang dicadangkan presidennya, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

Yang dicadangkan Ustaz Abdul Hadi adalah kerajaan yang menggabungkan Pakatan Rakyat dan BN tetapi yang dispinkan oleh media Umno dan aparatus mereka adalah perpaduan antara PAS dan Umno yang sangat sensitif itu.

Kini selepas gagal menghancurkan DAP dengan pelbagai usaha menyerang, pendekatan baru dibuat dengan menghulurkan tangan persahabatan dengannya.



Umno jemput DAP masuk BN?
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 26 April: Setelah berjaya memecahkan PAS dengan isu kerajaan perpaduan, Umno kini dikatakan sedang mendekati DAP pula atas agenda membawa masuk parti itu ke dalam Barisan Nasional (BN).

Menurut sumber, usaha ini diperhebatkan lagi ekoran kemarahan Umno terhadap MCA yang mengajak masyarakat memboikot lidah rasmi Umno, Utusan Malaysia.

Ia juga dibuat selepas Umno mendapati pengaruh DAP semakin kuat khasnya selepas pilihan raya Sarawak baru-baru ini.

Pelbagai pihak dalam MCA termasuk presidennya, Datuk Seri Chua Soi Lek menyerang Utusan ekoran cadangan salah seorang editornya.

Antaranya MCA cadangkan agar Utusan diboikot oleh seluruh rakyat Malaysia. Ekoran itu, ada yang beranggapan langkah menjemput DAP ini adalah mesej Umno kepada MCA.

Tengah hari ini, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng memanggil sidang media tergempar di pejabat DAP Pusat namun tidak diketahui apakah isu ini berkaitan.

Harakahdaily difahamkan, Umno telah menggunakan keluarga terdekat pemimpin DAP sebagai jambatan mereka namun tidak dapat disahkan maklumat ini.

Umno sebelum ini berjaya memecahkan PAS kepada dua kumpulan melalui agenda kerajaan perpaduan yang dicadangkan presidennya, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

Yang dicadangkan Ustaz Abdul Hadi adalah kerajaan yang menggabungkan Pakatan Rakyat dan BN tetapi yang dispinkan oleh media Umno dan aparatus mereka adalah perpaduan antara PAS dan Umno yang sangat sensitif itu.

Kini selepas gagal menghancurkan DAP dengan pelbagai usaha menyerang, pendekatan baru dibuat dengan menghulurkan tangan persahabatan dengannya.

FORUM PERDANA: FITNAH AKHIR ZAMAN!!

Masjid Taman Kosas (Masjid Baru) akan menganjurkan Forum Perdana:

Tarikh: 30hb. April, 2011

Masa: Selepas Isyak

Ahli Panel:

1. Ust. Fauzi Deraman

2. Ust. Zakaria Ahmad

3. Ust. Shamsul Hakim

Semua dijemput hadir.

Lelaki 'Y': Berokpun boleh baca kepala pendakwaraya...

Kepada sesiapa yang dah goyang dengan sendaloka pihak pendakwa kes Liwat 2 semalam, aku cuma nak ngingatkan, sekumpulan beruk jinak di Taman TAR, Ampang tupun dah boleh agak siapa yang pihak pendakwaraya beriya-iya cuba buktikan sebagai Lelaki Y itu. Cuma berok skrew longgar ajer yang tak dapat agak. Hehe...

Sebagai manusia, baik sangatlah kita berfikir secara santai mengikut logik akal:

1. Kat belakang kes ni yang seronok sakan siapa? Ezam, Rosbig, Bapak $aiful, IGP lama, Rodwan, Umi, MP Lompat, Che' Dot Dot Dot, Datok T dan 5 6 ekor lagi....

2. Lelaki 'Y' ni dah tua bangka baru develop keseronokan meliwat ni apahal? Masa muda dalam sel ISA 2 tahun sekali dengan Brahim Katak tu apa pasal tak ditibainya mangkok tu? Ke Brahim x nak cerita? Kalau ler Brahim tu x cun, Munawar Anees yang berbulu lebat tu cun ker? Azizan tu cun ker? Apasal x balun Ezam? Ezam kan cun...auwwww.

3. Macam Sankara dan Karpal cakap semalam, $aiful ni umur 23 tahun. Anwar 61 tahun. Kalau aku jadi $aiful, aku 'flying kick' aje orang tua tu. Susah2 humban ajer dari tingkat berapa tu.... kurang sikit tekanan kepada MACC. Lagipun dia banyak peluang untuk lari. X masuk akai betul. Hehe...

4. Kan Dr. Osman (Hospital Pusrawi) tu kata $aiful masih dara (bahagian belakanglah). Taikpun x de walaupun dia kata dia x berak dua hari (lepas balun karipap)....

5. Tu dok jumpa DNA lelaki tidak dikenali setengah team bola dalam lubang $aiful tu sapa punya pulak?

6. Kisah penglipurlara mahkamah x bagi barisan pembela Anwar mendapatkan berbagai dokumen jangan ceritalah. Bak kata peguam Hanifa Maidin, apa2 kes yang melibatkan Anwar akan menggunakan asas undang2 yang tidak normal.

Rasanya cukuplah setakat tu. X payahlah aku mengimbau kes liwat 1 yang menjadi berita lawak sedunia bila kejadian yang kununnya telah berlaku di tempat yang pada tarikh kejadian bangunannya masih dalam proses pembinaan. Hehe...

Monday, April 25, 2011

Hidup Utusan Melayu...!! Opppssss....ada lagi ke kertas kabor ni??

Hmm....seronoknya Muhyiddin..!!

Scorpenes, Altantuya to make waves in France when open court starts May-June

Malaysian civil rights group SUARAM expects its corruption lawsuit filed against French naval arms firm DCNS to move into open court and hearings to begin in May or June.

This will pave the way for Malaysians to finally get access to details of a highly questionable RM6.7billion ringgit submarines deal entered into by their defense ministry in 2002, and kept top secret by Prime Minister Najib Razak.

DCNS was the vendor of the submarines and Najib has been accused of benefiting his close friend Razak Baginda with a 114 million euros commission in the deal.

"There is substantial evidence of corruption and some of it is new information of new corruption uncovered during investigation. Some of this could be sensitive or embarrassing to the Malaysian government but that is part of the process of helping Malaysian taxpayers recover their money lost through corrupt deals,” SUARAM board member Cynthia Gabriel told Malaysia Chronicle.

Investigative judge


SUARAM had in December 2009 filed an initial suit against DCNS at the Paris courts for “active and passive corruption, trading of favours and abuse of corporate assets” after failing to make any headway with the Malaysian government, which refused to impart any details despite constant grilling by opposition lawmakers in Parliament.

The deal agreed between Najib, who was then the Defense minister, and DCNS involved the sale of two Scorpene and one Agosta submarines to the Malaysian government.

Under the 2000 OECD convention of which France is a party, anyone French individual or company found to be involved in corrupt deals with foreign governments can be punished with 10 years imprisonment and a Euro 150,000 fine. This ruling provided the impetus for the SUARAM move to try and recover taxpayers' money lost through improper transactions.

"We have already applied for an investigate judge to preside at the open court. This will make the hearings more independent and we will certainly be pressing him to order further and more detailed investigations," said Cynthia.

Indeed, a French government-appointed judge may be less neutral given that the influential DCNS is one of France's largest firms.

The Altantuya sex and C4 murder

A sensational aspect of this high-stakes deal is the murder of 28-year old Mongolian national Altantuya Shaariibuu, a translator and intermediary who allegedly acted a a go-between for Razak Baginda and the French firm. She was killed in Kuala Lumpur with C4 explosives in a jungle clearing in Shah Alam after she purportedly tried to pester Baginda for her share of the commission.

Two of Najib's former bodyguards have been sentenced to hang for her killing but their court trial has been slammed as unfair. The former cops claimed they had been paid RM100,000 to kill Altantuya but this testimony was rejected by the Malaysian trial judge, who also warded off all attempts by defense counsels to ask the accused, who had ordered them to kill Altantuya.

French newspaper La Liberation has reported that the beautiful Altantuya, who could speak 4 languages including Russian, had told the two assassins she was pregant and had pleaded for her life before they shot her in the head, wrapped the C4 around her body and then detonated the explosives that are available only to the military in Malaysia.

A private investigator hired by Baginda has stated that it was Najib who met Altantuya at a diamond show in Singapore, and they had an affair before he 'passed' her over to Baginda.

But while Altantuya will feature in the French trial, the greater portion of the hearings will be centred on the submarines and the costing of the transactions between DCNS and the Malaysian government.

2.5million euros just for Razak Baginda's and Altantuya's travels

Among witnesses may be former DCNS administration and financial manager, Gérard-Philippe Menayas, who had been questioned by French police involving a similar case in Pakistan. Gerard has admitted having evidence to substantiate the kickbacks involved in the Malaysian deal.

Initially, it was suspected that Amaris, a subsidiary of DCNS and Thalès, had paid the 114 million euros commission to a Malaysian company called Perimekar, which headed by Baginda's wife..

However, the latest information show that it was not Armaris but the Malaysian government which paid the 114 million euros to Perimeka,r so as to enable the French firm to circumvent the OECD convention.

It is worth noting that this contrasts with the explanation given by deputy Defense minister Zainal Abidin Zin to Parliament in 2006 in which Zainal had said it was the Malaysian government which had paid a US$100 million commission for the deal to buy three submarines.

Meanwhile, two new pieces of evidence that have been uncovered include a payment of 30million euros by DCNS to its one of its own units and a 2.5million euros payment to a still-unidentified intermediary.

“Our investigators are still probing the intermediary but we have found out that a company called Gifen was established in Malta by one Jean-Marie Boivin to facilitate monetary transfers for the purpose of financing Baginda's and Altantuya's travels,” Gabriel added. - Malaysia Chronicle

Tok Pa OK....!!



Apabila membaca laporan Malaysiakini aku jadi sesak nafas dengan "kenyataan" Tok Pa dan sudah menulis ulasan ringkas mengenainya. Namun setelah membaca penafian Tok Pa di dalam Harakahdaily, aku menarik balik entry tersebut.

Sesak nafas sebab aku berpendapat kerjasama Pakatan Rakyat bukanlah berasaskan kepada personaliti individu tetapi lebih kepada kesepakatan prinsip perjuangan. Kesepakatan Pakatan Rakyat ialah antara parti iaitu PAS, PKR dan DAP. Bukan TGHA, DSAI dan Lim Kit Siang.

Jadi jika mana2 pemimpin curang, terpulanglah kepada parti masing2 untuk ambil tindakan terhadap personaliti tersebut. Kerjasama antara parti yang berlandaskan agenda yang sama tidak harus terjejas. Ini kita kena clear.

Klip interview Tok Pa dengan media di atas membuktikan Tok Pa ok.

Saturday, April 23, 2011

Salute Saudara Kadir Hashim....

21 hari ditahan di bawah ISA tidak melunturkan semangat Saudara Kadir Hashim, untuk terus berjuang. Lebih menakjubkan, beliau masih ada 'sense of humor' setelah dibebaskan.

Kadir buat polis mati kutu dan dia dibebaskan secara mengejut sebagaimana dia ditangkap secara mengejut.

Apa kaitan video seks dengan buat bom?

Tidak jauh daripada daripada beberapa bangunan kodominium mewah yang dinamakan Bangsar South, ada sebuah rumah usang yang dibina menggunakan papan lapis dan beratapkan zink,. Beberapa tulisan dalam bahasa Arab menyambut kehadiran tetamu di ruang masuk.

Di dalam rumah itu, menurut pihak berkuasa dihuni seorang lelaki yang mengancam keselamatan negara.

Pada 1 April lalu, beberapa anggota polis menyerbu rumah kecil itu dan mengheret seseorang yang dipercayai mereka seorang pembuat bom - iaitu seorang lelaki kurang upaya - Kadir Hashim yang berusia 43 tahun.

Dan menurut lelaki yang kudung pergelangan tangan kirinya dan tidak membunyai ibu jari kanan sejak hari tersebut beliau ditahan dan disoal siasat selama 21 hari di mengikut Akta Keselamatan dalam Negeri (ISA).

“Saya memang bersedia untuk pergi (dipenjarakan) selama dua tahun atau lebih. Saya tahu saya tidak buat apa-apa kesalahan dan akhirnya saya mesti dibebaskan. Dan selepas dua tahun itu saya bersedia untuk menjawap untuk dua tahun lagi.

“Tetapi sudah tentu saya terfikirkan keluarga saya. Perkara paling saya benci jika dipenjarakan selama dua tahun jika tidak dapat menyertai kebangkitan rakyat di Malaysia seperti di Timur tengah... jika ia berlaku,” katanya.

Kadir yang ditemui ketika dikunjungi oleh pemuda PKR semalam berkata soalan-soalan yang dilemparkan kepadanya oleh polis seolah-olah satu bentuk jenaka,

“Mereka tuduh saya hendak bom Suruhanjaya Pilihan raya, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah, polis, sistem maklumat mereka... Saya rasa ini agak lucu dan mereka yang mengenali saya juga akan berpendapat yang sama.

“Saya cacat. Macam mana nak buat bom?” soalnya di rumah yang dikongsinya bersama ibunya yang uzur.

Main mercun

Malah, beberapa rakannya bergurau paling hampir Kadir yang bersaiz kecil itu mendekati bahan letupan ialah ketika berumur lapan tahun, apabila beliau hilang tangan dan separuh ibu jarinya akibat bermain mercun.

Meskipun menafikan beliau tahu sebab polis menangkapnya, Kadir membayangkan kemungkinan ia ada kaitan dengan tulisannya di Facebook yang sesetengahnya menyokong perang gerila.

Antaranya, Kadir yang bekerja secara penuh masa mengendalikan sebuah warung tomyam secara berjenaka menulis bahawa kerja beliau adalah 'gerila sambilan'. Namun dakwanya beliau tidak mempunyai sebarang pengetahuan berhubung senjata api.

“(Semasa disoal) polis membawa tiga kotak senjata api dan minta saya kenalpasti jenisnya dan jenis peluru yang diperlukan oleh setiap satu senjata itu. Saya hanya pernah tengok senjata api di televisyen,” katanya.

Menurut Kadir, matanya ditutup apabila dibawa dari satu balai polis ke satu balai polis yang lain. Pakaiannya juga ditanggalkan bagi pemeriksaan sebelum beliau dibawa ke pusat tahanan yang tidak diketahui lokasinya.

“Tak ada tilam atau bantal, kena tidur di lantai saja. Apabila dibawa untuk mandi, mata saya juga ditutup. Saya juga naik empat tingkat tangga ke bilik pegawai penyiasat (IO) untuk disoal setiap hari.

“Kemudian, mereka pindahkan saya ke sel di bangunan yang sama dengan pejabat IO. Di situ ada tilam dan bantal.

“Mata saya juga tidak lagi ditutup apabila meninggalkan bangunan itu, saya diberi makan di pejabat IO... makan baik, biryani dan macam-macam. Tetapi saya tidak ada selera,” katanya sambil menambah beliau tidak dicederakan secara fizikal.

Friday, April 22, 2011

Yang pasti Ragat lebih cun dari Rosmah...Hehe!!



Taib ‘slaps’ Najib’s Umno with PBB’s performance
Mohd Ariff Sabri Aziz

April 22, 2011


Taib Mahmud, who retained his seat in Balingian in last week's polls, has 'outlived so many PMs'. Does Najib think he can shake him off easily?

COMMENT


Chief Minister Taib Mahmud isn’t going to quit yet and that means the same treatment of Sarawak remains as Taib’s ‘fixed-deposit.’

No, Sarawak is not Barisan Nasional’s FD. It is Taib’s FD, so you will witness the same rapacious greed.

Prime Minister Najib Tun Razak will find it difficult in days ahead to dislodge Taib Mahmud.

Even as he knows what Taib is doing in Sarawak.

He knows what is happening to Sarawak’s forests, knows the labyrinth of Taib’s and his cabal’s business interests and he knows what Awang Tengah Ali Hassan (Minister of Planning and Resouce Management and Public Utilities) and Rosie (Taib’s sister Raziah Mahmud) is doing.

And probably Taib has well placed his strategic operatives within Najib’s inner circle.

So I am not going to comfort myself by saying – its OK, Najib has over 30 years of political schooling and is equipped enough to deal with Taib.

Taib has more than 30 years. He has outlived so many PMs.

Najib’s equipment will not be big enough to handle Taib, who now has exotic second wife Ragat by his side.

The fact is the majority obtained by Taib’s Pesaka Bumiputera Bersatu was better than in 2006.

They increased their majority in 23 out of the 35 constituencies PBB contested.

Taib has delivered a 100% success rate for PBB.

His coalition partners Parti Rakyat Sarawak (PRS) president James Masing too did well. PRS delivered eight out of nine seats it contested and Sarawak Progressive Democratic Party gave BN six wins out of eight seats contested.

Only George Chan’s Sarawak United Peoples party (SUPP) fared badly but that was a foregone conclusion and Taib was well prepared for this.

Off mark information

As such I am not sure about the unbounded optimism inferring that Najib will know how to handle Taib.

Most probably he doesn’t. The information his intelligence people gave him were off the mark.

If they were precise or reflect the true picture, he would not publicly declare that Taib will retire soon.

Even Special Branch (SB) sheepishly admitted that at one point the information was cooked.

The silverback of a politician had flatly said that he will leave when he is ready to go and not when Najib wants him to.

Would Najib be happy if Taib tells the public that Najib will leave in a few years?

SUPP without George Chan will be a cinch for Taib to deal with.

Today one towkay announced that he will be forming a new Chinese based party.

Perhaps to supplant SUPP which lost badly? Among Taib’s Sarawak BN – Sarawak’s MCA cousin, the SUPP performed worse.

Its president, Chan, lost. So, maybe Taib will nurture the new party to replace SUPP.

Umno has no standing

Allow it to speak in bellicose posturing perhaps. Perhaps he’ll even create a BN-friendly DAP and steal the thunder from Sarawak DAP?

Then Taib will teach Najib how to handle things.

How will Najib handle Taib? How will Umno deal with this? Umno can’t control the outcome in Sarawak in future so how can it do so now?

Umno hasn’t got the standing to tell PBB what to do.

PBB delivered 100%. Umno? It couldnt even get half of the Malay support in the 2008 elections.

It can’t get a 100% success rate. But PBB did.

While the votes for PBB Naik (increased), the Malay votes for Umno Turun (dropped)!

Out of the 5.7 million Malays who voted in 2008, Umno candidates got only around 2 million votes. So does Umno have a standing?

PBB will say to Umno: “Hold on, We don’t need your unsolicited advice on how to carry out our work. You take care of your own backyard.”

Because Taib’s hold on Sarawak is so entrenched, Najib will not dare move against him.

Taib has many on his side who are against Najib’s side.

The Taib factors

One, the rise of Chinese rejection of Barisan Nasional and its politics. No matter what the reasons are – DAP bringing Chinese chauvinism over to Sarawak or whatever.

You can’t persuade the Chinese to vote for you and that will remain so for many years.

Even (former Prime Minister) Tun Dr Mahathir Mohamad’s statement on DAP’s ‘racist’ flavour will not move Sarawakian Chinese.

By the way – did anyone mention on that particular Friday in Mukah that a function allegedly arranged for Mahathir got cancelled for the lack of an audience?

Mahathir apparently remained at his hotel and later joined Sawarakian Muslims for Friday prayers.

Sungguh biadap anak buah Taib Mahmud ini.

Two, you have the independent persona of Taib. He doesn’t depend on the charity of the federal government.

The federal government has a hold on Sarawak’s oil, yes.

But Sarawak has full autonomy and authority over its gas. Curiously the agreement over energy with Sarawak apparently doesn’t cover gas which is plentiful in Sarawak.

Taib, it is said has pre-sold Sarawak’s gas ensuring steady income to the state.

In other words, Taib is less beholden to Najib in so many ways.

Taib is also not an Umno member and so is immune from cajoling and threats from fellow Umno major domos and other hatchet men.

So how will Najib handle Taib? Wait for the my next installment.

The writer is a former Umno state rep and an FMT columnist.

Dr. Azzam Tamimi Bersyarah Di Masjid Bukit Indah, Ampang!!



Monday, April 18, 2011

Sunday, April 17, 2011

Forum Ulamak Di Masjid Bukit Indah...Laporan Malaysian Insider!!

Ulama gesa pemimpin Muslim elak politik fitnah
Oleh Asrul Hadi Abdullah Sani

KUALA LUMPUR, 17 April — Golongan ulama hari ini membuat pendirian menggesa pemimpin-pemimpin Islam mengelak daripada terlibat dalam politik fitnah atas alasan ia bertentangan dengan Islam dan boleh mengaibkan orang lain.

Anggota gerakan Saf Anti Fitnah (SAF) mendakwa ahli-ahli politik terlalu ghairah untuk menggunakan fitnah lucah terhadap pesaing-pesaing politik mereka.

Kata mereka, dakwaan palsu bukan sahaja membawa impak buruk ke atas soal maruah mangsa, malah ke atas keseluruhan masyarakat.

Jurucakap SAF, Mohd Azmi Abdul Hamid berkata, media mempunyai peranan besar dalam menghentikan penyebaran fitnah sedemikian.

“Media khususnya media arus perdana harus mengelak daripada terlibat dalam budaya fitnah menjatuh dan mengaibkan seseorang sama ada menerusi berita ataupun temu bual.

“Media juga seharusnya tidak bersubahat dalam menyebarkan fitnah dan mencetuskan keraguan di kalangan masyarakat Islam,” kata beliau pada satu forum yang diadakan di sebuah masjid di Ampang.

Malah kata beliau, media juga seharusnya mengamalkan prinsip kewartawanan yang beretika dan profesional.

Mohd Azmi juga menafikan pemimpin-pemimpin agama mengambil sikap membisu dalam isu berkaitan video seks, yang didedahkan “Datuk T”, yang lelaki dalam aksi seks adalah mirip seorang pemimpin kanan Pakatan Rakyat.

Sebaliknya kata beliau, media tidak membolehkan pihaknya memberi pandangan mereka.

“Mereka yang membenarkan dan tidak mengatakan apa-apa mengecam fitnah juga bersalah tidur atas katil syaitan,” katanya.

Rakaman video seks itu didedahkan oleh “Datuk T” oleh bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan bekas bendahari Perkasa Datuk Shuiab Lazim tiga bulan lalu.

Laporan media hari ini juga menyebut siasatan rakaman video aksi seks, didedahkan “Datuk T” itu, mengikut Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah telah siap.

Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata laporan lengkap siasatan itu akan diserah kepada Pejabat Peguam Negara pada bila-bila masa dari sekarang untuk tindakan selanjutnya.

Dalam pada itu, bekas mufti Wilayah Persekutuan Datuk Hashim Yahya berkata, Nabi Muhammad s.a.w berkata mereka yang terlibat dalam fitnah bukan sebahagian daripada komuniti Islam.

“Adalah sesuatu yang mengarut apabila beliau (Abdul Rahim) mengatakan yang beliau mendedahkan video seks demi kebaikan masyarakat. Ia menunjukkan bahawa beliau tidak faham Islam,” katanya.

Presiden Persatuan Ulama Malaysia (PUM), Datuk Sheikh Abdul Halim Abdul Kadir juga menekankan bahawa rakaman video tidak boleh digunakan di mahkamah syariah memandangkan soal ketulenan boleh dipersoalkan.

“Tidak pernah video atau foto digunakan sebagai bukti dalam tuduhan berzina. Malah, penggunaan DNA juga tiada konsensus di kalangan ulama.

“Secara peribadi, DNA hanya dibenarkan jika ujian makmal dikendalikan oleh seorang Muslim yang alim,” katanya lagi.

Pemilik jam Omega itu ialah Zul dot dot dot...Argh!!

Argh...itu semua sudah tidak penting...menurut Polis!!

Kalau syarikat jam tangan tu tak nak bagi kerjasama, apa polis boleh buat?? Kesian polis dah tak ada kuasa....

Video seks: Siasatan ‘Datuk T’ edar bahan lucah selesai, kata polis

April 17, 2011KUALA LUMPUR, 17 April — Laporan siasatan rakaman video aksi seks, didedahkan “Datuk T” tiga minggu lalu, yang pelakunya didakwa seorang pemimpin kanan Pakatan Rakyat mengikut Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah telah siap, kata polis hari ini.

Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata laporan lengkap siasatan itu akan diserah kepada Pejabat Peguam Negara pada bila-bila masa dari sekarang untuk tindakan selanjutnya.

“Bagi pihak kami (polis), siasatan telah lengkap dari setiap sudut menjurus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan (kerana kesalahan mengedar bahan lucah),” kata beliau dipetik Bernama Online hari ini.

Oleh itu kata beliau, terpulang kepada Peguam Negara untuk mengambil sebarang tindakan susulan terhadap kes ini dan sekiranya ada mana-mana perkara yang perlu disiasat semula atas arahan Peguam Negara, “kita akan siasatlah.”

Ditanya mengenai maklum balas syarikat pengedar jam Omega mengenai identiti pemilik jam tangan itu, Acryl berkata polis tidak mempunyai kuasa untuk memaksa pengedar jam berkenaan memberi maklumat berhubung identiti pemilik jam terbabit.

“Kita tunggu sahajalah . . . kami tidak boleh paksa mereka untuk beri maklumat siapa pemilik jam tangan itu,” katanya.

Jam tangan itu merupakan antara dua barang bukti, selain rakaman video seks, yang diserahkan kepada polis oleh bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan bekas bendahari Perkasa Datuk Shuiab Lazim bagi tujuan siasatan berhubung video itu.

Susulan itu, polis telah menyerahkan kad pendaftaran jam itu kepada syarikat berkenaan bagi tujuan pengesahan siapa pemiliknya dan memberikan tempoh seminggu untuk syarikat itu memberikan jawapan.

“Identiti pemilik jam itu bukan merupakan satu isu (dalam melengkapkan siasatan), apa yang penting dalam siasatan kita (Seksyen 292) adalah siapa penayang video itu,” kata Acryl.

Pada 21 Mac lalu, video itu dipertontonkan kepada beberapa wartawan terpilih oleh satu kumpulan dikenali sebagai “Datuk T” di Carcosa Seri Negara.

Misteri Datuk T yang bermaksud “Trio” itu terjawab pada satu sidang akhbar di sebuah hotel pada 23 Mac lepas apabila Rahim, Shazryl Eskay dan Shuib mengaku terlibat dalam penayangan video berkenaan.

Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar baru-baru ini mengumumkan bahawa rakaman video seks itu adalah tulen selepas disahkan oleh pakar tempatan yang memeriksa video berkenaan.

Saturday, April 16, 2011

Pek Moh terus berkuasa...wallaway!! Keputusan PRN Sarawak di sini...Latest!!

http://malaysiakinicom.wordpress.com/2011/04/16/early-results-pkr-leads-in-bakelalan-and-7-others/#more-1399


atau di sini....


http://embed.scribblelive.com/Embed/v5.aspx?Id=23812&ThemeId=1801#

Pengumuman..pengumuman!!

Insya'Allah esok @ Ahad (17.4.2011), Masjid Bukit Indah, Ampang akan menganjurkan Forum Bicara Ulama (Jam 10.30 pagi).

Ahli-ahli panelnya ialah:

1. Dato' Hasyim Yahya (Mantan Mufti Wilayah Persekutuan)

2. Professor Madya Ust. Saleh Ahmad (Timbalan YDP Persatuan Ulama Malaysia)

3. Ustaz Abdul Ghani Samsuddin (Pengerusi SHURA)

4. Datin Ustazah Aminah Zakaria (YDP SALIMAH)

5. Cikgu Azmi Abdul Hamid (Pengerusi SAF/TERAS)

Tajuk Forum: BAHAYA FITNAH DAN IMPLIKASI KEPADA UMMAH


Muslimin dan muslimat sekelian dijemput hadir.

Puting Beliong di Sarawak: Iban, dayak, bidayuh sudah all out....

Dari Malaysia Chronicle.

At 3.50pm PKR Sarawak chief Baru Bian has extended his lead over BN's Willie Liau by 477 votes.

PKR, led by Opposition Leader Anwar Ibrahim, had taken an early lead in several of the BN's 'fixed deposit' seats. These include N02 Tasik Biru, N05 Demak, N31 Layar, N34 Krian, N42 Meluan, N43 Ngemah, N52 Tamin, N53 Kakus, N57 Belaga, N58 Jepak, N70 Ba'kelalan.

Anwar had a great influance in Asia Sentinel...Hehe!!

The Malaysian Murder that Won't Go Away
Tag it:Written by Our Correspondent
Friday, 15 April 2011



Raja Petra backs off on claim linking Rosmah to Altantuya but questions remain

Raja Petra Kamarudin, the editor of the Web site Malaysia Today, has backed away from a controversial charge made in a 2008 statutory declaration that Rosmah Mansor, the wife of Prime Minister Najib Tun Razak, was present at the 2006 murder of Mongolian translator Altantuya Shaariibuu, but substantial questions remain.

Raja Petra told Malaysian television station TV3 on earlier this week that he had been fed erroneous information by Anwar Ibrahim and other individuals connected to the opposition leader. Najib and his wife both threatened to sue Raja Petra over the charge when he printed it. The editor fled Malaysia ahead of the action while facing sedition charges as well. When Najib and Raja Petra both turned up in Australia at the same time a few weeks ago, that raised speculation that Raja Petra was in negotiations to return to Malaysia. Malaysia Today, once the most popular website in Malaysia, has suffered from his absence.

Any indication that Rosmah had been at the scene of the crime had long been discounted, particularly in the wake of a confession by Sirul Azhar Umar, that he and Azilah Hadri, both of whom were Najib's bodyguards, had acted alone in killing the woman. The charge that the premier's wife was present has muddled the case involvng the murder of Altantuya, the jilted girlfriend of Najib's best friend, Abdul Razak Baginda, who was charged along with the two bodyguards as a conspirator in her gruesome murder but was freed.

The 28-year-old pregnant woman was shot twice in the head and her body was blown up with military explosives in a patch of jungle outside the Kuala Lumpur suburb of Shah Alam. There are suspicions that the explosives were used to destroy DNA that might link her unborn baby to someone in Malaysia

Sirul and Azilah were were convicted of her murder. They have filed appeals against their pending execution. Razak Baginda decamped forLondon almost immediately after his acquittal and doesn't appear to have been seenin Malaysia since.

Najib told reporters he was thankful that Raja Petra's allegations had been renounced. However, if anything, the editor's statement has only reawakened other charges. There is still a mass of evidence that casts suspicion on highly-placed individuals in Altantuya's death, including suspicious text messages between Razak Baginda and Najib.

Sirul's confession was never admitted into evidence in the Shah Alam High Court.

In that confession, Sirul told police he and Azilah were to be paid between RM50,000 and RM100,000 (US$16,530-US$33,060) to kill the woman. Azilah, he said, told him that Musa Safri, Najib's chief of staff and aide-de-camp, in turn had told Azilah "about a friend …who had women problems," and that there was "a job to do."

That job consisted of killing Altantuya and two girlfriends who were accompanying the translator from Mongolia in an attempt to get US$500,000 from Razak Baginda, apparently for her role as translator in a spectacular scandal involving a US$1 billion purchase of submarines in which €117 million were to be kicked back to a company owned by Razak Baginda.

Fortunately, when the two went to a hotel to kill the three women, according to the confession, they discovered closed-circuit television cameras in a hallway and decided against it. Later they abducted Altantuya from Razak Baginda's house and stuffed her into a car, from which she was driven to the site where she was murdered.

However, neither Musa Safri nor Najib was ever called to court to explain who Musa was acting for or whether he ordered the woman's killing, or who was going to pay the two the money.

The trial turned into a long series of attempts to keep Najib's name out of it. P. Balasubramaniam, a private detective that Razak Baginda hired to keep Altantuya away from him, issued three affidavits and a video interview that named Najib, then deputy prime minister and defense minister, as having previously had an affair with Altantuya before passing the woman to Razak Baginda because he didn't want to be embarrassed by her when he became prime minister.

The affidavits also accused Rosmah and Najib's brother, Nazim, of offering to pay him as much as RM1 million to shut up and leave the country. He later displayed checks signed by a business partner of Rosmah's totaling hundreds of thousands of ringgit paid to him when he was in hiding in Chennai.

"What possible reason is there for the police and Malaysian Anti-corruption Commission to remain silent over these serious accusations, backed by factual details, against the Prime Minister and his family?" asked Kim Quek, an aide to Anwar, in a prepared statement. "If Najib and family is innocent, wouldn't these law enforcing bodies have sprung to action in the first instance to clear the PM and family of such a horrible stigma?"

As Asia Sentinel reported at the time, all records that Altantuya had ever entered the country along with her companions disappeared from the Immigration Ministry. When one of the two companions mentioned on the witness stand that she had seen a photograph of Najib, Altantuya and Razak Baginda together at a dinner, both prosecution and defense attorneys leapt to their feet to ask that the testimony be stricken from the record.

"The two convicted killers, who were bodyguards to Najib, and trained to execute orders rigidly without question, had no motive on their own to kill someone they had never met," Kim Quek wrote. "And since the third accused, who was accused of instigating the killing, was set free due to lack of evidence, then the remaining question must be: who ordered the killing? Is it conceivable that the bodyguards had killed without order and without motive? Isn't it logical to deduce that the mastermind and real culprit may still be lurking somewhere beyond the realm of the court?"

The submarine deal itself has since morphed into a component in a huge scandal in France in which the state-owned defense company DCNS has been accused to selling naval equipment to Taiwan and Pakistan in exchange for kickbacks to officials all the way to the top of the French government including former prime minister Edouard Balladur. Besides Altantuya, individuals have been murdered in Pakistan and Taiwan in connection with the weapons sales. The current French president, Nicholas Sarkozy, was Balladur's campaign finance manager during the period. He has angrily denied any charges of impropriety.

Thursday, April 14, 2011

Berita mengezutkan....

Terkezut?

Memang aku terkezut...

Aku jangkakan lelaki di dalam video tu akan diumumkan sebagai Anwar (walaupun aku tak percaya Anwar terlibat) selewat-lewatnya esok.

Kenapa aku cakap macam tu?

Ya ler yob oiiii....Kalau Anwar lelaki tu, tak kanlah juak2 Umno ni nak tangguhkan cerita yang boleh dijual ni. Inilah masa yang paling sesuai dan tepat untuk dihebohkan.

Petang ni, lain pulak kenyataan Ketua Polis Negara.

Alangkah hampanya Zulbabwe, Utusan Meloya dan TV 3 suku...hehe...

IGP: Lelaki aksi seks rakaman video sudah dikenal pasti

Oleh Shazwan Mustafa Kamal
KUALA LUMPUR, 14 April — Polis telah mengenal pasti lelaki dalam aksi seks rakaman video yang didedahkan oleh “Datuk T” bulan lalu, kata Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar hari ini.

Bagaimanapun Ismail berkata pihaknya tidak akan mendedahkan identiti individu berkenaan.

Justeru tambah Ismail, kertas siasatan berkaitan video seks itu akan selesai minggu depan.

MENYUSUL LAGI

Wednesday, April 13, 2011

Masa RPK ada di Malaysia (kau kata) kau rasuah dia. Masa RPK dah x ada ni, kau nak saman pulak...Pelik2!!

Entah apa2lah si Deepak ni?

Lagi satu nak bagi tau...terima dan bagi rasuah sama saja HARAM. Salah di sisi undang-undang negara mahupun undang2 agama (Islam).

Baik Deepak yang bagi atau menantu (bekas) PM yang bagi, kedua2nya telah bersalah.

Lagi satu, kalau apa yang RPK tulis tak betul apa pasal nak bagi rasuah suruh keluarkan tulisan tu? Pergi samanlah...

Macam2.

Apa2pun kita tunggu jawapan RPK.

Nak tau berita lanjut, cari sendiri di Malaysiakini dan Malaysia Today. x boleh link pulak hari ni!!

Monday, April 11, 2011

Putrajaya Ditutup Seminggu....

Putrajaya, 10 April 2011 - Menurut Rafizi Ramli, Pengarah Strategi PKR kesemua anggota kabinet Najib Altaantuya telah diarahkan berkampong di Sarawak sejak petang semalam.

Ini disebabkan gelombang tsunami yang serupa melanda semenanjung pada PRU 2008 sudah berjangkit ke seluruh Sarawak

Kata Rafizi, keadaan itu kini benar-benar menggusarkan Najib sehingga terpaksa berkampung dan membawa satu ‘batalion kabinet’ ke negeri itu bagi mempertahankan Sarawak dari jatuh ke Pakatan Rakyat.

Najib kini dikatakan membatalkan semua programnya di semenanjung untuk memberi tumpuan sepenuhnya kepada pilihan raya negeri itu, yang juga dilihat tidak pernah berlaku dalam sejarah sebelum ini.

“Apabila Najib turun berkampung membawa 1 barisan menteri kabinet di sini, ia membawa petanda baik kepada Pakatan,” tambah beliau.

Katanya lagi, keadaan BN Sarawak yang kini sudah berpecah belah dan bertelingkah sesama sendiri, memberi satu kelebihan kepada Pakatan Rakyat.

Malah Taib Mahmud juga dikatakan sudah lagi tidak sebulu dengan tindak tanduk Najib, apabila bertindak memboikot beberapa program yang dihadiri Presiden Umno itu.

Ia berikutan desakan Najib supaya Taib berundur sebagai Ketua Menteri Sarawak, selepas pilihan raya tersebut, dan campurtangan Najib yang berlebihan dalam pilihan raya itu.

Peminat Filem Hantu...Berhati2!!

Sunday, April 10, 2011

Menyokong Umno seperti mendokong beruk...betul tak Azalina?

Apa yang disuarakan oleh Azalina Othman (dipetik dari Free malaysia Today) aku biasa dengar semasa dia jadi activist sebelum dia mengetuai Puteri Umno.

Malangnya semasa dia jadi Ketua Puteri dan jadi menteri, dia lebih teruk dari pemimpin Umno yang dia kutuk sebelumnya.

La ni dah tercampak....suara2 rasional itu sudah kembali.

Begitulah parti Longkang. Tak dapek den nak menolong nyo eh!!

Umno sedang hadapi masalah



SHAH ALAM: Umno sedang menghadapi masalah dengan orang Melayu menyebabkan mereka tidak menyokong parti itu,, kata bekas Ketua Puteri Umno Datuk Seri Azalina Othman Said.

“Umno menghadapi masalah dalaman hingga orang benci kepada Umno.

“Banyak sabotaj dalam Umno, ” katanya di majlis dengan Puteri Umno Selangor hari ini.

Beliau berkata, pegawai kerajan dari kementerian pengajian tinggi, jabatan pelajaran pejabat tanah tidak sokong kerajaan.

“Kita ada masalah imej Melayu. Kes SPRM, kes video seks Anwar (Datuk Seri Anwar Ibrahim).

“Telah dimanipulasi hingga orang kata Umno yang buat.

“Dalam video seks orang kenal siapa Tan Sri Rahim (Thamby Chik),” tambahnya.

Azalina berkata, Umno juga menghadapi masalah dengan pengundi Melayu di bandar.

Katanya, profesional Melayu bandar tidak pedulikan Umno, sebaliknya mementingkan soal gaji dan keluarga mereka.

“Ada wakil rakyat kita (Melayu) yang orang menyampah, ada berjabat tangan tidak tengok muka,” katanya.

Sarawak Election 2011: Anwar Ibrahim, Miri 08/04/11 (Part 1of 3)

Sarawak Election 2011: Anwar Ibrahim, Miri 08/04/11 (Part 2/3)

Sarawak Election 2011: Anwar Ibrahim, Miri 08/04/11 (Part 3/3)

Akhlak ahli Umno. Tak hairanlah pemimpinnya edar video lucah!!

Saturday, April 9, 2011

Muhyiddin memang buat malu Johor. Nasib baik aku orang Selangor...hehe!!

Nak bagitau kat Muhyiddin Yassin, Tenaga Nasional yang nama asalnya ialah The Central Electricity Board (CEB) telah ditubuhkan pada 1 September, 1949.

Nak bagitau kat Muhyiddin Yassin juga bahawa Jabatan Bomba dan Penyelamat yang nama asalnya skuad Bomba dan Penyelamat Negeri Selangor telah ditubuhkan pada tahun 1882 yang diketuai oleh H.F.Bellamy dan 15 anggota.

Begitu juga banyak lagi badan-badan utiliti di seluruh Semenanjung Malaysia, kesemuanya bermula sebelum merdeka.

Jadi nak bagitau Muhyiddin, janganlah nak bangga sangat BN bagi peruntukan berpuluh2 billion kepada kerajaan negeri untuk pembangunan masing2 kerana itu memang tanggunghjawab pemerintah.

Kalau British yang menjajah negara inipun sediakan kemudahan itu semua, tak payahlah Muhyiddin nak mendabik dada.

Persoalannya, kenapa kerja2 yang bernilai RM100 juta perlukan peruntukan RM1 billion? RM900 juta pergi mana?

Inilah payahnya kalau PM dan TPM punya IQ dan EQ yang sederhana sahaja. Diapun anggap orang lain bangang macam dia....

TPM cabar Pakatan tawar RM10 bilion basmi kemiskinan Sarawak


BINTULU, 9 April – Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata kerajaan Barisan Nasional (BN) telah membelanjakan puluhan bilion ringgit untuk membasmi kemiskinan di Sarawak berbanding RM1 bilion dijanjikan dalam manifesto pakatan parti pembangkang bagi pilihan raya negeri Sarawak.

Timbalan Perdana Menteri seterusnya mencabar parti-parti pembangkang menyediakan dana sebanyak RM10 bilion untuk membasmi kemiskinan di Sarawak.

Bernama Online melaporkan, Muhyiddin memberitahu kerajaan BN telah mengurangkan kadar kemiskinan di Sarawak kepada hanya tiga paratus sekarang berbanding 60 ke 70 peratus 20 tahun yang lalu.

“Sekali pandang tawaran (pembangkang) hebat, kalau betul-betul serius letak RM10 bilion, sebab kita sudah beri berpuluh bilion... lebih daripada itu,” katanya kepada pemberita selepas melakukan tinjauan mesra selama setengah jam di Pasar Utama Bintulu hari ini.

Katanya cadangan penubuhan Dana Pembasmian Kemiskini sebanyak RM1 bilion untuk menangani keluarga di bawah paras kemiskinan dalam manifesto pakatan pembangkang hanya satu tawaran manis untuk menarik sokongan pengundi di Sarawak dan ia sebenarnya tidak mampu untuk dilaksana seperti apa yang berlaku di Selangor yang berada di bawah pemerintahan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran berkata tawaran pemberian secara sekali sahaja sebanyak RM200 kepada setiap murid yang memasuki Tahun Satu juga jauh lebih rendah berbanding pendidikan percuma yang diberikan kerajaan BN untuk pelajar sekolah rendah dan menengah yang menelan kos kira-kira RM5,000 setiap seorang.

“Kita bukan sahaja laksana... kita komited untuk program pembangunan dan bagi saya (jika) bandingkan kedua-dua manifesto dapat lihat apa yang dia (pembangkang) perjuang dan kita (BN) perjuang, rakyat perlu lebih prihatin dan peka, bukan kita buat sewenang-wenangnya kita buat atas dasar pembangunan berterusan,” katanya.

Mengenai slogan “ubah” yang dilaungkan oleh pembangkang, Muhyiddin berkata kerajaan sebenarnya telah membuat tranformasi dalam pemerintahan iaitu lebih baik maksudnya berbanding maksud “ubah”.

Katanya kerajaan bukan sahaja telah membuat tranformasi dalam politik, malah juga cara pemerintahan dalam kerajaan serta ekonomi.

“(Ketua Menteri Tan Sri Abdul) Taib (Mahmud) dah sedia bakal pengganti... dia ada bisik bisik dengan saya... (dengan) Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) mungkin lebih jelas lagi... jadi bermakna akan ada tokoh muda lebih berwibawa... itu lebih penting, kalau dikira lama, (Penasihat DAP Lim) Kit Siang, (Pengerusi DAP) Karpal Singh, (Menteri Besar Kelantan) Datuk Nik Abdul Aziz (Nik Mat) lebih lama,” katanya.

Friday, April 8, 2011

Nazri Menteri Sampah....

Kalau diingat2 masa kes video ni keluar, awal2 lagi Rahim Thamby Chik sibuk mendesak ditubuhkan RCI.

Ingatkan Rahim ni mangkok dah...tapi bila Nazripun ambil jalan yang sama ternyata standard Umno dan pemimpinnya serupa. Sampah!!

Now, Najib looks at prostitution to pull down Anwar Written by Malaysia Chronicle

Datuk Seri Nazri Aziz wants a royal commission of inquiry (RCI) to be set up to determine whether an act of prostitution took place in the recently-released sex video that allegedly features Datuk Seri Anwar Ibrahim.

The minister in the Prime Minister’s Department said the RCI was also needed to determine whether or not the man in the video was the de facto opposition leader. Anwar has denied he is the man in the grainy 21-minute black-and-white video clip, first shown on March 21 to selected journalists.

“Prostitution is illegal in Malaysia. If you participate, or you are aiding and abetting in prostitution, if you patronise prostitutes for sex, this is a crime.

“The RCI would be to determine the identity of the man in the video and of the woman he was having sex with, whether she was a prostitute,” said Nazri.

But section 372 (1) of the Penal Code states that it is only a crime if a person “sells, lets for hire... procures, buys or hires or otherwise obtains possession of” any person with the intention of employing, or using that same person for the purpose of prostitution.

The section states that it is also a crime to utilise “deceitful means” to assist in bringing a person in Malaysia for the purpose of prostitution.

Sections 372a and 372b state that it is a crime to live off the earnings of the prostitution of another person and it is also against the law to solicit for the purpose of prostitution.

The Penal Code does not say that it is illegal for an individual to engage in sex with a prostitute in Malaysia.

“There is a moral issue here. Anwar aspires to be prime minister of Malaysia… we cannot have a tainted prime minister, that is why we need to identify the person in the video… if it is Anwar, what would you think of him?” said Nazri.

A man and a woman are seen at an unidentified location in this still image from the now-removed controversial YouTube video.Elaborating further, the minister said today an RCI on the sex video was necessary to satisfy public interest.

“If the public is satisfied with the findings, then there would be no need for the RCI. But if there is an element of doubt, then RCI is needed.

“RCI is needed for anything of public interest, to clear up any issue of public interest,” Nazri said.

But the de facto law minister cautioned that the RCI would only be needed if the public was not satisfied with the findings of the ongoing police investigations.

“We have to first wait for the police to complete investigations, to identify the man in the video,” he said.

He said the Cabinet had decided to allow the police to complete the investigations first before pushing for an RCI.

Two weeks ago, a mysterious “Datuk T” had screened a video purportedly showing Anwar having sex with an unidentified woman.

Former Malacca Chief Minister Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, businessman Datuk Shazryl Eskay Abdullah and Perkasa treasurer-general Datuk Shuib Lazim then claimed responsibility for the video, saying they screened the video to show “a man who wants to be prime minister is not qualified.”

A 107-second snippet surfaced on the Internet on Sunday, just two days after police said the video was not doctored.

It made public part of the video that was only screened to select individuals and reporters prior to this but the clip has since been taken down from YouTube for violating the video site’s policy on nudity and sexual content.

PKR has claimed that the clip proved the man in the video was not their de facto leader and repeated their demand that the trio be arrested for pornography.

When asked whether the “Datuk T” trio should be the ones charged for committing a crime, Nazri quickly responded by saying that that was a “separate issue.”

“If the three people committed the offence, that will be up to the police to decide on after they wrap up their investigations,” said the veteran Umno MP.

DAP lawmaker and veteran lawyer Karpal Singh said recently that the “Datuk T” trio could be charged under section 292 of the Penal Code and section 5 of the Film Censorship Act for allegedly distributing obscene material as well as criminal defamation and criminal intimidation.



- Malaysian Insider